Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vandas a pět členů DSSS dostali za projevy na 1.máje podmínku

Městský soud v Brně odsoudil šest zástupců Dělnické strany sociální spravedlnosti (DSSS) včetně volebního lídra Tomáše Vandase k podmíněným trestům od čtyř do osmi měsíců nebo peněžním pokutám za jejich projevy napadající národnostní menšiny na loňském shromáždění na 1. máje v Brně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M. Komárek

21. 5. 2010 20:48
pane Kejkrte proboha uzavřeme to

těžko za ten půlrok co jsme oba tady najdete nějaký můj příspěvek, kde se komunistů zastávám. To ani náhodou. Já jen říkám, že pokud mě bude ohrožovat mladý silný ozbrojený debil anebo starý blekotavý soudruh, budu se silněji bránit tomu skinovi. Věřím, že tomu přirovnání rozumíte ...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

20. 5. 2010 13:01
pane Kejkrte

já ani moc nechci, aby na místě soudce-člověka seděl soudce-computer, který vyždy a ve všech případech rozhodne jednoznačně dle nastaveného algoritmu. On ho totiž někdo může nastavit špatně. Hlavně kromě zákona, který samozřejmě ctím a uznávám jako prioritu, je tu ještě nějaké prostředí, kultura, tradice, konvence ...

Opravdu se mi nesnažte tvrdit, že obava českého voliče z návratu komunismu je stejná, jako obavy z nástupu neonacismu. Tak to prostě není, nežijeme v laboratoři. Skoro 50% voličů se socialismu nejen neobává, ale preferencí ČSSD a KSČM ho dokonce požaduje.

V prostředí, kde víc jak polovina obyvatelstva kolaborovala s komunistickým režimem, nemůžeme přece chtít, aby se na komunisty nahlíželo zcela stejně jako na fašisty. To prostě nejde, to není přirozené.

Soudy jsou sice nezávislé, ale tak jako tak součástí společnosti. Nepožadujte nepřirozené věci, jinak budete zbytečně frustrován. Já neříkám, že je správné měřit fašistům jinak, než komunistům, ale právě v této zemi a v této době je to přirozené. Možná že jinde je to jinak ...

0 0
možnosti

J. Kejkrt

20. 5. 2010 15:38
Sice se domnívám, že vás chápu ... ale:

Možná, že právě to je špatně, že se polovina neobává, možná PRÁVĚ TO je důvod, proč bychom ... atd - nebudu vám říkat, co víte sám.

Zkusme si to promítnout trochu do historie, roku 1955 nebo 1960, NSR:

Opravdu se mi nesnažte tvrdit, že obava německého voliče z návratu nacismu je stejná, jako obavy z nástupu neokomunismu. Tak to prostě není, nežijeme v laboratoři. Skoro 50% voličů se nacismu nejen neobává, ale preferencí NSDAP ho dokonce požaduje.

V prostředí, kde víc jak polovina obyvatelstva kolaborovala s nacistickým režimem, nemůžeme přece chtít, aby se na nacisty nahlíželo zcela stejně jako na komunisty. To prostě nejde, to není přirozené.

Prostě to asi jinde je (bylo) jinak. Asi taky proto jsou jinde tam, kde jsou .. a přesto jim to jejich dějinné selhání kdekdo, včetně zdejších nosošťourů, ještě dnes předhazuje. Já nechci nikoho (=osoby) kriminalizovat za minulost, ale mělo by být jasné, že komunismus i socialismus jsou hnutí, propagující ztrátu lidských svobod, hnutí žádající omezení práva vlastnit, ... doplňte sám. I kdyby to zde chtělo 90% lidí, nic to na tom nezmění. Před 60 lety to možná tak přesně nevěděli, ale dnes to víme. O to je naše mávání rukou nad všudypřítomnými bolševiky a stíhání ojedinělých nácků horší.

0 0
možnosti

J. Kejkrt

20. 5. 2010 10:13
Pro připomenutí, protože se zapomíná.

Je to v tom seznamu sice až http://obcanska-nauka.studentske.eu/2009/03/principy-demokracie.html" target="_blank" rel="nofollow">poslední položka, ovšem nikoli významem.

A http://www.citaty.cz/citaty/index.asp?text=nesouhlas%EDm" target="_blank" rel="nofollow"> zde jsou slova klasikova .. (řečená již dříve v parlamentu anglickém, bohužel nemohu dohledat, kým.)

Dovolím si za sebe připomenout "odpíraného chleba" a také "zakázané ovoce".

Nakonec pro naše "opravdové a správné demokraty" přidám jednu (dvě?) otázečky:

Je v této zemi legitimní usilovat o politické zastoupení názoru některých občanů, kteří imigranty (resp. pozitivní diskriminaci nejmenovaného etnika, resp. uplatňování dvojího měřítka na výplatu sociálních dávek .. atd) nechtějí? A pokud ano, jak se to má dělat, když se o tom nesmí mluvit?

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

20. 5. 2010 16:08
Re: Pro připomenutí, protože se zapomíná.

V Belgii tuším máte stranu, která možná vyhraje volby, a která je pro tvrdší postup vůči imigrantům. Naše česká DSSS bohužel produkuje násilnické bojůvky, resp. spolupracuje se skinheady, kteří používají násilí. Takže jsou její "politické názory" kriminalizovány, protože mají reálný efekt, tyhle jejich "nevinná" slova se mění v činy. Já se tady nebojím nějaké vlády fašistů, ale bojím se právě těch bojůvek, které UŽ tu JSOU,  které tvoří podhoubí, nadhoubí a výtrusy této vaší DSSS. Víte, kde je u nás větší koncentrace menšin? Ve vybydlených městech po němcích. Krušné hory, atd. Místo vyspělého sklářství, strojírenství v Liberci a textilek (severní čechy) máme tržiště a ty vaše oblíbené pěstírny, taktéž mnoho nočních klubů. Když se vyžene 3 000 000 občanů nějakého státu, mimo jiné vznikne spousta a spousta prázdných bytů. Takže pokud pociťujete problém, poděkujte Benešovi a všem národovcům. Já s Vietnamci problém nepociťuji. A jejich další generace už nebude až tak v tržnicích, budou to vědci, profesorky atd. Všech, komu vadí imigranti, bych se chtěla zeptat, kolik mají dětí. Rodí se u nás totiž méně dětí, než lidí umře. A to je skutečný závažný finančně-důchodový problém, bez imigrantů NEŘEŠITELNÝ. Takže se té vaší hypotetické slušné strany, která bude chtět zavést dejme tomu omezení imigrace nebo tak něco, ptám, kde chce sehnat prachy na důchody?

0 0
možnosti
DL

D. Lexa

19. 5. 2010 22:48
Zájímavé a smutné

Je zvláštní,že nacismus i komunismus má svoje kořeny právě v sociálních stranách.No zvláštní,ono je to vlastně logické ve jménu dobra pro všechny a dle NAŠEHO JEDINEČNE'HO PLA'NU,který vám, obyčejným lidem, zaručí ráj na zemi a zbaví vás jakékoliv  osobní odpovědnosti,můžeme MY VYVOLENI'(dosaďte si dle libosti) provést nutná opatření pro váš blahobyt.Taková jednoduchá formulka to je.Důsledky toho, že se vzdáme osobní odpovědnosti si můžeme dohledat v nedávné historii naší i světové I proto volím pravici a přijímám osobní odpovědnost.S pokorou Daniel.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 5. 2010 18:06
pane Kejkrte

ač lze obecně komunismus a fašismus hodit do stejného pytle, z hlediska nás Čechů je to hodně dogmatické. Komunismus je v nás. Při opravdu důsledném očištění se od komunismu bychom museli snad pozavírat své vlastní rodiče, sourozence, sousedy. Je to těžké, bolestivé a nevyřeší to nic jiného, než čas ...

Fašismus, nacismus je nám celkem cizí, je to nový prvek a je správné ho dusit již v zárodku. Tvrdošijným trváním si na naprosto stejném přístupu k oběma ideologiím ničemu nepomůžete. Naopak - etablují se tu úspěšně obě a komunisté tu nakonec budou za ty, ktečí proti fašistům vlastně "vždy bojovali" ....

Máme názorovou korealci až výjimečnou, ale tady jsem 100% přesvědčen, že nemáte pravdu.

0 0
možnosti

J. Kejkrt

19. 5. 2010 18:27
Re: pane Kejkrte

Nemám pravdu v čem? Tak tedy CO NENÍ PRAVDA:

1) NENÍ PRAVDA, ŽE ZÁKONY MAJÍ PLATIT PRO VŠECHNY BEZ ROZDÍLU?

2) Není pravda, že mnohem horší výroky, než je Vandasův, můžete slyšet pokřikovat organizované skupiny na stadionech proti jasně identifikovatelné skupině občanů?

3) Není pravda, že podání senátora Štětiny proti komunistům končí v soudních koších, zatímco zde je Vandas odsouzen za sice lživé, ale jinak úplně idiotské věty? (s výhradou - pokud toho není víc ..)

V čem ještě nemám pravdu?

0 0
možnosti
VB

V. Bok

19. 5. 2010 16:38
Aha, a co je na jejich projevech nacistickeho?

To mi zustava zahadou. navic, je velice obtizne s tim co rikaji, nesouhlasit. tedz jestli to opravdu ctete. Coz tedz nectete.

Ale kdyz vam staci, ze Vam rikaji jini, co si mate o nich mzslet, tak prosim.

je to jedno nijak zvlaste extremisticke hnuti kjehoz nebezpecnost je hluboko pod prahem vnimatelnosti. Ale nektere skupiny obyvatelstva maji zrejme zakonne pravo vykladat vse tak, jak potrebuji. A to je teprve extremismus. Nesmirne nebezpecny nam vsem. proboha lidi, Vandas je chudacek s nekolika hesly, ktere si ovsem mzsli kazdy z nas. Nic vic. ani on to vse nevzslovi. Totalitu zavadeji jini. Prave ti, co dnes nejvic krici.

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

19. 5. 2010 16:51
souhlas?

Takže vy s nimi souhlasíte? souhlasíte, že jediným řešením je nacionální socialismus, jak říká J. Štěpánek? Víte, co je to nacionální socialismus? To je totiž zkráceně nacismus. Mluvte laskavě za sebe, Vandasova hesla si rozhodně nemzsli každý z nás.

0 0
možnosti

P. Šleder

19. 5. 2010 15:40
Tak pro zajímavost

Za co byli odsouzeni. http://www.dsss.cz/userFiles/novy-1_2.jpg" target="_blank" rel="nofollow">http://www.dsss.cz/userFiles/novy-1_2.jpg

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 5. 2010 16:02
přečetl jsem to

proboha snad tato slova neobhajujete? Jsou to dementní, ale hlavně demagogické výkřiky. Kdyby se tahle bílá nacistická chátra k životu stavěla jako Vietnamci, kteří hákují 16 hodin denně! Jaká imigrantská tsunami? Proboha kde? Jsou to jednoznačně tendenční lži, vedoucí k nenávisti k cizincům.

Já mám pane Šledere na "multikulti" názor hodně podobný vašemu, ale tohle rozhodně není správná cesta ...

Stát musí začít přehodnocovat imigrační politiku, ale zřejmě ne na základě rasy, či národnosti. Spíše z hlediska občanských práv a sociálních jistot vlastních občanů.

Já rozhodně nejsem pokrytec a nechci za souseda Araba. Ale z nácků mám prostě obavy ještě silnější ...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 5. 2010 14:47
nebohá legalizace komunistů

nemůže být argumentem pro legalizaci dalších totalitu podporujících stran. Necháme-li fašisty vyrůst, o to více posílíme pozici komunistů. Takže opak vašich tvrzení je pravdou - právě důslednou likvidací dalších totalitních výhonků můžeme likvidovat komunismus - nebo KSČM důsledně dotlačit k přirozenému respektování demokratických principů. Pak už to ale nebudou komunisté ....

0 0
možnosti

P. Šleder

19. 5. 2010 11:32
Demokracie ano soudruzi

ale tak nějak po našem, po bolševicku.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 5. 2010 11:46
Re: Demokracie ano soudruzi

fundamentálně liberální pojetí demokracie už vedlo tolikrát k dobrovolnému předání moci totalitním ieologiím a jejich stoupenců, že tento přístup vyžadovat může jen debil nebo naopak inteligentní jedinec této slabosti demokracie se pragmaticky dožadující. Vás i pana Vandase rozhodně mezi debily nepočítám! O to je to odpornější!

0 0
možnosti
JM

J. Malinovský

19. 5. 2010 11:28
DSSS v mnohém hodně nemusím, ale...

DSSS v mnohém hodně nemusím, volit ji nehodlám, ale ty jejich projevy, za které je odsoudili, byli naprosto legitimním vyjádřením politických názorů: http://www.dsss.cz/vandas-a-spol_-odsouzeni-trestnim-prikazem-za-projevy_

  

Tohle už opravdu silně připomíná praktiky komunistického režimu vůči nepohodlným odpůrcům.

0 0
možnosti