Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Věci veřejné znervóznily ODS i TOP 09. Kladou si podmínky

Povolební vyjednávání o podobě nové vlády se štěpí do dvou možných scénářů. Kromě uvažované pravicové koalice ODS, TOP 09 a Věcí veřejných hovoří zástupci posledně jmenované strany o menšinovém kabinetu, kterému by pouze vyslovili důvěru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P. Fiala

2. 6. 2010 15:14
Politika a hospodářství státu

Někdy se mi jeví, že media vytvářejí veřejný názor, že hlavním hýbatelem státu jsou politické strany!

Můj názor je, že hlavní hybnou silou jsou "podnikatelé", spolu s lidmi tvořícími hodnoty státu nejen v hospodářství (vždy je však základem stav hospodářství).

Je pravda, že někteří podnikatelé musí mít povědomí, že nemohou mít nepřiměřené zisky. Od toho jsou zde politické strany a státní aparáty. Poslanci musí "hlídat" co se ve státě a hlavně vládě děje, zda zákony prospívají nebo jsou zbytečné, nebo dokonce škodí. Zde je na místě otázka, kdo tvoří zákony a jakou mají kvalitu?

Většina voličů volila to, aby se lépe hospodařilo a lépe hlídalo!

Platí také, že dluh 160 000.-Kč/osobu  za nás lidé z nové vlády nezaplatí.

0 0
možnosti
JV

J. Václavíková

2. 6. 2010 14:22
Celé nedorozumění

s panem Šimkem vychází zřejmě z toho, že jste sledovali jiné UK a tím i jiné představitele VV. Já jsem z pana Bárty měla opravdu husí kůži, zatímco vyjadřování těch ostatních bývá zatím rozumné. Otázka je, kdo bude určovat směr.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 14:31
Re: Celé nedorozumění

ano, to právě řešíme s paní Boubílkovou na vedlejší diskuzi :-)

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 12:49
pane Sedláčku

tuším, že si pletete dva různé Šimky :-) Jeden je "F." a druhý "J.". Ale vynadal jste mu pěkně, ani se nezmohl na odpor ..... :-)

0 0
možnosti

F. Šimek

3. 6. 2010 10:00
Re: pane Sedláčku

žebych byl z toho buřtíka mimo, tak to opravdu,ale opravdu ne! On je jen pomatenej, že bratr a kokot z Bechyně už není bratr, ale nebratr. Je šťasnej, že dojede s vozíkem na hajzl, ale já se jen bavím, jak vy všichni jste rádi, že strana, nebo nestrana Top 90 a VV vyhrála! Myslel jsem, že máte rozum a počkáte si nějakej čas, co mááágor z esteraichu předvede! Ale až tak?

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 12:44
IMHO jsou VV stranou frustrátů (nespokojenců)

budu velmi rád, když vše dopadne jinak, to mi věřte, ale zatím všechny výchozí podmínky i dosavadní kroky plně naplňují mé přesvědčení.

1. kdo VV volil? V naprosté většině právě frustráti, tedy obvyklí nevoliči, či lidé volící pokaždé jinou stranu, případně voliči ODS/ČSSD fundamentálně trvající na 100% plnění volebních slibů.

2. kdo VV reprezentuje? Investigativní novinář, exhibicionista, pravděpodobně budoucí nejčastější tvář české politiky v TV. Kompromis bude pro něj zradou, bude vše tepat až do úplného rozbití dohod a vztahů. Dále pak podnikatelé s obecně transparentními zájmy + velká vlna nových tváří, s potřebným odhodláním ale i naivitou současně.

Kdo mě už zná, ví že jsem věčný optimista, ale tohle prostě nemůže dopadnout dobře ...

0 0
možnosti

J. Šimek

2. 6. 2010 13:50
Re: IMHO jsou VV stranou frustrátů (nespokojenců)

A co teda radíte ? ČSSD+KSČ+VV ? ČSSD+ODS ? Nové volby ? Anarchii ?

A už se konečně koukněte na včerejší Události a přestaňte plkat o tom, že pro VV je kompromis zradou. Tam se konečně dovíte, jak to je ve skutečnosti a ne jen ve vaší makovoci.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 11:04
souhlas pane Kejkrte

Nečas rozhodně není v situaci Topolánka. Nečasova situace je nesrovnatelně výhodnější. Nemusí se nechat natlačit k nesmyslným ústupkům jako Topolánek, který v podstatě musel obětovat polovinu programu ODS, aby mu to pak primitivové jako Vaňátko 4 roky házeli na hlavu. Topolánek především Zeleným ustoupil neadekvátně. Pokud budou požadavky VV nehorázné, tak Nečasovi zatleskám, když to položí a přenechá Sralbotkovi. Ano - ta dnešní situace je zcela jiná, než před 4 lety ...

0 0
možnosti

J. Kejkrt

2. 6. 2010 11:41
Re: souhlas pane Kejkrte

Přesně tak jsem to myslel.

Volební úspěch pravice tady je - ale ne zas takový, abychom se z toho zbláznili.

Já jsem spokojen už jenom s tím, že Paroubek nedal dohromady 101 s komoušema. Co bude dál, to se uvidí. Hlavně nemít "velký voči".

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

2. 6. 2010 10:36
Kdy konečně politikové začnou řešit

podobné problémy ? Doufám,že nová vláda konečně  začne měřit všem stejným metrem.

http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/20100601redhost.html" target="_blank" rel="nofollow">http://litomericky.denik.cz/zpravy_region/20100601redhost.html

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 10:32
pane Skarko

přestože úplatky nepřijímám a ani nenabízím, ve vašem "dokonalém" světě plném fízlů bych rozhodně žít nechtěl. Já si naopak myslím, že je lepší, když jeden z deseti bere úplatky a sem tam se podaří na to přijít, než aby bylo těch devět poctivých pod nedůstojnou permanentní kontrlolou a nakonec z nich třeba 5 skončilo za mřížemi následkem mazaných a naučených metod provokatérů. Předpokládám, že provokatér by byl placen bonusově za počet prokázaných obvinění - hnus!

0 0
možnosti

J. Šimek

2. 6. 2010 10:09
Taková drzost, klást si podmínky !!!

Lidovky asi předpokládaly, že koaliční jednání budou ze stravy VV probíhat ve stylu - tak kde to máme podepsat ? A pokud si to fakt někdo myslí, je trotl, jako ti novináři podepsaní pod článkem.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 10:14
samozřejmě že mají podmínky a právo na nich trvat

ale já mám spíše pocit, že pokračují ve volební kampani. Proč vše avizují přes media? Proč tolik fundamentalismu a předem avizované neústupnosti? Není přirozené, že v české politice (zřejmě nejen v české) má nejslabší hráč nejradikálnější požadavky. Naopak je celkem přirozené, že to voliče ostatních stran poměrně sere ...

0 0
možnosti

J. Šrámek

2. 6. 2010 10:05
A znovu ti novináři!

Na jedné straně se tváří jako ti nejchytřejší,co věděli vše předem,na druhé straně je jejich snaha po senzaci za každou cenu.A tak se objevují zprávy jako je tato.Tři dny po volbách,kdy dvě více méně neznámé a nové strany mají vytvořit vládu se stranou ,,vládnoucí'' před volbami,to není otázka dní,ani novinových zpravodajství!Takže v klidu vyčkejte,až se všichni domluví.Paroubkovi jste také předpovídali vítězství.I když trochu jiné,než ve skutečnosti.Ústavní zákon něco předepisuje,prezident musí něco udělat a teprve potom se něco může dělat dále!A to je zatím vše.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

2. 6. 2010 10:01
mmf černíku

našel jste tu za půl roku vůbec někoho, s kým si alespoň okrajově rozumíte? Vaňátko? Matlas? Kinpusk?

0 0
možnosti