Diskuze
Smutný rekord: včera zemřelo 12 lidí. Potvrdil se tak český paradox
Děkujeme za pochopení.
J. Kliment
Poměr mezi počtem nehod a počtem úmrtí
je tuším ovlivněn i metodikou statistiky, nejsem si jist ale u nás se započítává jen exitus na místě , nikoli v nemocnici. Pak by byl výsledek pro nás ještě horší.
M. Komárek
četnost nehod v mnoha zemích Evropy
je dána šílenou hustotou aut a motocyklů ve velkých městech. Trochu se vyrovná Praha, ale třeba Brno nebo Ostrava jsou proti takovému Janovu, Lisabonu, Milanu, Římu, Paříži .... a desítkám dalších měst opravdu vesnicemi. Například v Lisabonu spatřit auto, které nemá uražené zrcátko, či komplet odřený bok, nárazník, blatník je skoro nemožné. Přestože na rozdíl od nás řídí perfektně a ohleduplně, v rámci extrémní hustoty mají více drobných nehod. To je jedno vysvětlení, proč máme statisticky méně nehod.
Druhé vysvětlení je v limitu, kdy se volá policie. Česká policie by nejraději limit škody stanovila na dvojnásobek hodnoty nového Ferrari FXX, aby prostě k nehodě nevyjela nikdy ...
M. Prokop
Re: četnost nehod v mnoha zemích Evropy
Policii si můžete zavolat kdykoliv, zákon stanovuje jen, kdy to musíte udělat.
M. Komárek
"prázdninový provoz"
Pixo vy jste fak neskutečný mamlas!
1. mimo prázdniny se na německých dálnicích vytvářejí kolony především ve špičce ráno a odpoledne.
2 o prázdnnách se toto celkem plynule rozloží na celý den, přičemž ranní a odpolední špička se sníží
3. ne všechny spolokové země startují prázdniny ve stejných termínech
4. prázdninové kolony se tvoří na hlavních tazích na jih.
J. Rey
Ano v Rakousku se"bourá" o něco víc,
ale to jsou jen běžné nehody,jako nedání přednost zprava při výjezdu z parkoviště a.j. drobnosti.Nejvíce se stane"nehod" v zimě v Tyrolsku a to je nedobrždění na sněhu.Tam se to musí telefonicky oznámit policii,jinak se s váma pojišťovna nebaví.Je fakt,že málo-kdy vidíte blba předjíždět na dvou plných čárách a ještě do zatáčky jako já včera při cestě z Budějovic za obcí Olbramovice.Na padesátce(a to je tam radar)tam měl takových stodvacet a do maléru mu scházelo pět,šest metrů co minul kamion.No prostě nemyslící hovado.Pokud mladí a zjevně nemyslící lidé budou mít pocit,že fyzika a zákon o zachování hmoty a energie je jen takové směšné blábolení,tak budou lidé jejich formátu umírat.Žel bohu s nimi i nevinní a zodpovědní co měli tu smůlu a s takovým pitomcem se potkají na cestě.
Z. vintr
Předjeli mne motorkáři s německou pz. Dodržovali
předpisy a zdálo se, že opravdu neriskují. Jaký rozdíl proti těm českým!!
P. Zeman
Re: Předjeli mne motorkáři s německou pz. Dodržovali
Mám na našich cestách pocit, že řidiči (zejména silnějších vozů) berou dopravní vyhlášku snad jenom jako nezávazné doporučení. Červená na křižovatce? To ještě projedu! Blinkr při změně pruhu? Na co? Jenom blbec by se obtěžoval... a takhle bych mohl pokračovat. V Itálii na dálnici si itoši sice taky s blinkry hlavu moc nelámali, ale alespoň nejezdili jak hovada.
P. Šebesta
Pro pana Pavla
Pro Boha, začněte se už chovat jako člověk a přestaňte s těmi nesmysly, kterými se tu prezentujete! Jistě nejen mě už doopravdy dráždí, že u každého tématu máte nějaké vnitřní pnutí k napadání diskutujících. A to v reakci na cokoli (jako například zde). Pokud nejste natolik svéprávný, abyste s tím přestal, tak se nechte hospitalizovat, ale přestaňte zanášet veřejný prostor následky nějakého vašeho problému. Je mi líto, že musím užít taková slova, ale chováte se jako malý smrad, kterému rodiče nekoupili lízátko a on teď dupe a vřeští. Buďte s pozdravem.
M. Komárek
klasika
poukážu na propastný rozdíl v chování německých a českých řidičů a samozřejmě nikdo nereaguje a nepokusí se analyzovat příčiny tohoto propastného rozdílu. Okamžitě se diskutující vrnou na autora příspěvku, obsah zcela ignorujíc ...
L. Pixa
Rozdíl v chování německých a českých řidičů ....
Skutečně existuje. Velký ! Ohleduplnost a míra porozumění je nesrovnatelná. Ale jenom v Německu. Jakmile vyjede němec za hranice, tak se z něj stává nafoukaný nadčlověk, který všechno může, protože on si to může dovolit - on na to má ..... Vím to z vlastní mnohaleté zkušenosti.
A. Holík
hm
Neni to treba tim ze u nas se nehody do celkem velke skody nemusi hlasit ? To presne by melo za nasledek mensi pocet nehod celkove, protoze ty male by tam proste nebyly .. a mrtvych je vic protoze i bourame vic.
M. Komárek
dnes jsem najel 1000 km po Německu
nepotkal jsem jedno jediné hovado, které by mě svoji agresivitou ohrožovalo zezadu či blba jedoucího pomalu v rychlém pruhu. Proboha čím to je??? Pak hloupých 100 km z hranic do Prahy a hned tři magoři se mě a moji rodinu pokusili zabít. Z toho jeden byl Polák. Máte proto někdo rozumné vysvětlení?
R. Nový
Re: dnes jsem najel 1000 km po Německu
No v německu jsou na dálnici 3 pruhy. Tam jste mu v průjezdu bránit nemohl. Takže tam vás neohrožoval.
Musíte být pane Komárek ohleduplný a uhybat.
T. Polacek
Vysvetleni zahady
Spis je to v tom jak jsou nehody evidovany. V nehodovosti na pocet obyvatel muzeme byt nejlepsi, kdyz vsechny nehody evidovat nebudeme. Neboli, kdyz je v zemi "neporadek" v evidenci nehod (CR, Bulharsko) bude nehodovost super nizka v porovnani se zememi kde je zrejme v evidenci poradek (Rakousko, Nemecko). O proti tomu mrtvi (pri vsi ucte a bohuzel) se pocitaji jednodusej. Vychazi mi z toho, ze se u nas do statistik nedostanou vsechny nehody a proto je tak velky rozdil v pomeru. Zrejme to take souvisi s tim, ze se policie nemusi volat ke kazde nehode... Urcite na to ma take vliv i prumerne stari aut u nas, ze kterych by se vetsina tezko dostala na puvodni NCAP hvezdy.
L. Zahradníček
Re: Vysvetleni zahady
Konečně rozumný názor: v tom, co se eviduje jako nehoda, jsou velké rozdíly mezi státy. Mrtví se samozřejmě evidují všichni všude stejně. Stáří aut taky hraje roli, je to jeden z hlavních důvodů, proč je tzv. Východní Evropa na konci. Doplnil bych ještě u nás všeobecné pohrdání bezpečnostními pásy.
V tom svícení přes den to určitě nebude!