Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Smutný rekord: včera zemřelo 12 lidí. Potvrdil se tak český paradox

Riziko, že řidiči přijdou při dopravní nehodě o život, je nejvyšší v zemích východní Evropy. Týká se to bohužel také Česka. Tragický vstup tuzemských řidičů do prázdninových dní odpovídá dlouhodobým policejním statistikám.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Kliment

10. 7. 2010 19:31
Poměr mezi počtem nehod a počtem úmrtí

je tuším ovlivněn i metodikou statistiky, nejsem si jist ale u nás se započítává jen exitus na místě , nikoli v nemocnici. Pak by byl výsledek pro nás ještě horší.

0 0
možnosti

M. Komárek

10. 7. 2010 19:04
četnost nehod v mnoha zemích Evropy

je dána šílenou hustotou aut a motocyklů ve velkých městech. Trochu se vyrovná Praha, ale třeba Brno nebo Ostrava jsou proti takovému Janovu, Lisabonu, Milanu, Římu, Paříži .... a desítkám dalších měst opravdu vesnicemi. Například v Lisabonu spatřit auto, které nemá uražené zrcátko, či komplet odřený bok, nárazník, blatník je skoro nemožné. Přestože na rozdíl od nás řídí perfektně a ohleduplně, v rámci extrémní hustoty mají více drobných nehod. To je jedno vysvětlení, proč máme statisticky méně nehod.

Druhé vysvětlení je v limitu, kdy se volá policie. Česká policie by nejraději limit škody stanovila na dvojnásobek hodnoty nového Ferrari FXX, aby prostě k nehodě nevyjela nikdy ...

0 0
možnosti

M. Prokop

12. 7. 2010 13:58
Re: četnost nehod v mnoha zemích Evropy

Policii si můžete zavolat kdykoliv, zákon stanovuje jen, kdy to musíte udělat.

0 0
možnosti

M. Komárek

10. 7. 2010 12:44
"prázdninový provoz"

Pixo vy jste fak neskutečný mamlas!

1. mimo prázdniny se na německých dálnicích vytvářejí kolony především ve špičce ráno a odpoledne.

2 o prázdnnách se toto celkem plynule rozloží na celý den, přičemž ranní a odpolední špička se sníží

3. ne všechny spolokové země startují prázdniny ve stejných termínech

4. prázdninové kolony se tvoří na hlavních tazích na jih.

0 0
možnosti

J. Rey

10. 7. 2010 12:25
Ano v Rakousku se"bourá" o něco víc,

ale to jsou jen běžné nehody,jako nedání přednost zprava při výjezdu z parkoviště a.j. drobnosti.Nejvíce se stane"nehod" v zimě v Tyrolsku a to je nedobrždění na sněhu.Tam se to musí telefonicky oznámit policii,jinak se s váma pojišťovna nebaví.Je fakt,že málo-kdy vidíte blba předjíždět na dvou plných čárách a ještě do zatáčky jako já včera při cestě z Budějovic za obcí Olbramovice.Na padesátce(a to je tam radar)tam měl takových stodvacet a do maléru mu scházelo pět,šest metrů co minul kamion.No prostě nemyslící hovado.Pokud mladí a zjevně nemyslící lidé budou mít pocit,že fyzika a zákon o zachování hmoty a energie je jen takové směšné blábolení,tak budou lidé jejich formátu umírat.Žel bohu s nimi i nevinní a zodpovědní co měli tu smůlu a s takovým pitomcem se potkají na cestě.

0 0
možnosti

Z. vintr

10. 7. 2010 10:48
Předjeli mne motorkáři s německou pz. Dodržovali

předpisy a zdálo se, že opravdu neriskují. Jaký rozdíl proti těm českým!!

0 0
možnosti

P. Zeman

10. 7. 2010 10:53
Re: Předjeli mne motorkáři s německou pz. Dodržovali

Mám na našich cestách pocit, že řidiči (zejména silnějších vozů) berou dopravní vyhlášku snad jenom jako nezávazné doporučení. Červená na křižovatce? To ještě projedu! Blinkr při změně pruhu? Na co? Jenom blbec by se obtěžoval... a takhle bych mohl pokračovat. V Itálii na dálnici si itoši sice taky s blinkry hlavu moc nelámali, ale alespoň nejezdili jak hovada.

0 0
možnosti

P. Šebesta

10. 7. 2010 9:51
Pro pana Pavla

Pro Boha, začněte se už chovat jako člověk a přestaňte s těmi nesmysly, kterými se tu prezentujete! Jistě nejen mě už doopravdy dráždí, že u každého tématu máte nějaké vnitřní pnutí k napadání diskutujících. A to v reakci na cokoli (jako například zde). Pokud nejste natolik svéprávný, abyste s tím přestal, tak se nechte hospitalizovat, ale přestaňte zanášet veřejný prostor následky nějakého vašeho problému. Je mi líto, že musím užít taková slova, ale chováte se jako malý smrad, kterému rodiče nekoupili lízátko a on teď dupe a vřeští. Buďte s pozdravem.

0 0
možnosti

M. Prokop

12. 7. 2010 13:59
Re: Pro pana Pavla

Správně, ale blb to nepochopí.

0 0
možnosti

M. Komárek

10. 7. 2010 9:16
klasika

poukážu na propastný rozdíl v chování německých a českých řidičů a samozřejmě nikdo nereaguje a nepokusí se analyzovat příčiny tohoto propastného rozdílu. Okamžitě se diskutující vrnou na autora příspěvku, obsah zcela ignorujíc ...

0 0
možnosti

L. Pixa

10. 7. 2010 10:04
Rozdíl v chování německých a českých řidičů ....

Skutečně existuje. Velký ! Ohleduplnost a míra porozumění je nesrovnatelná. Ale jenom v Německu. Jakmile vyjede němec za hranice, tak se z něj stává nafoukaný nadčlověk, který všechno může, protože on si to může dovolit - on na to má ..... Vím to z vlastní mnohaleté zkušenosti.

0 0
možnosti

A. Holík

9. 7. 2010 23:50
hm

Neni to treba tim ze u nas se nehody do celkem velke skody nemusi hlasit ? To presne by melo za nasledek mensi pocet nehod celkove, protoze ty male by tam proste nebyly .. a mrtvych je vic protoze i bourame vic.

0 0
možnosti

P. Zeman

10. 7. 2010 10:54
Re: hm

Kouzla se statistikou? Docela možné...

0 0
možnosti

M. Komárek

9. 7. 2010 23:48
dnes jsem najel 1000 km po Německu

nepotkal jsem jedno jediné hovado, které by mě svoji agresivitou ohrožovalo zezadu či blba jedoucího pomalu v rychlém pruhu. Proboha čím to je??? Pak hloupých 100 km z hranic do Prahy a hned tři magoři se mě a moji rodinu pokusili zabít. Z toho jeden byl Polák. Máte proto někdo rozumné vysvětlení?

0 0
možnosti

R. Nový

10. 7. 2010 0:52
Re: dnes jsem najel 1000 km po Německu

No v německu jsou na dálnici 3 pruhy. Tam jste mu v průjezdu bránit nemohl. Takže tam vás neohrožoval.

Musíte být pane Komárek ohleduplný a uhybat.

0 0
možnosti

T. Polacek

9. 7. 2010 22:54
Vysvetleni zahady

Spis je to v tom jak jsou nehody evidovany. V nehodovosti na pocet obyvatel muzeme byt nejlepsi, kdyz vsechny nehody evidovat nebudeme. Neboli, kdyz je v zemi "neporadek" v evidenci nehod (CR, Bulharsko) bude nehodovost super nizka v porovnani se zememi kde je zrejme v evidenci poradek (Rakousko, Nemecko).  O proti tomu mrtvi (pri vsi ucte a bohuzel) se pocitaji jednodusej. Vychazi mi z toho, ze se u nas do statistik nedostanou vsechny nehody a proto je tak velky rozdil v pomeru. Zrejme  to take souvisi s tim, ze se policie nemusi volat ke kazde nehode... Urcite na to ma take vliv i prumerne stari aut u nas, ze kterych by se vetsina tezko dostala na puvodni NCAP hvezdy.

0 0
možnosti

L. Zahradníček

10. 7. 2010 7:48
Re: Vysvetleni zahady

Konečně rozumný názor: v tom, co se eviduje jako nehoda, jsou velké rozdíly mezi státy. Mrtví se samozřejmě evidují všichni všude stejně. Stáří aut taky hraje roli, je to jeden z hlavních důvodů, proč je tzv. Východní Evropa na konci. Doplnil bych ještě u nás všeobecné pohrdání bezpečnostními pásy.

V tom svícení přes den to určitě nebude!

0 0
možnosti