Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Učitel je stejně důležitý jako lékař a kněz, říká ministr školství Dobeš

S ministrem školství Josefem Dobešem (46) o tom, proč tak bojuje za platy učitelů, co mu dala práce vězeňského psychologa a jestli svému příteli Vítu Bártovi sestavoval psychologický profil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Václavíková

9. 9. 2010 13:28
Paní Hochová,

máte ve zvyku i ve škole takovýmto ,,konstruktivním" způsobem reagovat na kritiku? Co si myslet o učitelce, která jiné, aniž je zná, neustále umravňuje, poučuje, že nejsou zpoloviny tak vzdělaní jako ona, holedbá se státnicí z češtiny, přitom se to v jejím textu hemží hrubkami, pak chce, abych jí ty hrubky ukázala, načež se začne vymlouvat na nedostatek času, překlepy (ty jí nikdo nevyčítal) a až došly všechny ,,argumenty", začne používat nadávky.

0 0
možnosti

P. Boublíková

9. 9. 2010 15:08
Re: Paní Hochová,

Já bych ten pravopis tolik neřešila, i když u člověka se stánicí z češtiny je na pováženou. Horší je, že paní Hochová cítí neustálé puzení se vyjadřovat k záležitostem, o kterých neví vůbec nic. Ať už jsou to prkotiny typu spor Vondráčková-Kubišová nebo závažné věci, jako je například práce zdravotních pojišťoven...

Myslím, že tady v diskusích udělala maximum pro to, aby ostatní získali představu o "kvalitě" kandidátů ČSSD do podzimních voleb. Skroro ji podezřívám, že je to agentka ODS:-)

0 0
možnosti

P. SCHILL

9. 9. 2010 8:02
Nelikvidujte Základní umělecké školy !

Již jsem v médiích slyšel, že se připravuje jakýsi děsivý plán na zrušení ZUŠ a převedení této činnosti na ZŠ. Doufám, že to je jen fáma. To by byla opravdu katastrofa jak pro učitele na ZUŠ, tak pro všechny žáky, kteří se tam vzdělávají v uměleckých oborech. Tato výuka se na ZŠ přenést nedá, a pokud se tak stane, tak se kvalita sníží na tak nízkou úroveň, že to pozbyde smyslu. Pokud někdo odpovědný čte tento příspěvek, tak ho prosím, aby vzal rozum do hrsti a podobné zcestné nápady zastavil. Systém ZUŠ, jaký máme u nás, nám závidí všichni v okolních státech v celé Evropě a měli bychom si vážit, že vůbec máme takové ZUŠ, které se snaží vést naše děti - a tedy budoucí generaci - ke kultuře. Také vede děti k inteligentní činnosti a tím jim brání se poflakovat po ulici, kde se mohou lehce dostat na zcestí. Prosím, uvědomte si, kolik neštěstí pro učitele i žáky ZUŠ byste tímto šíleným nápadem způsobili !

0 0
možnosti

J. Hochová

9. 9. 2010 11:19
Re: Nelikvidujte Základní umělecké školy !

LIkvidovat chtějí vesměs kulturu.ZUŠ pro ně není zajímavá.

0 0
možnosti

P. Fiala

24. 8. 2010 9:08
Chybí ideje KDU-ČSL

Možná každý člen KDU-ČSL vnímá, že každý člověk je důležitý ve smyslu jaké "role hraje" v životě v jakém smyslu je vnímán u partnera, v rodině u sousedů, či obci, atd.

I ten vrah po pravici má svůj význam, ostatní reflektují jeho činy.

Již tolik víme o pojmu slova "VESMÍR", ale nechováme se tak.

Výchova mladších generací nám dělá občas problémy. Viz mobily ve školním vyučování.

Doufám, že pan ministr, či ředitelé škol při svých jednáních používání mobilů nepovolují. Pokud ano, jedná jeho tým neproduktivně, což vede k úvaze, zda je dobrý manažer.

0 0
možnosti

m. chlápek

4. 8. 2010 8:28
s tím tedy nesouhlasím..

toho lékaře samozřejmě beru, ale kněžoura? Ani náhodou, jako malý skautík, se po mně jeden homosexuálmní kněžour válel. A stejně žvaní stále jen lži a blbosti. Ať dokážou existenci toho Boha, kterým se stále ohánějí, jinak na hranici s nimi! Upálit jako Husu! 

0 0
možnosti

J. Kliment

2. 8. 2010 12:05
Vážení -

všchny profese, u kterých je odměna za práci stanovována nepřímo, tedy bez přímého vlivu zákazníka či uživatele služby byly, jsou a budou zdrojem nespokojenosti. Nikdo nedokáže od stolu přesně a objektivně zhodnotit co která práce obnáší, jak je společensky důležitá a jaká je její cena. Řešení neznám - a obávám se že ani neexistuje - tedy v běžném státním zřízení.

0 0
možnosti

P. Fiala

24. 8. 2010 8:53
Re: Vážení -

Finančně je hodnocena ve státních rozpočtech, dle politických sil v parlamentě. A zkuste si představit, že určité služby určitých skupin nejsou zcela poskytovány, či jsou poskytovány, ale v nižší kvalitě!

0 0
možnosti

R. Pechoušek

2. 8. 2010 5:49
Z Vašeho příspěvku vyplývá,

že dle Vás učitelé a lékaři jsou k ničemu, jenom farář měl nějakou hodnotu, protože mastil karty a klel. Proto to taky v téhle společnosti tak vypadá.

0 0
možnosti

M. Sedláček

1. 8. 2010 22:33
Prestiž

Opravdu nechápu, co nám tímto sdělením ministr školství chce říci. Sám jsem právník, takže žádné společenské ocenění své profese nečekám, ostaně i v USA jsou prý právníci nejvíc nenáviděnou skupinou hned po prodejcích ojetých aut. Ale má to snad znamenat, že třeba inženýři jsou nýmandi (pokud zrovna neučí)? I když bychom bez nich nebydleli, neměli po čem jezdit, čím svítit, čím telefonovat, na čem psát svoje výlevy na internet? Tohle vymezování důležitosti profesí je opravdu středověké, to by si měl pan ministr uvědomit. Jakmile se o nějakém povolání řekne, že je i posláním, znamená to, že Vám nechtějí zaplatit tržní hodnotu Vaší práce, to se týká i učitelů. Ale když se šetří všude, tak prostě všude.........Ne, že by to zrovna bez nás nešlo......

0 0
možnosti

J. Frgalova

2. 8. 2010 12:49
Re: Prestiž

jistě máte pravdu, že vymezování jedné profese vůči druhé je nesmysl, a pokud by se to vzalo přísně logicky a od začátku, museli bychom se ptát kdo  nás ( lékaře, inženýry, právníky, konzultanty, dělníky, prodavače atd.) naučil číst a psát, kdo nám na vysoké škole přednášel ? Tím však nechci snižovat váš (můj) a ev.vašich (mých) rodičů podíl na tom, že jsme ZDŠ a následně další školy ukončili.

Já si myslím, že ve mzdách učitelů by mělo dojít k radikálnímu řešení a to tak, že by se měl základ mzdy snížit na minimum ( všem stejně)a naopak zvýšit by se měl podíl pohyblivé složky,...tak jak ve firmách. Pak by se ukázalo jak, který ředitel školy dokáže, a bez výmluv, že bohužel on má tabulky a nemůže s tím fakt nic dělat, spravedlivě odměňovat své podřízené.

0 0
možnosti

J. Sečánský

1. 8. 2010 21:00
Nechceme-li investovat do vzdělání

svých dětí, do čeho tedy? Do dršťkové polívky se dvěma rohlíkama? Do smíchovské desítky? Do nováckých estrád?

0 0
možnosti

v. čajka

2. 8. 2010 6:27
Re: Nechceme-li investovat do vzdělání

Novácké estrády jsou relativně zadarmo,stačí jen zaplatit koncesionářský poplatek a ten humus si naladit,to není žádná investice:-)

0 0
možnosti

R. Pechoušek

1. 8. 2010 19:08
Nebýt učitelů, nebyli by lékaři.

Učitelé a lékaři by měli být váženou skupinou obyvatel. Co se týče kněží, pro jejich ovečky snad důležití budou. Ale nesrovnával bych je ani s učiteli, ani s lékaři, přece jen se píše rok 2010.

0 0
možnosti

J. David, Ing.

1. 8. 2010 19:35
Re: Nebýt učitelů, nebyli by lékaři.

Jsem agnostik, ale farář hrával s námi mariáš lépe, než řídící učitel. A to ještě nekřesťansky uměl klít, když mu nepřišel talon (v licitovaném mariáši). Paní učitelka mých oplégrů byla dobrá tak jenom "ve zvěřině". Na praktickou lékařku si nemohu stěžovat, léčená viróza mi trvá sedm dní, "neléčená" týden s vrbovým proutím.

0 0
možnosti

J. Linhart

1. 8. 2010 17:55
4(8)% menšina v Česku

Nevím, jak může být nedemokraticky hlásající a smýšlející kněz, ze 4až8% sekty, stejně důležitý a placený, jako učitel nebo lékař. Kdyby Česko křesťanské, komukoli u koryta rektální alpinysty, potřebovalo u moci, demokratické volby by to prokázaly.

0 0
možnosti