Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Transparency International odchází z Johnova týmu. Kvůli špatné protikorupční strategii

Návrh protikorupční strategie, který představil ministr vnitra a předseda Věcí veřejných (VV) Radek John, ostře zkritizoval předseda správní rady české pobočky Transparency International (TIC) Václav Láska.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Komárek

15. 9. 2010 23:15
paní Hochová

stále čekám na těch pět komunistů mezi 35 000 členy ODS. Už vám to trvá dva dny! Psala jste, že ODS je plná bývalých komunistů. Nechcete raději přiznat, že jste prostě plácla hloupost? Něco jako kdybych třeba já prohlásil, že ČSSD je plná uznávaných ekonomických expertů?

0 0
možnosti

J. Denemark

15. 9. 2010 13:17
Komárku, ty všeználku, je třeba vyjasnit pár věcí...

a) nikdy jsem netvrdil, že jsem pronikavě inteligentní a (na rozdíl od tebe) svou inteligenci nehodlám ani do budoucna hodnotit, či tím méně někomu předhazovat.  Jsem jaký jsem a ty s tím nic neuděláš.

b) tvá preference ODS z tebe přímo kape, přestože se všude oháníš tím, že jsi volič TOP09 a ostatně do této diskuze jsi to (viz níže) zamontovat sám...Asi jsem prokoukl tvoji strategii: "lidi, volil jsem TOP09 páč kluci z ODS mne trošičku rozlobili, ale situace se mění, naše varování přijali "se vší pokorou" a teď už jsou zase fajne. A Péťa Nečas, to je nejlepší premiér. Je trochu jako já....atd. Pojďme zase zmodrat"....ty filuto:)))

c) co se týče TI, jejich analýzy jsou respektované ve většině civilizovaného světa a zveřejňované v předních periodikách těchto zemí. Vše o systému sestavování  BPI a GB korupce najdeš na jejich stránkách. Pro detaily si pak zajdi na transparency.org...mimochodem, najdeš tam i agenturu, která pro ně některé průzkumy dělá, možná budeš překvapen...

Závěrem: já netvrdím, že vše je černobílé, ale pokud bych měl volit, kdo sestaví lepší strategii boje proti korupci, zda John a jeho "experti" z ABL či TI, která se touto problematikou zabývá téměř 20 let, byla by moje volba jasná....

0 0
možnosti

M. Komárek

15. 9. 2010 23:32
Re: Komárku, ty všeználku, je třeba vyjasnit pár věcí...

těší mě, že ti stojím za tolik řádků, ale mohl jsi to zkrátit delfíne. Přestaň mě analyzovat, víc mě baví když si ze sebe děláme navzájem srandu, jsi celkem korektní protihráč :-) Nebuď fanatik jako Hochová nebo šmírák typu Pixa, buď Delfín, ať je tu aspoň s někým prča :-)

0 0
možnosti

P. Fiala

15. 9. 2010 10:37
Vliv nestátních organizací

Nechápu, jak se T.I. mohla stát členem týmu jednoho z ministerstev.

O vlivu T.I. a její metodice viz magazín EURO č.37.

0 0
možnosti

M. Komárek

15. 9. 2010 11:30
když bude Matlas s Hochovou

celý den chodit s transparentem pod okny T.I. a vyřvávat, že je u nás korupce největší na světě, protože to matzlasovo kyvadlo jasně dokazuje, vyjde nový žebříček a ČR bude ihned na prvním místě.

IMHO je korupce v ČR zcela srovnatelná se srovnatelnými zeměmi. Češi jsou ale nadstandardně uplakaní a negativističtí a tak v podstatě s každým výkřikem v médiích, ale i na diskuzních forech se ČR propadá někam za středoafrické země ...

0 0
možnosti

V. Kolman

15. 9. 2010 8:04
PROTŘELÝ LUMP....

se nad nějakou prevencí jenom pobaveně pousměje. Ten "rozumí" jedině represi. Buď ho od lumpáren odradí, nebo (v lepším případě) isoluje od společnosti a zabrání mu v dalších lotrovinách.

     A existuje i další roztomilý a myslím, že i pravdivý bonmot (nebo malmot?): "Lumpové si dělají zákony pro sebe."

0 0
možnosti

Z. Válek

15. 9. 2010 8:19
Re: PROTŘELÝ LUMP....

Mají na to své lidi. Předseda legislativního výboru Marek Benda by o tom mohl napsat doktorát a nikoliv na pár stránek. Skuteční viníci jsou ale voliči, kteří taková prasata stále a stále dokola volí.

0 0
možnosti

M. Komárek

15. 9. 2010 7:46
pí Hochová

nelze přehlédnout, že jste svůj třídní boj na LN lehce změnila z hlediska formy - kvůli zamezení pravopisných chyb i deficitu vlastních myšlenek jste příspěvky zkrátila na krátké výštěky, speciálně zaměřené na pár osob, které jste identifikovala jako pravicové oportunisty a nepřátele lidu (pardon - obyčejných lidí). Tímto vývojem si prošel i Pixa a Kinpusk. Také, když napsali něco z vlastní hlavy a na více jak dva řádky, vyvolalo to všeobecné veselí ... 

Už jste našla těch 5 komunistů mezi 35 000 členy ODS, která je komunisty úplně prolezlá?

0 0
možnosti

J. Farmačka

15. 9. 2010 7:32
Jsem si zcela jist, že prevence má smysl pouze u dětí

a mládeže. Prevence u dospělých potenciálních podvodníků a kriminálníků je na nic. Je to trvalá vada vnitra, které dosud nepochopilo, že vyhazovat stamiliony na převýchovu dospělých jsou vyhozené z okna. Jsou zapotřebí tvrdé zákony a tvrdé tresty, jak je běžné ve vyspělých zemích. Kdyby stát věnoval zlomek zlomku peněz na dospělé na prevenci u mládeže, neřešil by tu spoustu podvodů všeho druhu. Jenže to by musel řídit vnitro alespoň jednou skutečný odborník a ne političtí amatéři bez potřebného vzdělání. Co může takový John vědět o prevenci? A u ostatních resortů je to echt to samé.

0 0
možnosti

Z. Válek

15. 9. 2010 8:27
Re: Jsem si zcela jist, že prevence má smysl pouze u dětí

Poučení bychom si mohli vzít třeba od takového "profika tvrdých pořádků"  J.V. Stalina. Když se ptal Satlin svých soudruhů " Co je pro stranu lepší, zda ideologická oddanost a nebo strach" odpověděli soudruzi " určitě oddanost straně". Stalin odtušil " Mýlíte se soudrruzi, nejdůležitější je strach. Ten přivede k oddanosti straně i ty, kteří v ni nevěří."  Zdá se tedy, že nikoliv stovky a stovky nepřehledných zákonů, ale tvrdá represe a exemplární tresty nás mohou vyvést z tohoto neřešitelného marasmu.

0 0
možnosti

K. Lhoták

14. 9. 2010 23:59
Represivní? Taky nechápu

Nevím, jestli poučný manuál třeba považují pánové Láska a spol. za represivní... to fakt nechápu teda:)

0 0
možnosti

M. Komárek

14. 9. 2010 23:14
Transparency International

je taková banda voluntaristů, já její reporty beru s úsměvem. Její metodiky vycházejí z průzkumů veřejného mínění. A ty jsou při známém skepticismu Čechů předem tristní. Mám pocit, že při otázce jestli umíme hrát hokej nebo vařit dobré pivo, zjistíme, že i Rumuni jsou na tom lépe ...

0 0
možnosti

F. Kinpusk

15. 9. 2010 2:35
Re: Transparency International

...všichni jsou špatní jenom Komárek a ODS jsou nejlepší.

0 0
možnosti

K. Lhoták

14. 9. 2010 23:13
A co navrhuje Transparency?

To, že Transparency nejprve všechno zkritizovala, ale sama to spíše zaobalila takovými těmi hezkými řečmi, že to nesmí být moc represivní, spíše preventivní...Krásný, idealistický svět...

0 0
možnosti

Z. Válek

15. 9. 2010 8:31
Re: A co navrhuje Transparency?

S Transparensy mám celkem smutnou zkušenost. Upozornil jsem je asi před rokem na podvod v jedné veřejné zakázce, nepříliš velkého rozsahu a dodnes jsem od nich nedostal odpověď. Zdá se, že se zajímají jen o to, co jim přese jakýsi politický a možná že i finanční kredit.

0 0
možnosti

R. Hledík

14. 9. 2010 23:03
Zdá se

že pan Láska žije v nereálném světě a český národ si velmi idealizuje. Zřejmě dlouhá léta žil někde jinde--- v civilizovaném státě, a není obeznámen s praktikami českých mafiánů.

0 0
možnosti

K. Lhoták

14. 9. 2010 23:15
Re: Zdá se

To souhlasím, opravdu pan Láska nevnímá moc reálně ten dnešní stav a se svou prevencí toho moc nezmůže teda...Asi to jeho příjmení odpovídá jeho myšlení tak trochu:)

0 0
možnosti