Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Osamělým matkám hrozí chudoba. Na život mají méně než 7000 korun

Rodiče s malými dětmi bez partnera těžko shání práci. Podle odborníků patří mezi skupiny lidí nejvíc ohrožených chudobou. Jejich příjmy jsou menší než 1,5 násobek životního minima. Musí tedy vyjít s méně než sedmi tisíci korunami na měsíc.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

M. Komárek

23. 9. 2010 16:19
osamělé matky a vdovy

po celou historii lidstva patřily k té chudší části populace. Debata, jestli je to správně nebo není, je zcela irelevantní a dovede nás tak leda ke komunismu. Otázka zní, jestli je současná společnost již natolik bohatá, aby toto změnila. Druhá otázka zní, co se touto změnou nastartuje ...

0 0
možnosti
MH

M. Honzek

23. 9. 2010 13:41
Tři veřejní nepřátelé:

John, Kalousek, Nečas (podle abecedy).

0 0
možnosti
MM

M. Melicharová

23. 9. 2010 8:49
Pro paní Boublíkovou

Paní Boublíková, zde je velmi zajímavý pořad slovenské televize o očkování. Tak mne tak napadlo, jestli Vaše dítko nemá tu cukrovku z očkování. http://www.stv.sk/online/archiv/cesty-nadeje" target="_blank" rel="nofollow">http://www.stv.sk/online/archiv/cesty-nadeje

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

23. 9. 2010 13:26
Re: Pro paní Boublíkovou

Ne, nemá tu cukrovku z očkování. Spouštěč DMI není znám a v době před záchytem dcera ani očkována nebyla.

Jinak už jsem vám psala dřív, že od té doby, co má autoimunitní nemoc, všechna další očkování pečlivě konzultujeme.

Děkuji za odkaz, až budu mít víc času, podívám se.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

21. 9. 2010 9:21
teda ženský, vy jste si ale vjely do vlasů :-)

klasika - chlapi se po pár řádcích navzájem pošlou do (_!_), vy popíšete dvě stránky ...:-)

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

21. 9. 2010 9:44
Re: teda ženský, vy jste si ale vjely do vlasů :-)

Pane Komárku, já své oponenty/oponentky na ono místo zásadně neposílám, neboť mám za to, že v něm již jsou a že odtud vysílají :-)

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

20. 9. 2010 13:01
především základní otázkou je

proč ty ženy se samoživitelkami staly. Teprve pak diferencovat a dle toho pomáhat.. 

Pokud  však nechceme diferencovat ( = zjišťovat důvody proč někdo je raději sám, bez manžela, zda je to nutné, nebo zde to není pouze výhodné pro tu samoživitelku) , zaveďme jednu dávku pod názvem podpora plození dětí a uvidíme kdo kolik jich bude mít... 

0 0
možnosti
MM

M. Melicharová

20. 9. 2010 14:02
Re: především základní otázkou je

Paní Frgalová, domnívám se, že zde nepadl nikde návrh, aby všechny samoživitelky dostaly paušálně příspěvek. Diferencovat ano - to zatím nikdo nezpochybnil. Naopak jsou tu návrhy, že samoživitelky si za svoji situaci mohou sami a tudíž by se jim pomáhat nemělo. To vnímám jako špatně.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 9. 2010 23:19
partnerské vztahy jsou složité

ale když poslouchám někoho, kdo se potřetí rozvádí a říká jakou má smůlu na partnery, věřím mu stejně asi jako někomu kdo dostal třikrát výpověď a vždy to bylo proto, že měl magora šéfa.

Žena si má muže vážit a ne ho vyhánět při první příležitosti, Stát se bude tak dlouho do rodin montovat, až prostě nebude do čeho.

BTW - 95% bezdomovců jsou muži. Řekl bych, že jsou na tom ještě hůře, než ty matky se sedmičkou měsíčně ...

0 0
možnosti
MM

M. Melicharová

19. 9. 2010 23:59
Re: partnerské vztahy jsou složité

Tak nějak mi v těch vašich příspěvcích, pane Komárku, chybí ty děti.

Ale jinak ano, jistě nějaké takové případy, které popisujete, jsou. Ale také je mnoho dalších, o kterých nepíšete.

Takto pušalizovat, dle mého, nelze.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 9. 2010 20:54
fascinuje mě, jak se vždy ignoruje rodina

a veškerá pozornost se upíná na stát. Přitom stát je ten nejhorší pomocník. Čím je pomoc vzdálenější a neosobní, tím více je zneužívaná a neúčinná. Znovu opakuji a jsem o tom 100% přesvědčen - čím více  bude stát pomáhat, tím více subjektů žádajících pomoc bude ...

0 0
možnosti
MM

M. Melicharová

19. 9. 2010 22:55
Re: fascinuje mě, jak se vždy ignoruje rodina

Pane Komárku, myslím že zde nikdo neignoruje rodinu. Její pomoc je nejideálnější. Jenže někdy to bohužel nejde. Rodina nefunguje.

Jsem přesvědčena, že každý kdo tu diskutuje nesouhlasí s tím, aby dávky byly zneužívány. Současný systém není nejlepší a je ho potřeba změnit a zpřísnit. A máte pravdu, stát rozhodně není nejlepší pomocník. Ale dle mne to stále neznamená, že pomáhat přestane.

0 0
možnosti
JV

J. Václavíková

19. 9. 2010 16:33
Nelíbí se mi černobílé vidění světa,

ani lidský život není dvourozměrný, soudit lidi takhle jednoduše (ty sis zvoral život, můžeš si za to sám) je dost krátkozraké. Nikdo z nás nemůže vědět, co se mu stane, pokud mu to zatím vychází, může mluvit o štěstí. Chce to víc pokory, a ne se vyvyšovat nad ty méně šťastné, že si za to můžou sami.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

19. 9. 2010 16:42
Re: Nelíbí se mi černobílé vidění světa,

Tady nejde o žádné vyvyšování, nýbrž o prosté konstatování faktů. Samozřejmě, že se může každý rozvést a pořídit si nemanželských dětí,. koik chce, ale proč by to měli řešit ostatní?

Nechá si někdo kecat do toho, koho si má nebo nemá vzít, s kým má nebo nemá mít děti? Nenechá - protože je to každého věc a nikomu do toho nic není.

Ale pak mnoo lidí chce po ostatních, aby řešili, co si zavařil.

Není to o pokoře a soucitu, jak se tady v diskusi pořád blekotá - je to o benevolenci, Já takhle benevolentní nejsem. Ať si každý dělá, co uzná za vhodné, ale ať pak následky svého rozhodnutí neháže na jiné.

0 0
možnosti
KK

K. Křivan

19. 9. 2010 11:20
Pro vlastní lidi peníze nejsou,

pro ty, kteří pro tuto zemi celý život pracovalo keníze nejsou, pro lékaře, sestry, hasiče, policisty peníze nejsou.  Ale cikáni se zlatými řetězy si dál jezdí v mercedesech pro naše peníze.

0 0
možnosti
MM

M. Melicharová

19. 9. 2010 11:22
Re: Pro vlastní lidi peníze nejsou,

Pane Křivánku, o cikánech tato diskuze není. Je o matkách samoživitelkách.

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

19. 9. 2010 6:47
Zdá se mi

že podpora samoživotelek je jednoduše výsledkem hlouposti a špatných informací.

Paní Melicharová je toho názoru, že za nemocné dítě si mohou rodiče sami, paní Hochová je přesvědčená, že takto postižené rodiny dostávají od státu nějakou podporu, což v řadě případů také není pravda.

Pak jsou pravdila nastavená tak, jak jsou - rodiny s nemocnými dětmi ostrouhají a místo toho se podporují rozvody a výchova dětí v neúplných rodinách se všemi z toho vyplývajícími negativními důsledky (větší náchylnost ke drogám, alkoholismu a kriminální činnosti dětí z neúplných rodin je statisticky prokázána).

Smutné, že existují tak nevzdělaní a sobečtí lidé...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

19. 9. 2010 9:23
ano, je to celé nějak divně nastavené

zatímco stát se invalidou na základě nějaké zákeřné choroby nebo sražení silničním pirátem je nihgtmare, protože zbytek života dožijete jako totální chudák s naprostým a nedůstojným minimem příjmů (pokud se nepostará rodina), tak tento stát má naopak tendenci platit lidem za jejich vědommé chyby ..

0 0
možnosti