Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Drábkův plán. Většinu lidí nad padesát čeká nižší důchod

Ministerstvo práce v tichosti chystá "malou penzijní reformu", na kterou doplatí nynější padesátníci. Polepší si naopak lidé s platem přes 40 tisíc měsíčně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Černý

6. 11. 2010 1:21
Vyšší důchod tomu kdo více odváděl....

Zcela souhlasím s tím, aby ten kdo platil na sociálním pojištění více, měl i vyšší důchod.Ale prosím jen o to, aby to bylo spravedlivé a pro všechny pochopitelné a tím i akceptovatelné.

Ať má každý stejné procento ze svého průměrného příjmu.Např 40 %.Kdo měl 10000 - důchod 4 000Kdo 40 000 - důchod 16 000 atd.

Je naprosto nemorální a nepřípustné, aby naprostá většina všech pracujících měla menší důchod, aby naprostá menšina mohla mít více.

Kde na to vzít ??,souhlas s vládou - šetřit na zbytečných výdajích a tam kde to lze.

Např. pracovat na státních úřadech produktivně a to tak, že tam bude polovina současných zaměstnanců.Kdyby všichni ve státní správě, včetně vlády a poslanců pracovali jako zaměstnanci či majitelé soukromých firem - ušetřili by se miliardy aniž by se jim museli snižovat platy o 10%, ale zvyšovat také příjmy !Např. zdaněním hazardu, důsledným výběrem daní - znovuobnovením Íčkem zrušené finanční policie atd.

0 0
možnosti

J. Hochová

6. 11. 2010 6:56
Re: Vyšší důchod tomu kdo více odváděl....

Zkusme si to obrátit.Ten, kdo měl možnostz víc vydělávat, si mohl víc naspořit.Ty vaše naprosté většiny jsou úsměvné.

0 0
možnosti

J. Hochová

4. 11. 2010 19:59
Může mi někdo prozradit,

kam se rozpouští  odvody na důchod dnes pracujících důchodců? Bylo by to zajímavé vědět.

0 0
možnosti

P. Boublíková

4. 11. 2010 20:49
Re: Může mi někdo prozradit,

Myslím, že stejně jako kdokoliv jiný odvádějí sociální pojištění na ČSSZ - nevidím důvod, proč by se jejich odvody měly někde "rozpouštět"?

0 0
možnosti

K. Halama

4. 11. 2010 18:44
Souhlas.

Souhlasím. Nevím proč by měl brát stejný důchod, kdo se celý život snažil, vydělával více a více odváděl.

0 0
možnosti

V. Dvořák

4. 11. 2010 17:12
Drábkův plán. Většinu lidí nad padesát čeká nižší důchod.

 Většina pracujících s platem 15-35 tisíc, kteří odvádějí zdravotní a sociální pojištění ze svého platu (+ nemalé odvody jejich zaměstnavatele), by měli dostávat nižší penzi než Ti z vyššími příjmi, kterých je méně a kteří by měli do důchodového systému odvádět nižší příspěvky než dosud, ale z důchodového účtu budou čerpat více. To je nepřípustné. Proč by měl mít nynější padesátník nižší důchod než je ten současný? Copak nestačí, že jste mu prodloužili odchod do důchodu? On i v té prodloužené době stále odvádí příspěvky státu.  

Nesouhlasím s navrhovaným přístupem k penzijní reformě. Penzijní reforma, pane Drábku, není ani malá, ani velká. Bude buď dobrá nebo špatná, a nedostaneme se k ní nějakými postupnými krůčky. Reforma důchodového systému musí být opravdová, důsledná, odpovědná, promyšlená a domyšlená do všech důsledků, neboť se dotkne nás všech teď i v budoucnu. Jenže Vy zřejmě raději (a opět) navrhnete nějaký "malý" rychle splácaný paskvil, který Vaše poslanecká většina pohodlně schválí a ještě si za to bude tleskat. Jak komické.

Přestaňte už konečně přešlapovat na místě a začněte zodpovědně myslet a pracovat ve prospěch nás všech. Od toho tam přece jste. 

0 0
možnosti

P. Boublíková

4. 11. 2010 17:19
Re: Drábkův plán. Většinu lidí nad padesát čeká nižší důchod.

Současní důchodci si stěžují na nízké důchody, budoucí důchodci si stěžují na ještě nižší důchody, spokojený není nikdo. Tak nač ten systém doprčic máme, a ještě k tomu povinně, proč se povinnost nezruší? A komu to vyhovuje, mohl by být v průběžném důchodovém systému spravovaném státem zařazen i nadále - dobrovolně.

To by byla reforma důchodů podle mého gusta.

0 0
možnosti

H. Jurková

4. 11. 2010 14:39
plat

copak plat, ale mzda.... jsem ´pedagog v důchodu se dvěma vš, odprac. let 42, mám nižší důchod než topič, malíř pokojů a středoškolák má stejný,...prý pokud není z čeho počítat, nebo je moc nízký, počítá se z průměrné mzdy....ALE VŽDY SE MLUVÍ O HRUBÉ MZDĚ, AVŠAK ZAPOČÍTÁVÁ SE ZAMĚSTNANCŮM PRAVDĚPODOBNĚ TA SUPERHRUBÁ MZDA- TEDY I ZAMĚSTNAVATELSKÉ ODVODY....

0 0
možnosti

M. Chlup

4. 11. 2010 12:42
Nejnespravedlivější důchod na celém světě

S tím mohu plně souhlasit. Již 20 let platím sociální pojištění vždy na jeho nejvyšší hranici. V poslední době, kdy se tato hranice zvýšila na šestinásobek platu to je již skutečně docela dost peněz. Měsíčně to dělá u mne asi 27 000. Za pár let odcházím do důchodu a když jsem si orientačně spočítal můj důchod, tak to bude asi 22 000. Já tedy nejen nebudu mít nějakých 50 % platu, já dokonce budu mít pouze 80 % toho o nyní odvádím na sociálním pojištění měsíčně a procenta z platu ani raději nepočítám. Jestli tohle je ta sociální spravedlnost či solidarita s těmi co platí měsíčně 1600 Kč (nebo vůbec nic)  a pak dostanou důchod o pár tisíc nižší něž já. Připadá mi to jako sprostá zlodějina. Tahle úprava možná přinese nějakou drobnou změnu, na víc stejně nebudou peníze a tak se mi možná důchod zvýši na 22 500. A ÚS bude spokojen, že se to řeší. 

0 0
možnosti

Z. Válek

4. 11. 2010 14:37
Re: Nejnespravedlivější důchod na celém světě

Říkáte, že těch 27000 odvádíte jen krátce, tak nezoufejte. Při mém platu, rovnajícím se průměrné mzdě u nás, budu brát polovinu toho vašeho.

0 0
možnosti

H. Kratzerová

4. 11. 2010 12:08
Rostoucí životní úroveň

neproduktivní části populace je snad pojem z oblasti sci-fi. Ze své zkušenosti mohu říci, že neustále, a to poměrně razantně, pouze klesá. Není se čemu divit. Pokud bude platit obecně rozšířené "už jste si nahrabali dost", takže nejnespravedlivější důchod v celé Evropě musí každému, kdo si poctivě nadprůměrně vydělával, bohatě stačit, asi s ničím nehneme. Zvlášť když se vůbec nepřihlíží k výším odvodů do státního rozpočtu.

0 0
možnosti

J. Blažek

5. 11. 2010 2:00
Re: Rostoucí životní úroveň

Naše země nevzkvétá (kdepak a kdypak jsem to slyšel?)

0 0
možnosti

J. Mrázek

4. 11. 2010 11:00
Méně dálnic a neokrádat malé děti a důchodce

Nechápu jednu věc, je třeba šetřit, dobrá, ale proč na těch, co nemají šanci si už příliš utáhnout opasky? Nebo je to zbaběle proto, protože se nedokáží bránit, zatímco stavitelé dálnic dají úplateček a krize nekrize se staví dál ???

0 0
možnosti

J. Šrámek

4. 11. 2010 9:01
Nevhodný název a zcela nepřesné hodnocení!

Spíše by mělo být napsáno,že je ještě 10 let čas na patřičné zvýšení platů,alespoň na 60% výše,obvyklé v zemích EU!Nikoliv v současných 30%!!Chybí rovněž zdůvodnění,proč by někdo s 40-50 tisícovým platem(dle odborů lékař,učitel),měl mít důchod ve stejné výši,jako člověk s polovičním platem?Nebo se vrátíme do minulosti,kdy jsem na soustruhu měl víc,jako lékař,profesor!!Potom budou i důchody ve stejné výši!

0 0
možnosti

M. Prokop

4. 11. 2010 9:30
Re: Nevhodný název a zcela nepřesné hodnocení!

Jak prosím chcete ty platy zvyšovat?

0 0
možnosti

J. Denemark

4. 11. 2010 9:01
jednoduché řešení Drábkovo, tedy kozlovo zahradníkem...

...jedněm sebereme, druhým přidáme, páč mají dle ÚS nárok. Ti, co jim sebereme, mají také nárok, ale to je nám jedno...jak jednoduché a funkční...

0 0
možnosti

P. Boublíková

4. 11. 2010 9:28
Re: jednoduché řešení Drábkovo, tedy kozlovo zahradníkem...

Nemají nárok, viz níže.

0 0
možnosti