Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Německý prezident: Němci způsobili Čechům nevýslovné utrpení

Německý prezident Christian Wulff v pondělí přijede do Prahy. Před odjezdem do české metropole se vyjádřil k aktuální debatě o poválečných osudech Němců v bývalém Československu. Podle něj Němci způsobili Čechům v době okupace nevýslovné utrpení a nikdy na to nesmějí zapomenout.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Fiala

21. 11. 2010 8:58
Války

Ano, je to o válkách a o zmarněných životech a majetku a práce lidí na obou stranách.

Z diskuse je zřejmé, že je to "živý" problém, ale méně živý nežli při okupaci ruskou armádou od r.1968-1991, proč?.

Mimochodem 2. válka způsobila "nevýslovné utrpení" polákům (bojové operace TAM i ZPĚT a rusům) a nakonec i němcům.

Jakpak se cítí národy bývalé Jugoslávie (Ve středu 24. března 1999 večer zaútočily vzdušné síly NATO na srbské cíle. Byly použity zakázané zbraně kazetové bomby a ochuzený uran. NATO zabilo 2000 civilních obětí a materiální škody způsobily ve výši 50 miliard dolarů) - ano ČR již byla členem NATO. Stejně tak jsme bojovali v Iráku (který dříve válečně napadl Kuwajt- takže O.K.) či dnes v  Afganistánu. Copak si myslí a budou myslet generace lidu v těchto zemích o NATO a ČR?

0 0
možnosti

L. Boháč

20. 11. 2010 11:13
Vážení.

Vážení, podívejte se na to, co znamenal vlastně Protektorát ! Byl tento režim snad válečným stavem mezi naší zemí a Německem? Podle mého názoru nebyl, byl to jenom dříve vykonstruovaný plán německých pohlavárů k likvidaci našich obyvatel, který do důsledků dokázali plnit ! Podívejte se také jak jednali s naším obyvatelstvem v této době ti nevinní němci, vlastně po celou dobu v míru, protože protektorát trval od roku 1939 do roku 1945 ! Nedivím se vůbec tomu, že tehdejší obyvatelé za všechna příkoří, udávání a vraždy blízkých jednali tak jak jednali po skončení protektorátu a našem osvobození ! Zkuste si vyhledat patřičnou dokumentaci k těmto věcem a poznáte, že se nedají soudit tyto věci šmahem podle nynějších zákonů ! V každém případě se vždy hledá ten, který vše zavinil a od toho se pak udělují tresty a posuzuje důsledek ostatního jednání !

0 0
možnosti

M. Kopřiva

19. 11. 2010 17:54
Němci způsobili Čechům nevýslovné utrpení

Klaním se před vašim panem dnešním prezidentem Christianem Wulffem, občané Německa pro jeho prohlášení, které nemůže přijít od nikoho jiného než od muže velkého ducha. Přeji si, aby sami "NAŠI", češi nalezli v sobě tolik pokory a cti.  

0 0
možnosti

M. Martinovská

19. 11. 2010 20:12
Re: Němci způsobili Čechům nevýslovné utrpení

Kdysi se za formu a excesy při odsunu omluvil Havel, čest jeho odvaze.

0 0
možnosti

R. Pavelka

19. 11. 2010 16:52
MADAM MARTINOVSKÁ, KDE JSTE?

Že bychom pokračovali v diskusi ve světle těchto nejnovějších skutečností? I Němci ústy svého nejvyššího činitele uznávají, co způsobili. Budete se dál zastávat "nespravedlivě" odsunutých Adolfových přisluhovačů?

0 0
možnosti

M. Martinovská

19. 11. 2010 20:10
ZDE! Přítomna! Na chvilku!

Pane Pavelko, měla jsem po té naší diskuzi již obavu, zda se u mně nejedná o počínající závislost na internetových diskuzích, a pokusila se o krátkou odvykací kúru. Víte, bohužel již dle výrazů, které používáte, je jasné, že své názory nezměníte ani o milimetr. Dovolte parafrázi: Každý má takové pohraničí, jaké si zaslouží. Dporučuji exkurzi do Krušných hor, Abertamy, Potůčky, Lužické hory, Český les.  Padesát let po válce vybydlená města, hampejzy, tržiště, "nepřizpůsobiví". Proč myslíte, že jich tolik bydlí v Ústí, v Chomutově, ve všech "Sudetských" městech? Tak, bylo tam najednou dost místa. Tři miliony Němců zahrnuli naši představitelé dovnitř našich hranic, ačkoli tam nechtěli. Po r. 45 je vyhrnuli z jejich tisíciletých domovů. Děti, ženy, všichni vinni? Možná, že se nikdy nedočkám chvíle, kdy by Češi ústy svého nejvyššího činitele uznali, co způsobili.  Byly to vraždy, byly tu i koncentráky pro Němce stejné, docela stejné jako ty gestapácké, pane, až na měřítko.

0 0
možnosti

I. Hil

19. 11. 2010 14:44
Praha, květen 1945

"Civilní obyvatelstvo zde bylo vystaveno mimořádnému teroru. Mladí

frekventanti SS, ve věku 17 až 19 let, systematicky 'čistili' obytné

domy a vraždili lidi po desítkách," uvedl badatel Čvančara.

http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=667420

0 0
možnosti

Z. Válek

19. 11. 2010 15:08
Re: Praha, květen 1945

Co to je za blábol? Frekvenmtanti SS z Hlinkovy gardy mluvící Slovensky či Srbsky ? Matka do druhého dne zešedivěla. Takové nesmysly. Za čí peníze to Čvančara psal? Pokud někdo cití potřebu lhát v jednotlivostech, může lhát i o celku, i když se tam jistě něco stalo. Úplně si to vymyslet nemohl.

0 0
možnosti

S. Ševeček

19. 11. 2010 14:26
Ano, německý president

to řekl pěkně, domnívám se, že to myslí doopravdy, taky sympaticky vypadá a yřejmě se dívá dopředu - spolupráce mezi národy v jejich státních útvarech (a myslím to ve smyslu "národního státu s občany bez rozdílu národnosti") se smlouvou "negativní", tedy ve smyslu "nebudeme se navzájem bít" je jedinou možnou cestou.

0 0
možnosti

K. Holub

19. 11. 2010 13:33
ANO a za to se musíme omluvit ..

omluvit, omlouvat, omlouvat ... donekonečna si sypat popel na palici.

Že se jim nesplnil sen o tisícileté říši za to můžou smějící se bestie ... podle titulků „ k tématu” u článku určitě. No, ani jinak nelze, naši novináři moc dobře věděj kdo je živí ....

0 0
možnosti

R. Buršík

19. 11. 2010 14:21
Re: ANO a za to se musíme omluvit ..

vynes konečně ten koš a nehrej si na vědce.

0 0
možnosti

R. Buršík

19. 11. 2010 13:14
pořád dokola

bavme se s posledními svědky, kdyř chceme rozumbradovat za každou německou prasárnu dám kdobru i českou. Začněme Žižkou!!!!! po válce jak to bylo, vlezli rusákům do chomoutu na 50 let a někteří jsou tam do dnes.

0 0
možnosti

Z. Válek

19. 11. 2010 12:51
Němci mají jednu nespornou

polehčující okolnost. Své zločiny páchyli v době války. Češi je však páchali v době míru.

0 0
možnosti