Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Historik Johnson: Islámu se nebojím, zneklidňuje mě Čína

Muslimský svět podle britského historika Paula Johnsona trpí děsivou chorobou, ekonomicky může nabídnout jen trochu ropy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J. Rey

25. 12. 2010 1:02
Jsou dva typy demokracie,

řízená a chaotická.Nechci si hrát na všeználka,ale v USA podle vlastních zkušeností je to tak na polovic.Zde v Česku je to demokracie anarchistická ,kdy si skupinka gaunerů diktuje"pravidla"(zákony), a občas se stane,že pravda zvítězí.Pokud bych se měl rozhodnout o tom,která skupina politiků bude rozhodovat o tom,kterým směrem se bude ubírat ekonomie a směrování zájmu země,tak bych dal přednost čínskému modelu.O prosperitě země, a zákonech, by měli rozhodovat odborníci, a ne soubor náhodně a chaoticky,ve volbách vybraných zamindrákovaných hlupáků,kteří si vlastní problémy vybíjejí na půdě parlamentu.V ekonomii neexistuje demokracie, a pokud na to přijdou naši"politici" a začnou používat i nátlak na t.z.v.neplatiče daní,kteří dluží miliardy,tak budou peníze i na takové drobnosti,jako jsou léky pro děti napadené leukemií.Stát musí řídit lidé,kteří si uvědomují,že za chybu mohou být i popraveni.To je ten čínský model.A úspěšný.

0 0
možnosti
JK

j. kříž

24. 12. 2010 22:03
china

ano čína a její komunistické vedení ukazuje světu jak se dělá kapitalismus 21 století

včera sme se jejim motorkám smáli dneska na nich všichni jezdíme a zejtra na ně už nebudem mít

0 0
možnosti
JR

J. Rey

25. 12. 2010 1:05
Re: china

Příspěvek krátký,ale všeříkající.

0 0
možnosti
PM

P. Mina´r´

24. 12. 2010 17:58
No potvrzuje to vizy jedne Francouzky

Jako mlada byl k dispozici univerzite v Sevre .

Ve 100+1 vysel clanek, kde popisovali jeji pocity, z nich skoro presne uhadla ci predpovedela deni.

Ukazala do mapy a predpovedela Golf. Videla sochu svobody , ponicene baraky ci domy a vpredu zena v otrhanych satech s ditetem v rukou. V roce 2001 o ni bylo neco v TV. Vlastne predpovedela presne co se stane, vcetne data.

Potom rikala, ze . kdyz jede v metru a je ve voze islamista ci Arab, ma nejake chveni, ktere ji rika, ze budou problemy, ale ze se vyresi. potom ale. Ze kdyz jede v metru ci jinde a je tam asiat, ma pocity, ci vybrace, ktere ji napovidaji, ze to se nevyresi.

No a historik to vidi stejne. myslim s Cinou a to nejen s Cinou. je tu i Indie, ta kraci take vpred, a dalsi asijske zeme. Nic moc pro dalsi generace lidi s krestanskou kulturou.

0 0
možnosti
JK

J. Koťátková

23. 12. 2010 18:55
Asi má pravdu

bohužel

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

23. 12. 2010 19:52
Ano, má pravdu.

Čína expanduje nenápadně, ale vytrvale, skupuje firmy či jejich nebo i státní dluhopisy. V Africe už je dost angažovaná, v Jižní Americe taky nenápadně investuje. Skupuje řecké dluhopisy a mám pocit, že už se plíží i na irské, přes tohle se dostane do EU. Nevěřím Číně, už dlouho tuhle tendenci vnímám.

0 0
možnosti
OK

O. Kadlec

23. 12. 2010 12:55
spisovatel.

ne historik.

Novinářská a televizní obec si vytrvale plete Paula Johnsona s historiky. Asi proto že o dějinách píše. Na tom je ale vidět jak asi věci rozumí.

0 0
možnosti
SFR

S. Rehulka

23. 12. 2010 12:35
Bylo by zajímavé.....

.....kdyby media - na příklad "stateční" internetoví hackeři Wikileads, uveřejnili - třeba bez komentáře, seznam zemí, které se zesxaly z čínského nátlaku a neposlaly své zástupce k udělení Nobelovy ceny Míru pro čínského disidenta !

Vsadil bych se, že těch "15 statečných", jsou ekonomické kolonie nového, plíživého , světového nebezpečí - (stálerudé) Čínské Lidové Republiky (ČLR, anglicky PRC) !

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

24. 12. 2010 6:36
Re: Bylo by zajímavé.....

Je škoda,že se Českomoravské společnosti za posledních dvacet let nepodařilo třeba i plíživě vytvořit ekonomickou kolonii z nějakého státu ,a spíše se tou kolonií dobrovolně stala.

0 0
možnosti
IS

I. Simacek

23. 12. 2010 11:56
pan historik ví svoje

Čínská kultura je o 5 000 let starší než ta americká, a že v současné době je USA dlužníkem Číny je věc známá. Za pouhých dvacet let stačila Čína převálcovat ekonomicky USA. To něco napovídá o kvalitě ekonomických systému obou zemí.

0 0
možnosti

J. Šimek

23. 12. 2010 18:23
Re: pan historik ví svoje

Speciálně o kvalitě to nevypovídá lautr nic. Čínská ekonomika napumpovaná zahraničním kapitálem zvedla obraty a zisk, to je tak všechno. Jenže to má háčky. Investice se masivně přesouvají do Indie, demografická křivka v Číně je podstatně horší než v USA, Čína musí těžce platit za zvýšenou životní úroveň obyvatelstva. Chybí nafta, voda, energie. Politicky Čína prožívá tvrdý totalitarismus, tajná policie je stále v ulicích, lidé jsou nuceni navenek lhát o nadšení z  komunistické strany, jinak jsou zabiti, odvlečeni do koncentráků nebo zavřeni do kriminálu. Rozdíl mezi velkými městy a venkovem je neuvěřitelný. Na venkově panuje středověk, sociální a zdravotní péče tam prakticky neexistuje. Jistě, komunistický gubernátor má prakticky neomezenou moc a bohatství, ostatní lidi ale považuje za otroky.

0 0
možnosti
EM

e. mayer

23. 12. 2010 11:50
Je to hnup!

Jestlize nekoho muze nekoho zneklidnovat pracovitost a skromnost pak je to ubozak. Pral bych si aby se jednoho krasneho dne takovyto lide probudily a uvedomily si ze nejsou pupkem sveta ale jeho soucasti. To ze se nerozumi lidem na druhem konci sveta je pochopitelne.Vnucovani "etickych" hodnot lidem s jinym hystorickym a socialnim vyvojem je sebestredna nabubrelost.

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

23. 12. 2010 11:24
nikoli asijský drak ale čínský?

Že by si pan Johnson vzpomněl na Zlatou hordu a Čingischána?Co opravdu o těchto státech a jejich vzdělanostním potenciálu víme?Nemám na mysli politickou a politologickou otázku a blábolení!Z historického hlediska byly pro Evropu etapy rozšíření Mongolských hord až po Evropu,Turecké obsazení jižní Evropy,nakonec i fašismus a komunismus.Ale to vše je relativně miulostí,ať vzdálenou nebo nedávnou.Schopní národní jedinci,díky vyspělemu a propracovanému universitnímu vzdělání na universitách v USA nebo Británii,nemají problém v pozici vzdělání držet krok se Světovou špičkou.Osobně si myslím,že po staletí nejvzdělanějším a nejschopnějším národem je národ židovský,pokud se vezme v potaz historický podíl učenců,vynálezců,finančníků z řad židovské obce.Mocenské válečnické ambice jsou druhořadou i když neméně varovnou stránkou.Vždy a asi v každé společnosti se najde nějaký Lenin nebo Hitler který zblbne masy.Ale bez Obertha,von Brauna,Kalašnikova,nebo Koroljova by jsme se zde tloukli asi jen klacky.

0 0
možnosti

L. Říha

23. 12. 2010 11:11
Čínský drak, americký vepř

Pravda,Čína je tím dál tím silnější. A kdyby do USA přerušila toky svých peněz, potravin a dalšího zboží, začnou se USA do půl roku potácet v hladu, nemocech a nakonec i občanské válce, ve které se budou kanibalsky požírat. Zkrátka pokud se čínský drak naštve a mávne ocasem, zřítí se americký vepř bezvládně ze skály a poláme si kopyta.

0 0
možnosti
SK

S. Krejcar

23. 12. 2010 11:52
Re: Čínský drak, americký vepř

Možná kdyby tato vize nastala ,tak by to více motivovalo moudré a vzdělané američany k sebezáchraně,tedy k tomu aby své vědomosti a potenciál obrátili k domácím potřebám a možnostem.USA je součástí amerického kontinentu,proto se nemůže ani do půlroku ani do destiletí zhroutit,právě proto,že i kromě politologů,ideologů a politiků má dostatečný počet lidí vzdělaných a rozumných.Kteří sice přehlížejí a tolerují své Madoffy,ale asi pouze pokud to neohrozí pozice vlastního bytí.To co je příznačné pro evropské zbohatlíky,zdrhnout na Kajmanské ostrovy,moc asi američany neláká.Stejně jako nezanikne USA nelze počítat se zánikem Ruska nebo Británie. 

0 0
možnosti