Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DOLEŽAL: Oni se tím ještě chlubí!

Proti stereotypu o zlých iniciátorech lékařských protestů a hodných svedených nemocničních doktorech.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Švec

13. 2. 2011 10:34
Blbost

Při svém útoku na vládu jste opomenul několik věcí.Především tože prapůvod všeho je v komunismu který nivelizováním platů udělal po 40 let z inteligence jen špatně placenou vrstvu bez prestiže.Nebýt toho,neměli by lékaři důvod si stěžovat,jejch platy by tak jak je to v zemích které nepoznaly komunismus byly tři i více násobně vyšší než je plat průměrný.Při přeměně hospodářství ze státního na tržní na řešení nebyl čas.Druhá věc na kterou jste zapomněl je ta,že po celou dobu vlád ČSSD od Zemana po Paroubka se v tom neudělalo vůbec nic a zdravotnictví jako černá díra  bylo konzervováno.Jak také ne,když předsedou lékařské komory byl Rath a po něm Kubek.Není Vám nápúadné,že celá akce podporovaná ČSSD a Rathem který zřejmě vše řídí v pozadí vypukla až teď kdy vláda která se o nutné reformy snaží a je u moci pár měsíců a v době kdy musí šetřit v podstatě v celé věci ještě nemohla nic udělat?

0 0
možnosti

T. Cerny

9. 2. 2011 21:50
graduates

korekce !

0 0
možnosti

T. Cerny

9. 2. 2011 21:49
mila pani doktorko Slaba

sam jsem delal onu zkousku  do USA v r. 83 - tehdy se jeste jmenovala ECFMG  v anglictine ( educational council for foreign medical gradiates ) U te nove zkousky , kterou ja nemam jsem myslel ze to USMLB na konci je " board "ale Vy to urcite vite lepe neb jste v Kanade. Ja jsem v Nemecku jiz 35 let , mam nemecky doktorat  a anglictina je u mne nyni bohuzel az po nemcine . Samozrejme ze cesti lekari umi anglicky ale skoro zadny neumi nemecky - takze jejich potencialni pusobeni v Nemecku ci Rakousku je nesmirne dubiosni , neb neumeji jazyk. Do USA musi delat prave tu zkousku a jestli ji udela z tech 4000  30 tak je to prilisny optimismus !

Na tu zkousku se totiz clovek  musi nesmirne intensivne ucit !Vy mate porozumeni pro stavkujici piloty , navigatory , popelare , lekare - ale ja naprosto vubec zadne - starsne mne stve kdyz na letisti nekolik dni cekam kvuli  greediness  pomatenych pilotu , navigatoru , strojvudcu  etc.Lekari mi mohou byt ukradeni neb je nepotrebuji ale jejich vydirani mne take strasne stve jako u tech pilotu , neb mnozi je potrebuji !

Dr.med.Hannover, MUDr Prag  cerny, Chirurg, Unfallchirurg

0 0
možnosti

I. Slaba

11. 2. 2011 20:44
Re: mila pani doktorko Slaba

V UK, IRL, Saudi Arabi, NZ, Australii je spousta volnych mist. V Kanade i v US je rada mist, kde se da zacit delat bez zkousek. Svet je globalni, medicina tez. Uvedomte si jednu vec - pacienti nejsou rukojmi lekaru, ale vlady, ktera systematicky udrzuje zdravotnictvi v chodu pouze tim, ze podhodnocuje pracovni silu. Prepocitejte si ty platy na euro a rozdil uvidite hned. My jsme s manzelem jako dva specialisti pracovali v Cesku dlouha leta a abychom uzivili rodinu, museli jsme mit oba dalsi praci jako prekladatele. Zili jsme od nuly k nule v panelaku, kupovali nejlevnejsi jidlo, obleceni jen ze second handu, dovolenou travili ve stanu a zivili se konzervami.... Romska rodina zijici kousek od nas, kde oba nepracovali a byli na vsech moznych podporach mela stejne penez jako my. K tomu pracujete v systemu, ktery je de facto malfunkci a je neprijemne v nem pracovat. Kdyz o situaci mluvite s lidmi kolem sebe, tak vam reknou - tak bezte pryc z republiky nebo zmente profesi... Vsechno dohromady vas to po case prestane bavit a proste odejdete.

Cesko je pravdepodobne nejbohatsi stat na svete, kdyz si muze dovolit poslat k sipku 4000 odborniku, nemyslite ? Cele to jenom svedci o tom, ze vzdelani, schopnosti a tvrda prace v Cesku nema prazadnou hodnotu !

0 0
možnosti

I. Čundrle

9. 2. 2011 13:43
Paralela?

Vážený pane doktore,

Vaše znalosti a příslušné názory (K.H.Borovský,I.republika,odsun Němců)bez vyjímky akceptuji.Ale Váš údiv nad tím,že jsou lékaři nespokojeni,naprosto nesdílim.

Ptáte se,jestli v dějinách existovala určitá paralela k situaci,která u nás vzniká nezdařilým vyjednáváním lékařů (nejen LOKu) s vládou,potažmo státem.Ano,na Maltě cca 1973,kdy k moci se dostavší pseudosocialistická vláda,která se netajila sympatiemi nejen k bývalému SSSR,ale i k Číně,Vietnamu atd,a která chtěla udělat z Malty nový palestinský stát,docílila hromadého exodu britskýchj lékařů z Malty domů.Díky dr.Husákovi,jímž také ve svém sdělení,jinak to nazvat nemohu,operujete,zachránili zdravotnickou péči tamtéž naši nespokojení lékaři,Poláci a další a po zisku lepšího zisku se většina vrátila také domů,jiní zústali.

Sancta simplicitas

doc.MUDr Ivan Čundrle,CSc

0 0
možnosti

V. Novák

9. 2. 2011 12:50
Možná by stálo za to se zamyslet nad tím,

že akci podporují skutečné kapacity ve svých oborech - což není na rozdíl od "oboru"  pana Doležala žvanění na objednávku. Žádní Cvachové - lékaři známí a uznávaní nejen doma, ale i ve světě. V tom světě, kam by jistě i pan Doležal rád patřil.

Možná mají trochu víc pravdy, prostě proto, že se v oboru orientují, než pisálci a mediální prostituti...

0 0
možnosti

M. Bomar

9. 2. 2011 14:37
Re: Možná by stálo za to se zamyslet nad tím,

za kazdy obcan nasi republiky ma pravo vycestovat do zahranici, aby si vydelal vice penez, aby zvysil svou kvalifikaci odbornou a samozrejme i jazykovou (aby mohl studovat cizojazycny odborny tisk), naucil se napr. modernim operacnim technikam i praci s nejnovejsimi pristroji. nechapu, proc o tom bylo a je tolik reci. chce-li nekdo odejit, muze, a zbytek republiky se bude radovat nad tim, ze se nekdo odvazil jit do ciziny a dokonce nekdy se vrati. ta praxe v cizine je pro vypilovani odborneho horizontu snad jeste dulezitejsi nez studium u nas; v cizine je mozno ziskat informace o organizaci (zdravotnictvi), o mnoha dulezitych parametrech zivota mimo nase hranice.

pana dolezela si velmi vazim, mluvil pravdu i tehdy, kdyz to nebylo konformni (s mym dozajista subjektivnim vnimanim). tak se mejte!

0 0
možnosti

J. Šrámek

9. 2. 2011 8:35
Problémem jsou peníze.

Málokerý student v dnešní době studuje zvolený obor ze zájmu o tu,či onu vědu.Dělá školu pro peníze za povolání,které si myslí,že po absolvování bude zastávat.Proto jsou tak snadno zneužitelní k prosazování politických cílů ČSSD,jako momentálně lékaři.Apropos,proč nepřidat 2-3 tisíce na platy pokladním,zedníkům,soustružníkům a jiným dělnickým povoláním?(poloviční vzdělání,poloviční zvýšení)

0 0
možnosti

M. Násirová

9. 2. 2011 8:10
Víte pane Doležale,

zoufalí lidé dělají občas zoufalé věci. A on stav českého zdravotnictví je opravdu v mnoha oblastech zoufalý. Nemusím souhlasit s formou protestu, ale silná slova bych raději šetřila. Dovoluji si doporučit zajímavou a možná i trochu poučnou četbu: http://www.tribune.cz/clanek/20896" target="_blank" rel="nofollow">http://www.tribune.cz/clanek/20896

0 0
možnosti

J. Švec

13. 2. 2011 10:19
Re: Víte pane Doležale,

České zdravotnictví je černá díra,do které můžete sypat peníze donekonečka.Musíte ale připustit,že v každé nemocnici je odborová organizace lékařů a ti to všichni vědí a doposud mlčeli,protože jim to vyhovovalo.Dnes jsem četl odborný příspěvek kde byly uvedeny stavy lékařů u nás a v Německu a porovnání počtů přesčasů.V Německu s 24 hodinami měsíčně jako maximem lékaři vystačí a není to tam problém,i když statisticky počty lékařů u nás nejsou nižší.Zdravotnictví /nemluvím o odborné úrovni špičkových pracovišť/ má špatnou pověst.Právě ti mladí nejvíce protestující lékaři kteří ještě nic neumi /mohl bych o tom vykládat  své zážitky/ se vyznačují nezájmem o pacienty .Vaše slova o zofalých lidech jsou zavádějící.Jsem inženýr,celý život,skoro 50 let jsem dělal profesi při které je člověk jednou nohou v kriminále a znám poměry v jiných technických profesích.Všichni moji kolegové by mohli říkat totéž jako lékaři,ale nikdo z naší komory  by takovou akci nepodpořil.Jde nám totiž o čest profese a její dobré jméno.

0 0
možnosti

t. cerny

8. 2. 2011 20:25
naprosty souhlas s p. Dolezalem !

Vyderacum se nesmi ustupovat  v zadne zemi a u zadne profese - at to jsou popelari , piloti nebo doktori.Kdo chce odejit , at si jde - v nasi svobodne a demokraticke EU muze kazdy pracovat kde chce. Sotva 10% Ceskych  doktoru vsak umi minimalne nemecky, jakkoli velmi , ale velmi spatne  . 90% jich velmi pravdepodobne skonci u ceskeho pracovniho  uradu  neb jinou sanci nemaji .

Ja jsem chirurg uz 44 let a jejich  "cnostna" argumentace mi leze krkem  a nejen v Cesku , kde to mohuzel ma nejvetsi rozmery.Pani Slaba , kdyz nekdo neco umi at si jde do USA nebo Kanady kde se musi delat nesmirne tezka vyrovnavaci zkouska  USMLB ktero by udelalo sotva 1% ceskych doktoru ! Lekari leci , piloti letaji , policajti bojuji proti zlocinu , popelari odvazeji odpadky - vsichni  jsou stejne duleziti ! Jejich vydirani je mi , coby  take lekari odporne !

0 0
možnosti

I. Slaba

9. 2. 2011 21:31
Re: naprosty souhlas s p. Dolezalem !

Pane Cerny,

mate naprostou pravdu, ze vsichni jsme stejne duleziti. Pokud uklizecka nevytre operacni sal, ja nemohu pracovat (jsem anesteziolog/intenzivista). To ovsem neznamena, ze mame byt vsichni stejne placeni; tento model byl jiz historicky prekonan. Navic sam dobre vite, ze zakladni vycvik lekare specialisty trva alespon 11 let. O samozrejmosti kazdodenniho celozivotniho vzdelavani se jiste nemusim pred vami rozepisovat; dulezitost zkusenosti a vypestovane intuice vypestovane lety praxe je nasnade. Jak dlouho trva vycvik popelare vite jiste dobre sam a o nutnosti celozivotniho vzdelavani popelaru neni treba diskutovat...

Velmi se ale mylite, pokud podcenujete schopnosti ceskych lekaru uspet na zahranicnim trhu. Naprosta vetsina lekaru ovlada plynne alespon jeden cizi jazyk, nebot jej nutne potrebuji k sebevzdelavani. Kolegove, kteri se mnou pracovali v zahranici, byli vzdy hodnoceni velmi dobre a meli dobre moznosti pracovniho rustu. Ti nejlepsi jiz davno do zahranici odesli natrvalo.

Ta tezka zkouska, o ktere hovorite neni USMLB, ale USMLE (United States Medical Licensing Exam) a je ctyrstupnova. Podobna je i v Kanade. Ano, zkouska je to velmi tezka; uspesnost ceskych lekaru je ale vysoka. Ja sama pusobim na jedne z univerzit v Kanade, kde jsem ziskala misto kompetitivnim zpusobem.

Nakonec bych rada dodala, ze zadna natlakova akce neni prijemna. Ale lide zahnani do kouta, voli krajni metody. Lekari upozornovali na kriticky stav zdravotnictvi jiz od zmeny rezimu, ale byli ignorovani a pred ocima se jim mavalo Hippokratovou prisahou. Ted jiz ale zda se pohar pretekl.

0 0
možnosti

I. Slaba

8. 2. 2011 18:42
Pane Dolezale !

Vase prispevky mam rada, neb jsou trefne a vecne. Ale tentokrat jste to vazne prehnal. To, ze se k akci Dekujeme, Odchazime pripojila rada lekarskych osobnosti, preci znamena, ze situace je opravdu vazne, nemyslite ? Pacienti nejsou rukojmi lekaru, ale vlady a politiku, kteri ani 20 let po zmene rezimu nepochopili, ze se zdravotnictvim je treba neco systemoveho udelat. Misto toho, aby tato akce odstartovala celospolecenskou diskusi o tom, jake zdravotnictvi chceme mit a na jake zdravotnictvi ve skutecnosti mame a co s tim tedy delat...., se vse zvrhlo v zavistive osocovani tech, kteri doslova a do pismene zachranuji nase zivoty. Hloupe, smutne, typicky ceske.

Ve svete lide studuji medicinu nikoli z altruismu, ale proto, ze je to sice tvrdy, ale slusne placeny job s vysokou spolecenskou prestizi. To jenom my - v postkomunistickych statech -  stale papouskujeme to, co do nas vtloukli bolsevici - ze medicina je poslani, lekar ma pomahat bliznimu svemu z popisu prace a ze je ostuda si za to rikat o penize. Kdyz jsem v US nebo Kanade rikala kolegum za kolik a kolik hodin u nas pracujeme - divili se, proc u nas vubec nekdo dela doktory !

0 0
možnosti