Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nejvyšší soud zmírňuje svůj výrok: Zabití je vražda, pokud je zloděj na útěku

Výrok Nejvyššího soudu, že zabití zloděje je vždy vraždou, nyní soud sám zmírňuje. Týká se to prý jen případů, kdy je zloděj na útěku. Poškozený má právo na nutnou obranu, ale v případě že pachatel prchá a nepokračuje v trestné činnosti lze usmrcení považovat za vraždu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Langer

10. 3. 2011 12:49
Rozum zůstává

stát opodál. Opět se ukazuje, že čeští soudcové jsou skutečně zcela nezávislí, a to zejména na zdravém rozumu. :-P

0 0
možnosti

J. Jílek

10. 3. 2011 11:25
soud nezmírňuje svůj výrok

ten je na papíře pevně dán. Soud jen dovysvětlovává svůj výrok negramotným novinářům...

0 0
možnosti

v. vlach

10. 3. 2011 11:21
Maruč nebo Jaruš,je to jedno.

Když mě někdo v noci vykrádá garáž,já ho omylem přistihnu(protože mám z této kauzy špatné spaní a probudí mě každý šramot)budu mít štěstí a on mě nezastřelí a dá se na útěk,tak já ho buď nechám utéct,protože mam strach a nemám zbraň,nebo ho střelim a střelim ho tak,aby nepřežil.V prvním případě půjdu na policii,(kde to dopadne obdobně jako s pí Kotrčovou,které někdo přes noc ukradl popelnici)a já se ničeho kloudného nedočkám s tím,že zítra či pozítří se to může v klidu opakovat.V druhém případě si vzpomenu jak se mi kdysi dostalo poučení,že pachatel nesmí přežít,jinak jsem v háji.Pak bude vše záležet na soudci jestli bude dobře naložen atd,nebo-li jestli budu mít štěstí.

++++VŠE ZÁLEŽÍ NA ŠTĚSTÍ § !++++

0 0
možnosti

K. Křivan

10. 3. 2011 13:27
Štěstí se dá pomoct.

1. Buďte skromný, nečekejte na udělení řádu,  a po střelbě se jako pravý gentleman vzdalte.  Policajti nejspíš nebudou mít chuť se namáhat s hledáním někoho, kdo jim ušetřil práci. 

2. Pokud zloděj zdechne na vašem pozemku,  nešetřte na hloubce hrobu. Pěkně křesťansky alespoň 6 stop. To je po našem metr osmdesát. Tak máte jistotu, že ho sousedův Alík nevyhrabe.  Když už jste se namáhal s dírou, vražte do ní nějaký stromek, vaše kopání nebude tak nápadný a vypadá to líp než křížek.

3. U soudu musí být pouze jedinná výpověď.  Vaše.  Zloděj smí vypovídat pouze v pekle. Tam za ním soudce nemůže, i když tam patři. Soud by měl být až ta poslední varianta.

0 0
možnosti

J. Bartošík

10. 3. 2011 10:09
Jednoduché řešení

Stačí doplnit patřičný zákon o povinnost zloděje předložit písemné prohlášení potvrzené státním zastupitelstvím, že mě jde "pouze" okrást, že si laskavě vezme jen můj majetek a úhona na zdraví v žádném případě nehrozí.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

10. 3. 2011 11:28
Re: Jednoduché řešení

Bodík. Škoda, že zde nejdou dávat.

0 0
možnosti

J. Šrámek

10. 3. 2011 9:17
Prostě nevyděste zloděje!

Aby nezačal prchat.Prostě jej střelte do něčeho,kde nehrozí smrtelné zranění.Ideální je větší ráže zbraně a náboj  se solí!Nebo gumová kulka.Také dejte pozor na barvu pleti,aby jste nečelili obvinění z rasimu.Protože,to co my nazýváme krádeží,oni mají za chytrý způsob obživy!

0 0
možnosti

K. Křivan

10. 3. 2011 8:22
Pokud zloděj s mým majetkem utíká

pak pokračuje "útok na majetek".  Ten mám právo zastavit. Nesmím střílet s úmyslem zabít, ale s úmyslem zastavit útěk.  Pokud ovšem potvora kopne a místo nohy trefím hlavu, tak je to zlodějova smůla. Před soudem je dobré mít strhané rysy a ubrečené oči. Rovněž potvrzení od psychologa o léčbě udělá dobrý dojem. Pak soudu nezbyde než uvěřit versi o neštěstí.

Tak pravil právník při školení na zbroják.

0 0
možnosti

J. Kliment

10. 3. 2011 8:46
Re: Pokud zloděj s mým majetkem utíká

Právník měl pravdu. Jen bych dodal že s úmyslem zabít by neměl civilista použít zbraň nikdy. Tedy jaksi oficiálně. Pro zastavení tr. č. zpravidla postačí zastrašení případně poranění. I proto je ve většině zemí zakázána speciální munice. Tím myslím výbušné či expanzní střelivo. Každé použití zbraně je následně šetřeno - a pro soud je výrazný rozdíl v prohlášení "zastřelil jsem ..." a "Vystřelil jsem  ..." Jakkoli to vypadá na první pohled jako nemístná ochrana pachatelů jde spíše o to aby se lidé nestříleli na potkání pod vykonstruovanou záminkou.

0 0
možnosti

M. Charouz

10. 3. 2011 6:08
Gunnar

musí být spokojen :-)

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

10. 3. 2011 6:00
Lumpové

Stejně si myslím, že by zloději a další lumpové měli počítat s tím, že při tomto byznysu prostě klidně mohou přijít o "kejhák" bez potrestání okradeného. Třeba by si spíše rozmysleli, jestli mají krást a přepadat své oběti.

0 0
možnosti

J. Balcar

10. 3. 2011 5:02
Ne!

NS nic nezmírňuje, jen Vás nabádá, abyste si rozsudek pořádně přečetli. Když skolíte někoho, kdo jde (odjíždí) směrem od Vás a neútočí na Vás, je to vražda i kdyby Vám předtím vykradl špajz, nebo trezor s milionem. Jiná věc je, když Vás přepadne, ohrožuje, ublíží. Pak je to nutná obrana, pak střílejte. Ale jen dokud útok trvá.

Přituplí novináři celou věc překroutili, částečně z vlastní hluboké hlouposti a částečně v rámci honby za senzací.

0 0
možnosti

K. Křivan

10. 3. 2011 8:26
"Ale jen dokud útok trvá"

Ano!

Při útěku trvá "útok na majetek".

0 0
možnosti

V. Grycz

9. 3. 2011 22:35
Kdyby byl socka,

tak se nic nestane. Ovšem vraždou bych to nenazval, jedině snad kdyby kradl třešně.

0 0
možnosti