Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dobeš ignoruje diskriminaci žáků, tvrdí experti a prchají

Česku hrozí žaloby, sankce i mezinárodní ostuda. Ministr školství Josef Dobeš totiž i přes neustálou kritiku ignoruje diskriminaci romských školáků, handicapovaných a jinak znevýhodněných dětí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Malá

3. 6. 2011 15:32
Agentura pro sociální začleňování

 a jiné podobné jsou pouze příživníci na problémech Romů.Doufám, že všechny tyto příživnické organizace budou zdrušeny, jakmile Statistický úřad zpracuje výsledky sčítání a zjistí, že u nás žádní Romové nejsou. Všichni totiž hlásili českou národnost.A pak konečně snad na ně začnou platit také zákony, platící pro nás.  Dom jaké školy by chtěli posílat své děti, když je do 6let nenaučí česky? Mohou být rádi za zvláštní školy, i ty jen málo z jejich dětí dochodí do konce.Umí se o sebe dobře postarat i bez škol.Mladí, 23letí přiedou autem za milion a půl na radnici vyřizovat občanku.: Mají 3 děti, čtvrté čekají. Umějí se jen podepsat, nejsou schopni ani vypknit příslušný tiskopis. Jak mohli udělat řidičák? Byla jsem přítomna, na vlastní oči!!Tak jaképak jejich vzdělávání a proč?

0 0
možnosti

J. Tolman

3. 6. 2011 14:22
I kdyby Dobešovi

utekli všichni experti, pořád má mladýho Klause a Bátoru. Víc nepotřebuje.

0 0
možnosti

G. Group

3. 6. 2011 9:11
Podceňujete genetiku

některé národy nemají patřičné vybavení k rozvíjení vědomostí evropské civilizace, což je pochopitelné. Nemyslím jen cigány ale i indiány v Americe, které znám. Podobně je to s černochy v Africe. Jde o to, nevnucovat jim naši civilizaci, nestojí o to. Stojí jen o "výdobytky" této tisícileté civilizace zaměřené na intenzivní neustálý rozvoj.

0 0
možnosti

J. Orlík

2. 6. 2011 16:43
Tož nám řekněte ten výsledek, pane Riedele.

0 0
možnosti

J. Blažek

2. 6. 2011 6:59
Žádný únnik !

Mluvit o úniku maturitních testů v případě zadání, které již bylo zveřejněno pro 90 tisíc studentů, je nebetyčná kravina. Naopak: Všechny maturitní testy, které byly použity při ostré maturitě, by měly být zveřejněny. Mohly by být jistým vodítkem požadavků pro přípravu studentů v příštích letech. Vždyť přece účelem maturitních zkoušek není nachytat studenty na něčem, co by stěží očekávali, že bude zadáno. Jde přece o to pomoci studentům, aby se kvalitně připravili. A mluvit o jakýchsi autorských právech je také hloupost. Jak chcete autorsky ochránit například kvadratickou rovnici či kvadratickou funkci, když jich mohu "z placu" vymyslet statisíce? A že odborníci z Cermatu nechtějí zveřejnit použitá zadání proto, aby je mohli použít později - pak se nezlobte, ale to nejsou žádní odborníci, když nedokáží vymyslet nic jiného. Ať si vezmou příklad z VŠE v Praze či z UTB ve Zlíně, kteří každoročně zadávají desítky variant testů z matematiky a zveřejnili je za mnoho let zpátky a stále dokáží vymýšlet nové!

0 0
možnosti

J. Farmačka

1. 6. 2011 13:52
To už přestává všechno!!!!!!

Že Romové nechodí do škol, protože tam nechodí celé generace, je známý fakt. Že se jim to státem toleruje, ví rovněž každý. Škola je jen částí vzdělávání a výchovy, musí se podílet i rodina. To Romové vůbec neznají. Rodiče a prarodiče také nechodili do školy a proč by měla kterákoliv další generace. Nic jim nechybí. Přídavky stát bez problémů dává, neplatičům promíjí dluhy, zloděje z jejich řad netrestá. Protože se s dětmi Romů nikdo doma  neučí, nemá totiž kdo, logicky ve škole zaostávají. Chtít po školách, aby si je nechávaly na semeno či jako pořádnou přítěž, a to není řeč o jejich katastrofálním a drzém chování, je úplná blbost. A kdo to prosazuje, je idiot, který nikdy neučil problémové žáky. Místo aby se pořádně skřípli jejich rodiče, hrajeme si na lidumily a vše necháváme na školách. Ať se tedy zřizují romské školy a tam ať se třeba vzájemně sežerou. Otázkou je, kdo tam chtěl učit. Stížnosti Romů na mezinárodních institucích jsou důsledkem trvalé tolerance jejich lenosti a neochoty se vzdělávat a mít tak možnost žít normálně. Na vině je výhradně neschopnost státu. Třídění lidí podle kvality je logickým procesem. A musí se začínat už od dětí. Když někdo zaostává, nechť se pohybuje v prostředí stejné mentální úrovně. Jejich zastánci jsou falešní farizejové a jsou schopní dělat z Romů oběti. Opak je pravdou.  

0 0
možnosti

V. Kolman

2. 6. 2011 11:21
Re: To už přestává všechno!!!!!!

Zlatá slova pane Farmačko, k tomu už není co dodat.

       Přeji Vám hezký den :-))

0 0
možnosti

P. Kopta

31. 5. 2011 8:44
Stačí vyčislit náklady.

Vždyť je to jednoduché. Náklady na malého cikána podle všech čísel, která jsem viděl jsou asi trojnásobkem nákladů na bílé dítě. Tak kde je ta diskriminace? Bílým dětem se ruší plavání, aby bylo na jednoho asistenta na tři cikáňata. Dokážete si představit ty náklady, kdyby to bylo naopak? Takže nedochází k diskriminaci, a když ano, tak bílých dětí. Ještě se schválně podívejte na náklady na takzvané férové školy, tedy školy, kde je větší množství cikánů. A tyto peníze jsou brány školám, kam chodí většinově bílé děti, které tento stát budou v budoucnosti živit ze svých daní. Taky zajímavé čtení. Až se omezí výhody cikánů, může se začít hovořit o omezení diskriminace, ale obrácené.

0 0
možnosti

V. Klíma

31. 5. 2011 22:01
Re: Stačí vyčislit náklady.

Přerozdělovači nepřerozdělují svoje peníze, proto jim jsou nějaké náklady ukradené.

Vždyť přeci jde o šlechetnou ideu, jejíž hodnota nesmí být vyčíslována v penězích.

0 0
možnosti

A. Riedel

31. 5. 2011 7:49
Nejen vzdělání

Maturoval jsem v roce 1959 a věřím, že mnoho věcí, které se dnes učí na gymnáziích, se tehdy učily na osmiletce. Ale tenkrát bylo vyšší vzdělání skutečně výběrové, nepamatuji se, že by někdo u maturity propadl - aspoň v Praze Strašnicích určitě ne!

Myslím si, že je u člověka důležité nejen vzdělání, ale i myšlení. I méně vzdělaný člověk, pokud dobře myslí, si v případě nutnosti spoustu věcí logicky vyvodí, ale "vzdělaný" blbec nikdy! Pro názornost početní příklad na úrovni první třídy ZŠ: Kolik váží čtyři cihly, když jedna cihla váží kilo a půl cihly? 

Odpovědi prosím na email madul@seznam.cz; jsem zvědav!

0 0
možnosti

V. Klíma

30. 5. 2011 23:23
Dilema pseudohumanistů

I v tomto případě se pseudohumanisté dostanou ke svému obvyklému dilematu: rovné podmínky pro všechny vs zvýhodňování vybraných skupin (tedy porušení principu rovnosti).

Nakonec tento neřešitelný rozpor vyřeší svou klasickou kličkou: "rovnost" ustoupí sociálnímu inženýrství a armáda samozvaných spasitelů začně původně rovné podmínky ohýbat nikoliv v souladu s principy rovnosti, ale v souladu s diktátem preferovaných menšin.

0 0
možnosti

T. Jurčík

30. 5. 2011 16:54
Kdo touží po vzdělání,...

Učil jsem na OA v prvním ročníku. Byla tam hezká černovlasá dívenka, vynikající studentka, suverénně nejlepší ve třídě. Při  první schůzce rodičovského sdružení jsem překvapeně zíral na párek typických romských rodičů, nevěda, ke komu patří. Byli to její rodiče. Velmi se o prospěch své dcery zajímali.

Velmi mnoho vyžírků u nás bojuje proti diskriminaci romských dětí. Kdyby své úsilí zaměřili na přesvědčování jejich rodičů o nezbytnosti  vzdělání pro budoucnost jejich dětí, měla by ta práce smysl. Doposud výsledky jejich činnosti slouží pouze romským vyžírkům k tomu, jak ještě více zneužívat sociální politiky státu. V tomto smyslu odchod útlocitných úředníků z MŠMT společnosti jen prospěje.

0 0
možnosti

A. Reček

30. 5. 2011 21:06
Re: Kdo touží po vzdělání,...

Plný souhlas.  Bez těch expertů a různých znalců bude aspoň na ministerstvu čistší vzduch. Navíc ušetří se peníze.

0 0
možnosti