Diskuze
V maturitách je mnoho chyb, tvrdí odborníci
Děkujeme za pochopení.
P. Kunčický
maturity
0 let se prováděly maturity tak, že první byla písemná zkouška a pak zkoušky ústní a po těch okamžitě vysvědčení Dnes dobeš a vláda dělá jejich zásluhy a senzaci, že to opět tak bude. prodrbali 680 milionů a vše je v pohodě. To je hospodárka, tak to musíme dělat. Pak se nedivme, že jde hoepodářství pod vládou do pěkné ........
Vyhodit všechny tyto zachránce a nechat novodobé reformátory zaplatit vše, co dobrého promrhali a jenom se na tom napakovali a oblbli lidi. Divím se lidem, že stále si hrajou na politické strany a ti chudí se mezi sebou žerou. Toš dobře jim tak.
T. Houška
testy
Tak třeba takhle vypadal z dějepisu, který CERMAT pustil:
http://houska.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=180659
Jako kantor nevěřím, že ho sestavoval jiný kantor, spíš odhaduju jednoho úředníka, který to našvohal za odpoledne.
Žádná velká odborná diskuse nebyla. CERMA funguje zcela autonomně a intaktně, s nikým nekonzultuje, na případné připomínky reaguje jedině podrážděným útokem. Zcela nekriticky obahojovali absurdní otázku, kdy "správnou odpovědí" bylo, že hlavou VŠECH křesťanů je papež. Nesouhlas byl vyhodnocen jako chyba. Z dalších testů jsem letmo viděl fyziku a žasl na nefyzikálním myšlením a nejednoznačností otázek. Např. otázka Jaká je rychlost stacionární družice abstrahovala od faktu, že se nejspíš chtěli zeptat, jaká je rychlost této družice vůči Zemi. Takže odpověď "nelze určit", která byla v očích fyzikálně myslícího studenta jediná správná, byla vyhodnocena jako nesprávná.
Vůbec nedebatuju o úrovni studentů, nejde mi o jejich úspěšnost, jde mi o kvalitu otázek. A o elementární rozmyšlení, jaký test dělám a proč - viz http://houska.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=192634
S. Sedlák
Re: testy
Včera jsem viděl Dobeše v Hydeparku a nemám k jeho vystoupení zásadní připomínky. Shrnul bych to do několika tezí, které považuji za významné:
1. Útoveň maturantů klesá a je třeba to změnit, 15 let se o tom mluví a on maturity (konečně) spustil.
2. Státní maturity mají zajistit jednotnou minimální úroveň znalostí nezávisle na typu školy.
3. Otázky připravoval tým kantorů a kvalita nemůže být posuzována podle jediné otázky, ale celého komplexu.
4. Realizace maturity splnila účel a ukázala oprávněnost myšlenky. Údaje typu že v 11 školách neuspělo 70% maturantů jen dokresluje hloubku problému.
F. Eliáš
Jakých chyb?
Jsou oni uvádění "odborníci" schopni uvést konkrétní chyby? Takto je to jenom bohapusté plácání. Maturitní úkoly byly tvořeny odborníky a rád bych sledoval odbornou diskusi mezi oběma skupinami. Maturity byly bezesporu zbytečně administrativně náročné, jednotlivé úlohy byly zbytečně lehké, ale úměrné stále klesající vzdělatelnosti studentů.