Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V maturitách je mnoho chyb, tvrdí odborníci

Odborníci kolem spolku Eduin prověřili maturitní testy a našli mnoho chyb. Na tiskové konferenci konané jen krátce po oznámení výsledků státních maturit uvedli, že otázky jsou nejednoznačné a neověřují to, co by měl maturant znát.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Kunčický

16. 6. 2011 8:42
maturity

0 let se prováděly maturity tak, že první byla písemná zkouška a pak zkoušky ústní a po těch okamžitě vysvědčení Dnes dobeš a vláda dělá jejich zásluhy a senzaci, že to opět tak bude. prodrbali 680 milionů a vše je v pohodě. To je hospodárka, tak to musíme dělat. Pak se nedivme, že jde hoepodářství pod vládou do pěkné ........

Vyhodit všechny tyto zachránce a nechat novodobé reformátory zaplatit vše, co dobrého promrhali a jenom se na tom napakovali a oblbli lidi. Divím se lidem, že stále si hrajou na politické strany a ti chudí se mezi sebou žerou. Toš dobře jim tak.

0 0
možnosti

T. Houška

15. 6. 2011 22:28
testy

Tak třeba takhle vypadal z dějepisu, který CERMAT pustil:

http://houska.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=180659

Jako kantor nevěřím, že ho sestavoval jiný kantor, spíš odhaduju jednoho úředníka, který to našvohal za odpoledne.

Žádná velká odborná diskuse nebyla. CERMA funguje zcela autonomně a intaktně, s nikým nekonzultuje, na případné připomínky reaguje jedině podrážděným útokem. Zcela nekriticky obahojovali absurdní otázku, kdy "správnou odpovědí" bylo, že hlavou VŠECH křesťanů je papež. Nesouhlas byl vyhodnocen jako chyba. Z dalších testů jsem letmo viděl fyziku a žasl na nefyzikálním myšlením a nejednoznačností otázek. Např. otázka Jaká je rychlost stacionární družice abstrahovala od faktu, že se nejspíš chtěli zeptat, jaká je rychlost této družice vůči Zemi. Takže odpověď "nelze určit", která byla v očích fyzikálně myslícího studenta jediná správná, byla vyhodnocena jako nesprávná.

Vůbec nedebatuju o úrovni studentů, nejde mi o jejich úspěšnost, jde mi o kvalitu otázek. A o elementární rozmyšlení, jaký test dělám a proč - viz http://houska.bigbloger.lidovky.cz/clanok.asp?cl=192634

0 0
možnosti

S. Sedlák

16. 6. 2011 5:39
Re: testy

Včera jsem viděl Dobeše v Hydeparku a nemám k jeho vystoupení zásadní připomínky. Shrnul bych to do několika tezí, které považuji za významné:

1. Útoveň maturantů klesá a je třeba to změnit, 15 let se o tom mluví a on maturity (konečně) spustil.

2. Státní maturity mají zajistit jednotnou minimální úroveň znalostí nezávisle na typu školy.

3. Otázky připravoval tým kantorů a kvalita nemůže být posuzována podle jediné otázky, ale celého komplexu.

4. Realizace maturity splnila účel a ukázala oprávněnost myšlenky. Údaje typu že v 11 školách neuspělo 70% maturantů jen dokresluje hloubku problému.

0 0
možnosti

F. Eliáš

15. 6. 2011 20:07
Jakých chyb?

Jsou oni uvádění "odborníci" schopni uvést konkrétní chyby? Takto je to jenom bohapusté plácání. Maturitní úkoly byly tvořeny odborníky a rád bych sledoval odbornou diskusi mezi oběma skupinami. Maturity byly bezesporu zbytečně administrativně náročné, jednotlivé úlohy byly zbytečně lehké, ale úměrné stále klesající vzdělatelnosti studentů.

0 0
možnosti