Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kocáb a odchod Rusů? Jen měl počítač a zapisoval, tvrdí poradce

Exministr pro lidská práva Michael Kocáb prý zveličuje svoji roli při vyjednávání odsunu sovětských vojsk před dvaceti lety. V rozhovoru pro LN to říká Jaroslav Šedivý, diplomat a někdejší člen týmu, který za českou stranu dohodl podmínky odchodu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I. Hil

7. 7. 2011 0:26
On zapisoval Šedivý a

teď je mu to líto...

0 0
možnosti

P. Balcar

7. 7. 2011 9:46
...

možná ho ani nenechali zapisovat ... a teď se v důchodu nudí

0 0
možnosti

F. Musil

6. 7. 2011 20:44
poznámka

Vážení přátelé,

je mi úplně jedno kdo se dnes honosí zásluhami.Rusové jsou pryč.A to je podstatné.Kocábovi,jakkoli s ním politicky vůbec nesouhlasím,za to patří dík.JHistě se na věci podílelo ještě spoustu dalších pracovníků,kteří zůstávají v anonymitě.Je tím jejich zásluha menší?Všem,kteří se na odchodu Rusů podíleli,patří neskonalý dík.A polemiky o tom,kdo má větší či menší zásluhu na věci,považuji za nevhodné.Máte snad pocit,že toho někdo využívá?Jestli byl protagonistou Kocáb či Vrhcáb,je to jedno.Podstatné je,že Rusové jsou pryč.A před těmi,kdo se na  tom podíleli patří jen hluboce smeknout a ne polemizovat o míře zásluhy.Zanechejme neradostných polemik a radujme se z faktu

0 0
možnosti

J. Fojtík

6. 7. 2011 13:50
A proč???

Co je na tom zajímavého, že je najednou tolik zasloužilých na odchodu okupační armády. Ještě se dovím , že největší zásluhu má náš současný prezident.Proč tyto debaty nebyli na pořadu dne po odchodu okupantu?????Pana Kocába si vážím , zásluhu na tom všem měl ! Je to všechno jako po druhé světové válce. To bylo najednou odbojářů -t.zv. za 5 minut dvanáct !

0 0
možnosti

j. kříž

6. 7. 2011 11:29
vojáci ať už východní nebo západní se řídí

rozkazy a né vrtochy havla kocába nebo jinejch hoštaplerů a nejvyšší generalita plní politická přání státníků v převratné době kolapsu východního bloku to byla přání Moskvy a Washingtonu československé a sovětské velení zde se řídilo rozkazy z kremlu

spousta lidí by si přála aby se pes vrtěl podle rozmaru ocasu  tak to v armádě nefunguje

0 0
možnosti

S. Krejcar

6. 7. 2011 13:09
Re: vojáci ať už východní nebo západní se řídí

Mate pravdu.Mele svrchovane staty nemaji šanci v rozhodovani.Vždy to je dohodou mezi mocnějšimi.At se jednalo o vzniku novych statu v roce 1918,okupace v roce 1938,pražskeho Jara1968,nebo sametu 1998.Pokud by platilo,narodni rozhodovani tak jak si to připisuje pan Kocab,tak by muselo platit i to,že by odsuny vojsk z NSR,Japonska nebo africkych statu,bylo podobne jako tomu z statu Varšavske smlouvy.A invaze v roce 1968,byla světem uznana jako invazi a ne vnitřni zaležitosti vychodniho bloku,podobně jako madarske udalosti v roce 1953.Jednotlivci uvnitř paktu nemaji šanci na svobodne rozhodnuti o vlastnim sounaležitosti.To pravě je markantně vidět na připadu Mnichovske zrady,kdy se tež zveličuje pozice Henlainovi pate kolony v českem pohraniči,pokud by neměli podporu evropskych "mocnosti" Francie aBritanie tak by se sudetacka menšina brala jen jako "myš ktera jen řve" podobně jako tomu bylo v srpnu 1968 v žadosti o projednavani vstupu vojsk VS, československych zastupcu v radě OSN.

0 0
možnosti

F. Eliáš

6. 7. 2011 9:27
Nikdy jsem nepochyboval

o tom, že Kocáb neměl sebemenší vliv na rychlost odchodu rusáků. Nikdy jsem nepochyboval o tom, že Kocáb je neschopný jakkoli pozitivně ovlivnit cikánskou otázku v této zemi. Ten chasník se jenom touží zviditelnit, když už jeho muzika neletí.

0 0
možnosti

J. Fojtík

6. 7. 2011 13:56
Re: Nikdy jsem nepochyboval

Cikánskou otázku -na tom si vyláme zuby každý z dnešních politiků.Pan Kocáb dělal to co mohl. To není jenom v naší zemi / Slovensko, Rumunsko, Maďarsko a j. Pokud nebudou platit zákony pro každého , tak s tím neudělá nikdo nic !!!

0 0
možnosti

A. Reček

6. 7. 2011 8:48
K tomu by se měli vyjádřit i další účatníci toho vyjednávání

Pak hodnocení pana Kocába by bylo objektivnější.  Je fakt, že hlavními hybateli činů probíhajících tehdy v Evropě, byl Kreml s Bílým domem a Bonn.  Východu došel dech ve všech oblastech a byla jen otázka času, kdy si sedne, zcela unaven, na lavičku k odpočinku a na další vývoj už bude jen zírat. Proto hádat se tady, kdo více u nás přispěl k odsunu okupantů, je po už dvaceti letech zbytečné.  Dobře to dopadlo a buďme rádi.

0 0
možnosti

M. Starý

6. 7. 2011 10:36
Re: K tomu by se měli vyjádřit i další účatníci toho vyjednávání

Ano, dneska už víme, že když začala v 89 revoluce, tak Gorbačov řekl našim soudruhům "Eto vašo dělo!". Jenže nám, občanům to zapomněli říct. A tak po zuby vyzbrojená ruská armáda byla pořád něco jako granát o kterém nevíš jestli bouchne nebo ne. Proto bylo nutné je odsud dostat co nejdřív pryč. Všichni ti vysocí lampasáci co se kolem odsunu motali byli kovaní komunisté, kteří věděli, že "nová doba" jim nebude přát, že "dobře už bylo ...." a proto Kocáb, jako antikomunista byl zárukou, že se soudruzi nedomluví. Zapomínáte na to, že zde sílil "Havlův pacifizmus", že když my rozpustíme Varšavský pakt a Západ by měl rozpustit NATO.

To, že Lidovky uvedly sérii takto laděných článků svědčí o tom, že se s odsunem ruských okupantů ještě po 20 letech všichni nesmířili (na obou stranách).

0 0
možnosti

M. Starý

5. 7. 2011 19:02
Rusům se odsud nechtělo a komunistům nevadili

Rusům se odsud moc nechtělo, tady byla pro ně "Amerika", doma je čekala jen bída. Komunisti - vč. těch "osmašedesátníků" - snili o "třetí cestě" - chtěli socialismus s lidskou tváří. Proto k odsunu okupační Ruské armády přistupovali dost vlažně. Oni se pořád víc báli Západu a kapitalismu než Rusů a pořád věřili, že se to "zvrtne". A Kocáb byl tím radikálním.

0 0
možnosti

M. Stuchlik

5. 7. 2011 21:54
Re: Rusům se odsud nechtělo a komunistům nevadili

A ono se tzvrtlo. Rusové jsou zase zde a naše policie ani nemá odvahu proti jejich teroru bránit obyvatele ČR. Naši politici a úředníci se stále chovají jako kdybychom byli ruská gubernie.

0 0
možnosti

j. kříž

5. 7. 2011 18:13
vliv kocába a kohokoliv jiného na odchod vojsk

byl stejný jako na pohyb tektonických desek zemské kůry tudíž žádný pač to řídil někdo jinej kocáb se tam prostě motal jako forestgamp a vmalém provičním česku i todle stačí na karieru neschopného nebo všehoschopného obchodníka a ministra

0 0
možnosti

Z. Lachman

6. 7. 2011 7:52
Re: vliv kocába a kohokoliv jiného na odchod vojsk

Souhlas.Na odchodu Sovětských vojsk a ukončení Varšavské smlouvy se dohodl Bush st. a Gorbačov. My jsme na tom neměli vůbec žádný vliv. Kocáb je ubožák a tunelář. Ostatně jako prezidenti Havel a Klaus. Tito všichni skončí na hnojišti dějin. Ćasem se dozvíme co vše tito rádoby demokrati všechno rozkradli.

0 0
možnosti

J. Stejskal

5. 7. 2011 17:42
Pana Šedivého si vážím.

Ale že jde takhle do Kocába, to také nechápu. Možná, že Kocáb jen zapisoval, ale moc tomu nevěřím, on není takový, že by do něčeho nechtěl mluvit. V každém případě byl tváří toho odchodu. (Když může být někdo tváří sektu Bohemia, tak tady to vidím důležitější, aby ta akce měla ksicht.) A to mu nikdo nevezme. Tehdy totiž nějaký generál Ducháček byl pro všechny velice nedůvěryhodný a možná i pan Šedivý. Proto úloha Kocába, (nebo někoho takového), byla nezastupitelná. Tenkrát totiž všichni generálové měli ještě rudou knížku a nikdo by jim nevěřil ani popel.

Všiml jsem si, že debata níže, zejména v oslovení atakuje Harvard.

0 0
možnosti

R. Pechoušek

5. 7. 2011 16:15
Ropotámo.

Kocábisko, měl ses raději držet muziky, než se kompromitovat s vytunelovaným investičním fondem Trend a posléze zkrachovat i jako diletantský politik. Jako muzikanta si Tě mnoho lidí včetně mne vážilo, coby politik jsi za totálního, neschopného vola. Ale možná cikáni si Tě váží, i když o tom silně pochybuji.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

5. 7. 2011 17:14
Re: Ropotámo.

Neschopný vůl? To pochybuji. Takové "korýtko" mu muselo vynášet ...

0 0
možnosti