Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Řidič předjel auta a vjel přímo pod vlak

Pětačtyřicetiletý řidič a jednašedesátiletá spolujezdkyně zahynuli v osobním autě, které se v neděli v 07:05 na přejezdu v Opavě srazilo s nákladním vlakem. Další žena byla vážně zraněna.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JD

J. David

6. 7. 2011 18:44
Co dodat

Pokud to nebyl šofér cílený sebevrah, tak byl blb. Se svým známým, kliďasem a otcem rodiny, když jsem s ním usedl do jeho auta (150KW), stal se jiným člověkem. Automobilová agresivita a riskování (já byl na Pemprsky). Psychologové asi posoudí, co vede tatíky k takové exhibici, snad neukojená vášeň a libido. Když jsem ho vezl já (přibližovadlo 135KW), jel jsem dle předpisů, dojížděl červenou bez hýpání na brzdy, byl kupodivu vstřícný, že se ode mne rád nechá vozit. Asi tam byl rozdíl v těch 15.KW.

Pamatuji na svého učitele autoškoly v roce 1967, který říkal, jezdi tak, jako by auto nemělo brzdy a Ty to zastavíš. Čum vždy tam, kde ti může nějaký "vokurek" z pole vyjede s koňmi, či traktorem, nebo ti v lese může vyskočit zvěř. Když se dostaneš do smyku, nožní brzdy neužívej, toč volantem do protisměru semo tamo a když jsi ve směru, přidej plyn.

ABS, ASR a všechny tyto elekronické engeméty dělají z řidičů debilní konzumenty pomůcek. Fyzikální zákony ale platí, elektronika nepomůže. Moment hybnosti a vektor nelze nahradit "hampnutím" na brzdu s nějakým EL systémem. Tam nastupuje řidičská dovednost, která se musí naučit. Když to jde, u auťáků vypínám elektroniku chování, protože pak má našinec "koníky" pod kontrolou a ví, co auto dělá a jak se chová. Jsem asi staromilec, ale učil jsem se šaltovat s meziplynem tak, abych neskončil ve škarpě na náledí. To asi dnešním mlaďákům chybí, naloží vrstevníky a pak se předvádí v bavoráku, "jaký je Fitipaldi". Sprchne a jsou vyvalení v první zatáčce na višni, ABS podlehlo momentu setrvačnosti.

Asi se mýlím, ale represním orgánům jde spíše o inkaso pokut do kešení, nebo o prevenci? Prevence-profylaxe-represe, toť základní posloupnost výchovy. U cedule v poli měřit městskými vechtry rychlost a vybírat "strafy", je pouze buzerace a plnění obecní kešeně, s bezpečností nemá nic společného. Nadužívám starých pouček, od roku 1968 jezdím bez nehody (průměr 30000Km/rok). Nejsem ale nevinňátko, čumím a předvídám. Bijte mne.

0 0
možnosti
PK

P. Kamenský

6. 7. 2011 22:27
Re: Co dodat

Proč by Vás měl někdo bít? Já plně se vším souhlasím. Papíry sem sice dělal o 14 let později než Vy, ale měl sem také podobné učitele. V dnešní době bych řekl, že to mnozí kantoři víc odflákavají a někdy vidím v jakých "lepších" autech se nechají budoucí řidiči rozmazlovat! Jo, to tehdá sem se učil na známých Škodulenkách 105 či 120. Jak byly dobře nastaveny a seřízeny, tak to panečku taky některé jely ...! A žádné posilovače řízení, brzd a nevím čeho, jako ted ...

Otec tenkrát těsně před tím - v r.80 koupil novou "Géelesu", když se mu jen u těchto modelů nejvíc líbilo celkové karosářské provedení a byl u nich i širší výběr z barev. Pýchou pak byl pod kapotou našlapaný motor na 42,5 kW (58 k), který ale musel papat dražší, tehdejší Super 96. A posilovač brzd také navíc, to už byl v té době luxus!

Proč Vám to píšu? No proto, že tu stařenku stále ještě mám a jezdím s ní, kde potřebuji, sice jen už po našich a né zrovna ideálních silnicích. A nerad se s ní budu asi už brzy loučit, zub času se nedávno začal neúprosně projevovat na kastli.

Na takové káře se dá kdeco opravit svépomocně a celkem za hubičku - házím vlnu nevole a kritiky na ty elektronikou přeplácané nové káry - to aby se málem bál jen někde špatně sáhnout! Nějaká porucha nebo nehoda - průvan ve šrajtofli ...

Možná někdo namítne otázku bezpečnosti, ale když se v tom vyflákám při 90-i nebo ve Fabce při 140-i, tak myslím, že z toho vylezu nastejno (pokud vůbec vylezu) Sice toho tolik jako Vy zdaleka nenajezdím, ale také mám v paměti ty staré poučky, myslím že su opatrný, ale také ne bez chyby. Vím moc dobře, že i těch 58 koní bohatě stačí jak na naše cesty, tak i na pořádné rozbití tlamy!

0 0
možnosti
RP

R. Pechoušek

6. 7. 2011 11:16
Blbci, co spěchají.

Je mi líto životů, lidská blbost je ale nekonečná. Tohle stálo za tu minutu, co by počkal. Takových kreténů jsou na našich silnicích spousty.

0 0
možnosti
PG

P. Götze

6. 7. 2011 11:14
RE

Skoda na aute 50 000? To si delate legraci?

0 0
možnosti
JO

J. Orlík

6. 7. 2011 15:37
Re: RE

Proč ne, to je starší kraksna s takovou odhadní cenou. To není žádný Veyron, co zrovna sjel z pásu.

0 0
možnosti