Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Důchodci se musí stěhovat. Nemají na drahý nájem

Kam jít? Ptají se tisíce důchodců, kteří už neutáhnou zvyšující se nájemné v bytech s deregulovanými nájmy. Jediným řešením je se odstěhovat - do menších bytů, do chat v zahrádkářských koloniích, k příbuzným nebo do domovů důchodců. Ti méně šťastní mohou skončit na ulici.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J. Chaloupka

6. 9. 2011 8:09
každý měl min. 20 let od změny systému aby bydlení vyřešil

a většina lidí to udělala, byty si koupila ( někdy i velmi výhodně prodala )  přestěhovala se a pod. JINÍ OVŠEM NEDĚLALI NIC  A NYNÍ LAMENTUJÍ A OČKÁVAJÍCE ŽE NĚKDO JINÝ BUDE ZA NĚ ŘEŠIT SITUACI NA KTEROU SE SAMI VYKAŠLALI  .  VŠICHNI KTERÝM JE DNES MÉNĚ NEŽ  65 LET NEMAJÍ PRÁVO FŇUKAT -PROŠVIHLI SI VŠE SVOJÍ LAXNOSTÍ SAMI.  Ano ti hodně staří, kterým je dnes přes 70 či 80 let  měli šance omezené , ale i oni pokud dobře vychovali své děti by žádný větší problém mít neměli protože děti jim většinou pomohou.   

0 0
možnosti
MC

m. chlápek

30. 8. 2011 19:07
kdysi jsem jel autobusem

z Roudnice n.L. do Phy.. paní vedle mě byla sdílná, v Rci měla dům, který pronajímala, bydlela v Praze a lkala nad tím, jak je tam všechno drahé.. namítl jsem, že přece může bydlet zdarma ve svém... ona na to ale, že bez Prahy nemůže být... Takže i takové příběhy píše sám život!

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

30. 8. 2011 1:29
máte pravdu, paní Marešová,

píšete, že :" Současný stav mají na svědomí politici všech stran, hlavně ti komunální, kteří dovolili developerským firmám stavět byty ve vysokých cenových relacích",

ano politici -a za určitě nemalé peníze - dovolili developerským firmám, nejen stavět, ale tím, že jim nechali zcela VOLNÉ RUCE, co, jak a za kolik budou stavět -tak de facto TO BYLY developerské firmy kdo určoval jak se budou POHYBOVAT CENY BYTŮ, ČI DOMŮ? - ŽÁDNÝ TRH, ALE DEVELOPEŘI , KTERÝM TO DOVOLILI POLITICI, SAMOZŘEJMĚ ZA VELKÉ PENÍZE.. no a my hlupáčci se jen divíme!!!

0 0
možnosti
JS

J. Studničná

30. 8. 2011 7:35
Re: máte pravdu, paní Marešová,

Klausova oblíbená neviditelná ruka trhu nese už svoje ovoce. Developeři nejen že ovládli trh s cenami bytů, ale okrádají nás všechny o nesmírně cennou úrodnou půdu, na které staví satelity a sklady všeho možného. A politici, jako by byli zcela nevědomí, ji to dovolí.

0 0
možnosti
JM

J. Marešová

29. 8. 2011 23:25
Hříchy všech vlád

Současný stav mají na svědomí politici všech stran, hlavně ti komunální, kteří dovolili developerským firmám stavět byty ve vysokých cenových relacích - pouze pro majetné. Nikdo ani ze všech předchozích vlád neprosazoval, aby se stavěly sociální byty. Ve všech nových domech se staví 3 a více pokojové byty , těch malometrážních pár a ty jsou také nejdříve obsazené. Na okrajích Prahy se stále staví spousta bytů, ale není k nim vůbec zajištěna obslužnost - lékařská péče, obchody, školky, jesle, školy. Na těch firmy nevydělávají, tak je to nezajímá a komunální politiky také ne.

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

30. 8. 2011 1:11
Re: Hříchy všech vlád

K Vašemu komentáři, paní Marešová, bych si dovolila poznamenat a také se zeptat : komu to a co přinese? Nežli jsme se stali součástí EU, tak se začaly,( tady všude kolem, bydlíme v Praze 4) stavět administrativní budovy a to pravděpodobně v domnění, že až se staneme součástí EU, tak se do Prahy přestěhují bruselští úředníci. Ale nepřestěhovali se, zůstali si hezky v Bruselu a my tady máme administrativně připravené mrakodrapy, které většinou zejí prázdnotou. A poté se začaly stavět luxusní bytové domy, ale jejich osud není o nic lepší, nežli ty již stojící administrativní budovy, stačí se večer jít podívat - ale domy jsou tiché a tmavé, ani světýlko - tedy sice luxusní, ale prázdné.Nerozumím tomu, pro koho se staví luxusní domy a byty, o které není pro jejich vysokou cenu, zájem, a komu to přinese užitek? Ti kteří jsou movití a chtěli luxusní bydlení, ti už je mají, a bohatých (bohužel) nepřibývá, takže komu to co "přinese"?

0 0
možnosti
FE

F. Eliáš

29. 8. 2011 17:01
Každý z nás může mít jen to, na co má

Jen lidé velmi pošetilí si půjčují peníze. Jsem taky důchodce, který zanedlouho nebude mít na nájem. Budu to nějak řešit. Rozhodně nebudu lkát před novináři. Jedině mě rmoutí, že náši ústavní soudci si vysoudili pro sebe vyšší důchody. S nimi se svezou všichni ti, většinou nepoctivci, kteří mají vysoké mzdy. V důsledku musí dojít ke snížení důchodů těch lidí, kteří poctivě pracují a nepřikrádají, jak je to běžné u politiků.

0 0
možnosti
JT

J. Tachovský

30. 8. 2011 16:51
Re: Každý z nás může mít jen to, na co má

Nemate pravdu. Pujcit si za rozumny urok na rozumnou investici neni nic posetileho. Kdyz si pujcim za 10% urok a muj podnikatelsky plan prinese 15%, tak je to snad dobre ,ne ?

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

29. 8. 2011 15:33
a co takhle - eutanázie

vážení laskaví a milí lidé, napište petici - a s touto - přizdobenou Vašimi podpisy, se obraťte - na naše zákonodárce a požádejte o prosazení povinné, tedy zákonné EUTANÁZIE, řekněme od 65 let, co myslíte ?

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

29. 8. 2011 15:43
Re: a co takhle - eutanázie

proč? My je budeme posílat za vámi a vy jim budete vše dávat zdarma, nebo za pusu. To je lepší nápad, myslím.

Zbytečně to hrotíte, čímž svůj příspěvek ( včetně toho problému samého) značně zdegradujete. Místo skutečné a hlavně vlastní úvahy ( bez zbytečného sentimentu) sem napíšete hloupost.

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

29. 8. 2011 10:20
stěhování

pokud je kam a není to zrovna pod most, neměli by lidé nad tím "nuceným" stěhováním ohrnovat nos a hlavně by to neměli  brát jako něco, co není normální. Moderní doba vyloučila řešení výměnků pro stárnoucí ( kdy staří bydleli s mladými) a tudíž tu zbývá jen jedno řešení a tím je, výměnek jiného typu :

velký byt za malý v levnější lokalitě. Je to daň za pohodlí, když byl člověk mladý a produktivní a chtěl mít všechno u nosu. Venkovani-důchodci se svými domky ( a svým denodenním dojížděním za prací) tento problém nyní neřeší oni tu "daň" platili postupně celý život.  

Shrnu-li to tak důchodce do práce nechodí, tudíž jej nelimituje ani dojíždění za prací, doktoři ( praktičtí, které navštěvují důchodci nejčastěji) jsou i na vesnicích, a pokud ne tak v blízkém okolí jistě. Během dne v každé vesnici jezdí autobus,příp. vlak. Sanitku lze zavolat v noci, na spec.prohlídku pro stárnoucí a nemohoucí na vesnicích funguje objednávka sanitky do nemocnice. Stěhování tedy, kromě pocitů a citů k místu, nebrání nic. Ale nutno dnešním důchodcům připomenout jednu větu, kterou sami rádi vůči nám mladým používali - parafrázuji :  lásky ( k čemukoliv a komukoliv) se má milá/milý nenajíš, a tak to platí i pro tento problém. Velkého a drahého bytu se nanajíš, milý důchodče.

Je to, dle mého mínění, jen umanutost bydlet tam, kde na to nemám. Já (lépe řečeno, my) se stěhovala i kvůli placení hypotéky celkem 12x, když do toho započítám i podnájmy, takže pro mne není problém se sbalit a jít jinam.

Bohužel, stále hodně mladých jsou znovu a znovu vychováváni tak, aby zůstali na místě ( nejlépe mámě po ruce, aby mohla dohlédnout co zrovna synek, dcerka dělá, či nedělá dobře/špatně ) a znovu tu nastane problém co s nimi ( práce) a kam s nimi až zestárnou..Zkrátka hodně problémů si člověk dělá sám svojí nepružností a rigidností.

0 0
možnosti
JK

J. Kotalík

29. 8. 2011 13:22
Re: stěhování

Mluvíte mi z duše. Já bych tedy ještě dodal, že pokud někdo nechce na stáří svůj byt/dům opouštět...tak ať si na to vydělá.

0 0
možnosti
KK

K. Křivan

29. 8. 2011 8:10
A co má bejt ?

Je mnoho zaplatitelných bytů. Jenže to nejsou 4+1 v secesním domě na Vinohradech,  ale 1+ kk v Uhříněvsi.

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

28. 8. 2011 23:35
ani mým předkům nedal nikdo nic zadarmo,

ale komunisté Vítězným únorem - jim ukradli všechno co měli, ukradli dobře prosperující firmu, veškeré uspořené peníze, vč různých vkladových listů atd. - všechny ty peníze proměnili tzv. MĚNOVOU REFORMOU, v jedno VELKÉ NIC, VYHNALI NÁS Z BYTU... a Vy mluvíte s posměchem o žalování nynějších penzistů, že nemají hodnotnou stravu a teplou vodu - DO DNEŠNÍHO DNE NÁM nebyly vráceny všechny ukradené pozemky..Zřejmě patříte mezi ty kterým nevadí, že se tady krade, podvádí a nikdo není potrestán, mezi jaké lidi se - pane,řadíte???

0 0
možnosti
PB

P. Boublíková

29. 8. 2011 5:27
Re: ani mým předkům nedal nikdo nic zadarmo,

Tak přesně tohle se mé tchyni stalo taky. Na rozdíl od vás se však tím, co se stalo před 60 lety, neužírá.

Vy jste fakt chudák. Ale máte to v hlavě - ne že by vám ubližoval každý, koho potkáte (jak jste o tom ovšem pevně přesvědčena).

0 0
možnosti
RH

R. Hledík

28. 8. 2011 23:22
Oceňuji

své předky, nikdo jim nikdy nedal vůbec nic zadarmo, dřeli od nevidíš do nevidíš, na žádnou penzi neměli nárok, škudlili po doslova desetikoruně, aby v nemohoucnosti nebyli na potíž,-- neměli ani internet, kde by plakali, zoufali si, že jim stát dluží za péči, že nemají peníze, že nemají hodné potomky, jo byla to zlá doba, zato dnes je to príma, každý chce 5x denně vitaminozní hodnotnou stravu,, teplou vodu 24 hodin, zábavu v TV, občas zájezd, či dovolenou u moře--- a kdo to nemá, je nešťastný a volí levici, která mu profesionálně naslibuje kromě peněz i omládnutí.

0 0
možnosti