Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kuvér: za co vlastně v restauraci platíme?

Málokterá položka v jídelním lístku způsobuje podobnou nelibost jako kuvér. Někde desetikoruna, jinde dvacka. Údajně za pečivo, za máslo, za kečup?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

O. Pašťalka

15. 9. 2011 14:57
Za mě je to jednoduché

Když ze mě zkoušejí dělat blbce, tak nedostanou spropitné.

Chápu, že couvert si vymyslel majitel a spropitné neodstane obsluha, ale tohle si musejí oni vyřešit mezi sebou, mě je to jedno. Takže pokud si účtují couvert, tak vlastně utratím méně :-)

0 0
možnosti

R. Hofman

12. 9. 2011 18:09
Podle ohlasů

má stará poučka pravdu. Každému z těch odborníků doporučuji si to zkusit a ne jen vyžírat zaměstnavatele.

0 0
možnosti

J. Kadlec

12. 9. 2011 13:00
blbost

nedat spropitné a uvést kuvér jako důvod není šance jak náš nesouhlas dost přes obsluhu k provozovateli, protože kuvér zaved provozovatel jako způsob převést tuzér do svý kapsy.

0 0
možnosti

L. Jodlovski

5. 9. 2011 23:19
Spropitné

Osobně považuji spropitné za stejně nesmyslné, jako kuvér.

Obsluha za to, že v restauraci obsluhuje, pobírá plat a je nemorální požadovat za tuto práci další (byť drobnou) odměnu. Bez ohledu na to, co tvrdí různí odborníci na bonton.

Pro srovnání je to úplně stejné, jako byste si objednali firmu na výměnu oken, její zaměstnanci okna vyměnili a kromě uhrazení faktury firmě požadovali ještě peníze přímo pro sebe. Přijde vám to nesmyslné? Určitě ano. Spropitné je totéž

0 0
možnosti

O. Kadlec

10. 9. 2011 21:07
Re: Spropitné

Jste naprostý marťan.

Obsluha za to, že v restauraci obsluhuje, často nepobírá žádný plat, a pokud ano, tak mizerný. Všechno, co zaplatíte v ceně, zaplatíte majiteli. Dýškem dáváte najevo těm, kteří se vám skutečně věnovali, že jste spokojen. Za práci se totiž vyplatí platit.

Tam, kde žádné dýško předem "nehrozí", najdete lhostejný personál, který udělá maximálně to co je nutné. Proč by se taky měli snažit, když si vydělají stejně jako když se nesnaží?

0 0
možnosti

R. Hofman

4. 9. 2011 23:00
Stará obchodní poučka říká,

že zákazník je svině u které nikdy nevíš co udělá. Zvláště v Čechách. Bohužel si zákazník myslí, že je všechno zadara. I voda z kohoutku něco stojí - osvětlení,topení, klimatizace,nájem, mytí skla, obsluha atd. To je taky kuvér o protestuje většinou úřednický parazit na daních. Podnikatel ví jak je jemu a velkoryse to zaplatí. Když jsem po 68 roce musel dělat závozníka, tak když byl zákazník absolvent vysoké školy, byli jsme ve střehu. Přišel k penězům nevěda jak, odseděl si v nejlepším případě pracovní dobu a měl mnoho energie vést nekonečné stížnosti. Byla to psina, protože jsme vykazovali nejnižší možnou cenu a když si stěžoval tak mu byl podnikem účtován doplatek. A ještě ke kuvéru, když je jídlo dobré a cenově přiměřené tak to nevadí. Chtěl bych vidět autora při placení jaké dává zpropitné.

0 0
možnosti

P. Sulc

5. 9. 2011 3:45
Re: Stará obchodní poučka říká,

Vase argumenty jsou pekne priblble. Naklady na chod restaurace, i ta voda z kohoutku reflektuji v cene jidla. Nebo cekate, ze az si koupite nove auto, ze vam najednou prijde ucet na olej, na barvu na aute, nahusteni pneumatik, na vodu v chladici, ktera, jak rikate, taky neco stoji.A jeste vam prijde doplatek za sviceni ve fabrice. ne? Hergot, tak blbe argumentovat, jak to delate vy, to se vidi malokdy.

0 0
možnosti

P. Kadečka

4. 9. 2011 7:08
Překlad:

"Kuvér" ve skutečnosti znamená "k nám už víckrát nechoďte", takže pokud to najdete na účtence, máte jasno.

0 0
možnosti

A. Machacek

6. 9. 2011 1:46
Re: Překlad:

V jedne drahe prazske restauraci mi byl kuvert nauctovan trikrat. Majitel restaurace ktereho jsem si nechal zavolat me vysvetli ze je to polatek za pribory. 65 korun x3.

Kdyz jsem se jej zeptal proc tri kuverty kdyz u stolu sedime jen dva, odpovedel s kamenou tvari ,ze se cisnik asi prehlednul. Byl informovan ze bohuzel kuvert nezaplatim, kdyby se predem zeptal jesli hodlam  pronajmout  vidlicku za $4 odpoved by byla zaporna, snendl bych bazanta za 1200 korun rukama. Kdyz jsem se zeptal proc je tak tupy a radeji nepricte 65 korun k cene jidla, odpovedel ze mu to zakon dovoluje.Prisel o kuvert, cisnik o 15% spropitneho a restaurace o zakaznika. Cesko o mnoho turistu kteri shnusene odjizdeji aby se uz nikdy nevratli.

0 0
možnosti