Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Rusové plánují 'živou' rekonstrukci havárie u Jaroslavle

Ani osm dní po katastrofě letounu Jak-42 u ruské Jaroslavle se nepodařilo najít příčiny havárie, při níž zahynul prakticky celý místní hokejový tým Lokomotiv. Definitivní odpověď nepřinesla ani analýza černých skříněk letounu, a jak dnes napsala agentura RIA Novosti, naděje odborníků se proto upínají k počítačové simulaci osudného startu a "živé" rekonstrukci na cvičném letišti u Moskvy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Rak

22. 9. 2011 21:48
živý test

Moc by mě zajímalo, jak budou dělat ten živý test.

Aby to nebylo jako v tom vtipu, že při havárii autobusu zahynulo 60 lidí. Jak to, že šedesát, vždyť autobus je na 30 lidí, ptá se jeden. No třicet při té bouračce a třicet při rekonstrukci!

0 0
možnosti

A. Herzog

16. 9. 2011 6:16
Nezodpovědnost...

Já si myslím, že hlavní příčinou tragedie byla lhostejnost a nezodpovědnost.  Když už první pilot byl indisponován (z čeho asi ???)  měl se najít náhradní první pilot.  Ten druhý pilot sice nevěděl lítat ale asi věděl, která strana je ta nejsprávnější. Možná taky měl nějakou školu na způsob plzeňského práva. Vím si představit že když byl vybrán do této funkce, se řeklo že první pilot to odřídí. Jenže neodřídil.... Podle mého názoru je nyní už jedno, zda neodbrzdil ruční brzdu anebo neakceleroval dostatečně anebo udělal nějakou jinou chybu, prostě neuměl pilotovat.   Já to alespoň vidím takhle.

0 0
možnosti

J. Podhradsky

15. 9. 2011 23:34
ALE UZ SE TO RYSUJE

Ja myslim, ze ti vysetrovatele/ a s nimi i vyrobce letadla, ktery si hlida aby to nehodili na neho /  uz dobre vedi co se stalo ale chteji potvrzeni technickym testem, protoze z toho bude veliky soud. Ti hokejisti meli urcite vysoke zivotni pojistky a pojistky na ztratu prijmu a pravnici  a experti jejich pojistoven a pojistovny kterou je pojistena letecka spolecnost'', ktera hokejisty vezla  to u soudu prohrabnou pekne do hloubky.  Zatim vime, ze pilot pouzil jenom polovinu rozjezdove drahy ,/ cela draha je asi 2200, 2400 m,/  a to ho zbytecne priblizilo k limitu schopnosti letadla, i kdyz tomu letadlu staci mene nez 1000m za idealnich podminek a s plnym nakladem a on mel jeste velice nizky naklad, asi jen 45 lidi z max dovoleneho poctu asi 110. Jenomze to by si musel odbrzdit aby to stihnul. Kdyby nedelal frajera a pouzil celou drahu  / uz proto ze leti ve starsim letadle a u firmy ktera je znama ne prilis dobrou udrzbou / tak by mel vice casu si zkontrolovat signalni svetla, a pohodne nabrat rychlost a nebo zjistit, ze neco neni v poradku, najit problem  /odbrzdit /  a nebo zabrzdit uplne na konci drahy a jit na novy start, pokud jeho brzdy uz nebyly poskozene nadmernym prehratim. Toto nejspise skonci jako 100% vina provozovatele letadla / jejich pilota /  a ta letecka firna nejspise .zbankrotuje.

0 0
možnosti