Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus politicky zneužil náboženskou slavnost, zlobí se Halík

Středeční projev prezidenta Václava Klause na svatováclavské pouti nadzvedl jeho dlouholetého kritika, katolického kněze Tomáše Halíka. Ten Klausovi vyčítá, že politicky zneužil náboženskou slavnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Orlita

2. 10. 2011 16:24
očekávám od každého

kdo si z Klause ucvrnkává do kalhot, konverzi ke katolické církvi. Od každého švejskovského ateisty očekávám vstup do katolické církve. K tomu vás totiž váš oblíbenec Klaus  vyzval. :))))))))))))))))))))

0 0
možnosti

v. čajka

2. 10. 2011 18:30
Re: očekávám od každého

To teda jo.Klausoprdové,takže berte katechismy a šprtat.A buďte moc a moc rádi,že to tak dopadlo a Klaus neříkal ty svoje nehoráznosti na konferenci židovských obcí.Protože to byste pak měli o dost těžší.

0 0
možnosti

T. Grulich

2. 10. 2011 11:00
Líbil se mi komentář B. Doležala

Líbil se mi komentář Bohumila Doležala: "prof. Tomáš Halík ostře zkritizoval Václava Klause za jeho projev v Staré Boleslavi. Tvrdí, že Klaus zneužil náboženskou slavnost (zjevně k politické agitaci). Problém je v tom, že Klaus je politik a organizátoři, kteří mu poskytli prostor, museli počítat s tím, že bude jako politik mluvit. Halíkovo upozornění, že by se katoličtí biskupové měli bránit oživování rakousko-uherské „jednoty trůnu a oltáře“ je jistě na místě - katolická církev má bohužel v sobě zakódovány sklony k politikaření a arcibiskup Duka je daleko víc politik než jeho předchůdce v úřadě. Halík také řekl: „Naše církev se opravdu musí rozhodnout, zda bude v duchu austrokastolicismu okuřovat panovníka, který se jí snaží populisticky vlichotit, anebo zda v duchu prorocké tradice bude umět říci lidem typu Václava Klause své statečné ne, byť by tím riskovala ztrátu různých výhod a politických podpor.“ - K tomu je třeba říci, že by žádná církev neměla být ani opozicí k tomu či onomu politikovi. Tezi, že Klausovy “konzervativní hodnoty“ reprezentují vicekancléř Hájek a Ladislav Bátora, by bylo třeba přece jen nějak prokázat. To, že se Klaus snaží využít katolickou církev ke svým politickým cílům, je zjevné. Pokud si to katolické církev nechá líbit, je to její problém. Jen nevím, zda má být kvůli tomu pojednáván rovnou jako Antikrist. Vyjádření církevních představitelů (litoměřický biskup Jan Baxant, mluvčí arcibiskupa Graubnera Jiří Gračka) ke Klausovu projevu byla dost opatrná."

Viz http://bohumildolezal.lidovky.cz/" target="_blank">http://bohumildolezal.lidovky.cz/ (k Pá, 30.9.2011)

0 0
možnosti

J. Krásenský

1. 10. 2011 21:33
Není co dodat...

http://tisk.cirkev.cz/z-domova/prohlaseni-cbk-k-vyrokum-prof-halika/" target="_blank" rel="nofollow">Česká biskupská konference se distancuje od Halíka

0 0
možnosti

L. Orlita

2. 10. 2011 16:26
Re: Není co dodat...

jenže on  Halík tyhlety rádoby biskupy hodně převyšuje. Takže jejich názor má nulovou hodnotu.

0 0
možnosti

J. Kanioková

1. 10. 2011 20:43
Ano, zavilost PL až za hrob, pan Halík...

PL jedinec pevně věří na posvátné evropské hodnoty. A nikdy, naprosto nikdy neumí říci, které jsou to ty evropské a čím se liší od těch neevropských. Donucen k vyjmenování si připadá zaskočen a ponížen, vykoktá několik obecně lidských a nedefinovatelných, jako je slušnost a pokrok a něco jako snášenlivost. Nikdy se mu tam ale nezaplete nedotknutelnost majetku a že nikdo nemůže být postižen za využití svých práv.

Jinak typický český PL je ochoten chápat, že Argentinci se starají o argentinské národní zájmy, Dánové o dánské národní zájmy, Japonci o japonské, Němci o německé, nemalá skupina českých intelektuálů by chápala, kdyby se Češi starali o národní zájmy kohokoliv na světě - ovšem zájem o české národní zájmy by se dle nich měl Čechům zapovědět, nakonec "je to typický příklad čecháčkovské zaprděnosti".

Zdaleka ne všichni disidenti byli PL. Ti z nich, kteří k tomu sklon nemají, se většinou poznají podle toho, že NEHLÁSAJÍ a něco dělají a na disidentství se nemají potřebu odvolávat. Když disidentovi  nePL připomenete disent, zasní se chvíli a pak řekne, to je dávno pryč, dnes jsme jinde, je to víc jak dvacet roků nebo tak.

Ono se občas zdá, že absencí určitých mechanismů (které bychom mohli nazvat kladná zpětná vazba) se ti PL sami dobrovolně posouvají od málo reálných myšlenek k ještě méně reálným. Leckdy se dá říct, že kupříkladu na Klause v jeho presidentské funkci útočí tak vehementně nejen kvůli jeho názorům, ale i proto, že takové útoky jsou již předem směřovány k tomu, aby uvízl v bahně, v němž se (útoky) rodí. Díky tomu se PL ovšem nevystavují riziku, že po potření zloducha budou situací jaksi donuceni opět po 20 letech předvést, jak si to prakticky představují oni. A je možné, že právě toto tajně poskytuje mnohým z nich v hlubinách jejich duší pocit určitého nahlas nepřiznatelného komfortu.

0 0
možnosti

M. Pechar

1. 10. 2011 20:55
Re: Ano, zavilost PL až za hrob, pan Halík...

Pěkně prosím, co je to PL? Věděl bych psychatrická léčebna, podle http://www.zkratky.cz/pl" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zkratky.cz/pl to může být např. ještě Polsko, náměstí či polévková lžíce, ale nic z toho mi do Vašeho textu nezapadá.

0 0
možnosti

A. Špronglová

1. 10. 2011 12:01
O tom nelze pochybovat pane Profesore Halíku

Stejně tak, že VK jako nepopiratelný demagog,populista, oportunista ect. udělá vše pro to aby se co nejvíce zviditelnil a manipuloval nekritickou veřejnost k obrazu svému....

0 0
možnosti

M. Pechar

1. 10. 2011 19:07
Re: O tom nelze pochybovat pane Profesore Halíku

A to ještě nevíte, že ten had, co dal v ráji Evě to „jablko“, byl Klaus. :-D

0 0
možnosti

R. Folwarczna

1. 10. 2011 11:58
Hovadiny

Jejda, tady se zase řeší blbosti! Klaus byl pozvaný na svatováclavskou slavnost coby hlava státu, tak tam něco řekl. Halíkovi se jeho projev nelíbil, fajn, to je jeho právo.

Moje svaté právo je myslet si, že pan Halík se zviditelňuje a zášť vůči Klausovi z jeho výhrad přímo čiší.

0 0
možnosti

J. Remiš

1. 10. 2011 10:03
Klaus politicky zneužil náboženskou slavnost...

Měly by se zrušit všechny náboženské slavnosti a p. Halík by měl vykonávat nějakou smyslplnější činnost než rozeštvávání občanů jejich rozdělováním na katolíky a nekatolíky  

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

1. 10. 2011 15:35
Re: Klaus politicky zneužil náboženskou slavnost...

O likvidaci náboženství, tedy kromě uznáváni modly - vycpaného Uljanova, se snažili bolševici více než 40 let. Naštěstí se jim to nepodařilo. Vy cítíte nějakou nevraživost mezi věřícími a ateisty? Já to ani nějak nepozoroval.

0 0
možnosti

T. Cerny

30. 9. 2011 22:47
nejznamejsi zlodej z Ceska

Klaus prednasi svym stejne stigmatisovanym Cechum  co jke  ethika ze zerneho uhlu ceskeho  zlodeje.

0 0
možnosti

m. chlápek

2. 10. 2011 8:40
Re: nejznamejsi zlodej z Ceska

a co Ty se motáš do české politiky? Co je Ti po tom? Ty jsi ztratil už i háček ze svého jména, tak si někde klidně žvatlej jakousi tou cizí řečí!

0 0
možnosti

J. Kanioková

30. 9. 2011 21:20
Tak se tady opět setkávám s pojmy jako -

"neznám pojem špinavé peníze" a “kult osobnosti”.  To je zvláštní, že lidi, kteří chtějí kritizovat, si na jedné straně nedají práci zjistit skutečná fakta a na druhé straně píší o kultu osobnosti u Klause, a přitom jestli se v této zemi o tomto dá mluvit, tak jedině u p. Havla. To už opravdu zachází do kultu osobnosti. U něj je to skutečně pravda, za což neviním ani tak jeho, jako zaujatost jeho fandů, hlavně salónních intelektuálů. 

A to pořekadlo - neznám špinavé peníze? 

http://mmister.com/vaclav-klaus-neexistuji-spinave-penize" target="_blank" rel="nofollow">http://mmister.com/vaclav-klaus-neexistuji-spinave-penize

 

0 0
možnosti

v. čajka

30. 9. 2011 19:50
Ano,NE,se týká subjektu,jednotlivce,

proto Klausova výzva k jednotnému postoji u celé církve /asi myslel římskou/ je jeho stopadesátá druhá a zatím největší nehoráznost.Manipulovat pokřivenou interpretací Ježíšových slov církev dle vlastních zájmů,to je teda kafe....Opakuji,být v kůži VK,třásl bych se strachy jako osikový list a dal se na pokání.Začal bych tím,že bych věnoval pero nějakému děcáku,nebo kojeňáku,ať to prodají a peníze použijí....

0 0
možnosti