Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vyrovnání s církví bude stát 80 až 96 miliard

Částka, kterou by stát měl církvím vyplatit v připravovaném majetkovém narovnání, by se s předpokládanou inflací mohla celkově vyšplhat na 78,9 miliardy až 96,24 miliardy korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KH

K. Halama

5. 10. 2011 9:47
Viníci „mají výhrady“...

KSČ(M) má "výhrady". Ať si tedy KSČ(M) uvědomí, že se poškozeným vrací něco málo přes polovinu JEJICH majetku, které jim ukradla právě komunistická strana. Tedy ty výhrady mají kupodivu viníci a nikoli okradení, že se jim vrací tak málo. A je to vůbec pikantně české. Na jedné straně mnozí řvou ať se církve živí sami, na druhé straně jim toto samomoživení nechtějí umožnit tím, že jim bude vráceno, co jim bylo ukradeno. Je to přímo exemplární příklad nelogičnosti: "Živte se sami, ale nechtějte žádný svůj majetek abyste tak mohli činit."

0 0
možnosti
JK

J. Kottas

4. 10. 2011 2:05
Ježíš Kristus chodil bos...

a šířil učení, které postavilo církev na piedestal víry a chudoby. Vyučil se tesařem a jistě by se tím i uživil. Nechápu, proč má církev vlastnit tisíce hektarů pozemků. Souhlasím, aby měla pod správou kostely a chrámy s tím, že na jejich údržbu budou přispívat stát i věřící ze sbírek. Miliardové majetky jsou podle mne v rosporu s učením církve, Ježíšovo i Bible.

0 0
možnosti
JK

J. Kottas

4. 10. 2011 2:06
Re: Ježíš Kristus chodil bos...

opravuji - "v rozporu...."

0 0
možnosti
JD

J. David

3. 10. 2011 23:23
Jenom maličkost

Jsou restituce datovány 25.2.1948? Pokud právně stále platí toto datum, vraťme tedy církvím okolo 5500 ha lesa. Mluvím pouze o lesním majetku, trochu do této branže dělám. Církev (převážně ŘKC) pozbyla lesního majetku první pozemkovou reformou v roce 1919, coby podporovatel monarchie (zvostalo jim v majetku okolo 5500 ha). Bylo to zákonné rozhodnutí tehdejšího parlamentu. V roce 1925 dostala část lesního majetku rozhodnutím vlády ČSR církev do užívání, nikolivěk do vlastnictví. V roce 1948+ tedy komunisté defakto znárodnili těch 5500 ha. Tak o co vlastně jde? 

Kam až u restitucí církví půjdeme, až k Josefu II. ?

Víru v Boha mám, atheistou nejsem. Pouze neuznávám instituci církve, tedy organizace, která si usurpuje "ten správný výklad víry" včetně etikety liturgií. Pokud má někdo potřebu prostředníka k víře v Boha, nechť si tu službu také honoruje. Nakonec i Ježíš nabádal, že hlasatelé slova Božího mají žít v chudobě a vyhnal farizeje a penězoměnce z chrámů. Nic proti kléru, ale ... Kdo se bez kléru neobejde (tedy liturgií křtu, biřmování, zpovědi, mší, modliteb, procesí, etc.), nechť platí třeba cílené daňové assignace. K víře v Boha netřeba církve. Můj názor.

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

3. 10. 2011 23:31
Re: Jenom maličkost

Ono nejde jen o lesy. V majetku farností, tedy církve, byly i menší polnosti - ale jde i o budovy a inventář. Pokud se na hodnotě majetku zabaveného po roce 48 shodne církev i stát nemám důvod pochybovat o číslech.

Jinak souhlasím - víra a církev jsou dva různé pojmy, které spolu nemusí příliš souviset.

0 0
možnosti
LB

L. Bulvová

3. 10. 2011 17:49
jsem atheista

Tento stát se hlási k  demokracii a tak , by měl taky  občany demokraticky  nechat rozhodovat kdo  chce a  kdo  nechce platit církvím. Každý  má možnost jít  do kostela

a  hodit  peníze  do  kasičky , nebo  převést peníze na účet různým cíkrvím. Ale pokud to udělat nechce  není tento   stát  oprávněn  tyto prostřeky platit z  peněz  vybraných  od občanů v daních .Většina občanů české  republiky se k  žádné  víře  nehlásí..... a  pochybuji o tom, že  by se našla  většina, která  by  vládě na tuto platbu  dala  souhlas. Je  to podvod . Já  se domítám podílet na platbě  těmto institucím jednou jejinou korunou!!!!!

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

3. 10. 2011 18:13
Re: jsem atheista

Pak tedy můžete návrh vyrovnání s klidným svědomím podporovat. Až stát vrátí, opakuji: VRÁTÍ - ukradený majetek přestane platit církvi za provoz a mzdy.

0 0
možnosti
RP

R. Pecho

3. 10. 2011 17:23
Nechodím do kostela.

Odmítám, aby stát dal jedinou moji korunu církvím, fotbalistům, podivným zájmovým sdružením, a komukoliv jinému, kdo nepřináší užitek tomuto státu, tím pádem ani mě!

0 0
možnosti
PF

P. Fiala

3. 10. 2011 14:49
K zamyšlení : Vliv věrouk na konání lidí

Nejsou již všechny ty víry jimž lidé v různých kulturách podléhají nějaké zastaralé?

Když "pohlédnu" do minulých lidských konání v jakékoli kultuře s jakoukoli vírou, co vidím?

Období míru a období válek mezi lidskými bytostmi. Období tvořivé práce a období zabíjení a ničení.

Nemělo by se lidem sdělit, jak jim funguje mozek? Že nemají "duši", ale pouze mozek? Že "duši" vymyslel, nějaký špatný překladatel? Že není "posmrtný život"? Že z "nebe-oblohy" nás osvětluje záření hvězdy, které říkáme Slunce. Že člověk z podstaty je dobrý? Že i víry jsou vhodnou zástěrkou k válkám?

Nejsou již lidská poznání daleko nad věrami (vírami)? Není ta přemíra věr v některých kulturách základem další velké války mezi "pravými křesťany" a "pravými muslimy"?

0 0
možnosti
RF

R. Folwarczna

3. 10. 2011 15:11
Re: K zamyšlení : Vliv věrouk na konání lidí

Vy jste k tomu přistoupil filozoficky, ale zcela jste obešel podstatu věci. A ta věc je prostá: Stát (tehdy ovládaný komunisty) něco ukradl a stát to má zase vrátit.

0 0
možnosti