Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus proti EU: Další integrace Evropy krizi ještě prohloubí

Větší integrace členských zemí Evropské unie není východiskem z dluhové krize, ale naopak příčinou dnešních problémů unie. Po dnešním summitu prezidentů zemí Visegrádské skupiny (V4) v Maďarsku to novinářům řekl prezident Václav Klaus.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
FR

F. Rudl

11. 10. 2011 14:26
pí kanioková

milá paní, žiji více jak 30 let v rakousku. pracoval jsem ve všech možných profesích a teď v důchodu si občas zajezdím i taxíkem. v 80% se zavede řeč na EU a na euro. z toho více jak tři čtvrtiny jsou rádi, že EU existuje a s eurem jsou velmi spokojeni. tak tu opravdu nešiřte něco, co není pravda.

s úctou fr., jinak chemik a 15 let šéfem tří různých firem, které byly v průšvihu (to jest červená čísla) a nakonec skončily vždy v černých číslech, pokud víte, co to znamená.

0 0
možnosti
KH

K. Halama

11. 10. 2011 11:27
Souhlas

V tomto souhlasím s Václavem Klasusem. Nejen prohlubování integrace (co jiného to je než ještě širší delegování pravomocí na evropské úředníky v dáli, kterým může být nějaké Česko ukradené), ale sama EU je domeček z karet. A hlavně smrdí přerozdělovací socialisme tak, že je tu až k zalknutí. Hotové pařeniště socanů všech odstínů...

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

9. 10. 2011 20:54
mila pani Vanecek - Sauerova

ta devotni zmatenost onoho gros Cechu , ktere maji porad toho nejznamejsiho zlodeje z Ceska za " nejduveryhodnejsiho politika "je prave diky tomu demagogovi , ktery  vydava naprosto debilni nahledy za axiomy ci paradigmata - napr. postulat : " EU je nejvetsi tragedie v dejinach Evropy " muze prohlasovat jen chovanec psychiatricke lecebny . .Kdyby prislusnik nejake minority v Cesku  treba Vam povidal , ze v Cesku neni zadna svoboda , musela byste ho povazovat za pomatence  stejne jako ja toho Vaseho zlodeje - ja v nasi EU mohu rikat co chci , studovat a pracovat kde chci , cestovat kam chci v Evrope bez hranicnich kontrol, v 17 zemich Evropy si nemusim menit penize etc. etc.- kdyz se nejakeho zaniceno klausoida ptam , cim by mela byt moje svoboda v EU omezovana , jmenuje mi "zarovky , gulas a napisy ze neco bylo vybudovano z penez EU". Ani zarovky ani gulas ani jakakoli regulujici vyhlaska nasi EU moji svobodu neomezuje ani v nejmensim. Konec koncu dle Barucha Spinozy je svoboda poznana nutnost - ale ta "nutnost "kterou bych mel pocitovat ani v nejmensim nekrati moji svobodu ,P. Kaniokova- zde zastupone za ceske klausoidy vzdy vyzdvihne nejakeho autora mezi 1000 jinak smyslejicim a proklamuje ho jako arbiter elegantiarum . A navic jeji informace neodpovidaji vubec skutecnosti ale tem stupiditam co Cechum predklada ten jejich zlodej - nejbohatsi zeme v Evrope neni Svycarsko nebo Norsko - jak prohlasuje p. Kaniokova ale Lucembursko , clen nasi Eurozony. Nbo nesmysly o tom , ze " populisticke strany ziskavaji vic volicu - opak je pravdou treba dnes v Dansku , kdy nova premierka okamzite zrusila kontroly na hranicich , nebo ten ten udesny Kaczynsky z Polska ,, jediny nazorovy protagonista toho ceskeho zlodeje v mezi relevantnimi politiky nasi EU.

0 0
možnosti
SVŠ

S. Vaněček Šauerová

9. 10. 2011 21:47
Ještě "zahnuté banány", pane Černý ... :-)

Vy píšete ze zahraničí, pane Černý, není-liž pravda ? Takoví lidé jsou poznat po pár větách, tady třeba také pan T. Panský. Uvědomte si ale, prosím, že na našich webech poměrně často diskutujete s lidmi, kteří ze země nikdy nevytáhli paty (tedy s výjimkou jednotýdenních pobytů u moře), nikdy nikde jinde nežili, nejsou zvyklí myslet samostatně, nesnášejí lidskou jinakost a jiné názory, neumějí diskutovat (jejich "diskuse" se po pár větách scvrkne na osobní napadání) a - zejména ti starší - žijí v zajetí svých dávných stereotypů, mezi něž m.j. patří i úcta k tatíčkovi na Hradě, a to i kdyby jím byl kdokoliv. Pamatujete, když kdysi, totiž v listopadu 1989, volal z tribuny na letenské pláni Václav Malý : "Podívej se, Gusto, jak je tady husto !", že sklidil velmi, velmi nesouhlasné mručení davu ? Tímhle vynikají obzvláště starší až velmi staré ženy. A oj, jak dokáží být bojovné ve snaze chránit "našeho Pana Prezidenta" /nevěřil byste, někteří/ré jdou až tak daleko, že skutečně píší "Pan Prezident" ... :-))/. A pokud jde o paní Kaniokovou, nečetla jsem kdy od ní jedinou vlastní větu. zato Ctrl+C a Ctrl+V umí báječně ... :-)

Nerozčilujte se nad námi, pane Černý, s těmihle lidmi stejně nic nesvedete, jsou o Klausových "pravdách" přesvědčeni a těch pár naučených formulek jistě umí odříkat i po probuzení uprostřed noci.

Oni Vám přece nemohou odpovědět na otázku, co by bylo (mohlo být) třeba po vystoupení z EU, jaké by měly (mohly) být následné kroky. Klaus nikdy nepředkládá žádná řešení, krom kritiky jsme léta neslyšeli nic. Jak by tedy mohly jeho loutky ve veřejném prostoru prezentovat to, co jejich vůdce ještě neřekl ? :-)

A že se v EU chováme jako černí pasažéři ? Kdopak z nich se za to stydí ?

0 0
možnosti
JP

J. Pavlíček

9. 10. 2011 19:02
Má pravdu

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

9. 10. 2011 15:23
náhledy pana Klause

jsou pro civilizované země spíše k smíchu, pokud se jeho názory vůbec někdo zabývá...spíše se domnívám, že nikoliv...

0 0
možnosti
JP

J. Pavlíček

9. 10. 2011 19:01
Re: náhledy pana Klause

Smích? Přejde... :-P

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

9. 10. 2011 15:14
ja si uzivam bezbrehou svobodu

a demokracii nasi EU jiz skoro 40 let. Nahledy ceskeho Klause : " EU je nejvetsi katastrofa v dejinach Evropy , v EU je to jako za Brezneva ..."povazuji za stupiditu non plus ultra !To je pro p. Kaniokovou a ostatni zdejsi klausoidy neco nepredstavitelneho-. S takovou nenavisti vuci nasi EU jsem se v takovem rozsahu en masse  mimo Cesko nesetkal. To vse je ale dilo toho ceskeho zlodeje - kdyby byl v Cesku presidentem nekdo jiny , tolik nenavisti proti nam tu nebylo a prevladlo by ratio..

Jiste je , ze nase EU se  musi zmenit a integrovat pouze ty staty , ktere jsou k myslence EU loyalni.Je naprosto absurdni ,ze  Cesko v teto podobe v cele se zlodejem Klausem  je  nasi soiucasti.Vzdyt si cesti Klausoide mohou spojit s nejakymi zememi mimo nasi EU.Ocas nemuze mavat psem ! Samozrejme ze nase EU i Euro problemy prekona . I v Polsku vyhraje  proevropska strana premiera Tuska -Klausuv spojenec Kaczynsky utrzi porazku na cele care .U nasi tn  jediny politik ktery se oznacoval za euroskeptika Gauweiler utrzil vcera take porazku - volici dali prednost proevropskemu kandidatu na cele care.

0 0
možnosti
SVŠ

S. Vaněček Šauerová

9. 10. 2011 16:15
Potrhlé fanynky netřeba brát vážně, pane Černý.

Když půjde idol páchat sebevraždu, půjdou ji páchat taky. Takhle byli milováni různí vůdcové světa, stačí nahlédnout do historie. Ta druhá věc je horší : "S takovou nenavisti vuci nasi EU jsem se v takovem rozsahu en masse  mimo Cesko nesetkal".

My přece rádi sami a spontánně strkáme hlavu do oprátky, pane Černý, je nám v ní dobře. Do Evropy jsme ještě nedozráli, nemáme na ni, nevíme, proč v ní být, nerozumíme jí, je nam cizí, to je přece zřejmé. Nevíme, že Česko bez Evropy neznamená vůbec nic. Netušíme, že jen a pouze díky EU máme možnost - jako součást EU - jak-takž přežít.

No nic, pane Černý, Asie na nás dýchla víc, než bychom si kdy byli ochotni připustit. K tomu trocha historických dispozicí a je to.  Nakonec, kdo chce kam, etc. ... :-)

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

9. 10. 2011 14:55
samozrejme kazdy muze mit svuj nahled

jak  ten cesky zlodej Klaus tak i p. Kaniokova nebo treba i ja.Nase  jednotlive nahledy v nasi EU maji vahu 1:500 000 000. Nahledy ceskeho zlodeje Klause se zabyvaji zase jenom Cesi - v nasi EU  na zapad od Ceska politici nad jmenem "Klaus z Ceska " jen mavnou rukou a diplomaticky kondescentne se usmeji- jakakoli diskuse s nim je neplodna . Cesky zllodej Klaus by si mel uvedomit , ze bez jedineho spojence z rad nasich politiku nestoji jeho nahlöedy za povsimnuti. Klausoidni Cesko ma v nasi EU posici cikanu v Cesku - porad na Cesko nadavaji ale drzi se ho jak to lejno kosile, stejne tak cesti klausoide nenvidi nasi EU a drzi se ji stejne kohesivne. . Kdyz se to tem nespokojenym cikanum v Cesku ( ja s cikany  explicitne sympatisuji ) nebo Cechum  u nas v EU nelibi - proc proboha od nas neodejdou za lepsim?Me nahledy na nasi EU jejiz nesmirnou svobodu a demokracii si zde uzivam jiz skoro 40 let - stejne jako p. Kaniokove nebo zlodeje Klause jsou naprosto irrelevantni - ja mam stesti ze jsou identicke s 90% nasich politiku , zlodej Klaus a p. kaniokova maji smulu , neb jsou jako kul v plote.. Ze zdejsi chatar p. Orlik uuvadi , ze " on stoji za Klausem " to jiste nestaci. Zlodej Klaus si musi nekde najit spojence , jenze jeho koalicni potencial je mene nez  nulovy - a tak cesti Klausoide representujici sotva 1% mych spoluobcanu  mohou zive ale zcela infertilne  diskutovat jen mezi sebou. 1% nestoji  zadnemu politikovi  za jakoukoli plodnou diskusi - stejne tak klausoidum s ceskymi cikany , jako nasi EU  ceskymi klausoidy. 

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

9. 10. 2011 14:31
nahledy zlodeje Klause p. Kaniokove

jsou prijateln ljen pro omezene ceske klausoidy.P. Kaniokova sdeluje svym klausoidum , ze " populisticke ( v ocich zlodeje Klaue a p. Kaniokove protievropske ) strany v v zapadni Evrope nabiraji na vyznmu.

Ten zcesky zlodej se ale myli - nejaktualnejsi vyzkum volbnich preferenci v 82 mil. Nemecku je : CDU/ CSU 32% , Socialni Demokrate 30% , Zeleni 16% , postkomuniste Die Linke  8%..Neonacisticka sebranka ktere je EU stejne jako tomu ceskemu zlodeji m sotva 2%.Kterou volitelnou stranu povazuje p. Kaniokova - zastupne za zlodeje Klause - za populistickou  neni jasne.. Pri poslednim hlasovani o rozsireni kapitalu pro pomoc zemi Eurozony ktere jsou v problemech hlasovalo z 620 poslancu naseho parlamentu 540 pro kanclerku Merkelovou . proti bylo pouze vsech 70 postkomunistickych poslancu ( die Linke ) a par renegatu z ostatnich stran ktere se daji spocitat na prstech jedne ruky.Nasi komuniste jiste nejsou o nic lepsi nez cesti klausoide.Blaboly ceskeho zlodeje Klause jsou neunosne. Nase Eurozona bude prohlubovat integraci - klausoidni Cesko k nam patrit nebude , tak to tomu zlodeji muze byt zcela jedno co se u nas v Eurozone deje.

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

9. 10. 2011 14:30
ale je zajímavé

když je V.K., tak "bezchybný" a téměř dokonalý a hlavně tak pravicový - tak z jakých důvodů a proč, tento pán, inklinuje pouze k rusku či k Číně - a rovněž tak -proč do ČR nejezdí, žádné státní návštěvy ze západních zemí - ale pouze z ruska či z Číny, a rovněž nechápu, proč není, tento pán, do západních zemí zván, jako státní návštěva - není Vám to, prosím, divné a umíte mě to, prosím laskavě vysvětlit, děkuji předem..

s úctou

dubanová.

0 0
možnosti
SVŠ

S. Vaněček Šauerová

9. 10. 2011 14:53
Umíme.

O pana Klause zkrátka nikde v civilizovaném světě není zájem, z řady míst je zcela ingnorován. Důvodů je jistě celá řada a nebudou za tím jen jeho kontroversní názory na globální oteplování, environmentalismus, homosexualismus (a ostatní "-ismíky"), omezování svobody v národních státech a zlotřilou EU, zbytečnou občanskou společnost (tím výčet jeho témat končí), ale též jeho negativismus, zlobnost, jájínkovství a přemoudřelost (já jsem to říkal). Jestlipak si třeba paní Kanioková ještě pamatuje, že ještě počátkem r. 2008 v LN tvrdil, že "krize ani recese nehrozí", popř. že odezní jako chřipka ?

Vždyť je to pořád dokola. Slyšel někdo od pana Klause předkládat nějaká pozitivní řešení a vlastně jakákoliv řešení problémů ? Jen negace a zase negace. Přičteme-li výroky o tom, že je "disidentem EU" nebo že jeho ekonomické semináře podrývaly komunistický režim víc než CH´77, lze se divit, že v zahraničí vzbuzuje více než odpor smích ?

P.S.: S omluvou za plurál majesticus ... :-)

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

9. 10. 2011 12:47
Bylo by záhodno rozlišovat -

prezident není odpůrcem evropského spojenectví. Pokud jsem jej tedy správně pochopil . Bez úzké spolupráce nemají evropské státy více méně šanci odolat ekonomikám mnohem silnějším. Problematická je ale forma této spolupráce či spojenectví - kontroly zakřivení okurek či složení rumu nejsou to podstatné, stejně jako rozdílné podmínky a limity pro jednotlivé státy. Spojení různě vyspělých a výkonných ekonomik evidentně nelze řídit jako jeden celek - a těchto snah je třeba se vyvarovat.

0 0
možnosti
JC

J. Cedivoda

9. 10. 2011 13:03
Dobře, v tom případě

je nutno aby VK bojoval za nějaká přesně stanovená "obecná" ekonomická kriteria, tedy normy a to na půdě EU, ne pokoutně "trousil" svá moudra po nějakých summitech mezi novináři. Přesto si myslím, že společná fyskální politika zemí EU a jejich jednotná politika zahraniční a obranná je v této etapě nezbytná. Z Evropy je nutno vytvořit konkurenceschopný celek, samostatné rozdrobené státy jsou neschopné obstát v konkurenčním prostředí, nehledě na to, že globalizované společnosti už dávno překročily státní a národní hranice a právně, strukturálně i technicky jsou nad vlivem a působností jednotlivých států.

0 0
možnosti