Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vondra čelí trestním oznámením. Kvůli Mašínům

Ministr obrany Alexandr Vondra (ODS) čelí několika trestním oznámením kvůli srpnovému vyznamenání bratří Mašínů. Oznamovatelé dávají Vondrovi za vinu, že udělením vyznamenání a také svými výroky na obranu činů protikomunistické odbojové skupiny bratří Mašínů prakticky schvaluje trestný čin vraždy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K. Kůrka

29. 10. 2011 0:55
Mašínové nejsou vrazi ani hrdinové.

Jsou to především oběti totalitních režimů.

0 0
možnosti

J. Slanina

28. 10. 2011 13:00
"... kdo veřejně schvaluje spáchaný zločin nebo kdo veřejně

Hergot, kde já už jenom něco podobného viděl a slyšel? Že by to byl film "Vyšší princip"?

0 0
možnosti

M. Stuchlik

27. 10. 2011 21:57
Likvidace komunistů a jejich pomahačů

je záslužný čin. Komunisté jsou největší zloději a vrazi v historii lidstva a nic jiného než likvidaci si nezaslouží.

0 0
možnosti

E. Seibert

28. 10. 2011 3:13
Re: Likvidace komunistů a jejich pomahačů

Bylo tehdy málo Mašínů a teď - už nejsou žádní... Terčů tu je dost, řekl bych heurekom

0 0
možnosti

M. Dubanová

27. 10. 2011 21:48
a tak my slušní lidé

bychom měli podat trestní oznámení na komunistickou stranu, pod jejímž jhem jsme žili 40 let, a která -protože tuto zemi řídila - tak je viníkem a schvalovatelem, či spíše autorem všech zločinů, které se tady - těch 40 let DĚLY. To znamená koncentráky,, popravy, střílení lidí na hranicích - kteří před komunistickým rájem utíkali na západ - krádeže obrovského majetku, tzv. ZESPOLEČENŠŤOVÁNÍ VLASTNICTVÍ.. Já Vám dám Vy "šmejdi" - trestní oznámení!!!

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

28. 10. 2011 4:41
Re: a tak my slušní lidé

Naprostý souhlas.

0 0
možnosti

Z. Bureš

27. 10. 2011 20:51
Tak ať klidně rozšíří to trestní oznámení . . . . .

. . . . ještě i na mne . . . . . neboť i já schvaluji jejich činy a kdybych měl tu moc, dal bych jim nejvyšší vyznamemenání ČR - Řád Bílého lva !!!

Je neskutečné . . . . že bezmála 22 let po tzv. "sametové revoluci" . . . . . že tuto zemi obývá tolik Rudých chcípáků . . . . .kteří místo aby lezli kanálama a v nich děkovali Veškrnovi, že je zachránil od provazu . . . . . tak nám tu (rozlezlí v parlamentu, policii, armádě, justici, státní správě......) káží o morálce a demokracii, přičemž jim samotným . . . . . ještě ani krev na rukou neoschla . . . . .

0 0
možnosti

K. Holub

27. 10. 2011 21:33
Re: Tož nic nebrání abyste po vzoru ....

ty „Rudý chcípáky” začal podřezávat a střílet na potkání,když jste tokový geroj :-))

0 0
možnosti

J. Frgalova

27. 10. 2011 18:03
no..

proč tedy někdo na ty Mašíny nedá ( z diskutujících), když jsou údajně vrazi, trestní oznámení? Vždyť vražda nepodléhá aktu promlčení. A až budou/nebudou odsouzeni ( otevřít to jako nový tr.případ), pak bychom se konečně přestali konečně bavit, kdo je a není vrahem. Zatím ty názory zůstávají, víceméně, jen na diletanstké úrovni ( bez urážky).

0 0
možnosti

M. Stuchlik

27. 10. 2011 21:58
Re: no..

Pokud vražda nepodléhá promlčení proč nejsou souzeni za spolupachatelství všichni komunisti?

0 0
možnosti

F. Barták

27. 10. 2011 15:48
Nejvyšší vojenské vyznamenání

Nevíte někdo z diskutujících, proč dostali Mašínové nejvyšší vojenské vyznamenání, když nebyli vojáci?

0 0
možnosti

Z. Pátek

27. 10. 2011 15:59
Re: Nejvyšší vojenské vyznamenání

Cituji z článku: "Vyznamenání Zlatá lípa uděluje ministr obrany Čechům i cizincům, kteří se "významně zasloužili o ochranu základních lidských práv a svobod"."

O podmínce, že vyznamenaný musí být ve stavu armády, není zmínka. Není to tedy zřejmě metál za vojenské zásluhy jako třeba Válečný kříž.

0 0
možnosti

V. Pospíšil

27. 10. 2011 15:18
Kdyby

nebylo Mašínů, museli bychom si je vymyslet...

0 0
možnosti

Z. sohorova

27. 10. 2011 13:44
Presne

Pane Cedivoda presne svojim prispevkem ten pounorovej rezin schvalujete  Masinove se postavili proti komunismu se zbrani v ruce a to by udelal i jejich otec z ktereho komuniste stejne udelali udavace Presto ze on polozil zivot za na vlast a byl to hrdina Jeho synove vedli boj proti komunismu a zaslouzi si vyznamenani... plne s panem Vondrem souhlasim

0 0
možnosti

J. Denemark

27. 10. 2011 14:00
Nechci se pana Cedivody zastávat, ale že by zrovna on...

..schvaloval poúnorový režim je, soudě dle jeho dřívějších příspěvků, pěkná blbost.) Apropo, na rozdíl od jiných já nikdy v KSČ nebyl, moji rodiče taky ne a to ze zásady a přesto se domnívám, že Mašínovi toho v boji proti režimu příliš neudělali. Ukradli nějaký prachy, přitom nesmyslně oddělali člověka, poté dalšího podřízli, přesto že byl spacifikován a tak jediný jejich hrdinský čin byl samotný útěk na západ, kdy ovšem zachraňovali jen vlastní krky....

0 0
možnosti

J. Cedivoda

27. 10. 2011 12:48
Pochybuji,

že by legionář, vyznamenaný několika ruskými válečnými řády, podplukovník Mašín, který byl popraven za ozbrojený odpor proti německým okupantům schavaloval to, že jeho synové v mírové době zavraždili bezmocného policistu a odzbrojeného civilního občana. V míru nejde mluvit o nějakém partyzánském odboji a "oprávněném" zabíjení politických odpůrců. Tím nechci nijak obhajovat poúnorový politický režim. Vražda ale zůstává vraždou, ať se jí dopustí zločinný stát, nebo zločinný "partyzán".

0 0
možnosti

Z. Pátek

27. 10. 2011 13:34
Re: Pochybuji,

To se můžeme jenom dohadovat, ale spíš bych s vámi nesouhlasil a řekl bych, že by otec Mašín byl na své syny hrdý (stejně jako je hrdá jejich sestra). Ostatně - on sám (generál Mašín)  za 2.války odpálil nálož v Berlíně na civilním nádraží (nebo se na tomto činu nějak podílel, už si to přesně nepamatuji), jistá paralela by tu tedy byla.

0 0
možnosti