Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus: Evropu čeká 'ztracená dekáda', evropský lid neexistuje

Evropu včetně Česka čeká i kvůli její hluboké finanční a ekonomické krizi pravděpodobně „ztracená dekáda“, napsal prezident Václav Klaus pro pondělní vydání časopisu Týden.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZS

Z. sohorova

16. 11. 2011 13:29
Jen na okraj pro pana Vejra

http://www.sinagl.cz/index.php?option=com_acymailing&ctrl=url&urlid=467088&mailid=137&subid=4660&Itemid=8" target="_blank" rel="nofollow">učinili

studenti na Univerzitě v Chicagu

0 0
možnosti
FV

F. Vejr

16. 11. 2011 18:43
Re: Jen na okraj pro pana Vejra

Není to jen na okraj, ale pod čáru, neb zelení takové věci píší, ale článek je prázdný a tendenční. Ivo Bubeník tím nic neřekl, vytrhl hodící se a rozvedl dle svého. Zelení nebudu rozebírat.  

0 0
možnosti
ZS

Z. sohorova

15. 11. 2011 12:22
A. Podšer

To jste opsal odkud?? z nejakeho ruskeho komunistickeho platku? Dlouhe a hloupe!!!

0 0
možnosti
FV

F. Vejr

15. 11. 2011 18:32
Re: A. Podšer

Přečetla si to vícekrát, snad pochopí. Je to dlouhé, četla pomalu, aby se dostala až na konec, potom si to asi tak 10x zopakovala a snad by něco pochopila. Jinak již v apatice na to lék nenajde. Něco má v dějepravě pro pomocnou nástavbu. 

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

15. 11. 2011 10:01
panu cernemu:

klaus má pravdu, že živit představu o tom, že existuje něco jako evropský lid je nesmysl; myšlenka uhníst evropské národy do evropského těsta naprosto ignoruje individuální národní rysy, postoje, tradice, zkušenosti; proto němci nepochopí náš pohled a naproti tomu my s údivem vnímáme postoje německa; názor jeho veřejnosti na stejnou věc se s ohledem na naprosto odlišné historické zkušenosti liší od názoru veřejnosti česka; takto by bylo možné srovnávat národy napříč evropou - sever a jih, východ a západ evropy, co národ to jiná historií utvářená identita, ale i životním prostorem kovaná mentalita a životní filosofie a z toho vyplývající různý smysl pro odpovědnost, různý stupeň vůle, pracovitosti, ambic; platí to dokonce i pro dva státy a národy, které vedle sebe obývají totožný evropský prostor a měly by mít k sobě kulturně i názorově blízko; německo má za sebou strašnou minulost, která ho ať chce nebo nechce pronásleduje i dnes; vždy bylo hegemonem evropy a nyní násilně potlačuje svou přirozenou touhu vyčnívat, aby své evropské partnery přesvědčilo, že pro ně a pro svět není hrozbou; němci od WWII prodělali značný posun ve svém národním cítění a od přirozeného pocitu nadřazenosti dospěli k respektu (spíše si ho přikázali) ke svým sousedům, k větší sounáležitosti a k chápání potřeb celku; nicméně dobrými úmysly je dlážděná cesta do pekla; němci se tolik snaží vyhovět vyšším zájmům společenství svých partnerů nebo organizací, že naprosto nekriticky a neprozíravě přehlížejí ďábla ukrytého v detailu a jeho chřtán číhající na konci cesty; navíc němcům naprosto chybí vnímavost k nadřazenosti druhých a k mocnářským tendencím projevovaných zvenčí (nic takového nikdy nezažili), z tohoto důvodu nejsou schopni postřehnout kumulaci moci, ke které plíživě dochází v dnešní EU ovšem mimo území německa

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

15. 11. 2011 10:02
panu cernemu:

historická zkušenost česka je naprosto jiná a stejně jako u jiných národů se promítá do jeho postojů; abych se vyhnul laciným narážkám, nehodlám opakovat, čím jsme byli nuceni v minulosti projít a jak nás to poznamenalo; ale je to přesně tahle naše historická zkušenost, z které pramení nedůvěra k paktům různých mocností, skepse k velkolepým idejím, obavy z opětovné ztráty vlastní identity a schopnosti rozhodovat sami o sobě; v žádném případě NEJDE o nesouhlas s projektem EU v rozsahu původních vznešených záměrů, ale o nesouhlas s podobou a směrem, jaký celý projekt nabral, s podobou naprosto nepřehledného autokraticko-byrokratického aparátu žijícího vlastním životem, na jehož fungování pomalu ztrácí vliv i tak mocná země, jako je německo; vnímavější veřejnost u nás si je této neblahé proměny na rozdíl od té omezeně vnímavé německé vědoma

0 0
možnosti
ZS

Z. sohorova

15. 11. 2011 5:31
S. Ševeček

Je videt kdo a jci lide ctou ty nesmysli co pumpuje nas hradni pan lidem tipu Sevecek do hlav Laskave to vase doporuceni precist si clanek od Klause si nechte pro sebe doporucji Vam precist si neco pravdiveho o tom vasem prolhanem  idolu VK 

Prezident

Václav Klaus opět „perlil“ na VŠE v Praze!

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

14. 11. 2011 23:52
optika ceskych klausoidu zde p. Podsera

Vy stejne jako naproste gros Vasich spoluobcanu   mate o nas obrazek jen jak Vam to serviruji Vase media , ktera si vzdy vyberou nejakeho naprosto marginalniho bezvyznamneho politika nebo ekonoma a vydavaji jej za  representativni tenor z Nemecka. Ja u voleb  dostanu moznost volby asi z  25 stran - od marxisticko leninske strany vlevo az po NPD ( neonacisty ) vpravo. okrajove spektrum techto exotu representuje sotva  2% ( tolik jako Cesi v EU ).

Ti " nespokojeni Nemci " o kterych mluvite Vy, Vase media a ten Vas zlodej jsou zanedbatelni , neb 90% jich voli strany , ktere se identifikuji s Eurem , Eurozonou a EU . Kdyby to tak nebylo , volili by vsichni neonacisty ci komunisty kteri jsou proti Euru. U Vas je to ale naopak - stoupenci toho zlodeje  v Cesku representuji majoritu , jakkoli v meritku nasi EU naprosto bezvyznamnou.Samozrejme placam stejne jako Vy nebo ten Vas zlodej , coz je v nasi EU naprosto legitimni. Ja drzim palce p. Merkelove a Sarkozymu , Vy zase tomu Vasemi zlodeji.

Kazdy mame v nasi EU svobodne rozhodnuti kde zit , pracovat a s cim se identifikovat - u mne je to nase EU u Vas ten Vas zlodej. Ani vy , ani ja bychom nemelnili ani za nic. 

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

14. 11. 2011 23:36
mily pane Podser

mate pravdu , samozrejme nejsem nemec ale skoro 40 let si uzivam tu nezmernou svobodu nasi EU a cesky pas samozrejme nemam a nikdy jsem nemel.V Nemecku mame parlamentni demokracii a naposledy byla zvolena pravicova CDU / CSU s pani Merkelovou . Ten muj nemecky spoluobcan ma samozrejme moznost nevolit stranu p. Merkelove ale druhou a treti nejsilnejsi starnu Nemecka , coz jsou socialni demokrate , Zeleni a po nich postkomuniste ( Die Linke ) . Naprosto vsichni celni politici vsech (!!) stran - krom neonacistu - jsou explicitni stoupenci idee  jeste integrovane Eurozony. Vase zeme  v  nasi EU nenavidite .Neb zeme toho zlodeje representuje asi 1% mych spoluobcanu v EU  nemuze u nas naprosto nic zmenit - pouze tlaskat neskutecne blbiny  jak to dela ten Vas zlodej  anebo muzete od nas vystoupit. Vy v nasi EU se chovate jako romove v Cesku - jen na nas nadavate a pritom se nas drzite jako to lejno kosile.Ja osobne DM nechci stejne jako vetsina mych spoluobcanu zde , kdyby se to zmenilo , jiste bych se prizpusobil.My mame nasi p.Merkelovou a p. Sarkozyho etc. a Vy zase mate toho sveho nejvykricenejsiho zlodeje Klause . Verte mi , pro mne je nesmirne odpudiva predstava  byt obcanem statu toho  Vaseho  zlodeje , stejne jako Vy byste nechtel byt nasim obcanem . Na rozdil od 99,9999% mych spoluobcanu umim cesky a proto se musim stakle tolik echauffierovat . Bylo by mi skutecne  mnohem lepe kdybych cesky neumel . 

0 0
možnosti
EH

E. Hagara

14. 11. 2011 20:48
O čem se zde bavíme?

Lid, co to je? Máme doklad "lidovku" nebo "občanku"? Rom = člověk, v Evropě žije asi 15 000 000 (člověků) lidí. Ostatní jsou neromové = (nečlověci) nelidi, proto se k nám Romové tak chovají. A bude hůř.

0 0
možnosti
PR

P. Rajman

14. 11. 2011 19:29
The nation no the people yes.

Národ jak jej chápali francouští revolucionáři ne, lid tak jak jej chápali otci zakladatelé ve Spojených státech v Evropě klidně vzniknout může.

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

14. 11. 2011 12:43
mily pane Schwarz

treba u nas v 82 mil. Nemecku neni ani jeden celny politik , ktery by se neztotoznoval s myslenkou nasi EU .Naprosta vetsina  mych spoluobcanu je pro stabilisaci a nasi Eurozony , pro hlubsi  integritu  zemi Eurozony. Vase zeme v cele s tim nejznamejsim zlodejem je jineho nahledu , tak neni problem z EU vystoupit a zarizovat si svoji budoucnost dle vlastnich predstav " bez kontrol trhu ". O Cesko se ostatne u nas naprosto nikdo nezajima , neb neni clenem nasi Eurozony. Stejne tak je zajem zeme toho zlodeje na dalsi vyvoj nasi Eurozony naprosto , ale naprosto irrelevantni a  nikoho nezajima. Nestarejte se o nas  stejne jako my se nestarame o Vas !Ale placat nesmysly  a la longue jako to dela ten Vas zlodej je samozrejme dovoleno kazdemu  jak u nas , tak i u Vas.. 

0 0
možnosti
AP

A. Podšer

14. 11. 2011 18:34
Re: mily pane

možná by bylo zajímavé se zeptat průměrného němce, co vlastně ta vyzdvihovaná myšlenka naší (nebo vaší?) EU obnáší; zeptáme-li se čelných německých politiků (nebo jiných evropských), uslyšíme v podstatě podobné prázdné fráze, jaké tady trousíte vy a které mechanicky padají od řečnických pultíků v bruselu; například ta z poslední doby nejznámější - "více evropy" z úst mocnáře barrosa - by stála za hlubší výklad; chápu, že energii notoricky neklidného německa bylo nutné utlumit - více integrované německo představuje méně nebezpečné německo (přivázat mu k noze kládu méně výkonných zemí) - a tento proces se zdařil -  z němců vyspěl moderní odpovědný mírumilovný národ, tak odpovědný a mírumilovný, že je ochotný s úsměvem (byť s trochu povislými koutky) nést náklady spojené s dopady integračního procesu - alespoň tak to z vašeho příspěvku vyplývá; kancléřka merkelová odhaduje dobu trvání krize na deset let, přičemž sanaci v evropě zaplatí zřejmě nejvýkonnější němci, a tak integrovat německý národ do evropské struktury byl v tomto kontextu velice prozíravý počin; a mě by zajímalo, zda si je váš německý spoluobčan skutečně vědom svých současných i budoucích obětí a je s nimi smířený nebo ve svém nadšení pro sjednocenou evropu pouze bezmyšlenkovitě papouškuje politiky předříkané fráze, tak jako to tady předvádíte vy

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

14. 11. 2011 12:35
ano, prectete si v originale !

Krize ani recese nehrozí

31. ledna 2008

KANDIDÁTI NA PREZIDENTA HOVOŘÍ O DOPADECH SVĚTOVÉ FINANČNÍ KRIZE

„Nepředpokládám, že dojde k celosvětové recesi,“ říká v rozhovoru LN prezident Václav Klaus a dodává: „I slovo krize je evidentně nadsazené.“ Klausův soupeř v blížící se prezidentské volbě Jan Švejnar oponuje: „Je reálné, že americká ekonomika půjde do recese.“ To podle něj bude mít dopady na evropskou i českou ekonomiku.

PETR KOLÁŘ

0 0
možnosti
MR

M. Rak

14. 11. 2011 14:01
Re: ano, prectete si v originale !

Dobrý den,

Klausovy předpovědi jako vždy-brilantní, nedostižné, zkrátka takový superman...ovšem fakta s tímto nekorespondují, tak hledám chybu, pokud bych byl jeho fanoušek, v teploměrech, Euru, minulém režimu, občanské společnosti, ekoteroristech....výčet nekonečný...

Jeho ekonomické výsledky byly tristní, kritizoval investiční pobídky, průmyslovou a hospodářskou či proexportní politiku...darmo mluvit...

0 0
možnosti