Středa 17. dubna 2024, svátek má Rudolf
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Halík kardinálem? Papež o tom prý uvažuje

Kněze a teologa Tomáše Halíka by papež příští rok mohl jmenovat kardinálem. S odkazem na dobře informovaný zdroj informaci přináší server Českápozice.cz.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RP

R. Pecho

18. 12. 2011 9:25
Halík je inteligentní člověk.

S velkým přesahem do mnoha jiných oborů, než je víra. Dívám se se zájmem na jeho TV pořady. Církev potřebuje reformu stejně razantní, jako celý tento svět. Právě lidé jako je Halík by mohli této nešťastné organizaci pomoci, přiblížit se lidem, tak, jak se to píše v Novém Zákoně.

A pro paka dodávám, že jsem naprostý ateista. Církev beru jako jednu z mnoha různých organizací, pohybujících se ve světovém prostoru a tápající, nenalézající svou podstatu a své skutečné poslání.

0 0
možnosti
JN

J. Novák

17. 12. 2011 4:29
Osobně bych to Halíkovi přál.

Né proto, že by mě právě on nějak oslovoval, je mi tak říkajíc ukradený. Ale proto, že když bude jmenován kardinálem, tak se na Hradě vzteky po...ou...!

0 0
možnosti
PB

P. Beran

16. 12. 2011 20:20
Duka je lump a přisluhovač zla.

Nástupem Duky do úřadu primase českého ztratila katolická církev na věrohodnosti a stala se z ní církev komerční. Tím že Duka otevřeně podporuje válku v Afganistanu, znesvětil ty nejdůležitější principy křesťanské víry. "Miluj bližního svého." - To nám přikazuje náš jediný mistr. A kdo je náš bližní nám říká jeho podobenství podobenství o samaritánovi...je jím tedy i muslim...

0 0
možnosti
JN

J. Novák

17. 12. 2011 4:28
Re: Duka je lump a přisluhovač zla.

Jo, souhlasím. Ovšem za předpokladu, že máš na mysli muslima z té menšiny, která neholduje tolik oblíbenému muslimskému sportu, který se zove terorizmus.

0 0
možnosti
PB

P. Beran

16. 12. 2011 20:13
Chtějí mu zavřít hubu?

0 0
možnosti
JP

J. Podhradsky

16. 12. 2011 18:36
VATIKAN UZ TO JEDNOU ZVRTAL

kdyz pri jmenovani noveho ceskeho primase  po odstoupeni kardinalaVlka, preskocili arcibiskupa Graubnera z Olomouce. Ja osobne si mysli, ze to bylo na popud z Hradu, ze se do toho pletli  Klausovi hradni klauni, kteri tlacili biskupa Duku, Klausova kamarada a Vatikan jim ustoupil, mozna take proto, ze lide, kteri toto jmenovani pripravovali, nechteli moc tlacit na pilu,  projednavaly se citlive veci, jako navrat majetku cirkvi, tak jim / kasparkum z Hradu / Vatikan vyhovel a Moravaci utreli hubu, opet, i kdyz arcibiskup Graubner mel na ten job ceskeho primase 100% sluzebni a moralni narok,  i jako hlava moravske cirkevni provincie, kde ma krestanska vira tradici vice jak tisic let  , dele nez v Cechach.  

0 0
možnosti
JN

J. Novák

18. 12. 2011 1:47
Re: VATIKAN UZ TO JEDNOU ZVRTAL

Vatikán může jen odkývat to, co jim naše strana a vláda určí. Přeci si nenecháme nějakými fláterníky mluvit do našich vnitropolitických záležitostí! 

0 0
možnosti
PGS

P. Gabriel st.

16. 12. 2011 18:18
Halík ano, Duka ne.

Duka dle mého není dobrá volba. Je nepřesvědčivý v řadě věcí. Jsem přesvědčen, že kardinálem by měl být jmenován arcibiskup Graubner. Již jen proto, že je představitelem Moravské provincie, která je stále více těžištěm a protiváhou ateistických Čech. A dosud to bylo tak, že ze dvou našich kardinálů jeden byl Čech - Vlk a druhý Moravák - Špidlík, Není důvod to měnit a opomíjet Moravu a doufám, že to svatý otec neudělá. Bylo by to jistě velké zklamání pro všechny moravské katolíky!

Samozřejmě Halík jako teolog a sociolog má v kardinálském sboru místo a byla by to rovněž dobrá volba. Mít ale všechny kardinály z Čech, to by bylo pohrdání Moravou.

0 0
možnosti
JN

J. Novák

18. 12. 2011 1:45
Re: Halík ano, Duka ne.

Já myslím, že je to jedno. Jeden za osmnáct, druhý bez dvou za dvacet. Ono přeci to vůdcovství není v místě narození či místě působení. Třeba jeden šmoula, byť původem z Rakouska, klidně oblboval velký německý národ. Hele, s těmi kardinály. Nešlo by třeba provést tzv. rotaci kádrů? Tedy že byste toho svého moravského šašíka poslali do Prahy a odtud by ten zdejší putoval na Moravu? Nebo třeba oba někam na misii do Afriky? Byl by pokoj. Ovšem Berani a další by neměli o čem ublíženě diskutovat, 

0 0
možnosti
VD

v. dedek

16. 12. 2011 18:13
Víte......

nevím,zda je opravdu "vysvěcený" nebo není, jelikož je však v ČESKU možné vše, i ministři kteří nemají ani tušení co jejich rezort obsahuje,ani bych se nedivil, kdyby se nevysvěcený stal kardinálem!!

0 0
možnosti
AR

A. Reček

17. 12. 2011 9:04
Re: Víte......

že sv.Martin se podobně stal biskupem?

0 0
možnosti
GZ

G. Zahradníček

16. 12. 2011 18:13
Halík je všemi mastmi mazaný, o to je

nebezpečnější.

0 0
možnosti
JU

J. Urban

16. 12. 2011 15:44
P. Halíkovi i českému národu bych to přál.

Má velmi silný morální kredit a ač flanďákům nefandím, tento má mou důvěru (jako ji měl František kardinál Tomášek) a mohl by pozvednout prestiž církve v Čechách.

0 0
možnosti
MB

M. Bomar

17. 12. 2011 22:57
Re: P. Halíkovi i českému národu bych to přál.

souhlasim - ten duka mi pripada ponekud nespolehlivy.

0 0
možnosti
PV

P. Vaníček

16. 12. 2011 15:41
Jestli je to pravda,

čemuž ale hluboce nevěřím,tak mají ve Vatikánu vyhulené kebule. Je to jen taková udička těch pitomců okolo toho magora Halíka.

0 0
možnosti

S. Ševeček

16. 12. 2011 15:55
Re: Jestli je to pravda,

Vyhulené nejenom kebule.

0 0
možnosti