Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zachoval se zbaběle, zlobí se na Nečase ČSSD

Odmítnutí premiéra Petra Nečase (ODS) podepsat pakt o rozpočtové odpovědnosti na české politické scéně vyvolalo rozporuplné reakce. Koaliční TOP 09 ho kritizuje stejně jako opoziční ČSSD, podle níž se zachoval zbaběle. Nečase naopak velebí domovská ODS a druhý koaliční partner Věci veřejné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V. Prokeš

1. 2. 2012 18:23
Proevropanství socialistů je účelové!!

 Čeští socialisté ze sebe nyní dělají velmi proevropskou stranu, proto ta jednoznačná odsouzení Sobotky Nečase, ale je to pouze proto, že nynější složení Evropského parlamentu je silně levicové, neboť socialistická internacionála, které jsou členem i evropští poslanci za ČSSD, disponuje více než 60% poslanců, takže je pro ČSSD nemyslitelné, aby nyní nepodporovala všechno co levicoví poslanci v EÚ odhlasují. To ale nebude navěky. I v jiných zemích již voliči začínají poznávat, jak je socialisté před volbami ohlupují nesplnitelnými sliby a pomalu se dostávají k moci nelevicové strany, viz Maďarsko, takže i složení poslanců evropského parlamentu se bude postupně měnit a tím i jeho politická rozhodnutí a pak jsem zvědav, jaký postoj k EU  naše ČSSD zaujme až bude poměr sil docela jiný.

         Takže to nic nemění na skutečnosti, že ČSSD si nemůže usurpovat, že být proevropskými mohou být pouze levicově smýšlející lidé.

 Evropská integrace je totiž pro státy Evropy naprosto nevyhnutelná a potřebná, chce-li Evropa ekonomicky i hospodářsky konkurovat USA, Číně, Indii, Japonsku, Rusku a dalším světovým velmocem a proto mají i další země zájem se co nejdříve členy EU stát. Takže současné bruselské lavírování Nečase určitě není na místě a ani zdůvodnění, že Anglie je rovněž proti, neobstojí. To co si může dovolit Anglie, která je vlastně takovou malou EU sama, tak si ČR v žádném případě dovolit nemůže.       

        Rovněž euroskeptické iniciativy našeho prezidenta Klause, které v poslední době tak trochu už zavánějí nacionalismem, ČR dobré jméno rovněž nedělají.

   Komunisté, když tenkrát někdo v Evropě vznesl nějaký nesouhlas s tím, co zde tropili,  razili heslo:"Republiku si rozvracet nedáme", dnešní nacionalisté zase na svých demonstracích vykřikují : "Nic než národ", takže u euroskeptiků už zbývá obě hesla již jen oprášit a vyrazit s nimi do předvolebního klání.

0 0
možnosti

J. Šejnoha

1. 2. 2012 8:45
přesně naopak

Naopak premier projevil statečnost. Jen aby vydržel !

Zbabělý premier nedokáže  stát za svým názorem a poklonkuje  před  mocnými partnery v EU.

0 0
možnosti

N. Stojanov

1. 2. 2012 10:41
Re: přesně naopak

Přesně tak!

0 0
možnosti

Z. Novák

31. 1. 2012 18:23
ČSSD se současným vedením

není rozhodně můj šálek kávy, ale ve věci integrace naší země do Evropy je mi mnohem bližší  než ODS.

0 0
možnosti

J. Šejnoha

1. 2. 2012 8:48
Re: ČSSD se současným vedením

Užší integrace do klubu předlužených ?

Ne  že bychom se  neměli hodně zlepšit, ale tito bankrotáři  nám určitě  neporadí správně.

Podle mne by byl ideální návrat k  EHS.

0 0
možnosti

T. Pansky

31. 1. 2012 17:06
Pokud jste si vsimli, tak nikdo !!! opakuji, ze nikdo z ...

... politiku nerekl, proc bychom to meli podepisovat.  Co by podepsani znamenalo?  Diky evropskym socialistum Evropa upadla do vlekle krize.  Cesko je na Evrope zavisle, ale ma alespon maly prostor pro svou menovou politiku.  Prijetim eura a zavazanim se k tomuto menovemu paktu o vyrovnanych rozpoctech si Ceska republika pod sebou podrizne vetev.  ... Jakykoliv stat EU by mel mit vyrovnany rozpocet ve svem vlastnim zajmu.  ECB nesmi delat menovou politiku, ale tento fakt byl prehlizen a dokonce ted je ECB nucena menovou politiku provadet.  Do EU nemely byt prijaty staty s vysokym dluhem a presto byly prijaty.  Takze tento pakt je dalsim nic neresicim zavazkem, ktery naopak mnoha statum podtrhne stolicku pod zadnici.  top0625top@live.com

0 0
možnosti

M. Charouz

31. 1. 2012 17:13
Re: Pokud jste si vsimli, tak nikdo !!! opakuji, ze nikdo z ...

I když s vámi v mnohém souhlasím, můžete prosím specifikovat, co na rozpočtové odovědnosti a dalšímu nezadlužování se,  shledáváte socialistického? Mimochodem, slova jako zákon o vyrovnaném rozpočtu, jsem poprvé slyšel z úst politiků ODS. Když byli v opozici. Ale pravda, neuvědomil jsem si tehdy, že to byla jen předvolební rétorika :-)

0 0
možnosti

P. Kolář

31. 1. 2012 17:04
V situaci

kdy nikdo neví,jak bude unie vypadat v březnu se zachoval přinejmenším uvážlivě:Jsem zvědavý,co bude takový Sobotka říkat po vystoupení Řecka z unie.Zbaběle se chová především unie,protože nechává platit za svoje neuvážená rozhodnutí především ty,kteří to nezavinili.Určitě stojí zato bojovat o fungující Evropu ale myslím si,že s tou garniturou,která tomu teď vládne to asi nebude možné.Naším největším omylem byl předpoklad,že bude slyšet hlas každého státu,ale praxe je jiná a důsledky vidíme naštěstí už dnes.Nečas si dovolil podle Bruselu neslýchanou věc-oponovat silnějšímu,to znamená ne unii,ale především Merkezymu.Tomu neříkám zbabělost.

0 0
možnosti

J. Krásenský

31. 1. 2012 16:36
Zbabělost?

Dva proti dvaceti sedmi? Zbabělost je plavat s proudem, nikoli ukazovat na hrubé nedostatky procesu! ČSSD by měla přestat hysterčit a začít uvažovat vlastní hlavou!

0 0
možnosti

V. Prokeš

31. 1. 2012 16:49
Re: Zbabělost?

Pane Krásenský, jsem dalek jakékoliv přízně k socialistům, ale jsem přesvědčen, že ČR musí zůstat proevropskou zemí a ne se z ní jakkoliv nacionalisticky vyčleňovat, jak k tomu řasto vyzývá prezident Klaus a jeho přátelé a Nečas se jeho vlivu zatím bohužel ještě nezbavil.

0 0
možnosti

T. Krystlík

31. 1. 2012 16:31
Z požavku referenda plyne, že jsou Češi podrazáci

Při vstupu do EU se Češi zavázali, že převezmou euro. Po včerejšku má o tom rozhodnout referendum. Tedy nespolehliví Češi nedrží slovo.

Buď je Nečas genius a premiéři 25 dalších zemí blbi, nebo je tomu obráceně.

0 0
možnosti

J. Tachovský

31. 1. 2012 16:30
A co mel jako delat ?

To mel slibit, a o nic jineho nez slib tu neslo, ze podepise neco, co neco oc cem jeste nevi jak bude vypadat ?

0 0
možnosti

P. Šercl

31. 1. 2012 16:26
Však my se přidáme.

Ale až odejde Kmotr z Hradu.

0 0
možnosti

P. Čech

31. 1. 2012 16:18
Co je to "státní zájem"

Ve státě, který si chce říkat demokratický je to zájem většiny občanů. Stát totiž tvoří občané a to co si přeje jejich většina by mělo být státním zájmem. To, co si přeje nějaký Schwarcemberk, nějaký Bohuslav Sobotka či obecně nějaký politik je zcela irelevantní. Každý politik, zejména však poslanec má v souladu se svým ústavním poslaneckým slibem hájit zájmy občanů. Od toho byl zvolen.  Hájit zájmy své může jako pouhý občan. Pan Schwarcemberk však není pouhým občanem, poněvadž byl zvolen poslancem. podle toho se má chovat. Pan Sobotka jakbysmet. Jak je vidět, ústavní slib těmto pánům nic neříká a to je přinejmenším smutné.

0 0
možnosti

Z. sohorova

31. 1. 2012 16:33
Re: Co je to "státní zájem"

 Pan ministr se jmenuje  Schwarcenberg..  Naucte se spravne jmena kdyz chcete nekoho kritizovat Pan ministr ma plnou pravdu a snad poprve souhlasim i s panem Sobotkou

0 0
možnosti