Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Snad si to alespoň přečetli, vzkazuje Nečas signatářům Ano pro Evropu

Osobnosti žádají premiéra Petra Nečase, aby Česko neizoloval od zbytku Evropy. Vadí jim, že před několika dny nepodepsal přistoupení země k rozpočtovému paktu. Ten jim vzkazuje, aby si smlouvu přečetli.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Kubeš

15. 2. 2012 16:06
Referendum a Sarkozy

Naši novináři se o tom moc nešíří, trochu jim to podráží nožičky v tom útočení na Nečase =)). Jinak přeji příjemný den.

http://www.lidovky.cz/sarkozy-k-rozpoctovemu-paktu-bude-referendum-f4f-/ln_zahranici.asp?c=A120215_112954_ln_zahranici_mtr

0 0
možnosti

J. Belling

15. 2. 2012 17:43
Re: Referendum a Sarkozy

Sarkozy ovšem - na rozdíl od Nečase a jeho boys - nekrmí už deset let veřejnost úvahami, že referendum je od ďábla, protože v zastupitelské demokracii není pro referendum místo.

Sarkozy je také kus populisty a cítí, že mu teče do bot, takže je dobré i referendum.

0 0
možnosti

L. Kubeš

15. 2. 2012 16:01
Referendum chce stejně jako Nečas i Sarkozy!!!

Co na to říkáte milánkové, kteří Nečasovi nemůžete přijít na jméno a urážíte ho za to, že se nezachoval jako ovce a měl svůj názor !!!

0 0
možnosti

V. Prokeš

15. 2. 2012 9:43
Škoda, že ti pání signatáři.....

Pane Sulci, kromě nadávek těm o nějakém šaškovství atp., co jsou proevropští, jsem od Vás i dalších odpůrců podepsání fiskální zodpověností státu sdružených v EU, nečetl. Proč nenapíšete rovnou, že ČR  by měla vypsat referendum na odchod z EU, což by bylo legitimnější než urážet ty co si to nemyslí. Pokud by občané rozhodli o vystoupení, pak je třeba také ale potom říci co dál, kam by měla ČR směrovat, aby se nestala ne nepodobnou třeba Albanii a to jsem od Vás také nečetl. Proč asi usilují o vstup do EU další evropské země (Chorvatsko, Turecko a i další), když je je to tak neskutečně špatné společenství států Evropy, jak tvrdíte Vy, pan Čech, Vacek, Kottas a další? S paní či slečnou Sohorovou nesouhlasím hlavně proto, že nevybíravě uráží hlavu státu a to slušní lidé nedělají a to i tehdy, když prezident Klaus není příznivcem EU.

    Přece musíte vědět, že státeček velikosti ČR nemůže být v Evropě proti všem a proti všemu, musíte vědět, že pouze spojená Evropa může být do budoucna hospodářským i ekonomickým partnerem Číny, Indie, USA a dalších velkých ekonomik. Takové úvahy přece nejsou o žádném eurohujerství, jak zde nálepkujete ty, kteří tak uvažují, ale o předpokládaném polarizování světa. Rusko za panování Putina s Medvěděvem opět směřuje k velmocenským choutkám a hledá v Evropě proto spojence a ČR ve středu Evropy by se docela hodila. Myslíte, že bychom se měli uvažovat i o této cestě? Jsem přesvědčen, že s Ruskem máme od války dosti špatných zkušeností, ale zřejmě je u nás ještě dost těch, kdo nostalgicky na ty roky socialismu vzpomínají. V žádném případě však si nemyslím, že i Vás k takovému odmítání EU, může vést i tato myšlenka. Pokládal jsem za nutné zde dát k diskusi i tento názor, ale to vůbec není důsledek podpory nějaké petice pana Halíka, neboť i já tam vidím některé podepsané, které nemusím.

0 0
možnosti

J. Frgalova

15. 2. 2012 15:09
Re: Škoda, že ti pání signatáři.....

vystižné, přesně tak i já o tom přemýšlím. Ono odsoudit něco šmahem to je hrozně jednoduché, ale domyslet důledky svých činů do konce, vidět dál než na jedno volební období, to už chce víc než vyhledávat názory lidí se kterými souhlasím. Odpůrci smlouvy říkají pouze nechceme ji, ale co vlastně chtějí to nevíme ( možná odchod z EU, kdoví..) pokud však chceme v EU zůstat měli bychom od politků v EU požadovat jednoznačně to, aby si našli spojence, tedy ty, kteří sdílejí náš názor, nebo my sdílíme jejich a tento sdílený názor na zasedáním EU prosazovat,..  A ne ze sebe dělat pořád odpůrce všeho co navrhnou ostatní,.. to je sice možná efektní pro našince, ale krátkozraké pro všechny, co máme zájem aby se fungování EU podstatně zlepšilo ( a že tam je co zlepšovat o tom žádná)

0 0
možnosti

P. Sulc

15. 2. 2012 2:06
Skoda ze ti pani signatari

neudelali u sveho jmena krizek, na znameni ze smlouvu cetli. Kolik jich to cetlo, tri, ctyri ? Ale mozna, ze to nekteri s panem fararem diskutovali pred msi svatou.

0 0
možnosti

J. Kottas

14. 2. 2012 22:35
Čehopak se tyto osobnosti asi bojí?

0 0
možnosti

J. Kanioková

15. 2. 2012 19:51
Odstřihnutí od dotací..

0 0
možnosti

J. Vacek

14. 2. 2012 21:41
Sohorová, kdepak jseš?

Sohorová, kdepak jseš, že nás neoblažuješ svým vlezdobruselskými pitomostmi? Nebo se doučuješ gramatice? To by pro tebe bylo velmi prospěšné...

0 0
možnosti

J. Denemark

14. 2. 2012 21:46
Kde berete tu jistotu, že pitomosti neplácáte vy?

0 0
možnosti

J. Denemark

14. 2. 2012 18:34
ad J.Urban: A o tom to je. Kritizovat a dehonestovat EU...

..umí každý. A je pravdou, že důvody netřeba dlouho hledat. ALE ještě jsem ani zde v diskuzi, ani od hlav pomazaných neslyšel, CO tedy navrhují jako plán B.

0 0
možnosti

P. Čech

14. 2. 2012 18:40
Re: ad J.Urban: A o tom to je. Kritizovat a dehonestovat EU...

Plán B - odstoupit od Lisabonské smlouvy. Tato neměla nikdy být českou stranou podepsána a mělo být o ní vypsáno referendum. Lépe řečeno mohla být podepsána pouze dali-li by k tomu v referendu občané souhlas. Bylo by docela zábavné potom sledovat, jak by nás EU vylučovala ze svých řad.

0 0
možnosti

J. Urban

14. 2. 2012 17:53
Já Nečase fakt nemusím.

Ale k podepsání určitě odvahy třeba nebylo. Prostě zařadit se do stáda nevyžaduje odvahu. Nečas se nezařadil do stáda. Není hloupý a jistě si to zdůvodní. Bude ale mít i nějakou jinou alternativu - krom Pružinským milované všeobjímající matičky Rusi?

0 0
možnosti

J. Frgalova

14. 2. 2012 18:01
Re: Já Nečase fakt nemusím.

no právě o to jde ,..má něco v rukávu kromě nějakých gigantických smluv např.s Iránem ( na ropu, moje spekulace), Rusy ( reaktor), a tak podobně? Není to nebezpečné být mimo EU ekonomicky a politicky? Když vystupujeme v zahraničí jako " člen EU" je to přece jen větší plocha, než když vystupujeme v zahraníčí jako ČR.

Zkrátka nechci si nadělat do vlastního hnízda jen proto, že někdo kouká na to, že musí pomáhat nyní jiným členům EU. A o tom to je, Nečas vidí prachy, které jdou jiným členům, neumí si to obhájit před občany ( nebo ani nechce). Dokud prachy tekly k nám, bylo všechno OK, když to půjde opačně, je to špatně. Nikdo nevidí, že i toto někdo v EU může hodně těžko nést a že nám to nezapomenou, až my budeme padat na hubu ( což se může stát), řeknou ...však víte co

0 0
možnosti

J. Frgalova

14. 2. 2012 17:41
dobře..,

tak když NE pro Evropu, tak  komu dáme své politické ANO?

Nejsme žádní giganti, abychom si tady šudlili sami cokoliv na písečku a zahraniční politika souvisí i s naší ekonomikou. Vždy se najde někdo, kdo nás bude chtít, o tom nemám pochyb,..... tak komu dáme své ANO? Myslím, že není  tak složité si domyslet, že někomu ANO musíme dát ať už dobrovolně, nebo nedobrovolně ( s tím máme své zkušenosti, že ?..) ať už viditelně, nebo skrytě, abychom to ani nepoznali ( např.ANO na různých " velkých" smlouvách typu jaderné elektrárny, plynovodu, ropy atd...)

 Nechápu proč nehledáme podporu pro své názory v rámci EU, když se nám něco nelíbí. Nebo je to tak, že se nám něco nelíbí jen z principu abychom vypadali, že taky umíme třískat do stolu a tudíž nemůžeme ani spojence pro své návrhy získat?

0 0
možnosti

P. Čech

14. 2. 2012 17:48
Re: dobře..,

Koho máte na mysli pod pojmem "my"? "Komu dáme své politické ANO?" My, občané svoje politické ANO nedáme nikomu, protože k tomu nejsme oprávněni. Ústava ČR nám nedává právo se k ničemu vyjadřovat. Jsme totiž natolik hloupí a nesvéprávní, že se nesmíme přímo vyjadřovat ani k věcem, které se nás přímo týkají. My, občané, podle naší ústavy máme právo držet ústa a krok, maximálně tak můžeme hýkat tak, jak si přejí politické strany a je zastupující politici. Už rozumíte, proč to u nás vypadá tak, jak to je?

0 0
možnosti

P. Čech

14. 2. 2012 17:26
Nějak mi to nesedí.

Celý humbuk kolem podpisu či nepodpisu konkrétní smluvy EU, tedy smlouvy mezinárodní. Z Ústavy ČR vyplývá, že takovou smlouvu podepisuje (ratifikuje) prezident republiky a nebo jím pověřený předseda či člen vlády. Pokud je mi známo, tak prezident nikoho podpisem této smlouvy nepověřil. Petr Nečas se tedy pouze účastnil sjednávání této smlouvy, podepsat ji však podle naší ústavy nemohl. Navíc mám za to, že otázka premiéra směrem k signatářům podpisové akce, zda předmětnou smlouvu četli je na místě. Osobně pochybuji i o tom, že ji četla alespoň většina z nich. Silně mi to připomíná dobu, kdy KSČ iniciovala podpisy nesouhlasu s Chartou 77. Tento nesouhlas podepisovaly statisíce lidí (ovčanů), aniž Chartu četli. Oni ji přece číst nemuseli, jim stačilo, že ji odsoudila KSČ.Této akce jsem se také zúčastnil. Předsedajícího soudruha jsem slušně požádal, vzhledem k tomu, že z přítomných chartu nikdo nečetl, zda by ji nepřečetl sám,či zda by mi ji nedal k dispozici, abych si ji mohl přečíst sám. Nemohu přece podepisovat nesouhlas s něčím, co neznám. Předseda KSČ následně koktal a mektal a nakonec z něj vylezlo, že chartu sám nečetl. Výsledkem bylo, že nesouhlas nebyl schválen. Premiér se správně ptá, kdo ze signatářů výzvy onu smlouvu četl.Na celé věci to ale vůbec nic nemění. Premiér nebyl oprávněn cokoliv podepisovat.

0 0
možnosti