Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus: Kauza chilského pera mě mrzí. Utrhl bych si ruku

Ve čtvrtek začne Václavu Klausovi posledních 365 dní v prezidentském úřadě. V rozhovoru pro televizi Nova se vrátil k několika okamžikům uplynulých dvanácti měsíců: kauzu chilského pera považuje za nešťastnou a prezidentské milosti ho zlobí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JB

J. Brančík

18. 3. 2012 0:45
Klaus - klady mnohonásobně převyšují zápory

Nebudu zde přesvědčovat lidi, kteří nenávidí Klause kvůli tomu, že je to Václav Klaus. Měli by se však zamyslet Ti, kteří hodnotí jeho myšlenky a činy.

Jsem přesvědčen, že v názorech na světové dění a chod ekonomiky státu těžko najdeme na světě lepšího prezidenta, než je Klaus. Jsem přesvědčen, že nenajdeme v současnosti ODVÁŽNĚJŠÍHO prezidenta a státníka, který se nebojí říct svůj názor ačkoli je v něm osamocený. Historie mnohdy dala Klausovi za pravdu (např. dostavba Temelína) a jsem přesvědčen, že BUDOUCNOST MU JEŠTĚ ZA PRAVDU DÁ, jeho skepse k současné Evropě a jejím ideovým (ne)hodnotám se ukáže jako prorocká. Evropa totiž nemá jasnou vizi jakým směrem se vyvíjet. Evropa ani nemá snahu nastavovat společná pravidla tam, kde by byla pro všechny země přijatelná (rovné zemědělské dotace, imigrační politika). Evropa pouze křičí "budme zelení!", "integrujme se!", "vše se musí řídit z centra!", "kdo nejde s námi, jde proti nám!", "přerozdělujme co nejvíc peněz". Evropa je ideově vyprázdněné a roztříštěné prostředí a Klaus na to neustále poukazuje. V tom je sám, protože téměř nikdo jiný si toto netroufne. Mnozí kritici na nátlak EU ustoupili (např. Radičová), Klaus ne. Jít proti mainstreamu se neodváží skoro žádný politik.

Co se pera týká - Klaus si pouze vzal to co se normálně na takových státnických návštěvách bere. Podle mezinárodního práva pero neukradl. Pravda je, že si nedal pozor a tvářil se u toho, jako by pero kradl. Tento hřích, který pouze "vypadá blbě" nevyváží všechny zmíněné klady a myšlenky, jež není schopna pochopit většina jeho kritiků zde.

0 0
možnosti
VZ

V. Zapletal

18. 3. 2012 10:38
Re: Klaus - klady mnohonásobně převyšují zápory

Nic nemůže vyvážit to, že máme za presidenta někoho, kdo nás podobným způsobem zostudil na mezinárodní scéně. Ten pán se měl pokorně omluvit a vypadnout. Argument, kterým omlouvá tuto událost, to jest, že by ho na konci návštěvy dostal stejně darem, je naprosto lichý.

Představte si, že by se podobným způsobem zachoval jakýkoliv zaměstnanec.

Např: Účetní ví, že je před výplatním termínem a pošle si výplatu o den dva dopředu. Počítám, že by byla na dlažbě dřív, než by ji to stihla banka připsat na účet. Nebo: Kuchař z restaurace Bohema, který několik měsíců nedostal výplatu a odnesl si snad kávovar, nebo co to bylo za zařízení. Navíc, po dohodě, zřejmě nedostatečné, s majitelem. Výsledkem bylo trestní oznámení.

Prostě tady není vyhnutí, to co Klaus provedl je hanobení republiky, alespoň já to tak cítím a hluboce mě jeho chování uráží. Neglorifikujme lidi jen proto abychom následně mohli přimhouřit oči nad jejich chováním. Klaus není nic jiného, než člověk, kterého si platíme z daní, sice volený zástupce,nicméně pořád je to náš zástupce, de fakto náš zaměstnanec. Tak je na čase abychom přestali podobné osůbky omlouvat a tolerovat jejich špinavosti. Vyžadujme od našich zástupců plnění jejich povinností! Věc s Klausem má jediné řešení. Důrazně a nekompromisně požadujme jeho odchod z politiky.Přesto, že nemám nic společného s Holešovickou výzvou a jsem poměrně silně pravicově zaměřený člověk v tuto chvíli musím říct jasně a bez kompromisů.

Stydím se za svého presidenta a požaduji jeho okamžitý odchod.

0 0
možnosti
JB

J. Brančík

18. 3. 2012 13:14
Re: Klaus - klady mnohonásobně převyšují zápory

Konečně názor, slušný, jasný, k věci. I když s ním nesouhlasím. Prezident není zaměstnanec, prezident rozhoduje o mnoha osudech, má právo vetovat zákony, má politockou moc, vysílá lidi do války. Nelze porovnávat jeho pozici s běžným člověkem, ani s kuchařem z Bohémy, jeho nesnáze také nebyly zrovna malina. Nesouhlasím s tím, že prezident pero ukradl. Měl si ho vzít, říct "to je ale krásné pero, já si ho beru na památku." Kdyby to takto udělal, nikdo by na to nepohlížel jako na krádež. Slyšel jsem 2 právní rozbory, jeden na CNN, druhý český, oba dopadly stejně - pero bylo jeho už když se ho poprvé dotknul. Tím debata o krádeži končí - nestala se. Souhlasím s tím, že to udělal blbě... jenže když někdo udělá jedno faux pas za 20 let v politice - ano to se dá omluvit. Je zajímavé, že se lidé rozhořčují nad v podstatě prkotinou - klausovým perem, ale například v době kdy na Paroubkově večírku byl zastřelen člověk - protože se Paroubek obklopoval mafiány - to nějak nikoho tehdy nepálilo. Opravdu velmi divný cit pro právo a spravedlnost má ta naše veřejnost.

0 0
možnosti
VZ

V. Zapletal

18. 3. 2012 17:45
Re: Klaus - klady mnohonásobně převyšují zápory

Slovo zaměstnanec je samozřejmě určitá nadsázka, není tu prostor na to, abych rozebíral ustavní systém republiky, šlo mi o zdůraznění odpovědnosti vůči voličům.

Co se týká odpovědnosti, kterou má vůči lidem, tak je na tom výrazně hůř, než obyčejný zaměstnanec, jenže tu odpovědnost mu nenařizuje zákon, ale prostá lidská slušnost zdůrazněná tím, že se jedná o hlavu státu.

Ano souhlasím s Vámi, kdyby řekl to co jste napsal, tak je vše v pořádku, ale tak to nebylo. Proto je ta věc stále na stole a nedá se spláchnout prostým tvrzením, že se nejedná o krádež. Podívejte se na způsob, jakým bylo pero "zmizeno" ze stolu, podívejte se na výraz , který u toho přemístění měl. Podle mě Klaus v té chvíli neuvažoval o tom, jak dopadnou právní rozbory, ale prostě to šlohnul a měl z toho stejné uspokojení, jako kapsář v šalině. A přidejte si k tomu to, jakým způsobem se Hájek snažil celou věc zlehčit. Umělecké dílo - protokolární pero = průpiska? Ne, opravdu nemohu souhlasit s tím, že nějakým rozborem debata končí. Minimálně do té doby NE, dokud nezazní jasná omluva. Zaznělo jen to, jak ho to mrzí, no asi jako Frantu z horní dolní, že ho chytli při lesním pychu.

A nesouhlasím s Vámi ani v tom, že se jedná o jedno faux paux v politice. Ono vůbec nejde o politiku. Ono jde o to, jak se ten člověk dlouhodobě chová. Já osobně vidím možnou sovislost mezi tím, jak pochlebuje Putinovi a tím, kdo mu zřejmě sponzoroval vydání knihy. Vidím možnou souvislost mezi způsobem jakým uděluje milosti s dalšími podivnými aktivitami pana Klause.

Podivná podpora některých ministrů a státních zaměstnanců, která nepřísluší jeho funkci a to je jen zlomek toho, co mi u toho pána vadí a jsou jen z poslední doby, Nechci zabřednout do diskuze oprivatizaci, o jeho spolku s Koženým a je toho mnohem, mnohem víc. A co mu nikdy nezapomenu, to je rozdělení republiky bez referenda. Ano, jsou věci, kde se trefil.  Ale je daleko víc věcí, kde se chová jako slon v porcelánu a ještě se arogantně šklebí do světa. 

0 0
možnosti
JB

J. Brančík

18. 3. 2012 20:00
Re: Klaus - klady mnohonásobně převyšují zápory

Tím že debata končí, jsem měl na mysli ohledně krádeže. Jestliže se shodneme, že se nejedná o krádež, pak se pohybujeme v rovině, té, kterou jste popsal, tedy že Klaus si vzal pero a my si to každý interpretujeme po svém. Například já si myslím, že onen úsměv uspokojení byl spíš ze situace, že se zrovna začalo hovořit. Takže to prostě interpretujeme každý jinak. Jsem rád, že se ke konci psaní dostáváte také na politiku - pochlebování Putinovi a podobně. Typicky příklad byl útok Gruzie na Jižní Osetii a následná ruská odveta. Všechny státy hned začaly očerňovat Rusko, Klaus byl jediný kdo říkal, že konflikt není černo-bílý s jasným agresorem. A v tom měl pravdu, postavil se převážně za Rusy. Já jsem při sledování situace měl úplně stejný pocit, jako vyjádřil Klaus ještě než ho vyjádřil. Stejně jako Kosovo je sporné území, je tím i Jiží Osetie a není možné ji považovat automaticky za součást Gruzie, když občané na jejím území smýšlí všelijak. Takže Klaus není proruský, Klaus si vytváří vlastní názory a nepapuškuje někoho jiného, jako to dělá většina politků. To co píšete na závěr, že Klaus někoho podporuje, někomu straní - nedej bože, abychom měli nestranného a všem vyhovujícího prezidenta. Prezident má být vyhraněná osobnost silně prosazující své názory. Jinak je to lutka, ne prozident. A jestli Vám vadí lobby v politice, jako takové, pak žijete ve špatném systému demokracie, kde se tyto prvky vyskytují. Alternativou je pak Čína, Kuba, Severní Korea, Saudská Arábie, kde vůdcové zemí nepotřebují tahat za nitky, ale mají absolutní moc. Možná by Vám tyto systémy vyhovovaly více. I korupce je v nich "nižší", nemá ji totiž kdo a na kom posuzovat.

0 0
možnosti