Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

V Chorvatsku havaroval český autobus, zemřelo osm lidí

Osm mrtvých a více než čtyři desítky zraněných, z toho tři těžce, si vyžádala dnešní nehoda českého autobusu na dálnici ve středním Chorvatsku. Příčiny nejhorší havárie autobusu od neštěstí u Nažidel, při němž v březnu 2003 zemřelo dvacet lidí, zatím nejsou známé, chorvatská média ale spekulují o možném mikrospánku řidiče.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S. Jindřich

24. 6. 2012 12:30
dění je proti státní vůli

omezení osobních automobilů na minimum... úžasná propagovaná teze - svěřte se do rukou mhd, člověka o kterém nevíte vůbec nic a nespoléhejte se na sebe... pak to takhle dopadá

0 0
možnosti

Z. Kulhánková

24. 6. 2012 2:54
Ach jo, sezóna nočních jízd k moři začala

Hlavně že ušetřili za nocleh po cestě.

0 0
možnosti

P. Boublíková

24. 6. 2012 9:41
Re: Ach jo, sezóna nočních jízd k moři začala

Z Brna na Makarskou je to asi 16 hodin autobusem, to se dá celkem v pohodě vydržet, zvlášť když hned po ranním příjezdu můžete hupnout do moře (ubytování v hotelu bývá až odpoledne). Nevím vůbec o tom, že by nějaké české cestovky nabízely zájezdy s noclehem po cestě na Jadran. Taky kde by se na to vzala kapacita rakouských hotelů (větší část trasy vede přes Rakousko), když do Chorvatska cestuje každý rok více než 0.5 milionu Čechů. Myslím si, že většina lidí by považovala nocleh po cestě za zbytečné zdržení. Po ty, kterým je cesta autobusem moc dlouhá, existují zájezdy letecky do Záhřebu a odtud autobusem k moři, ale tipuju, že to o mnoho pohodlnější není...

0 0
možnosti

A. Stroller

23. 6. 2012 18:42
pí.Boublíková

Nebyl jsem tady přes den,tak jsem neodpovídal.Jestli to byla dobrá či špatná cestovka těžko po letech soudit.Byla to brigáda při škole a tak nějak jsem se staral o své povinnosti a ostatní mě bylo jedno.Natož abych vedl spory s externím dopravcem na obranu jejich řidiče.Jen jsem se příště zeptal,proč s nami už nejede,a dozvěděl jsem se ,co jsem psal.Na stálo bych tam nedělal.A pro vyléčení z iluzí Vám povím jeden příklad.Jeli jsme s řidičem,kterej 3 hodiny před tím odešel na povinné 2 denní volno na MHD,po několikadenním ježdění s lidma po Praze se otočil do Itálie brigádně a v pondělí "odpočatý"nastoupil opět k dopravnímu podniku.Policajti tehdy neměli šanci na toto přijít v systému koleček,dnes už je to jiné,digitální,nevím přesně.Ale vím,že řidiči,kteří mají povinné pauzy a dny odpočinku tehdy měli bežně odježděno 30 dnů v měsíci a pro policii bylo vše OK,nedokázala spárovat kolečko z cestovky s hlavním zaměstnavatelem.

0 0
možnosti

M. Komárek

23. 6. 2012 19:01
Re: pí.Boublíková

Kde jste se odnaučil dělat mezeru za interpunkcí? Podívejte se na svůj příspěvek (teď nemyslím obsah) - vždyť to vypadá jak děrný štítek ...

0 0
možnosti

F. Vítek

23. 6. 2012 17:34
Obracena RZ?

Neví někdo proč ten autobus měl vzadu otočenou RZ vzhůru nohama?

http://www.jutarnji.hr/stravicna-nesreca-na-autocesti--sedam-mrtvih--poginulo-7-godisnje-dijete/1036942/?foto=37

A přitom vepředu ji měl správně:

http://www.vecernji.hr/data/slika/110/548027.jpg

0 0
možnosti

F. Vítek

23. 6. 2012 18:15
0 0
možnosti

R. Horňáková

23. 6. 2012 17:24
Všechno je jinak

1. Soucítím se všemi. Před dvěma lety jsem prožila něco podobného. Upřímnou soustrast všem!!!!!!! Jenom nechápu, že je problém s informacemi pro rodiny a příbuzné u nás doma. Vždyť ta nejistota je něco strašného. Přece každá cestovní kancelář má zasedací pořádek a ví se, kde který cestující by měl sedět!!!!!!! Už je deset hodin po nehodě a příbuzní neví, co se děje. Je mi líto všech. Ze statistik se ví, že nejrizikovější je jízda mezi 2 a 4 hodinou raní. Ale to už jsou pro ty, co to prožili, jen bláboly, které jim nepomůžou. Přimlouvám se za rychlou identifikaci, ne pro nás, co čteme noviny, ale pro ty, co tam někoho měli.

2. Každý řidič z povolání prochází psychologickými testy a dále posudkem, který absolvuje u neurologa a očního lékaře a také svého obvodního lékaře. Ne všichni projdou. Tato povinnost není formální. Kromě toho nikdo nevíte jestli to byl mikrospánek nebo srdeční kolaps..... Nelze věřit tomu, co píší chorvatské noviny. Vždyť to jsou zatím jen převzaté kusé informace.

0 0
možnosti

A. Stroller

23. 6. 2012 12:30
odpovědnost

Za tyto nehody,kdy se unavený řidič někde vyseká a pozabíjí cestující měli nést odpodědnost zaměstnavatelé.Není z hlavy řidiče,v tolik a tolik musíš být tam a tam,to a to ošidíš,nebo půjdeš na pracák atd. To samé platí o řidičích kamionů.To že se někam žene navzdory všem předpisům a zákonům není jeho hobby,ale pud sebezáchovy.Má 2 možnosti,riskovat a porušovat co se dá a doufat,že se nic nestane,nebo jít na pracák,oblíct si Drábkovu oranžovou vestu a hledat novou práci s pověstí rebela.Jeden telefonát potencionálního zaměstnavatele a dotaz na reference jeho rebelskou povahu odhalí a ten člověk už si neškrtne.Takže takový 50ti letý řidič pokud nejde zaměstnavateli na ruku je doživotně nezaměstnaný.Každej u koho se bude ucházet o práci si zavolá o reference a je hotovo.

0 0
možnosti

P. Boublíková

23. 6. 2012 12:51
Re: odpovědnost

Cestovky mívají často pronajaté autobusy - tak jako mají pronajaté hotely, ne vlastní - a všechno, ubytování, stravu i dopravu pro klienty jen organizují. Zažila jsem několikrát cestu, kde byl jeden z řidičů majitel autobusu a tedy do značné míry svým pánem (rozhodně nemusel nikde "přistát" přesně v 8.00).

Ani v případě odvezení rekreantů k moři vlastním autobusem nevidím důvod, proč by cestovka měla řidiče nutit k nějakému spěchu, vždyť že má být bezpečnost lidí na prvním místě ví každý a cestovka nemůže na spěchu nijak vydělat, autobus opravdu není kamion a jestli přijede k moři o hodinu nebo dvě později může být cestovce úplně šumák.

Tedy si myslím, že jste zplodil pěknou pitomost a spíše bych podezírala řidiče, že spěchají o vlastní vůli, aby měli svůj den u moře delší a více si ho užili (večer jezdí zase zpátky s předchozím turnusem).

0 0
možnosti

J. Kottas

23. 6. 2012 10:46
Pokud se nezjistí technická závada

či cizí zavinění, měl by řidič dostat alespoň deset let. Také je asi třeba ověřit, jak se řidiči k dálkovým autobusům vybírají, zda procházejí pravidelnými psychotesty, prokazováním řidičských schopností, a pod.

0 0
možnosti

R. Ligiera

23. 6. 2012 12:02
Re: Pokud se nezjistí technická závada

Možná by bylo nejdřív dobré, aby jste si zjistil, v jakých podmínkách dnes řidiči u nás pracují, než budete vynášet soudy, Vy psychoteste.

0 0
možnosti