Diskuze
V Chorvatsku havaroval český autobus, zemřelo osm lidí
Děkujeme za pochopení.
S. Jindřich
dění je proti státní vůli
omezení osobních automobilů na minimum... úžasná propagovaná teze - svěřte se do rukou mhd, člověka o kterém nevíte vůbec nic a nespoléhejte se na sebe... pak to takhle dopadá
Z. Kulhánková
Ach jo, sezóna nočních jízd k moři začala
Hlavně že ušetřili za nocleh po cestě.
P. Boublíková
Re: Ach jo, sezóna nočních jízd k moři začala
Z Brna na Makarskou je to asi 16 hodin autobusem, to se dá celkem v pohodě vydržet, zvlášť když hned po ranním příjezdu můžete hupnout do moře (ubytování v hotelu bývá až odpoledne). Nevím vůbec o tom, že by nějaké české cestovky nabízely zájezdy s noclehem po cestě na Jadran. Taky kde by se na to vzala kapacita rakouských hotelů (větší část trasy vede přes Rakousko), když do Chorvatska cestuje každý rok více než 0.5 milionu Čechů. Myslím si, že většina lidí by považovala nocleh po cestě za zbytečné zdržení. Po ty, kterým je cesta autobusem moc dlouhá, existují zájezdy letecky do Záhřebu a odtud autobusem k moři, ale tipuju, že to o mnoho pohodlnější není...
A. Stroller
pí.Boublíková
Nebyl jsem tady přes den,tak jsem neodpovídal.Jestli to byla dobrá či špatná cestovka těžko po letech soudit.Byla to brigáda při škole a tak nějak jsem se staral o své povinnosti a ostatní mě bylo jedno.Natož abych vedl spory s externím dopravcem na obranu jejich řidiče.Jen jsem se příště zeptal,proč s nami už nejede,a dozvěděl jsem se ,co jsem psal.Na stálo bych tam nedělal.A pro vyléčení z iluzí Vám povím jeden příklad.Jeli jsme s řidičem,kterej 3 hodiny před tím odešel na povinné 2 denní volno na MHD,po několikadenním ježdění s lidma po Praze se otočil do Itálie brigádně a v pondělí "odpočatý"nastoupil opět k dopravnímu podniku.Policajti tehdy neměli šanci na toto přijít v systému koleček,dnes už je to jiné,digitální,nevím přesně.Ale vím,že řidiči,kteří mají povinné pauzy a dny odpočinku tehdy měli bežně odježděno 30 dnů v měsíci a pro policii bylo vše OK,nedokázala spárovat kolečko z cestovky s hlavním zaměstnavatelem.
M. Komárek
Re: pí.Boublíková
Kde jste se odnaučil dělat mezeru za interpunkcí? Podívejte se na svůj příspěvek (teď nemyslím obsah) - vždyť to vypadá jak děrný štítek ...
F. Vítek
Obracena RZ?
Neví někdo proč ten autobus měl vzadu otočenou RZ vzhůru nohama?
A přitom vepředu ji měl správně:
F. Vítek
Re: Obracena RZ?
Tady je vidět, že je to otočené i s rámečkem :-o
R. Horňáková
Všechno je jinak
1. Soucítím se všemi. Před dvěma lety jsem prožila něco podobného. Upřímnou soustrast všem!!!!!!! Jenom nechápu, že je problém s informacemi pro rodiny a příbuzné u nás doma. Vždyť ta nejistota je něco strašného. Přece každá cestovní kancelář má zasedací pořádek a ví se, kde který cestující by měl sedět!!!!!!! Už je deset hodin po nehodě a příbuzní neví, co se děje. Je mi líto všech. Ze statistik se ví, že nejrizikovější je jízda mezi 2 a 4 hodinou raní. Ale to už jsou pro ty, co to prožili, jen bláboly, které jim nepomůžou. Přimlouvám se za rychlou identifikaci, ne pro nás, co čteme noviny, ale pro ty, co tam někoho měli.
2. Každý řidič z povolání prochází psychologickými testy a dále posudkem, který absolvuje u neurologa a očního lékaře a také svého obvodního lékaře. Ne všichni projdou. Tato povinnost není formální. Kromě toho nikdo nevíte jestli to byl mikrospánek nebo srdeční kolaps..... Nelze věřit tomu, co píší chorvatské noviny. Vždyť to jsou zatím jen převzaté kusé informace.
A. Stroller
odpovědnost
Za tyto nehody,kdy se unavený řidič někde vyseká a pozabíjí cestující měli nést odpodědnost zaměstnavatelé.Není z hlavy řidiče,v tolik a tolik musíš být tam a tam,to a to ošidíš,nebo půjdeš na pracák atd. To samé platí o řidičích kamionů.To že se někam žene navzdory všem předpisům a zákonům není jeho hobby,ale pud sebezáchovy.Má 2 možnosti,riskovat a porušovat co se dá a doufat,že se nic nestane,nebo jít na pracák,oblíct si Drábkovu oranžovou vestu a hledat novou práci s pověstí rebela.Jeden telefonát potencionálního zaměstnavatele a dotaz na reference jeho rebelskou povahu odhalí a ten člověk už si neškrtne.Takže takový 50ti letý řidič pokud nejde zaměstnavateli na ruku je doživotně nezaměstnaný.Každej u koho se bude ucházet o práci si zavolá o reference a je hotovo.
P. Boublíková
Re: odpovědnost
Cestovky mívají často pronajaté autobusy - tak jako mají pronajaté hotely, ne vlastní - a všechno, ubytování, stravu i dopravu pro klienty jen organizují. Zažila jsem několikrát cestu, kde byl jeden z řidičů majitel autobusu a tedy do značné míry svým pánem (rozhodně nemusel nikde "přistát" přesně v 8.00).
Ani v případě odvezení rekreantů k moři vlastním autobusem nevidím důvod, proč by cestovka měla řidiče nutit k nějakému spěchu, vždyť že má být bezpečnost lidí na prvním místě ví každý a cestovka nemůže na spěchu nijak vydělat, autobus opravdu není kamion a jestli přijede k moři o hodinu nebo dvě později může být cestovce úplně šumák.
Tedy si myslím, že jste zplodil pěknou pitomost a spíše bych podezírala řidiče, že spěchají o vlastní vůli, aby měli svůj den u moře delší a více si ho užili (večer jezdí zase zpátky s předchozím turnusem).
J. Kottas
Pokud se nezjistí technická závada
či cizí zavinění, měl by řidič dostat alespoň deset let. Také je asi třeba ověřit, jak se řidiči k dálkovým autobusům vybírají, zda procházejí pravidelnými psychotesty, prokazováním řidičských schopností, a pod.
R. Ligiera
Re: Pokud se nezjistí technická závada
Možná by bylo nejdřív dobré, aby jste si zjistil, v jakých podmínkách dnes řidiči u nás pracují, než budete vynášet soudy, Vy psychoteste.