Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Odvolání Pospíšila? Slyším jen samé negativní reakce, řekl Sobotka

Prezidentský kandidát ODS Přemysl Sobotka není jediný, kdo si od premiéra přeje vysvětlit, proč odvolal ministra spravedlnosti. V rozhovoru pro Lidovky.cz Sobotka uvedl, že z řad členské základny občanských demokratů slyšel zatím jen samé negativní reakce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

L. Kovářová 192

2. 7. 2012 14:14
ROZKMOTŘIT SI

Toto archaické slovo dostalo v souvislosti s ODS konečně nový pregnantní význam.

0 0
možnosti

P. Pruner

1. 7. 2012 13:20
měl ho odvolat dříve

Pan Sobotka podniká chabý pokus o vylepšení svých malých prezidentských preferencí a tak se snaží táhnout s většinou.

Patřím k těm, kteří kritizovali vlády p.Topolánka a Nečase za rozpačitý boj proti korupci. Proto logicky chválím pana Nečase za odvolání pana Pospíšila. Kdo jiný ve státě má být jedním z hlavních představitelů protikorupčních opatření než ministr spravedlnosti po dobu 6 let ? Pan Pospíšil byl naopak překážkou některých skutečně účinných opatření - například nesouhlasil s institutem korunního svědka. Nedokázal prosadit strukturální změny ve svém resortu pro úspory nákladů. Jistě šlo více zvýšit poměr pracovníků vězeňské služby k počtu věznů a zavádět alternativní tresty. U nás je poměrně vysoký počet uvězněných na tisíc obyvatel.

0 0
možnosti

J. Holič

2. 7. 2012 13:51
Re: měl ho odvolat dříve

To je trochu nepřesné - slyšel jsem jeho vyjádření na téma "korunní svědek" ve sněmovně, když jeho zavedení navrhoval ve své novele pan Pecina (novela se projednávala pár týdnů poté, co začal platit zákoník z (nejen) Pospíšilovy dílny. V tomto stávajícím zákoně již obdobná věc byla, jenomže se jmenovala "spolupracující obviněný". Nyní vám ukážu srovnání:

Spolupracující obviněný: V případě (pro případ zásadní) spolupráce obviněného s policií může soudce rozhodnout o udělení trestu pod dolní hranicí sazby za jeho (spolupracujícího obviněného) trestný čin.

Korunní svědek: V případě (pro případ zásadní) spolupráce obviněného s policií státní zástupce rozhodne o zastavení/pokračování řízení s obviněným (korunním svědkem).

Takže zatímco o "výhodě" pro korunního svědka v Pospíšilově variantě měl rozhodovat soudce, v Pecinově to byl státní zástupce a ten mohl obviněného buď zcela zbavit trestu, nebo nic. Domnívám se, že Pecinův "korunní svedek" by umožnil korupci v mnohem větší míře, než Pospíšilův "spolupracující obviněný".

0 0
možnosti

J. Kos

1. 7. 2012 12:54
Děkuji za váš postoj pane senátore Sobotko !

0 0
možnosti

V. Machciník

1. 7. 2012 11:42
Selhání jednotlivce u ODS - souhlas

Selhání jednotlivce u ODS ( a nejenom u nich ) je statisticky jednou za týden. Jinak je ta strana čistá.

0 0
možnosti

A. Mochnač

1. 7. 2012 11:55
Re: Selhání jednotlivce u ODS - souhlas

Ta strana je čistá? Jak jste na to přišel?Když řeknu A musím říct i B tj.proč je čistá?

To jste snad jediný v této republice co si to mysli!

0 0
možnosti

j. kříž

1. 7. 2012 10:45
byla šance vrátit slušnost do česka někdy v 97

 

měla ods zaniknout když prasklo to financování mrtvejma maďarama, měli lidi říct důrazně všem politikům tak takhle by to nešlo, jenže to se nestalo a místo toho nám  ušili opoziční smlouvu a promazali tak ložiska korupce tak že se nám s toho dodnes točej panenky, pokrytecké zavádění komunistických praktik mě u těch převlečenejch soudruhů vůbec nepřekvapuje

0 0
možnosti

R. Hledík

1. 7. 2012 11:09
Re: byla šance vrátit slušnost do česka někdy v 97

čili jste přesvědčen, že váš pracovní výkon je hluboce nedoceněn, že si zasloužíte násobek svých příjmů a ta hnusná ODS vás ve dne noci nějak okrádá ? Teď na mě kolega volá, že to má název stihomanství.

0 0
možnosti

P. Broda

1. 7. 2012 10:02
Na náhodou

Takovéto podepisovánéí panfletů se nejvíce podobá ospravedlňovlání zločinů KSČ  dovedu si představit že by ti samí podepsali souhlast ze vstupem vojsk. Kde to skončí ?  Zrušením členství v ODS za to že nesouhlasí vedením ?

0 0
možnosti

V. Ondys

1. 7. 2012 9:52
:))))) Sobotka se nadějně vzepřel tradici

bolševických rezolucí. :))))) Ta údajně pravicová strana s nezištnou láskou papalášů k socialistickému přerozdělování v zájmu nejvlivnějších kmotrů se nám usilovně prokopává do nejpokrokovějšího hrobu se závěrečnou popravčí salvou ze strany nejmocnějších především do vlastních členských řad.

0 0
možnosti

m. chlápek

1. 7. 2012 9:45
hmmmmmmm

Ono asi ani nejde tak o konkrétní lidi ve vedoucích funkcích, ale o směřování politiky vůbec. Takže je možno si vybrat... doleva? doprava? Osobně jsem od děcka pravičák, sedláci vždycky říkávali: "Kdo nepracuje, ať nejí...". Těch nefachčenků je u nás nějak moc, je třeba aby všichni pracovali a budovali to lepší příští...

0 0
možnosti

J. Urban

1. 7. 2012 9:30
Článek 23

Listiny základních práv a svobod: "občané mají právo postavit se na odpor proti každému, kdo by odstraňoval demokratický řád lidských práv a základních svobod, založený Listinou, jestliže činnost ústavních orgánů a účinné použití zákonných prostředků jsou znemožněny".

0 0
možnosti

H. Grúbr

1. 7. 2012 9:28
Celou dobu od palácového převratu 1989

jsem volil ODS a nikdy nikoho jiného. Vždy však s o něco většími rozpaky s představou, že aféry, se kterými se ODS potýká jsou pouze výsledkem selhání jednotlivce. Oči mi otevřela až guru čistoty paní Němcová, která neřešila v případě zveřejněných odposlechů mafiánů Janouška a Béma obsah rozhovoru, ale fakt, že někdo daný odposlech pořídil. Proto už nikdy ODS volit nebudu, chci říct, že i kdyby Nečas Pospíšila takto překotně nevyrazil, bych ODS nevolil, ale teď, teď už je nebudu volit tuplem.

0 0
možnosti

J. Kos

1. 7. 2012 13:31
Re: Celou dobu od palácového převratu 1989

Většina představitelů ODS zblbla oposmlouvou a na lidech jim nezáleží. Stejně jako u ČSSD.  KSČM se jenom veze a pokukuje, kde urvat něco pro sebe. Rozhodující pro strany je, že se ovčan dostaví k urně a vhodí tam lístek. 

0 0
možnosti