Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kalousek: Pokud vydáme Parkanovou, zrušme poslaneckou imunitu

Část poslanců TOP 09 bude hlasovat pro vydání místopředsedkyně sněmovny Vlasty Parkanové k trestnímu stíhání. Pokud bude Parkanová skutečně vydána, hodlá ministr financí Miroslav Kalousek navrhnout úplné zrušení poslanecké imunity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Komárek

11. 7. 2012 23:48
Anonym Pandrhola mě nazývá anonymem

je vidět, že socialisté už totálně ztratili hranici mezi pravdou a lží ...

0 0
možnosti

J. Kotalík

11. 7. 2012 22:37
Poslouchal jsem kus toho celého v přímém přenosu...

A říkám si, že to byla docela dobrá vymejvárna. Jsem zvyklý na dvouhodinové přednášky z matematiky, ale u tohohle jsem přestal vnímat už po deseti minutách.

Vlastně nejvíce lituji ty, kteří tam to jednání vedou a museli to poslouchat a analyzovat půl dne...

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 7. 2012 16:24
neustále se tu táhne jak červená nit

důvěra v exekutivu vs nedůvěra v zastupitele. Má životní zkušenost je zcela opačná, lidé v exekutivě jsou morálně mnohem horší a kradou mnohem více, než lidé zvolení.

Zapomeňte na chvíli na Kalouska a Parkanovou a uvědomte si, že imunita je opravdu potřebnou ochranou našich zastupitelů. A je jedno jaké jsou barvy. Vidím to jako věc principu.

0 0
možnosti

J. Feřtková

11. 7. 2012 16:38
Re: neustále se tu táhne jak červená nit

Přečetla jsem Vaše komentáře níže, v něčem se nedá než souhlasit ... ale rozsah (co se týká charakteru trestných činů, na něž se může vztahovat) a hlavně délka trvání ochrany imunitou je v Česku nebývalá. S doživotní imunitou ani já zásadně nesouhlasím.

0 0
možnosti

J. Feřtková

11. 7. 2012 15:43
Přenos z poslanecké sněmovny

Ten Zaorálek je hrozný, musím říct, že se hodí svojí dikcí do III. cenové skupiny :-( I kdyby pronesl pár slov, nad nimiž by stálo za to se zamyslet, jeho projev, gesta, styl mluvy ... je prostě příšerný a nedá se poslouchat s vážnou tváří.

0 0
možnosti

J. Frgalova

11. 7. 2012 15:55
Re: Přenos z poslanecké sněmovny

ale bude mít úspěch u lidí, uvidíte.

Kdežto paní Parkanová byla uspávač hadů ( sama to přednášela hodně unaveně), je fakt, že výčtu těch odkazů na zákony nikdo nerozuměl a dala Zaorálkovi téma za řečnický pult.

0 0
možnosti

J. Frgalova

11. 7. 2012 13:55
obecné fungování imunity

Vlastní imunita je pojata jako nemožnost trestního postihu poslance, odmítne-li komora souhlas se stíháním. V tomto případě je trestní odpovědnost navždy vyloučena. Pakliže byl poslanec zadržen přímo při páchání trestného činu nebo bezprostředně poté, může být zadržen. Pokud nedá předseda komory souhlas k jeho odevzdání soudu do 24 hodin, je po uplynutí této doby propuštěn. Sněmovna na své příští schůzi o jeho stíhání rozhodne s konečnou platností. Skutečnosti, které se poslanec dozvěděl při výkonu svého „povolání”,

není povinen nikomu sdělit a toto právo mu zůstává i po skončen í

volebního období.

Konec citátu http://is.muni.cz/th/67524/pedf_m/Parlament_CR.pdf

.......prosím abyste se zamysleli zejména nad tím slovem NAVŽDY ve druhé větě textu a samozřejmě i poslední věta je výživná.

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 7. 2012 14:27
Re: obecné fungování imunity

proč s tím máte problém?

Vy se chcete přidat k tomu rozvášnenému davu odborářů, kteří by ze zastupitelů chtěli zase dělníky a rolníky? Ve skutečně fungujících zastupitelských demokraciích, jsou zastupitely vážení občané a nikdo o jejich dočasně propůjčených nebo i trvalých privilegiích nepochybuje. Jen lůza nechápající, že absolutní rovnost nikdy neexistovala a existovat nebude, by je nejraději stáhla na svoji úroveň a zařadila mezi masy.

Demokracie se buduje, nemohla tu být po roce 89 během pár let. Vybudujeme ji tím, že ořežeme zastupitelům všechna práva, dáme jim průměrné platy, budeme v Blesku sledovat jejich soukromí a na diskuzích je označovat za zloděje? Toto je cesta do pekla, na kterou se vydalo 99% české populace. Mrzí mě, že se k tomu proudu dáváte i Vy.

Kritizujme jejich výsledky, jejich práci a volme ty nejlepší. Ale neničme jejich podmínky jen proto, že je někteří zneužívají.

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 7. 2012 13:13
Zatím každý poslanec byl vydán

jde jen o to, aby imunita vytvořila minimálně časový odstup, aby bylo vydání i v rukou MIV a PS celé, je to jednoznačná a správná ochrana moci zastupitelské před mocí exekutivní.

Děláte tady z toho jen populistickou záležitost, kdy se snažíte jednak a priori z poslanců dělat darebáky a jednak nesnesete, že mají hypoteticky vyšší práva, než vy. O nic jiného vám nejde, populismus na entou. je smutné, že vůbec nechápete princip imunity a když už to socialisté nevěří ani svému hlavnímu ideologovi, tedy Zaorálkovi, tak to svědčí o absolutním populismu, poněvadž překročit jeho level, to už je umění ....

0 0
možnosti

P. Broda

11. 7. 2012 13:31
Každý poslanec vydán nebyl !

Například Huml vydán nebyl .. a  Vy?   Vy Tady prezentujete argumenty Pilipa . Přeberte si to jak chcete ..

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 7. 2012 11:57
Rád bych všechny nadšence z jakéhokoli vydání

argumentující "ať ji vydají a může se obhájit" upozornil právě na fakt, že smyslem poslanecké imunity není vytvořit absolutní nedotknutelnost poslance, ale ochránit ho před případně úmyslným či neúmyslným šlendriánem orgánů činných v trestním řízení. Žádost o vydání musí být velmi věrohodně podložena a pokud MIV uzná, že tomu tak je, pak je vydání poslance správné.

Automatické vydávání poslanců pod záminkou "ať se před veřejností obhájí" staví smysl poslanecké imunity zcela na hlavu.

Já osobně na vlastní kůži zažil tolik neuvěřitelného amatérismu ze strany policie, jednou mě ve spisech dokonce prohodili z poškozeného na obviněného, že institut poslanecké imunity považuji za absolutně oprávněný a výkřiky za jeho zrušení za populismus.

0 0
možnosti

P. Broda

11. 7. 2012 12:34
Komárku .

Imunita je nemravná !        Vaše argumenty jsou demagogické!

V demokracii by neměly existovat žádné výjimky co se týče trestního práva .NAvíc bych šel dále a lidé volení  do parlementu by měli mít trestní sazby vyšší než normální občan.Pokud je občan podezřelý z trestné činnosti má být vyšetřován bez ohledu na to jestli je popelář , doktor ,poslanec nebo ministr . Jediná možná obhajoba je u soudu  ! Žáden kamárádčoft  mezi popeláři nebo poslanci !

Poslanec je především zaměstnanec daně platících občanů  a ne šlechta mající privilegia nad holotou v podhradí.

Nevím proč by poslanec neměl být vystaven amatérismu ze strany policie o  nic méně než li vy .Žijeme v právním státě a i ten policista není nic jiného než  váš zaměstnanec a vaše stejně tak poslancovo právo je takového amatéra označit a žádat vyřízení stížnosti na tuto osobu.

Výkřiky o zachování současné imunity jsou jen pokusy o zachování nadřazenosti poslance před občany a ztížení práce policie

0 0
možnosti

J. Frgalova

11. 7. 2012 11:30
tak ji zrušte už krucinál

už čekáme dost dlouho na zrušení imunity, takové výkřiky do tmy mne ale nepřesvědčují o tom, že to Kalousek myslí vážně

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 7. 2012 11:42
Re: tak ji zrušte už krucinál

ač Zaorálka neberu příliš vážně, tak včera princip poslanecké imunity a její důležitost na čt24 vysvětlil velmi přesně. Já chci žít v demokracii, já chci, aby poslanec byl chráněn před zlovůlí exekutivních orgánů, které právě jen poslanecká imunita může přinutit ke kvalitní žádosti o vydání poslance. Jinak si umím představit, že si tam pro ně budou během důležitých hlasování chodit jak pro školáky, co jsou podezřelí že rozbili okno. Víte, my nemáme většinový systém, aby byl poměr v PS běžně třeba 120:80. My máme běžné paty 101:99 a umím si představit, co by se dělo ...

0 0
možnosti

J. Studničná

11. 7. 2012 10:59
Druhá část titulku je jediný rozumný výrok,

který pan Kalousek za poslední týdny pronesl.

0 0
možnosti

V. Ondys

11. 7. 2012 8:16
:)))))))))) Skvělý nápad pana Kalouska

bez ní se poslanci nebudou cítit sváděni k chování feudálů a budou mít větší zájem o vymáhání práva se spravedlnosti ze strany soudů. Ještě by zákonodárci mohli kritičtěji přistoupit k údernickému množství vydávaných zákonů a zamezit jejich fušování, aby soudci mohli vykonávat kvalitněji svou nezáviděníhodnou společenskou funkci!

0 0
možnosti