Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ryby zčerstvělé, maso křehčené. Nejčastější fígle obchodníků

Rozmrazené ryby vydávají za čerstvé, maso křehčí tak, že jej napustí vodou a solí a dopékané pečivo označují jako čerstvé. Obchodníci ve snaze prodat své zboží často užívají klamavých označení. Server Lidovky.cz ve spolupráci s odborníky odhalil tři nejčastější triky prodejců.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Strnadova

18. 8. 2012 8:39
Křehčené maso je úplný podvod

Vzít maso, nastříkat do něj spoustu soli, glutamát sodný a další "vylepšovadla" a pak to křehčené "maso" prodávat mezi masem je, myslím, podvod. Až do nedávna dost lidí nevědělo, že to maso není křehčené mechanicky. Já jsem si před několika lety málem dala to "křehčené maso" do košíku, předtím jsem si ale naštěstí přečetla bleším písmem uvedené složení a produkt vrátila.

Dopékané pečivo je špatné především v tom, že obsahuje velké množství nezdravých ztužených rostliných tuků.

Zčerstvělé ryby je normální klamání zákazníka. Mohli by prodávat rovnou ty ryby zmrazené.

Takových triků je ale víc. Zvlášť v ČR je v potravinách spousta náhražek. Například německé uzeniny a masné výrobky jsou mnohem kvalitnější, bez zbytečných přísad.

0 0
možnosti

F. Rožníček

10. 8. 2012 21:15
http://www.lidovky.cz/neni-cerstve-jako-cerstve-tri-nejcaste

Opravdu velká OSTUDA...

0 0
možnosti

P. Havlicek

10. 8. 2012 18:53
Omyl

Miláčkové omyl. není vinen parlament, vláda, ministerstva a kde kdo jiný a vždycky "tam nahoře". Můžete si za to sami, spotřebitelé, kupující. Vím o čem mluvím - celý život dělám v jídle. Je to má profese, na hospodě jsem vyrost´ a řezničinou se živím. Vím dobře, co a jak jsme se učili v sedmdesátých letech od starých řemeslníků vyrábět. I dneska to leckde umí. A taky vyrábí. Jenže to stojí peníze a všechny vás už velmi dlouhou dobu zajímá jen cena, cena a zase cena. V poslední době vás zajímá kvalita. Ano kvalita taky, ale zase a stále ji chcete za "dobrou cenu". A tu cenu se (pohříchu) snažíte určovat sami. Je to tak, ať se vám to líbí a nebo ne. Chováte se, zákazníci, jako snobi. Velkej super obchod - ten je přece nejlepší. Co bych dával peníze tomu sousedovi a nebo známýmu, co má krámek či malou výrobničku? Voni ty velký to kupujou ve velkým a tak to přece musí mít levnější... Trocha té české závisti se taky najde jako důvod. Honba za levným, to je krédo. Český soukromníky jste nechali téměř vyhynout. Tolik se snažili. Jenže si stihli jen nabrat úvěry a pak přišly pobídky. Investiční pobídky. Soukromníkům se peníze vzaly a rozdaly nadnárodním koncernům, který kapitál mohly vytvářely desítky let. A v čechách se ani patriotismus nekonal. Právě s onou zvrácenou radostí v závisti si mnoho lidí mne ruce. Hi hi, dobře mu tak, podnikateli jednomu! Když neumí podnikat, ať to nedělá. Stejně si na to nakrad! Takže zbyli opravdu jen ti, co se udrželi za pomoci podvodů. Znám pár lidí v německu. Ti jsou pyšní na to, že mají "svého vlastního řezníka" chodí do "našeho obchodu" a "náš soused pekař". Ano, také mají diskonty a řetězce. Nikde ale tolik metrů na sto obyvatel a soukromníkům se tam žije mnohem a mnohem lépe. Proto je větší výběr v kvalitě. U nás řetězce už v podstatě nemají konkurenci. Jinde takzvaný "nezávislý maloobchod" tvoří řetězcům opravdu velmi silnou konkurenci. Pokračování...

0 0
možnosti

P. Havlicek

10. 8. 2012 18:53
Re: Omyl

...pokračování  V západním světě byli zvyklí na to, že soused prosperuje a nebyl to důvod ukončit u něj nákupy. Naopak. Sami se chytejte za nos vážení zákazníci. Můžete křičet jak chcete, ale kvalitu vám přinese jen silný a prosperující "nezávislý trh", který vytvoří konkurenci řetězcům a dá prostor výrobcům uniknout z cenového diktátu řetězců. O tom to je...

0 0
možnosti

J. Barák

10. 8. 2012 16:28
A všechno ...

zkažené a prošlé,na západě to už nechtějí žrát,tak to daj sem,šmejdi!

0 0
možnosti

Z. Kulhánková

10. 8. 2012 19:35
Re: A všechno ...

Protože vědí, že vy si budete mlaskat, jak lacino jste to pořídili. Kde není poptávka, není nabídka.

0 0
možnosti

P. Horych

10. 8. 2012 8:59
Zde není nic k jídlu

Proto vše nakupuji pouze v Rakousku a s 10% DPH

0 0
možnosti

Z. Kulhánková

10. 8. 2012 19:36
Re: Zde není nic k jídlu

Totéž jsem dělala, když jsem bydlela ve Slavonicích. V Rakousku měli navíc obchody čisté a prodavačky usměvavé a ochotné.

0 0
možnosti

L. Písařík

10. 8. 2012 8:47
Makro a šunka

Tam to vidíte jasně ŠUNKA 60% to je 60% pevných částí a 40% vody, aspoň že to napíší.

0 0
možnosti

R. Hofman

15. 8. 2012 20:09
Re: Makro a šunka

Kdyby to byla voda. Jsou to bílkoviny z krevní plazmy a separáty. Ve vodě jsou fosfáty a ty poškozují rovnováhu vápníku s fosforem. Dochází k vyplavování vápníku z kostí. Nikoho to nezajímá. Coca cola taky nemluví o kyselině fosforečné v limonádě.

0 0
možnosti

J. Rey

10. 8. 2012 7:18
Nikdo se tomu nemůže divit,

že se obchodníci takto chovají.Naše ministerstva totiž se chovají jako "chytrá horákyně".Sice vydají zákon,ale vychytrale nechají mezeru,aby se to dalo obejít a potom občan jen kouká jak to s nimi firmy a obchody válejí.Nikdo mi nenamluví,že se nemůže v zákoně třeba napsat,že písmo musí být takto velké,že nesmí být u rozmrazeného zboží použito slovo čerstvé,že zimní pneu se prostě namontovat prvního listopadu ať sněží a nebo ne, a jiné vychytávky.Ale to by nebyl český ouřada aby si nenechával zadní vrátka,co kdyby.

0 0
možnosti

J. Kos

10. 8. 2012 9:36
Re: Nikdo se tomu nemůže divit,

To by musel ty chytrolíny v Parlamentu a Senátu zajímat ovčan !

0 0
možnosti

Z. Kulhánková

10. 8. 2012 7:15
Proč je tenhle hnus v sekci Dobrá chuť?

0 0
možnosti