Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus: Prohibice je nerozumné silácké řešení. Stát selhal

Prezident Václav Klaus označil prohibici za nerozumné silácké řešení problémů se šířením závadného alkoholu. Z plošného zákazu prodeje tvrdého alkoholu podle něj bude těžké vykročit. Stát selhal v kontrole trhu s lihovinami, řekl při návštěvě Itálie.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Dubanová

21. 9. 2012 21:34
Máme nesmrtelnou ostudu

a zaplať Bůh za ministra Hegera, že měl odvahu a rozum a zatrhnul prodej toho otráveného alkoholu, myslím si, že je jediný člen vlády který si věděl v ten rozhodný moment rady.Obávám se, že doposud nikdo z vlády netuší jak s TÍM co se stalo NALOŽÍ A CO BUDE DÁL? Kalousek by nejraději zrušil zákaz prodeje OKAMŽITĚ, ale EU je jiného názoru, pokud nebudou MÍT ZJIŠTĚNO KDO  - a nebudou všechny lahve zkontrolované A BRUSEL NEŘEKNE ANO, TAK žádný prodej, a samozřejmě ani vývoz!!

0 0
možnosti

J. Frgalova

21. 9. 2012 7:44
dnes jsem vylila

cca.1 litr rumu do výlevky, protože riziko je velké.. Byl tam sice kolek, byl to Božkov, ale nebyla jsem si jistá uzávěrem ( v době kdy jsem jej otevřela jsem nesledovala neporušenost uzávěru). A měla jsem dvě zákonné možnosti : buď to jít nechat otestovat na metyl a pak event. reklamovat, nebo vylít .

A podobně by to měli udělat se zásobami v obchodech a skladech. Oni to přece nakoupili od těch podvodníků a tudíž stejně jako já by si měli vybrat řešení, buď to nechat otestovat a pak reklamovat u distributora, či výrobce, nebo rovnou vylít. Ano, mají toho na skladech víc než já doma ve spíži a tudíž jejich škoda bude větší, ale oni jsou ti, kteří přebírají riziko, když nakupují levně ve velkém a ve velkém chtějí prodávat, Stejně jako já nesu riziko když jsem nakoupila svůj jeden litr. Oba dva máme možnost se zhojit na tom, kdo mi tu škodu udělal, já jsem to mohla reklamovat u obchodníka, a obchodník to může reklamovat u výrobce ( distributora) . Pravidla obchodu jsou jasná, pokud nešlo o černé nákupy a černé prodeje ( to se pak zhojit zkrátka nedá na nikom).

A výrobce? Ten si pouze otestuje skladované zboží a překolkuje. To zase snad není takový problém.

0 0
možnosti

J. Polanecký

20. 9. 2012 11:50
Pamatuji

že jsem někoho kdysi slýchal mlít o tom, že stát se nemá míchat do tržního hospodářství a omezovat něčí svobodu dělat vše na svou odpovědnost - třeba chlastat lacinou vodku z pochybných zdrojů prodávanou bez omezení komukoliv 24 hodin denně.

0 0
možnosti

L. Nguyen 084

20. 9. 2012 12:14
Re: Pamatuji

chcete tím říct, že nebýt prohibice tak si budete nakupovat a nalejvat si pysk pochybným chlastem z pochybných zdrojů?

0 0
možnosti

A. Novák

20. 9. 2012 9:29
logičtější než prohibice

by bylo jít po jednotlivých stopách a stahnout podezřelé značky z oběhu, jako se stahují nepoživatelné jogurty.U potravin si nikdo nedovolí ochromit celý trh, u alkoholu ano. Postižen má být viník, nikoli nevinný, natož zákazník.

0 0
možnosti

J. Svoboda

20. 9. 2012 21:55
Re: logičtější než prohibice

Pane Novák, pokud dokážete-li stanovit, které značky jsou "zamořené" jedem a které bez nejmenších pochybností nejsou, máte částečně pravdu. Jen velmi neschopná a populistická vláda by prohibici nenařídila, jen proto, aby jí nezodpovědná individua, i za cenu smrti ostatních nenadávala a opět jí zvolila.

0 0
možnosti

M. Dubanová

20. 9. 2012 1:57
konec prohibice, ale kdy?

Bude těžké vystopovat a zlikvidovat všechen nebezpečný alkoholJana Lorencová považuje částečnou prohibici, k níž stát po sérii úmrtí přistoupil, za důvodnou. „Může skončit až po likvidaci všeho, co je ve skladech,“ konstatuje. Ale současně vyjadřuje pochyby, zda se všechen nebezpečný alkohol podaří najít. „Lihová mafie má zkušenosti, kam zásoby nelegálního lihu uklidit. Bude opravdu těžké vystopovat a zničit všechen pančovaný nelegální alkohol, může být nejen ve skladech nelegálních výrobců a distributorů, ale i ve velkoskladech obchodníků, v prodejnách, restauracích i domácích barech. Může jít o tisíce lahví,“ upozorňuje.

0 0
možnosti

J. Svoboda

20. 9. 2012 0:43
Nesouhlasím.

Vyjimečně s Klausem nesouhlasím. Je neoddiskutovatelný fakt, že částečná prohibice zachránila lidské životy, lze diskutovat o množství. Ruská ruleta se přestala hrát zablokováním bubínku.

Vždy, kdy se objeví nová forma zločinu, dříve nepraktikovaná, nebo praktikovaná výjimečně je možno obvinit každý stát, že selhal, protože neměl připravenou obranu.

Snad by pomohli státní jasnovidci, ale pro ně není jaksi v nomenklatuře místo.

0 0
možnosti

J. Denemark

20. 9. 2012 7:17
Dle čeho usuzujete, že prohibice zachránila lidské životy??

...navíc "neodiskutovatelně"?

0 0
možnosti

J. Cedivoda

19. 9. 2012 21:31
Pan prezident má pravdu,

stát selhal. Nemyslel tím Nečase, ale stát za vlády pravice i levice. Přehnal to jen s tím "siláckým" řešením. Pakliže stát selže, nezbývá nic než SILOVÉ řešení. Tentokrát to vyšlo na Hegera, mohlo to vyjít na kohokoliv jiného.

Zklamaly tři složky: živnostenské úřady, celníci a policie. Zklamaly stejně jako v případě LTO. Policie, státní zástupci a soudy zklamali i v případě dřívějším, při rozkradení bank a fondů "nedobrými podnikatelskými záměry".  Z kauz vytunelovaných bank a fondů i LTO měly být vyvozeny ty nejtvrdší důsledky, nestalo se a současný stav je jen důsledkem toho, že lumpi si zvykli na beztrestnost.

Zklamala i nesmyslná teorie o "dlouhé a spravedlivé ruce trhu", neboť pan prezident a naše poněkud "jednoduchá" pravice nerozeznávají co je to trh a co je kriminální parazitování na společnosti, které s trhem, podnikáním a poctivou prací nemá nic společné.

Zklamali právníci (mezi poslanci a senátory, soudci, ve státní správě, mezi vysokoškolskými pedagogy). Desetitisíce "vzdělaných" právníků nedokázalo za dvacet let dát této zemi jednoduché, přehledné, jasné zákony, které by rozlišily mezi lumpy a poctivými lidmi. Právo totiž není a nemůže být ideologické. Strašák "policejního státu", kterým se tak oháněli někteří "politici" ODS ublížil nejvíc poctivým podnikatelům v tomto státě. Sklízíme co nám politruci zaseli. 

0 0
možnosti

F. Skupík

20. 9. 2012 23:22
Re: Pan prezident má pravdu,

Akorát že ti naši politici a hlavně ti vládnoucí,dobře věděli co se děje!Byli na to upozorňování.Ale nic proti tomu nepodnikli.Něco jako v kauze LTO.Kdy byli na to upozorňování,byly natočeny o tom reportáže.Ale MF Kočárník hrál mrtvého brouka a Klaus premiér taky.Proč asi.Zřejmě měli z toho úžitek.A hlavně asi peníze do stranické kasy!!!

TAK,ŽE STÁT(a její,představitelé) SELHAL JAK V KAUZE LTO,TAK V KAUZE ALKOHOL.

O těch ostatních kauzách ani nemluvím...

0 0
možnosti

M. Komárek

19. 9. 2012 16:23
Kdy už pan prezident-sjednotitel

který za vlád levice mlčí a pokládá věnce, aby za vlády pravice dělal vše pro její dehonestaci a pád, konečně udělá coming out a vstoupí do ČSSD?

0 0
možnosti

J. Frgalova

19. 9. 2012 16:48
Re: Kdy už pan prezident-sjednotitel

on si svou ČSSD-VV-K založí sám, ovšem nevím kdo jej bude volit, tolik příznivců jak byl zvyklý už nemá. To, že byl prezidentem bylo dílo politiků, ne dílo voličů, na kterých by byl opět jako straník závislý.

Kdepak, on bude raději vrtat do lidí, tatíček Klaus. Na co je nám svornost, volnost, bratrství, lepší je řevnivost, závist a popichování. Asi má rád Proti všem.

0 0
možnosti

M. Dubanová

19. 9. 2012 16:18
Ale pane Klaus

Vy kritizujete tuto vládu, ale zřejmě jste úplně zapomněl na to, žw celý ten "alkoholový malér", začal již v roce 1995 a to jste ráčil být Vy V.Klaus, předsedou vlády ČR, a co jste udělal Vy proto, aby se  tady ten černý trh s alkoholem NEROZJEL, do téhle šíře, kterou nyní Vy kritizujete, pane?

0 0
možnosti

M. Pomichalek

19. 9. 2012 16:12
stat samozrejme selhal

ale jak by to chtel president zemekoule resit ted, kdyz uz je pozde?

0 0
možnosti