Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

WEISS: Klausův precedent

Když před více než rokem zemřel Václav Havel, část veřejnosti nelibě nesla, že při rozloučení s ním má mít hlavní slovo jeho nástupce. Nakonec však většina z nich připustila, že se Václav Klaus zhostil této role státnicky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

13. 2. 2013 9:59
Frgálová,Kliment,Šrámek a další

určitě nečetli ten rozhovor Klause celý. Weiss a další "novináři" si honí triko na 10-15 řádcích z 4stránkového rozhovoru,který ale zmínil Havla pouze okrajově. A to na přímý dotaz polského novináře. On by o něm sám  nemluvil. A hořekování nad tím co chtěl a jaký byl Havel? Z těch oslavných dokumentů o něm vyplývá,že to byl samolibý a nenávistný ješitacož dával najevo svými rádoby vtipnými dehonestujícími poznámkami na adresu Klause. Takže prosím prrrr.........

0 0
možnosti

13. 2. 2013 16:22
Re: Frgálová,Kliment,Šrámek a další

četla, ale myslím si, že názor nemůžu změnit. Ono nejde jen o tento rozhovor, jde o vše, co Klaus v poslední ( a nejen v poslední!) době říká. Zkrátka s ním v některých momentech nesouhlasím, a těch momentů od roku 1997 je čím dál víc. Bohužel.

Ale myslím si, že jemu je to stejně jedno, co si myslí nějaká Frgalová, tak nač si tady trhat triko :-)

0 0
možnosti

12. 2. 2013 7:34
Rozdíl mezi V.Havlem a V.Klausem?

Hlavně ten český přístup k politice.V.Havel si dokázal představit českou politickou scénu v celé její haštěřivosti hejna vrabců.Držet slovo,slušně se chovat k oponentovi,ocenit zásluhy,nepovyšovat svůj prospěch nad ostatní,prodejnost i vlastních názorů.Tohle V.Klaus poněkud přehlédl.Totiž,česká politika není to,co je běžné ve Velké Britanii,kterou si oba trochu brali za vzor.Ani spořádanost Německa není u nás obvyklá.Nejblíže je snad italské a francouzské pletichaření a zveličování vlastní osoby.Historické prameny nám to dokazují.(Mladočeši,Staročeši,socialisté,liberálové atd.)Navíc národnostní dělení!Ani dnes nedokáží politici překročit stín stranických sekretariátů.Bohužel ani v tak nestranických věcech,jako státní rozpočet.200 miliardová disproporce  se musí odstranit a je lhostejné,jestli to bude zvýšním příjmů,nebo snížením výdajů.Jiný způsob není možný.

0 0
možnosti

12. 2. 2013 8:39
Re: Rozdíl mezi V.Havlem a V.Klausem?

ano máte pravdu. Ale když to uvážíte, je to dost depresivní zjištění, člověk až děkuje Bohu, že lidé nejsou nesmrtelní,. "to" by se totiž nedalo vydržet věčnost :-)

0 0
možnosti

11. 2. 2013 19:14
Pokud vezmu výroky pana Klause

za bernou minci pak Václav Havel chtěl politiku bez politických stran, chtěl zastupitelskou demokracii kde zasupiteli budou osobnosti, nikoli nevolníci stranických sekretariátů. Odmítal dělení na pravici či levici, chtěl aby se stát řídil rozumným způsobem bez politické předpojatosti a omezenosti. Chtěl parlament po vzoru prapůvodního senátu - něco jako radu moudrých, nikoli kolbiště politruků. Není to právě to co bytostně postrádáme? Aproč se proti tomu pan Klaus tak vymezuje? Ono se mu to snad nelíbí? Vždyť on se rád chlubí svou nadstranickostí.

0 0
možnosti

12. 2. 2013 8:44
Re: Pokud vezmu výroky pana Klause

asi tak nějak to je.

Havel chtěl především aby jsme si to řídili zdola, aby lidé v obcích byli aktivní ( občanská společnost) aby se více zajímali o dění kolem, zapojovali se do diskuzí o rozvoji obce, ve které žijí, zakládali sdružení a věci si řešili po svém. A to byl ten, v naší kotlině, ryzí idealismus, protože to samozřejmě upozaďuje klasické partaje, partajničení, zákulisní stranické bojůvky atd...

Občanská společnost není levičáctví ( nikdy Havlovy např.nešlo o to vzít, znárodňovat někomu majetek a dát jinému, či jinak přerozdělovat).

Klaus trochu přehání, ostatně jako vždy, když jde o Havla.

0 0
možnosti

11. 2. 2013 15:53
No, při pohřbu se obvykle u nikoho nevyjmenovávají

jeho "hříchy". Tak to bylo, je a bude. Ovšem když je někdo tázán novináři, tak proč by říkal něco, co si nemyslí.

Havel skutečně nestál o normální demokracii, soutěž politických stran. On snil o "nepolitické politice", o vládě "Osobností", které by oni, on a jeho sympatizanti, pro nás vybírali. Havel s tou svou nepolitickou politikou nadělal ukrutnou paseku

Václav Havel, rozhovor pro Rádio Svobodná Evropa, červenec 1989:

"Domnívám se, že žijeme v historické chvíli krize totalitního systému komunistického typu a že se začíná těžce rodit nějaký systém jiný, systém demokratičtější, ale nevím jaký; to ještě nebylo jaksi v histrorii vyzkoušené, co se z toho může zrodit. Rozhodně není myslitelný nějaký návrat do minulosti - taková ta normální parlamentní demokracie, jak funguje na Západě; to asi bude něco jiného, něco nového, ale nevím přesně co. Já mám samosebou své osobní všelijaké představy a vize a nápady, ale to je věc druhá." = třetí cesta..

0 0
možnosti

11. 2. 2013 15:53
Re: No, při pohřbu se obvykle u nikoho nevyjmenovávají

Třetí cesta.. a odtud ten odpor... hlavně ke Klausovi - http://jdem.cz/t8822

Šafrův článek k Havlově smrti - O rozdělování společnosti - http://jdem.cz/vnpj7

V knížce novináře-disidenta J. Lederera ČESKÉ ROZHOVORY, vydané v r. 79 v Kolíně nad Rýnem v nakladatelství Index, kde na straně 44 pan Havel říká přímou řečí: "Považuji se za socialistu. Badomnívám se dokonce, že jsem si leccos vzal i z marxismu."

Chtěli v Listopadu vůbec změnu režimu? Nepředstavovali si, že se jen vymění garnitury, že odstavení komunisté s lidskou tváří zasednou opět u vesel a utlumení levicoví intelektuálové budou moci opět hlásat své utopie o třetích cestách a společnosti, jaká tu ještě nebyla? On ten socialismus jim asi nevadil, jen byl blbě perzonálně obsazen. Trocha svobody a možnost jezdit ven a ostatek by mohl zůstat..

0 0
možnosti

I. Pokorný

11. 2. 2013 14:41
To je ještě smutnější odcházení než v Havlově

Odcházení

0 0
možnosti

11. 2. 2013 8:26
tak kdy nemluvil Klaus pravdu?

na pohřbu nebo teď? :o)

0 0
možnosti

11. 2. 2013 13:10
Re: tak kdy nemluvil Klaus pravdu?

Klaus mluví vždy pravdu. To má společné se Zemanem a Mečiarem.

0 0
možnosti