Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus: Kampaň vyhrotil Schwarzenberg debatou o Benešových dekretech

Dosluhující prezident Václav Klaus odmítá podíl na vyhrocení kampaně před druhým kolem volby svého nástupce. K vyostření podle něj přispěl poražený prezidentský kandidát Karel Schwarzenberg (TOP 09), který prý v kampani otevřel téma Benešových dekretů. Klaus to uvedl na svém webu v odpovědi na kritický dopis, který údajně obdržel.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

D. Stirský

18. 2. 2013 17:54
pravdu má p. president tak na půl:

kampaň, která nemá obdoby! A co MOBILISACE ODS v 90. letech pod vedením V.K? Já ODS povětšinou volil, ale již tehdy mně tato mobilisační kampaň připadala dosti nechutná. Pan Schwarzenberg o BD zase tolik nemluvil. Řekl pravdu: a to, že Beneš by dnes stál před soudem v Haagu, neb kolektivní vina jest nepřípustná. Pravdu má. p. president v tom, že tlak sděl. prostředků za zvolení K. Š. byl nevídaný a možná i přispěl k jeho porážce.

0 0
možnosti

J. Holič

19. 2. 2013 10:49
Re: pravdu má p. president tak na půl:

Jenže tlak médií nebyl chybou KS. Klaus tímto prohlášením v podstatě řekl: KS vyhrotil situaci tím, že nemístně říkal pravdu! :-D

0 0
možnosti

18. 2. 2013 14:46
Tentokrát má pravdu

Je děsivé, že vůbec mohl vypustit KS něco takového z úst, a kandidovat přitom na českého prezidenta. Němci způsobili dvě světové války během 20ti let. Byli odsunuti i z Alsaska-Lotrinska, z německých částí dnešního Polska; je nesporné, že to byla prevence k možnému rozvrácení sousedících států, jak k tomu ostatně došlo v letech 1938-1939 ve středovýchodní Evropě.

Ve válce umírají viníci i oběti; je tedy nesmyslné tvrzení o tom, co by, kdyby....proč to říkal ? Snad proto, aby - podle závěti - pomáhal rušit Benešovy dekrety, a mohl se tak domoci prolomení Lex Schw., a tím si přijít na mnoho miliard? To se přímo nabízí...

Mimochodem, už se ozývají Maďaři, a Fico s Čarnogurským vyjádřili vážné znepokojení nad výroky ministra zahraničí...ČR !!!

0 0
možnosti

J. Holič

18. 2. 2013 16:23
Re: Tentokrát má pravdu

A proč je to děsivé? Vždyť je to pravda! Jestli vám připadá řečení pravdy u prezidentského kandidáta takovou nehorázností, pak to vypovídá dost o vašem vychování. "Ve válce umírají viníci i oběti" - možná jste si nevšiml, ale válka už nebyla. Navíc nikdo nezpochybňuje, že k tomu Němci zavdali důvod, ale to nic nic nemůže změnit na tom, že to co se tu Němcům dělo po válce (a tím nemyslím přímo samotný odsun - ten byl v podstatě proti některým zvěrstvům drobností) bylo špatné a de facto se tak spousta lidí postavila na úroveň nacistů. To, že KS někdo nepochopil, není argument.

0 0
možnosti

M. Pavlíčková 806

16. 2. 2013 19:49
Proti Bártovi organizují puč

A

kdo? Kmotři. Bárta jako bývalý ministr dopravy jim šlápnul na

kuří oko. Podle NERVu je stavba silnic, dálnic u nás předražena. Takže diví se někdo, že jdou po Bártovi? Takže ty

podivné reportáže Janka Kroupy máme kam zařadit, někdo ho

zjevně nabrífoval.

0 0
možnosti

A. Alexandr

17. 2. 2013 12:41
Re: Proti Bártovi organizují puč

VĚCI VEŘEJNÉ a Vít BÁRTA způsobují začátek bezesných nocí

vlády a na ně navázaných KMOTRŮ. Prosazují BOJ PROTI EUROVII , zpackané stavbě

D47 u Ostravy, proti PŘEDRAŽENÝM STAVBÁM DÁLNIC,  PROTI PŘEDRAŽENÝM POTRAVINÁM (Babišovi a

řetězcům, kteří diktují ceny), PROTI ZPACKANÝM CÍRKEV. RESTITUCÍM, na kterých

někteří "VYVOLENÍ" velice zbohatli...

0 0
možnosti

16. 2. 2013 18:40
Je fajn, jak místní voli(či) MZ řeší jeden, možná nešťastný

..výrok KS o něčem, co se jich vůbec, ale vůbec netýká, ale že si zvolili za prezidenta v přímém přenosu usvědčeného notorického lháře, je jim úplně fuk.)) To samé se týká Klause. Zaklíná se Benešovými dekrety a plácá se s lhářem po zádech. Tak to mi fakt přijde poněkud absurdní.))

0 0
možnosti

J. Klimecký

16. 2. 2013 16:17
Pravidla

Karel Schwarzenberg řekl, že odsun Němců z našeho území po 2. sv. válce by se dneska posuzoval mnohem přísněji. S tím by se dalo souhlasit. Jistě by v součané Evropě tak snadno k odsunu nedošlo. Ovšem Karel Schwarzenberg měl jednoznačně důrazně říct, že to byli Němci, kdo začali 2. sv. válku. A každý agresor nese následky prohrané války. Dále se dá pochopit, že tehdejší vláda a prezident Beneš použili hromadný odsun Němců z našeho území, Samozřejmě, že to bylo nespravedlivé a že mezi odsunutými byli i Němci, kteří nesympatizovali s Hitlerem. Ale obávám se, že kdyby tady zůstali, že by stejně byli házeni s těmi ostatními, kolaborujícími do jednoho pytle a zažili tu pronásledování. Nakonec tak mohlo být pro ty Němce lepší být odsunut a vyhnout se útrapám zde. Ostatně Němci se brzy ekonomicky vzpamatovali a v západním Německu si mohli užívat vyšší životní úrovně než v tehdejším ČSR. Takže si vlastně pomohli. I když to je relativní a chápu hořkost ze ztráty domova.

0 0
možnosti

J. Klimecký

16. 2. 2013 16:24
Re: Pravidla

Schwarzenberg neměl argumentovat tím, že by se dneska odsun posuzoval jinak, protože by se všechno posuzovalo jinak. Pravidla se mění. Všechno je jinak. Ovšem odsun jde posuzovat jen v tom historickém kontextu, který tehdy byl. Nejde vytahovat věc z minulosti a ukazovat, že dneska by se to soudilo jinak. Vždyť tak bychom mohli brát událost po události z našich dějin (a nejen našich) a dokazovat, že dneska by se věci dëly jinak. Ano, je jiná doba, jsou jiné priority, jsou jiné sankce. Karel o tom neměl vůbec mluvit. Měl to nechat být. Měl jen konstatovat fakta a zamotávat se do toho, co by bylo, kdyby se to soudilo dnešními měřítky - to měl vynechat. Takové filozofické úvahy nechť si vede v úzkém kruhu německých, rakouských přátel, ale ne v České televizi před zraky voličů.

0 0
možnosti

16. 2. 2013 15:23
Klaus je ku.va

rozesírá to tu už léta a ještě to svádí na okolí

0 0
možnosti

F. Skupík

16. 2. 2013 16:39
Re: Klaus je ku.va

A ještě k tomu ku..neobadaná!!!

0 0
možnosti

O. Jirik

16. 2. 2013 15:15
Kmotrům se ježí z aktivit VV chlupy (R.John)

VV si vysloužilý útok KMOTRŮ za své aktivity proti následujícímu:

- ZRUŠENÍ ANONYMNÍCH AKCIÍ u firem ucházejících se o VEŘEJNÉ A STÁTNÍ ZAKÁZKY

- BOJ PROTI HAZARDU

- BOJ PROTI PŘEDRAŽENÝM DÁLNICÍM

- BOJ PROTI CÍRKEVNÍM RESTITUCÍM - jejich současné schválené podoby

0 0
možnosti

16. 2. 2013 15:22
Re: Kmotrům se ježí z aktivit VV chlupy (R.John)

http://vtipy.netroof.eu/item/10089/johna-netreba-komentovat/

0 0
možnosti

16. 2. 2013 15:04
A zase ty dekrety.

Pokud vím, tak ten hrábě odpovídal na otázku (na téma asi těch tří Benešových dekretů souvisejících s odsunem). Ty nebyly o odsunu, ale o majetcích Němců, Maďarů, kolaborantů a zrádců. Jak i jejich název napovídá, tak zaváděly presumpci viny, princip kolektivní viny a nerovnosti před zákonem (Němci a Maďaři směli prokázat svou nevinu, zbývajícím měla být prokázána. Při aplikaci byl rozdíl i mezi Němci a Maďary.) Ani nezakrývaly svůj sankční charakter. Týkaly se i majetku movitého, tak několik milionů Němců bylo odsunuto do válkou zničeného Německa doslova s holým zadkem (většinou ženy, děti a starci, armádní muži byli odsunuti až později, přímo ze sovětského zajetí, pokud se toho dožili).

Narodil jsem se až 10 let po válce, tak je to pro mě historie. K tomuto jsem došel, když jsem si před lety ty dekrety přečetl. Dnešní právo prostě tehdy neplatilo a nebylo ani nastoleno úderem 8. května. Ostatně, ta slepá holka zanedlouho zas usnula.

Ale Švédi by rudolfinské sbírky vrátit měli!

0 0
možnosti

16. 2. 2013 16:34
Re: A zase ty dekrety.

Pane Šimáčku -- plný souhlas,, víte a navíc české levici vůbec nevadí Rusákama ukradená Podkarpatská Rus, Rusákama zcela vykradený jáchymovský uran a územně : v roce 1945 nevrácení Kladska do českých zemí-- to jest 1742 ukradeného Marii Terezii Prušáky. Velmoci Prušáky vyhnaly, ale nevrátily nám, nýbrž darovaly nevím proč Polákům.

0 0
možnosti

16. 2. 2013 12:06
Ještě

je nutné zdůraznit, že K. Schwarz.. skočil Zemanovi na moudře nahozenou udičku, nepochopil záludnost orientálního velikána a sdělil pouze svůj náhled čestně, správně a upřímně. A tyto vlastnosti se v Čechách už hodně dlouho nenosí. No a ti, co bydlí v nemovitosti po Sudeťácích mohou být absolutně v poklidu a dobrém rozmaru, jelikož i Němci rychle vymírají a jsou města, která nabízejí německé byty úplně zdarma !!! ((Býv.NDR, zejména na hranici s Polskem))

0 0
možnosti

M. Komárek

16. 2. 2013 12:30
souhlas, jen malá oprava

moudrost a vychcanost jsou dvě různé vlastnosti ....

0 0
možnosti

K. Šestá

16. 2. 2013 11:52
MEDIÁLNÍ ÚTOK KMOTRŮ NA VV

VV jsou v posledních dvou týdnech mediálně napadány kvůli svým

PROTESTŮM PROTI CÍRKEVNÍM RESTITUCÍM. Kdo a proč je napadá...? To ať si každý

udělá názor....komu a proč to vadí...? Kdo prosazoval finanční vyrovnání s

církvema a proč se na to spěchalo. Proč to podpořili někteří

"nezařazení" poslanci. Co za to dostali....

0 0
možnosti

16. 2. 2013 14:34
Re: MEDIÁLNÍ ÚTOK KMOTRŮ NA VV

Jako vždy a ve všem. A je jedno jestli to jsou pánbičkáři nebo cikáni. politici a církevní hodnostáři si to rozdělí mezi sebe a věřící utřou nos. Proč ne když prezident Klaus je král zlodějů a poslanci jsou jeho věrnou kopií.

0 0
možnosti