Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spor o rudého kata Vaše. Byl politický vězeň, tvrdí Rychetský

Předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský a historik Pavel Paleček se přou kvůli nechvalně proslulému prokurátorovi a soudci Karlu Vašovi. Rychetský ho označil za politického vězně, Paleček to ale považuje pouze za snahu chránit otce, který prokurátora jako advokát zastupoval a pomohl mu ven z vězení, když Vaše semlela komunistická justiční mašinérie, kterou pomáhal v Československu spouštět.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SC

31. 8. 2013 8:22
Krásný příklad vývoje ve spirále.

Rozdíl dneška a 50. let je dost podstatný : nevynášejí se rozsudky smrti. Jinak je to úplně stejné viz Láska, Janeček, Rath, tunel Blanka, Ištvan, Nagyová, Šlachta, Bradáčová. Ani za 50 let se nikdo nedozví co je a co není pravda. Historici se budou hádat, filmaři točit filmy, spisovatelé psát romány. A děti těch lumpů bezpracně žít z peněz ve švýcarských bankách. Normální svět lidí nikoli andělů.

0 0
možnosti
LK

26. 2. 2013 22:18
Historik Paleček lže

Protože minimálně jeden známý advokát - totiž JUDr. Otakar Motejl - hájil nespravedlivě obviněné už v padesátých letech a pak i v sedmdesátých.

0 0
možnosti
JK

27. 2. 2013 6:43
Re: Historik Paleček lže

V padesatych platilo pravidlo, prevzane se sovetske justice, ze obhajoba je soucasti obzaloby. Pochybuji, ze by se Motejl k necemu takovemu propujcil. Take ve vykonstruovanych procesech, neslo o soud, ale divadlo, kde kazdy hral svoji ulohu a rosudky byly predem urceny jiz pred soudem. K tomu by ho asi vubec nepustili. Ale o tech sedmdesatych letech mate pravdu. i kdyz ta obhajoba byla casto houby platna, pokud mela strana zajem nekoho odsoudit i v te dobe. Ovsem v mene dulezitych procesech skutecne mohl obhajce fungovat.

0 0
možnosti
MW

26. 2. 2013 21:58
komunisticka "justice"

Vyraz "komunisticka justice", spravedlnost, je vetsi oxymoron nez vojenska inteligence...

0 0
možnosti
MC

26. 2. 2013 19:58
Ten Bartoloměj se jmenuje určitě jinak,

ale někdo ty nesmysly do klávesnice bouchá. Ví někdo, kde se něco takového mohlo vyskytnout ?

0 0
možnosti
LF

26. 2. 2013 19:14
Obrátil jsem se na pana Rychetského

a dostalo se mi poměrně vyčerpávající odpovědi v podobě přepisu jeho dopisu panu Palečkovi. Díky tomu bych silnými slovy na adresu P.R. šetřil a celou bublinu považoval spíše za další novinářskou kachnu. Štve mě povrchní a zavádějící zpravodajství všech velkých zpravodajských serverů a nejen jejich, ale všech médií....

0 0
možnosti
BM

B. Mamula

26. 2. 2013 21:28
Re: Obrátil jsem se na pana Rychetského

Jestli víte něco, co nám uniklo, tak ven s tím. Šířit moralizující poznámky na adresu médií a kritiků Rychetského na základě nějakého dopisu, jehož obsah není znám a z nějakého důvodu ani nepovažujete za důležité ho přiblížit, je bizarní přístup sám o sobě. Podobnými komentáři jenom prohlubujete podezření, které na P.R. padá. Jestli Vám tedy nejde přesně o to...

0 0
možnosti
JK

26. 2. 2013 18:02
poznamka

Kdyz si uvedomime jake asi muselo byt mysleni takoveho Rychetskeho. Ja vim ze ten clovek mucil lidi, zavinil tolik vrazd a ja udelam vse, aby za to nebyl potrestany, tak  se svym myslenim od tech vrahu prilis nelisil.

0 0
možnosti
LV

26. 2. 2013 19:21
Re: poznamka

To je přesně hřebíček na hlavičku. Souhlas, lépe bych to nenapsal.

0 0
možnosti
JS

J. Sládeček

26. 2. 2013 17:52
Asi ta komunistická justice fungovala a byla

spravedlivější, než ta "demokratická". :))

0 0
možnosti
MC

26. 2. 2013 20:00
Re: Asi ta komunistická justice fungovala a byla

Bezmála 300 popravených politických vězňů to vidělo podobně.

0 0
možnosti
DN

26. 2. 2013 17:52
Rychetský

jako pravý syn svého otce. Kdo si mohl udělat  úspěšnou  karieru za komoušů a ještě dnes z toho mít výnosné povolání. Naši zlatí kluci grebeníčkovci !

0 0
možnosti
JR

26. 2. 2013 17:43
Co to tady

melete? Četl někdo z vás třeba Souostroví Gulag? Komunisti nepotřebovali, aby někdo něco spáchal, když ho chtěli zavřít. A Vaš to moc dobře věděl. U těch největších řezníků se v Rusku dobře vyučil svému řemeslu. Byl to kat, kterého tady Rusko rádo vidělo a kterého se i místní komančové báli, protože byl až moc velký kamarád s Rusem. Tak na něj něco hodily. A jestli někoho zabil? (divil bych se, kdyby měl na svědomí jen jednu vraždu) No super! O to bude vykreslen ještě hůř.

Plky pana Rychetského netřeba komentovat. Prý politický vězeň. To byl třeba i Husák. Samí demokrati.Asi.

0 0
možnosti
JK

26. 2. 2013 17:59
Re: Co to tady

Zajimave je, ze Stalin pravidelne ty nejhorsi katy nechal take za urcity cas  popravit, nenechal je u moci prilis dlouho, mohli by se mu stat nebezpecni.

A tak ti panove, s cistyma rukama, pro ktere tyto zvirata delali spinavou praci, vedeli, ze takovi jako Vas, Grebenicek, Pich-Tuma a ostatni to delaji se sadismu a s uspokojeni moci nad svymi obetmi a byli by to schopni delat pro kazdeho pana a kazdy rezim, ktery by  jim dal prilezitost uplatnit jejich sadisticke choutky. A tak podle stare zasady, cernoch splnil svuj ukol a muze jit, je kdyz je jiz nepotrebovali, tak se jich zbavili.

0 0
možnosti
JF

26. 2. 2013 13:26
je třeba

se zamyslet nad těmito věcmi sporu :

1. když se oprostíme od toho, že Vaš byl gauner a veskrze špatný člověk, tak uvidíme v jasných právnických konturách, že v určitou dobu a periodicky se komunisti snažili najít nějakého obětního beránka. Zde to dokazuje i obvinění z vlastizrady a já nevím co. To byla blbost alespoň u Vaše, on byl bolševik až za hrob, klidně vraždil ( nebo objednával katy=vraždy) a nikdy nezapochyboval.

2. druhá věc je, že Rychetský se stavovsky zastává svého otce. K tomu je třeba dodat, že použil metodu odbornou a nemyslím si že zrovna špatně (viz.bod 1.)

3. Vaš si odsouzení zasloužil, a to že soudruzi s ním zametli málo to dokazuje to, co píšu v bodě 1.) nahoře, komančům nešlo ani tak o spravedlivý proces jako o nějakou demonstraci rádobyspravedlivého režimu

0 0
možnosti
MF

26. 2. 2013 15:16
Re: je třeba

Vaš nebyl obviněn z vlastizrady, ale z vraždy, které se dopustil. Proto dostal jen 5 let a ne provaz.

0 0
možnosti