Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jako hájit otroctví, přirovnal odpůrce sňatků gayů biskup

Křesťané by čas od času měli své názory přehodnotit ve světle nových skutečností, nechal se slyšet biskup anglikánské církve. Nicholas Holtam v přirovnal odpůrce homosexuálních sňatků k lidem, kteří ospravedlňovali otroctví a apartheid. Církev je však jiného názoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1. 6. 2013 15:00
Otrokářství v minulosti hájili ti

kdo z něj měli prospěch, to je logické. Čili otrokáři a veřejní činitelé (politici, duchovní, učitelé, filozofové), kteří byli ze strany otrokářů placeni. Žádné biblické odkazy bych tam neviděl, v bibli se koneckonců o otrokářství mluví jen jako o světském zřízení, které tady je a věřící se s ním musí vyrovnat, aniž by je nejak podporovali. Viz Pavel z Tarsu a jeho zdůrazňování, že pro duchovní život nemá význam, jestli je někdo otrok nebo pán, muž nebo žena, Žid nebo pohan, zkrátka ty věci (rozdíly) tady přirozeně jsou, ale jsou povahy světské, z duchovního pohledu nemají význam a neměly by být v řádném případě spojovány s náboženstvím. A totéž vlastně platí i pro homosexualitu. Vždyť se o ní v evangeliích, a dokonce ani v koránu vůbec nemluví, tak jako se tam nemluví o potratech, držení zbraní, zahalování žen, kamenování odpadlíků a jiných věcech, ze kterých si někteří tzv. náboženští představitelé udělali nosná témata své báječné kariéry.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 18:00
at si delaji co chteji, ale doma

divat se na dva chlapy jak se libaji neni pro kazdeho, me se to hnusi

0 0
možnosti

31. 5. 2013 18:07
Re: at si delaji co chteji, ale doma

To se vam ale nesmi hnusit, jinak jste homofob.

Mozna, ze i to "hnuseni se" se homolobby pokusi zakazat?

0 0
možnosti

31. 5. 2013 14:50
Biskup Holtamzřejmě nezná ani bibli ani desatero!

A pak je ovšem na místě otázka, zda je vůbec křesťan?  Křesťanství totiž, stejně, jako ostatní náboženství  abrahámovské tradice, neuznává jiný vztah mezi lidmi, ve kterém je dovolen pohlavní styk, než manželství, mezi mužem a ženou.  Styk mimo manželství je smilstvem. A protože gayové a lesby nemohou uzavřít manželství, nezbývá jim, jsou-li křesťany, než být pohlavně zdrženliví, stejně, jako heterosexuálové mimo manželství. A žádný biskup,, ani kdokoliv jiný, až do soudného dne s tím nic jiného neudělá, protože je to Desatero a to je přímo od Boha. A pokud to pan biskup neví, je otázka, jak může být biskupem. Tak nejvýš zřejmě drůbežím!

0 0
možnosti

P. Šafrán 501

31. 5. 2013 15:13
Re: Biskup Holtamzřejmě nezná ani bibli ani desatero!

obyčejný falešný prorok, ten kterého otiskují a dávají,tak ochotně prostor, média.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 12:10
Otroctví dnešní doby má jiné

formy. Ve světě, kde vládnou peníze, nemá člověk bez finanční jistiny zaručující opravdovou svobodu při jeho cestě životem jinou možnost, než otročit v tom, čemu se eufemisticky říká zaměstnanecký poměr. O svobodě vyjadřování a právu na názor

si může jen nechat zdát.  Dnešnímu otroctví se říká občanská společnost.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 20:18
Re: Otroctví dnešní doby má jiné

Ovsem znarodnenim vyrobnich prostredku, zanikne vykoristovani. kdyz bude vsechno patril lidu, tak lid nemuze sam sebe zotrocit, nebo vykoristovat.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 12:10
Otroctví dnešní doby má jiné

formy. Ve světě, kde vládnou peníze, nemá člověk bez finanční jistiny zaručující opravdovou svobodu při jeho cestě životem jinou možnost, než otročit v tom, čemu se eufemisticky říká zaměstnanecký poměr. O svobodě vyjadřování a právu na názor

si může jen nechat zdát.  Dnešnímu otroctví se říká občanská společnost.

0 0
možnosti

A. Aichou 126

31. 5. 2013 9:09
Manželství? Církev?

Koho takové věci zajímají? Oboje jsou jen na okrádání a placení přepálených poplatků. Přežitky od kultur s vymytými mozky od různých církví - i tady v diskusi se najde několik zářných exemplářů té zpátečnické xenofobní špíny. Ale pokud se nějaký homopár chce nechat oddat, tak do toho nikomu naprosto nic není.

0 0
možnosti

P. Šafrán 501

31. 5. 2013 15:18
Re: Manželství? Církev?

Většinu lidí to zajímá.  Ať Bůh žehná všem ubohým křesťanofobům, kteří jsou v zajetí své nenávisti a tmy.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 7:34
Institut manželství ztratil v dnešní společnosti význam...

..viz statistiky. Většina párů, alespoň u nás, plodí děti, aniž by měla potřebu do manželství vstoupit. Možná nad tím by se fráterníci měli zamyslet. Pokud mají potřebu svatby dvě stejná pohlaví, je to jen jejich věc a všem homofobům je do toho leda tak hov no.)

0 0
možnosti

31. 5. 2013 8:34
Re: Institut manželství ztratil v dnešní společnosti význam...

Konečník je sice důležitá část těla,ale těžko k pomilování.Ani k tomu není určena.Navíc,anglikánský znamená též pohanský a kacířský.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 7:28
Stačí pohled na fotku..

a jsem pro-ti..

0 0
možnosti

31. 5. 2013 7:34
Nikdo vás nenutí se na ní dívat.)

0 0
možnosti

31. 5. 2013 7:22
Anglikánksa cirkev má od Cirkvi ďaleko

Nedávno som čítal životopisnú knihu o Ch.Darwinovi a jednou z možností, ktoré mal Ch.Darwin robiť, bolo byť anglikánskym kňazom. Už pred 150 rokmi bolo totiž kňazstvo v anglikánskej cirkvi hlavne skôr o materiálnych výhodách než o duchovnej službe.

O "správnosti" smerovania tejto cirkvi svedčí aj to, že viac ľudí vo Veľkej Británii navštevuje mešity ako kostoly.

Anglikánska cirkev za sebou nesie obrovskú priťažujúcu guľu podmienok, za akých vznikla. Len preto, že pápež nechcel anglickému kráľovi povoliť rozvod, tak tento kráľ si založil vlastnú cirkev a urobil sa jej "šéfom" . Desiatky kláštorov zničil a stovky mníchov nechal pozabíjať. Môže byť takáto cirkev životaschopná?

0 0
možnosti

31. 5. 2013 9:44
Re: Anglikánksa cirkev má od Cirkvi ďaleko

No jak vidíte, tak anglikánská církev životaschopná je. Kdyby to bylo jen přání krále mít svou národní církev, tak by se nejspíš rozpadla brzy po jeho smrti, tato církev má podporu obyvatel.

0 0
možnosti

H. Grúbr

31. 5. 2013 6:38
Souhlasím s biskupem

jen se také mohl zmínit o tom, jestli je hřích, když katoličtí faráři znásilňují malé děti (jejich běžná praxe) a perou špinavé peníze ve vatikánské bance.

0 0
možnosti

31. 5. 2013 7:17
Re: Souhlasím s biskupem

Vy jste katolický kněz, když tak důvěrně znáte jejich běžnou praxi? Nebo pouhopouhý sprostý pomlouvač?

0 0
možnosti