Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Co jsem to udělal, opakoval španělský strojvedoucí. Vlak jel příliš rychle

Středeční železniční nehoda ve Španělsku, při které zahynulo nejméně 80 lidí, je druhé nejhorší vlakové neštěstí v Evropě za posledních dvacet let. Příčinou havárie byla zřejmě příliš velká rychlost vjezdu do zatáčky. Oba strojvedoucí vyvázli z nehody bez vážnějších zranění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

26. 7. 2013 10:56
Proč by

teroristi lezli do letadel, kde je důkladná kontrola, když můžou vyhodit do vzduchu vlak v dvěstěkilometrové rychlosti a napáchají škody ještě daleko větší. A ještě jedna věc mě napadá: Na tom místě je povolená rychlost 80km/h. Nicméně trať je určitě dimenzovaná na daleko větší rychlost. Mě se nějak nezdá, že by ten vlak skutečně vylétl z kolejí odstředivou silou. Navíc se domnívám, jak už tady bylo psáno, že rychlovlaky mají nějaký systém zabezpečení, který nenechává všechno jen na liském faktoru.  Včera v rádiu taky nějaký expert říkal, že Španělsko má snad nejmodernější dráhy v Evropě.

0 0
možnosti

26. 7. 2013 11:01
Re: Proč by

Na tom vieu to vypadá, jako kdyby lokomotiva začala brzdit a ty zadní vozy ne a vytlačili vůz za lokomotivou z tratě.

0 0
možnosti

26. 7. 2013 1:31
Na videu

je videt na zacatku havarie nejaky zablesk- explose ?

0 0
možnosti

25. 7. 2013 15:34
Dalo by se předpokládat, že řízení dopravního prostředku

který může vézt stovky lidí a stojí velkou spoustu peněz, se svěří pouze člověku, který je příčetný. Jak vidět, tak to neplatí - podobně jako u mnohatunových kamionů, které jezdí po našich silnicích a dálnicích a které někdy zcela evidentně také řídí naprostí bezmozci.

0 0
možnosti

25. 7. 2013 13:55
Ako systém mohol dovoliť takú rýchlosť?

Hlava mi to neberie, ako môže systém navrhnutý pre takéto superrýchle vlaky strojvodcovi vôbec dovoliť, aby išiel dvojnásobnou rýchlosťou.

Lietadlá majú počítače, ktoré sú zálohované a každý beží na inom operačnom systéme. Keď zlyhá jeden systém, automaticky prevezme riadenie iný - nezávislý na tom prvom. Po zlyhaní druhého nastupuje tretí, A keď zlyhá elektronika, zostáva ešte ovládanie lietadla hydraulikou.

To je taký problém zaviesť podobný systém u superrýchlych vlakov? Keď zlyhá strojvodca, tak vlak pribrzdí automatický systém. Keď zlyhá ten, tak nastúpi systém záložný. Keď aj ten zlyhá, tak sa vlak môže dať ovládať na diaľku z nejakého centra.

Mám v aute GPS za 100 € a to mi píše pomerne presne, kde môžem ísť akou rýchlosťou. A keď ju prekročím, zapípa. To je taký problém urobiť to isté pre vlaky a prepojiť to s automatickým brzdením?

0 0
možnosti

25. 7. 2013 14:53
Re: Ako systém mohol dovoliť takú rýchlosť?

Zřejmě ano. :-(

0 0
možnosti

25. 7. 2013 13:47
Socialisté vládnou, odboráři řídí.

0 0
možnosti

25. 7. 2013 12:08
Je to strašné neštěstí

Vsaďte se, že bude ve zprávách investigativní reportáž z Posázavského Pacifiku, jak tam jede o 5 km/h rychleji......

0 0
možnosti