Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nechápu, proč jsem nezačal včas brzdit, tvrdí španělský strojvedoucí

Strojvedoucí rychlovlaku, který minulý týden vykolejil u španělského města Santiago de Compostela, tvrdí, že "nechápe", proč nezačal včas brzdit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VN

31. 7. 2013 13:21
Já zase nechápu, jak je možné, že tak moderní vlak

dosahující takové rychosti nemá automatické vedení a musí se spoléhat na to, že strojvedoucí před zatáčkou zabrzdí.

Pražské metro mělo desítky let sovětský systém ARS, který při překročení bezpečné rychlosti o 5 km/hod automaticky přibrzdil a na trati z Masaryčky na Kolín je AVV taky ještě z dob socialismu.

0 0
možnosti
PG

31. 7. 2013 14:26
Re: Já zase nechápu, jak je možné, že tak moderní vlak

Urcite to nejaky duvod m tak i dejte tu praci a poptejte se tam, kde to vedi, misto brekotu tady.

0 0
možnosti
TH

31. 7. 2013 13:18
zvyk a spoléhání se na automatické systémy

no asi je to trochu jako s denním svícením u aut... pokud si někdo pořídí auto kdy se zapínají světla automaticky... a zvykne si na to... posléze sedne do jiného auta které tento systém nemá, tak si zkrátka zapomene rozsvítit a jezdí třeba po městě neosvětlený.

A jestliže trať byla předtím plně automatizována a zabezpečena, a on vjel na traťový úsek kde toto zabezpečení už nebylo (takže ho najednou žádný systém nevaroval o vysoké rychlosti v daném úsejku) ... tak si to neuvědomil... a neštěstí bylo na světě.

Nemyslím si, že by za tuhle tragédii mohl jen strojvedoucí.

0 0
možnosti
VN

31. 7. 2013 13:28
Železniční zabezpečovací systémy musí být konstruovány tak,

aby při poruše předpokládaly povážlivější stav - neosvětlené návěstidlo znamená "Stůj", kolejový obvod, u něhož není jisté, zda je volný se bere jako obsazený a ukončení automatického vedení musí znamenat zastavení vlaku - pokud člověk aktivně nepřevezme řízení.

0 0
možnosti