Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Budoucnost magistrály? Místo dálnice živý bulvár se stromy i cyklisty

V sobotu skončila dvoutýdenní akce s názvem Otevřená scéna, která vytvořila z rušné křižovatky I.P.Pavlova příjemný prostor plný workshopů, přednášek, trhů a koncertů. Za happeningem stálo Centrum pro středoevropskou architekturu CCEA, které se tématu pražské magistrály věnuje už od roku 2010. Podle Yvette Vašourková z CCEA byla akce skvělým úspěchem a v on-line rozhovoru pozvala čtenáře Lidovek.cz na další zajímavé dění ve veřejném prostoru.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

21. 8. 2013 19:13
Bože, co jsme komu udělali

s tím hloupým homoušem na magistrátě.

0 0
možnosti

15. 8. 2013 23:44
Proč se tihle aktivisté a "urbanisté"

snaží ze všech sil znepříjemnit obyvatelům měst život? A proč ti obyvatelé neuchopí sukovici a nezajdou jim rozbít hlavu? Jsou jen líní, nebo se bojí?

0 0
možnosti

15. 8. 2013 18:59
přiznám se

že mne nejvíce potěšili ti cyklisti, kteří se tam budou prohánět. To bude opravdu báječné. Toto mé potěšení ještě zvýšil pan Clovis Sangrail. Byl on někdy například ve Vídni? Celkem se článkem znovu potvrzuje již mnohokrát ověřené zjištění, že každý komplexní problém má své řešení, které je jednoduché, přímé a mylné. (Nevím, kdo z diskutujících si bude tu dobu pamatovat, nicméně byla to skutečnost: koncem šedesátých let, kdy počet automobilů v Praze byl ve srovnání s dneškem nepatrný, bylo v odpolední dopravní špičce rychlejší dojít například od Prašné brány k Národnímu divadlu pěšky. Po celé té trase, a ještě za roh na Václavské náměstí, stál souvislý, jen pomalu se pohybující štrůdl tramvají.) Řešení dopravy je složité všude a v Praze v důsledku terénních podmínek pak obzvlášť. Takže ideální bude, když zase nějací nadšenci vymyslí "řešení" a pak budou všichni přemýšlet, co s tím a za těžké peníze to napravovat.

0 0
možnosti

23. 8. 2013 11:37
...

Ve Vídni mají protaženou magistrálu středem města nebo co?! Vídeň je naopak příkladem dlouhodobého koncepčního urbanistického plánování - historicky mají dokončené dva vnitřní okruhy okolo centra a vnější okruh, takže kdo jen Vídní projíždí, toho ani nenapadne se tačit do středu města, když může všechny ty semafory a jednosměrky pohodlně objet vnějškem.

Pokud se mylně domníváte, že Praha má složité teréní podmínky pro cyklisty, pak vám doporučuji seznámit se s cyklistickou sítí v Lausanne, kde mají od jezera až po obytné čtvrti na vrcholu svahu zhruba 300m převýšení a stezky mají téměř všude. Taky mají funkční P+R na metru/trolejbusu a centrum je především pro chodce a méně pro automobily.

0 0
možnosti

M. Konečný 513

14. 8. 2013 21:39
Proč je magistrála přeplněná

Chybí pražský okruh. Chybí kvůli sobectví lidí ze Suchdola a z Běchovic a hlavně kvůli blbým zákonům.

Všichni se můžou zbláznit z tunelu Blanka, ale "suchdolská smetánka" na jeho provozu bude participovat nejméně 50%.

0 0
možnosti

C. Sangrail

14. 8. 2013 21:07
Zkušenosti západních urbanistů

Zkušenosti západních urbanistů dávají za pravdu těm, kteří si přejí spíš omezení automobilové dopravy. Zatímco u nás (na Divokém východě) je veřejný prostor stále přizpůsobován autům (za podpory krátkozrakých motoristů, kteří v omezení aut ve městech vidí útok na svou svobodu), na Západě se zužují vozovky, postupně ruší parkovací místa, zkrátka centra měst jsou plánovitě, ale velmi pozvolna "znepříjemňována" motoristům a přizpůsobována chodcům a cyklistům, což jsou mimochodem titíž lidé, obyvatelé města. Musíme si asi počkat 30-40 let, než to k nám dojde, jako všechno...

0 0
možnosti

14. 8. 2013 22:58
Re: Zkušenosti západních urbanistů

To vám moc přeju, abyste v 80 letech nemohl zaparkovat před barákem.

0 0
možnosti

14. 8. 2013 19:10
Zkušenosti z celého světa praví,

že po odklonění automobilové dopravy se na pěší zóny nastěhují dealeři drog a prostitutky. Ostatně podívejte se na Václavák.

0 0
možnosti

M. Písecký

14. 8. 2013 19:28
Re: Zkušenosti z celého světa praví,

Ti už jsou u I. P. Pavlova a Muzea dávno, na Václaváku byli už v době, když tam žádné omezení dopravy nebylo, kromě pěší zóny na Můstku.

0 0
možnosti

14. 8. 2013 18:38
Obavam se, ze ...

... ta revitalizace zase dopadne blbe, asi takhle: http://vetvicka.blog.idnes.cz/c/254122/Revitalizovana-mrtvola.html

0 0
možnosti