Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

KAISER: Ztráta důvěry

Miloš Zeman nevěří Nejvyššímu soudu. Sdělil to včera senátorům, když jim vysvětloval, proč k Ústavnímu soudu nominoval doktora Sváčka, přestože předsedkyně Nejvyššího soudu ho od Sváčka odrazovala. Důvěru k NS prezident ztratil po jeho posledním rozhodnutí, jímž zastavil v rozletu státního zástupce z Olomouce Iva Ištvana.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

23. 8. 2013 6:27
S prezidentem souhlasím

Nevolila jsem M.Zemana, ale jeho nedůvěru v NS sdílím, protože se s jeho výroky setkávám v dlouhém restitučním sporu. Není to proto, že má NS jiný názor, ale proto, že svá rozhodnutí patřičně nezdůvodňuje, na což mám dle Listiny zákl. práv nárok! Jde o aroganci moci, obzvláště výroky soudce Rakovského. V reálu to je tak, že rodinný majetek připadne synovi znárodňovatele restituenti si svou náhradu už vybrali přece na Mírově, Jáchymově / 35 roků/. Kde berete víru, že je Nejvyšší soud profesionální a spravedlivý ?

0 0
možnosti

23. 8. 2013 7:38
Re: S prezidentem souhlasím

Máme a priori nevěřit, jenom proto, že si to s. prezident přeje nebo proto, že máte osobní špatnou zkušenost?

0 0
možnosti

22. 8. 2013 20:03
Schazí nám

Šimek a jeho .... " s politiky netančím", aby lidem došlo kam "pochodujem" pod novodobým "českým " Mussolinym !

0 0
možnosti

22. 8. 2013 18:01
Prezident nevěří Nejvyššímu soudu

No a co? Má to nějaký ústavní nebo právní dopad?

Pokud ne, tak má takový výrok menší hodnotu, než když věří nebo nevěří třeba své dceři, protože to může mít aspoň nějaký dopad na jeho dceru. Tak proč se kolem toho dělá takový humbuk? Leda snad proto, že do projevu politika takové jalové výroky prostě nepatří.

0 0
možnosti

23. 8. 2013 16:00
Re: Prezident nevěří Nejvyššímu soudu

asi tak bych to viděla taky.

0 0
možnosti

22. 8. 2013 15:52
Je jisté už z prezidentské kampaně,že...

Zeman je soudem uznaný lhář a mluva.Čekáte snad,že se změnil?

0 0
možnosti

22. 8. 2013 15:27
Pan prezident nevěří NS,...

...půlka národa (pro hnidopichy v době voleb ta menší) zase prezidentovi :-P

0 0
možnosti

22. 8. 2013 15:38
Re: Pan prezident nevěří NS,...

Jenže to jemu jedno, protože my jsme voliči jednou za pět let, ale on bude pět let prezidentem ...rozdíl je jasný.

0 0
možnosti

22. 8. 2013 15:03
Reformátor?

To přece známe, že kdo nejde s námi je proti nám.

0 0
možnosti

22. 8. 2013 14:48
president? a všech?

řekl bych, že za presidenta máme lháře - viz volba presidenta, kam se prolhal za pomoci dalších lhářů za spolupráce soudružky a její celé rodiny, která "nevěděla" co dělá či dělal její otec fašista a opilce, který pravý stav věci nazývá virózou a porušuje zákony, kde může, neboť mnohdy ani není schopen správně formulovat své myšlenky a o udržení rovnováhy ani nemluvě. toť tak vše.

fr

0 0
možnosti

22. 8. 2013 11:29
ranař, který blafuje.

to je kombinace, s kterou si málokdo ví rady :o) Dokáže najít proti Zemanovi nějakou strategii aspoň Kalousek?

0 0
možnosti

22. 8. 2013 14:49
Re: ranař, který blafuje.

doufám, že ano, na něho je šlouf and his company slabý.

fr

0 0
možnosti

22. 8. 2013 11:07
Neustále se vracíme k rozhodnutí NS a

prezidenta osočujeme z toho, že se vyjádřil kriticky k rozhodnutí NS, jednoho z jeho senátů. NS je instituce, která vyslovuje nejvyšší a precedentní názor naší justice na určitou kauzu, která je k rozhodnutí předkládána. Očekává se, že rozhodnutí bude s konečnou platností určovat jaké jednání, jaký čin, je v souladu s duchem zákona, neboť litera zákona je v tomto případě neúplná, nejasná. Rozhodnutí nemůže být polovičaté a vnášet do kauzy další pochybnosti, což se v tomto případě stalo. NS tedy svou úlohu nesplnil a je neúnosné jeho "práci" v této věci omlouvat a nepřirozené osočovat kohokoliv, že s kritikou veřejně vystoupil.

0 0
možnosti

22. 8. 2013 12:23
Re: Neustále se vracíme k rozhodnutí NS a

S rozhodnutím Nejvyššího soudu ve věci trafikantů také nesouhlasím, ale vy jste zase prokázal, že demokratické principy jsou Zemanovi a jeho fans naprosto cizí. Jako prezident si nemůže dovolit veřejně zpochybňovat rozhodnutí soudu učiněné na základě zákona. To, že si politici, včetně Zemana, když byl premiérem, napsali spoustu zákonů tzv. na tělo je fakt, a ty zákony jsou pro chod státu katastrofou. Ale platí, a soudy se jimi musí řídit. Kritizuje-li Zeman soud za to, že funguje podle zákona v systému, který sám pomáhal budovat ( a oposmlouvou patří mezi jeho základní architekty), pak je pokrytec non plus ultra, a každému demokratovi by se z něho měl zvedat žaludek. A jen tak mimochodem, zpochybňováním jednoho pilíře demokratické moci, se dopouští velezrady.

0 0
možnosti