Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Agresor v metru? Lepší ho ignorovat a vystoupit, tvrdí psychologové

Místo poklidné cesty přehlídka vulgárních výrazů a urážek. Agresivní ženě v pražském metru vadil kufr jedné z cestujících, tak začala sprostě nadávat a urážet ostatní cestující. Server Lidovky.cz oslovil psychology s dotazem, jak se nejlépe zachovat v případě, že se stanete svědky takové situace a jak se agresorům bránit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

18. 9. 2013 15:38
Nic se s takovými lidmi nedá dělat!

Když jsem viděl vido, kde nějaká paní vugárně nadává ostatní spolucestujícím v metru, vybavil jsem si že něco podbného jsem viděl v našem městě v Kauflandu, kde žena podbného vzezření lítalo po nákupním prostoru, nadávala kupujícím a ji chtěl umravnit, ze zlou se potázal, neboť začala sprostě nadávat jemu. U pokladny to odnesla pokladní, která dostal od ní takovou spršku sprosťáren, že od pokladny utekla. Přivolaná ochranka Kauflandu si naprosto nevěděla rady co si s tou ženou počít, neboť by asi pomohlo pouze pořádně jí seřezat a to nelze. Prodavačky i pokladní prý jí znají, někdy její nákup projde bez incidentů, jindy, kdy asi není pod sedativy, tak řádí. Podle lékařů  to prý na stálou hospitalizaci na psychiatrii není, takže se s tím jejím občasným vyváděním v různých prodejnách města musí vydržet.

0 0
možnosti

M. Komárek

18. 9. 2013 16:03
Re: Nic se s takovými lidmi nedá dělat!

podobnou ženskou máme u nás v obci. Pokud se dostaví na nějaké veřejné zasedání nebo třídní schůzky, polovina lidí mlčky odchází. Nemá to řešení, jedině snad se pro ostatní obětovat a na místě ji uškrtit ...

Vypadá to, že s tempem života a všudypřítomným tlakem bude podobných jedinců přibývat. Naštěstí tu nemáme takovou penetraci střelných zbraní jako třeba v USA, kde tito šílenci místo řvaní rovnou střílejí z automatů ...

0 0
možnosti

18. 9. 2013 12:01
Asi bylo nejlepší ji ignorovat

ale na druhou stranu, ty slečny a paní si to nenechaly líbit a to je podle mě taky dobře. Navíc jí nevracely tu strašnou sprostou. Přiznám se, že na jejich místě bych měl sklony na tu osobu zařvat z plna hrdla, až už drží hubu, ale asi bych to tím moc nevytrhnul.

0 0
možnosti

18. 9. 2013 21:41
Re: Asi bylo nejlepší ji ignorovat

Neřvat, nevzrušovat se, ale kopat do zadku.

0 0
možnosti

18. 9. 2013 11:05
Agresor ? A co má bejt ?

Mě doprovází vždy pánové Smith a Wesson. Ti už ho zpacifikuji.

0 0
možnosti

K. Lažnovský

18. 9. 2013 11:32
Re: Agresor ? A co má bejt ?

No, vytáhnout Smith a Wesson ve vagonu metru, tak máš okamžitě po zbrojním průkazu, a minimálně podmínku (pokud jsi byl dosud bezúhonný).

0 0
možnosti

18. 9. 2013 10:44
Lažnovský ty jsi běhal s plackou ......

Opilec a hulvát Ovar Zeman na HRAD.Viď !!

0 0
možnosti

K. Lažnovský

18. 9. 2013 10:54
Re: Lažnovský ty jsi běhal s plackou ......

Jen dokazuješ imbecilitu voličů tzv. české "pravice". Je nezanedbatelné množství těch, kteří nevolili ani jednoho.

0 0
možnosti

18. 9. 2013 8:30
vše souvisí se vším. Čím víc vzteku, tím víc

podělanější život. Takový člověk se dostane do začarovaného kruhu. Problém je, že takoví lidé mají ten latentní vztek a škarohlídký pohled na svět už na počátku (od dětství) a postupně se jim život hroutí, okolí se distancuje a ten človíček se vzteká ještě víc. Je to taková nevědomá magie, a když se člověk nad sebou nezamyslí nebo na to ani nemá, tak dříve nebo později narazí hodně tvrdě. To jsou ale životní lekce, ze kterých se má člověk poučit.

0 0
možnosti

M. Komárek

18. 9. 2013 9:18
Re: vše souvisí se vším. Čím víc vzteku, tím víc

uleví si tím, že u každých voleb to hodí komunistům, případně náckům

0 0
možnosti

18. 9. 2013 0:46
Mně se na tom nejvíc líbil

ten hrdina, co to točil. Jako válečný reportér. Bylo mu jedno, že ta agresívní paní uráží a vlastně i trochu inzultuje ty dámy, co se nebohé zastaly. Plnil svou povinnost reportéra a úspěšně se schovával za jejich zády. Je vidět, že by pro osvětu dýchal. Kretén.

0 0
možnosti

P. Foltán

18. 9. 2013 3:23
Re: Mně se na tom nejvíc líbil

Velmi správně jste se na konci svého příspěvku podepsal.

Co asi měl podle vás dělat?

0 0
možnosti

J. Klimecký

17. 9. 2013 23:53
Znám recept

Když někdo dostane takový hysterický amok a není způsoben drogami, tak řešení existuje a už jsem ho použil. Stalo se to asi před 5 lety a byl to mladý kluk, co vyváděl jako smyslu zbavený. Kolegové si s ním nevědeli rady. Protože to bylo v budově, tak jsem zašel do vedlejší mísnosti, kde byla kuchyňka. Vzal jsem větší hrnek, cca 4 deci. Nabral do něj studenou vodu. Pomalu jsem se bokem blížil k řvoucímu a agresivnímu klukovi. Hrnek s vodou jsem měl za zády. Jak byla vhodná situace, tak jsem před něj předstoupil a chrstnul mu vodu do obličeje. Mírně odspodu přímo do očí a nosu. Chlapec si sedl na zem, kapala s něj voda a řekl jenom: " Á kur.a". Seděl na zemi ještě asi minutu, dvě, už zklidněný.

Tam se musí přerušit situace něčím. Kdyby to bylo venku, lze použít pepřový sprej. V místnosti pochopitelně ne. No pak existují ruce a facky, ale to nemá ten efekt, naopak to graduje. Studená voda  je lepší.

0 0
možnosti

J. Klimecký

18. 9. 2013 0:03
Re: Znám recept

Ale chápu, že v metru zřejmě nikdo hrnek s vodou nemá. Leda Pet lahve s vlažnou vodou a z ní ta voda vyjde v malém množství. Aby to mělo ten efekt, musí to být chladná voda a musí ji být dostatečné množství v krátký okamžik. Tam se přeruší v mozku ten amok. Tak se skutečně má s hysterií postupovat. Mně toto poradil

psycholog specializující se právě na krizové stavy. A zafungovalo to. Nebyl to můj nápad, už dříve jsem to slyšel na školení, že se má takto postupovat. Je fajn, když teorii v praxi může člověk ověřit a ona funguje :-)

0 0
možnosti

17. 9. 2013 23:22
Páni psychologové jsou evidentně

oběťmi své profese - ale popsaný způsob jednání a chování vůči asociálním jevům je pro společnost zkázonosný. Tolerance vůči agresívnímu chování i jiným patologickým jevům je jednak zbabělá a jednak kontraproduktivní, pomocnou ruku jak známo najdeme s jistotou jen na konci vlastního ramene. Není rozumné ustupovat a čekat že za nás bude každodenní konflikty řešit někdo jiný. Právě lhostejnost k asociálnímu a kriminálnímu chování dostala společnost tam kde je - do područí grázlů. Až po nejvyšší patra.

0 0
možnosti

18. 9. 2013 0:49
Re: Páni psychologové jsou evidentně

Naprosto s Vámi souhlasím. Jde samozřejmě o rychlé vyhodnocení situace a přivolání pomoci. Neváhal bych použít ve stanici záchrannou brzdu, snad má řidič jakési signalizační zařízení a je schopen zůstat stát, prozkoumat příčinu a přivolat policii.

 Páni "psychologové" si často pletou teorii s praxí, která může způsobit protispolečenské zvyklosti a návyky takové, že okolostojící neposkytnou ani třeba první pomoc a na chodníku umírajícího člověka pouze překročí. Pokud by byl agresor ozbrojený neb jevil známky, že by mohl být, pak je samozřejmé zavolat policii.

0 0
možnosti

17. 9. 2013 21:59
Krasny navod

jak nebojovat proti zadnemu agresorovi a drzet si vlastni klid - treba kdyby se opakovala mnichovska dohoda nebo sedesaty osmy - on to za nas nekdo vyresi ... total souhlasim s p.Janem Krásenským

0 0
možnosti

T. Tkadleček

17. 9. 2013 21:05
já na to hledím jak jelen...

Je nesporné, že té paní luxusně hráblo... na druhou stranu, někteří lidi se v metru chovají skutečně jako jájínci a občas to je na pěst: blokování dveří ve stanici, i když nevystupujou, roztahování se na dvou sedadlech (i bez zavazadel), vstávání ze sedadla až když metro zastaví (to už má člověk stát před dveřma a ne k nim teprve docházet, ve chvíli, kdy do nich - prázdných - zvenčí někdo vstupuje a pohoršeně se v nich přestrkovat), četba v plném vagonu a pohoršování se nad tím, že mu někdo mačká noviny... No já nevím no, ale ti ostatní účastníci toho videa mi nepřijdou jako vyložení klaďasové. Respektive, nemám žádný jednoznačný důvod si to myslet. Pán v určitém momentu zvolá, že už dal vědět řidiči a nějaká slečna dvakrát za sebou  opakuje: "no, doufám, že příjde jako". A když nepříjde, bude řidič zbabělec? Nebo bude za to, že nepřišel,  zodpovědný ten, kdo ho zavolal? No, ne vážně, lidi.. víc ohledu, protože - a zdaleka nejen proto(!) - jednou může někomu hrábnout naprosto seriozně.

0 0
možnosti

17. 9. 2013 21:42
Re: já na to hledím jak jelen...

mě v Praze hrabe v autě furt na každejch druhejch světlech

0 0
možnosti