Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Zemřel bývalý vysoký funkcionář KSČ Vasil Biľak, signatář zvacího dopisu

V Bratislavě zemřel v noci na čtvrtek ve věku 96 let bývalý vysoký funkcionář Komunistické strany Československa (KSČ) Vasil Biľak, sdělil předseda Komunistické strany Slovenska Jozef Hrdlička. Biľak byl označován za posledního žijícího signatáře takzvaného zvacího dopisu, který se stal formálním zdůvodněním vojenské invaze do Československa v roce 1968.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

7. 2. 2014 16:10
o mrtvých jen dobře

nechte je v klidu spát , chudák Vasil už se nemohl na to tady dívat. Na tu demokracii, fuj!!!!!

0 0
možnosti

9. 2. 2014 15:12
Re: o mrtvých jen dobře

Souhlasím, o mrtvých jen dobře, takže mrtvý Bilak, dobrý Bilak..

0 0
možnosti

J. Sládeček 703

7. 2. 2014 15:54
Jo, za Bilaka lidé nespali v kanálech

či pod mosty jako za demokracie.

0 0
možnosti

J. Klimecký

7. 2. 2014 14:39
Stále dokola

"Vážený Leonide Iljiči, s vědomím plné odpovědnosti za naše rozhodnutí se na Vás obracíme s následujícím prohlášením... Politické prostředky a prostředky státní moci v naší zemi jsou nyní už do značné míry ochromeny. Pravicové síly vytvořily příznivé podmínky pro kontrarevoluční převrat," hlásili ve zvacím dopisu Biľak, Alois Indra a další signatáři sovětskému diktátoru Brežněvovi a prosili o "poskytnutí účinné podpory a pomoci všemi prostředky."

0 0
možnosti

J. Klimecký

7. 2. 2014 14:42
A Vlastička a její kámoši z lidovek:

" Dobrý den, radare, prostě welcome, tak jsme se konečně dočkali,

dobrý den, radare, já ti tleskám,

kámoši usárnou mávali."

0 0
možnosti

J. Klimecký

7. 2. 2014 12:49
Hlavu vzhůru

V průběhu diskuse se mě představitelé jednoho vyhraněného politického směru soustavně pokoušeli přesvědčit, že kolaborace není totéž, co kolaborace. Prý když dva dělají totéž, není to totéž. Chtěli mne přesvědčit, že kolaborace s Američanem je na morálně vyšší úrovni než kolaborace s Němcem, či Rusem. Hm, to se jim nepovedlo. Pro mne není kolaborace s Američanem žádný vyšší level než kolaborace s kýmkoli jiným. Kolaborace je vždy kolaborace. Stejně jako prostituce je vždy prostituce. Sex s americkou prostitutkou také nepovažuji za žádný vyšší level než sex s německou, či ruskou prostitutkou. Že je v současné době módní v určitých kruzích nahlížet na amerického okupanta jako na někoho žádoucího mě neovlivní. Byl jsem proti rusákům, byl jsem proti RVHP, nehlasoval jsem pro vstup do EU. Kdybych žil za nacistů, byl bych proti nim taky.  Respektujte to, prosím. Já vám váš ohnutý hřbet také nevyčítám....

0 0
možnosti

7. 2. 2014 13:03
Re: Hlavu vzhůru

já nebudu přesvědčovat vás ani nikoho jiného.Já jen říkám, že srovnáváte nesrovnatelné věci.Američané nás nikdy neokupovali takže technicky nebylo jak kolaborovat.To,že se tady vedla diskuse o umístění jejich zařízení a vojáků je opravdu nesrovnatelné s r.1938,1968.To, že vy to vidíte jinak a dle mého názoru plácáte nesmysly je vaše svaté právo.Ale nevykládejte nic i víře v Boha apod.Opravdový věřící sice odpouští ale neobhajuje zločiny.A okupace 68 byl zločin.Na rozdíl třeba od vybudování základny pro radar kterou by bývalo bylo nutné uvést do zákonných mezí před stavbou a ne až po ní.To prostě nebyla kolaborace i když vy t tady budete okecávat do aleluja.

0 0
možnosti

6. 2. 2014 20:11
kolaborace je téměř ryze česká záležitost

které nasadila korunu parkanová s vyčítalem

0 0
možnosti

J. Klimecký

6. 2. 2014 20:32
Re: kolaborace je téměř ryze česká záležitost

Kolaborace není specificky česká záležitost, ale když např. srovnáme Čechy s Poláky, tak žel potenciál ke kolaborantství je tu historicky vyšší. A je úplně irelevantní, kterým směrem dochází ke kolaboraci, kdo je aktuálně v roli okupanta, respektive potenciálního okupanta. Zásadně jde přece o tu množinu lidí,  volajících: "Přijďte k nám, pojďte k nám, budeme vám sloužit..." Ta množina lidí je tu u nás početná. A věděl to už dobře Adolf Hitler a věděli to i před ním a ví se to i nyní. Potenciální agresor, potenciální okupant se rozhlíží nad Evropou a říká si: "Jo Češi, ti se skloní a začnou ochotně šlapat v předklonu ještě dříve, než je o to požádáme..."

0 0
možnosti

6. 2. 2014 19:54
bilak je bezvýznamnej prďola jeho podpis ani

knihovna podpisů nic neznamená akce by proběhla uplně stejně, klima té doby bylo paranoia a odhodlání držet blok za každou cenu pozoruhodností je že invazi nepodpořil rumun causesku kterýmu spoluobčani v 90tým roce naplnili kožich olovem

0 0
možnosti

M. Komárek

6. 2. 2014 18:42
Je opravdu neuvěřitelné,

že člověk s IQ sotva 80 může udělat tak hlubokou stopu ve společnosti. To se může ale stát jen za vlády komunistů, kdy totálně selhává přirozený výběr v jakékoli oblasti a inteligence je v podstatě na překážku ...

0 0
možnosti

J. Klimecký

6. 2. 2014 16:47
Okupace

Byli takoví, co zvali německá vojska, byli takoví, co zvali sovětská vojska, a byli takoví, co tu zvali americká vojska. Těžko se to chápe, že jsou lidi, co mají v sobě apriori touhu kolaborovat s někým mocnějším...

0 0
možnosti

M. Písecký

6. 2. 2014 17:11
Re: Okupace

A jsou takoví zm*di, kteří jsou schopni srovnávat radar s pár desítkami vojáků v omezeném prostoru patřící zemi, se kterou sdílíme civilizační hodnoty, s brutální okupaci čtvrt miliónem vojáků despotické asijské totality za ůčelem svržení vlády a nastolení loutkového režimu.

Naštestí vás bolševiků každý den 15 chcípne :)

0 0
možnosti

6. 2. 2014 15:06
nemělo se to ani nikde zveřejnit, to jsou média ,

co tady dělají politické nátlaky na lidi..................................co nám je do Biľaka, 20ti letí ho ani neznají,,,

0 0
možnosti

6. 2. 2014 14:30
Bilak

Neumim si predstavit,ze by v Nemecku az do prirozene smrti zili zlocinci jako Goebbels a jini.Nevidim Bilaka jinak.Jeste aby dostal statni funus.Fuj jeho pamatce

0 0
možnosti