Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Soud z formálních důvodů nevydal Mašínovým rodinný statek

Sourozenci Mašínovi nedostanou zpátky rodinný statek v Lošanech na Kolínsku, rozhodl Krajský soud v Praze. Majetek jim zabavili komunisté, celý ho rodina zpátky nikdy nedostala, protože bratři Ctirad a Josef žili v zahraničí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

10. 2. 2014 19:30
Měl bych poslední otázku

Mohli byste mi říct vy kteří obhajujete bratry Mašíny. Proč nyní kdy podle vás je zde demokratický stát, nemusí se bát StBaků,komunistů nejsou tady dráty nikdo po nich nebude střílet,můžou si svobodně říct co si myslí. Proč se tito hrdinové bojí přijet do své rodné vlasti? Pan Paumer tady žil a nic se mu nestalo, nebyl stíhán natož vězněn

0 0
možnosti

9. 2. 2014 18:33
Stačí vždycky jen jméno Mašín,...

... aby se na stránkách Lidovek spolehlivě hned několik exemplářů kyselý rudých blbů veřejně vykadilo. Z takových se zvedá kufr snad každému soudnému člověku. Je zřetelné, že většinou o příběhu bratří M. vědí kulové, hlavně, když se rozhýkají svým "spravedlivým hněvem", plácají nesmysly a vedou svůj ohavný třídní boj. Stydím se za všechna taková kořalkou úplně vypálená individua.

0 0
možnosti

9. 2. 2014 21:22
Re: Stačí vždycky jen jméno Mašín,...

Řada členů 3 odboje i někteří historici se shodují na tom že činy bratrů Mašínu neměli nic společného z odbojem. Jejich činy v žádném případě nepoškodili režim. Nechcete o těch skutečných hrdinech tvrdit že jsou rudí blbové. Za hrdinské činy bych považoval práci skupiny Černý lev 777. Ti skutečně snepřijemňovali život komunistickým funkcionářům

0 0
možnosti

9. 2. 2014 12:50
tak je to správné,

tak to má být,

0 0
možnosti

8. 2. 2014 2:14
Panu Mouchovi

Pane Moucha s ti nazorem, ze odbojari by nezabili cekeho policajta, vas omlouva, naivita. Ono tech ceskych policajtu odborari zabili dost. Protoze se mi zdate slusny clovek, tak vam davam jeden priklad, zabiti vlastne nevimnych ceskych lidi. Vynatek se zpravy

" Syn generála Luži Radomír později do Hřiště trestnou výpravu, složenou z ruských a českých partyzánů. Partyzánský soud pokračoval okamžitým trestem - pět z místních četníků bylo postupně odváděno do sklepa, kde byli popravováni. Jeden však nedokonale, takže přežil. Mezi touto pěticí nebyl zrádný starosta, a pouze dva ze tří konkrétně zasahujících četníků... Ale byli to slouhové režimu - a nacisté by do ruky nedali zbraně lidem, kterým by nedůvěřovali..

Normalne se pri akci skutecne pouziva nuz, Na podriznuti cloveka jsou vycviceni vsichni se specialnich jednotek.Nemohu si dovolit vystrel, tim by prozradili celou akci  Vybral jsem vam priklad, kdy to slo, protoze byl sklep,

0 0
možnosti

8. 2. 2014 2:19
Re: Panu Mouchovi

Pokud chcete, tak v knize "Smrt si rika Engelchern " se spisovatel Mnacko, zamysli nad nutnosti zabiti nevinneho cloveka pri partisanske akci aby nedoslo k vyzrazeni skupiny. Odbojari si nemohli dovolit risk nechat zit lidi ni kdyby byli sebevice nevinni.

0 0
možnosti

M. Lejček

8. 2. 2014 0:17
Bordel

Pouze a jen signal, ze tu pravo nefunguje. Kazdym rokem mene se prestavam Masinum divit, ze se na Zapad prostrileli. My se na nej totiz za chvili budem prostrelovat taky. Staci nechat jeste chvili fungovat takove pochybne veci jako je ŘSD a hlavně bývalé ŘSD, ČKD, ČKD Group v návaznosti na kohokoliv. a daolší a další...

0 0
možnosti

7. 2. 2014 15:59
Bratři Mašínové a III odboj na F

To není správné.

0 0
možnosti

M.Halasek

7. 2. 2014 13:17
Největší pováleční hrdinové

českého národa si svůj sprostě ukradený majetek zločinci s rudým mozkem plně zaslouží! Vyzývám ve jménu svobody, demokracie, TGM a rodiny Mašínů ke spravedlivému potrestání všech komunistů, nejpřísnějším způsobe, ne podle hesla , Nebudeme jako oni , ale Na hrubý pytel, hrubá záplat!

0 0
možnosti

7. 2. 2014 13:50
Re: Největší pováleční hrdinové

Souhlasim!

0 0
možnosti

7. 2. 2014 10:47
Aby se na západě mohli

usadit potřebovali přepadnout auto s penězi? nebo potřebovali bojovat s komunisty a tak přepadávali nevinné , to je boj ? přepadnout policejní stanici ,zneškodnit policajta a ukrást zbraně, možná to zavání nějakým soukromým vyřizování účtů, ale každý tomu jinak říká,,,, kdo ví co navykládal v cizině , že jsou bojovníci za mír ? proč tedy přepadli auto s penězi? za svoje činy měli být v base to by bylo tak nejlepší jejich vyrovnání.

0 0
možnosti

7. 2. 2014 10:52
Re: Aby se na západě mohli

Ve stejném duchu se tak nese i poslední výrok Josefa Mašína ohledně smrti Jana Palacha. Jan Palach byl podle něj slaboch a psychicky labilní člověk; zbabělec, který místo toho, aby zvedl zbraň proti okupantům, zvolil sebevraždu. Pohrdavý úsměv jednoduchého kovboje nad rozpolcenou duší útlocitného intelektuála. Představa, že bojovat se dá i jinak než se zbraní v ruce, nebo nějaká abstraktní myšlenka sebeobětování jiného než kulkou do hlavy, jsou Josefu Mašínovi zřejmě cizí. To by ani tak nevadilo. Mašín však (opět) promarnil dobrou příležitost mlčet. Zlí jazykové by totiž mohli říct, že to, co udělal Jan Palach, vyžadovalo neskonale více odvahy než podříznout krk svázanému policajtovi.

0 0
možnosti

7. 2. 2014 9:48
Jestli existuje někdo, komu by měl být vrácen majetek,

vyplaceno odškodné za dobu (reálsocialismu), a ke komu by měl mít každý skutečný Čech úctu, tak je to rodina Mašínova. Rodina legionáře a hrdiny protinacistického odboje, jehož dětem vyhlásili komunisté válku, nikoli naopak, jak se nám to snaží vnutit bolševicko-slvjanofilská propaganda šířená z Institutu. Této rodině byl majetek ukraden dvakrát. Nejprve komunisty, přímo, později Klausovskými bolševiky, prostřednictvím restitučních zákonů, psaných pro svazáky, agenty, veksláky, zelináře a světské, jedním slovem kamarády "největšího z Václavů". Ale tyto zákony řešily stejně jen zbytkové majetky. Skutečné majetky byly rozdané už před tím jiným kamarádům - Soudkům, Komanickým, Čekanům, Charouzům, Chvalovským, sponzorům ODS, kteří s nimi naložili tak, že máme nyní státní dluh skoro 2 biliony Kč. Každý, kdo toto hájí a tvrdí o Mašínech, že jsou vrazi, by měl už dávno sedět za propagaci zločinného režimu.

0 0
možnosti

10. 2. 2014 9:25
Re: Jestli existuje někdo, komu by měl být vrácen majetek,

Pane Houška, naprostý souhlas, ale věřte, že tomuto národu to těžko zde lze vysvětlit.  O Mašínech již vyšla řada knih, kdo se chce poučit, má možnost. Kdo je připo- dělanej ( pozor slova na indexu ), měl by alespoň být zticha, aby tolik nesmrděl

0 0
možnosti

7. 2. 2014 9:31
Žalobu musejí podat všichni dědicové

to zřejmě stojí v nějakém zákoně a je to tak v pořádku, ne všichni dědicové totiž musí o dědictví stát (dědictví může obnášet i dluhy apod.). Myslím si, že existuje nějaká cesta, jak je možné se nechat z dědictví vyloučit. Pak je samozřejmě možné nechat se před soudem zastupovat, pokud některému z dědiců jde o to, aby se nemusel osobně účastnit soudního řízení.

Tento pokus obejít zákon, že o dědictví požádala jen jedna z několika oprávněných osob, bych snad ani nenazvala formální chybou.

0 0
možnosti

7. 2. 2014 18:33
Re: Žalobu musejí podat všichni dědicové

Máte nějaký pocit, že by paní Zdena chtěla nějak " okrást " bratra a dědice ? Vždyť tam skoro o nic nejde, já to beru jako symbol, ale promluvím o tom s paní Zdenou při vhodné příležitosti, v každém případě bude paní Zdena mluvit o rodině Mašínů v březnu v Hostinném v Podkrkonoší, kde může, kdo je z okolí tam přijít. Konání bude sděleno tamním tiskem.

0 0
možnosti