Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Osvojení dítěte homosexuály? Ne, ne, ne, shodují se vzácně poslanci

Ministr pro lidská práva Jiří Dientsbier (ČSSD) přišel s dalším návrhem, který jitří emoce. Se skupinou poslanců chce v květnu předložit novelu zákona, podle níž by si registrovaní partneři mohli osvojit potomka svého protějšku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Komárek

25. 4. 2014 8:17
Paní Kulhánková,

často proti vám vyjedu, ale tady s vámi 100% souhlasím. Obhájci adopcí argumentují "vývojem společnosti". Hmm, takto argumentovali i budovatelé komunismu. Ne každý vývoj je správným směrem a je třeba bránit to, co je přirozené.

0 0
možnosti

25. 4. 2014 8:45
A co je podle tebe v dnešní době přirozené?

..

0 0
možnosti

M. Komárek

25. 4. 2014 8:14
Dodnes slyším Hromadu, jak přísahal

při prosazování registrovaného partnerství, že to je definitivní fáze, že adopce dětí NIKDY nebude požadována.

0 0
možnosti

26. 4. 2014 5:28
Re: Dodnes slyším Hromadu, jak přísahal

Komárek, vy podnikatelé také tvrdíte, jak jste poctiví, a zatím kradete ani poledne nedržíte.

0 0
možnosti

24. 4. 2014 14:21
Samozřejmě že ano...

..o co jsou horší dvě ženy či dva chlapi proti páru muž a žena? Záleží na tom, co jsou schopni dítěti dát, nikoliv na sexuální orientaci. Už vůbec bych neodmítal osvojení dítěte partnera stejného pohlaví. Proti tomu může být jen zaslepený hlupák.)

0 0
možnosti

24. 4. 2014 17:47
Re: Samozřejmě že ano...

Právě ta sexuální orientace jim neumožňuje dítěti dát vzor toho, jak se k sobě chová normální pár, což děti odkoukají doma. Děti vychovávané homosexuály mají stejné problémy jako děti, které vyrůstají bez jednoho rodiče - potíže vytvářet si normální vztahy k chybějícímu pohlaví. Pokud chybí otec, jsou u chlapců i potíže s autoritou. Absence otce je nejvýraznější korelace u vězeňské populace. V pubertě jsou potom děti zmatené a připadají si divné, když je přitahuje opačné pohlaví. "Normální" totiž každému připadá to, co vidí doma.

0 0
možnosti

24. 4. 2014 4:18
Já s návrhem

nemám naprosto žádný problém. Ono totiž vždy záleží na situaci. Ale myslím si, že skutečně může nastat taková situace, kdy by se dítě dostalo do ústavu jen proto, že nemůže být osvojeno člověkem, s kterým jeden z jeho rodičů dlouhodobě žil, má k němu citové pouto a odloučení od něho může pociťovat jako naprosto nepochopitelnou a nespravedlivou újmu. A je naprosto jedno, zda je ten partner jeho rodiče opačného či stejného pohlaví, jako ten jeho rodič. Jsem totiž přesvědčen, že by mělo vždy být postupováno tak, aby bylo učiněno vše v zájmu dítěte, nikoliv v zájmu nějakých skupin, ať už to jsou různé názory církví, nátlakových skupin či dokonce nějakých Kulhánkových. Dítě samo by ve finále mělo mít v tomto směru poslední slovo a říci, u koho chce být. A neříkejte mi, že dítě nemá právo se samo rozhodnout a že dospělí jsou moudřejší!

0 0
možnosti

24. 4. 2014 9:20
Re: Já s návrhem

Skutečnost je ovšem taková, že žádná taková situace dosud nenastala. A proto je lépe čas poslanců a peníze daňových poplatníků věnovat skutečným problémům, než si řešit problémy, které by teoreticky možná jednou mohly nastat, a měnit kvůli nim zákony.

0 0
možnosti

24. 4. 2014 0:24
Jen dva prstíčky tam strčíme

Dienstbier řeší neexistující problém. Doložil někdo, kolik podobných případů se kdy dostalo k soudu? Tohle je jenom další kolečko salámu, které má vést k povolení adopce homosexuály všeobecně.

0 0
možnosti

24. 4. 2014 4:20
Re: Jen dva prstíčky tam strčíme

A tak mi tedy řekněte, milostivá, proč se tak stavíte na zadní? Tady jde o to, aby byla taková právní úprava pro případ, že k takové situaci dojde třeba v budoucnu.

0 0
možnosti

23. 4. 2014 22:21
špatný návrh

Neznám statistická data, ale léta byl nedostatek bezproblémových dětí k adopci. Je tedy nesmysl zvyšovat "přetlak" zájemců zapojením homosexuálních párů.

Vyznávám konzervaticní hodnoty ve smyslu rodiny jako základu státu. Proto by stát měl všemožně podporovat normální rodiny. Je nelogické, když partneři s dítětem žijí formálně odděleni, protože to je pro ně finančně výhodnější.

Podpora samoživitelek je zase jiná záležitost. Pokud nemá dobrého plátce alimentů tak mnohé žijí na hranici chudoby.

0 0
možnosti

D. Stirský

23. 4. 2014 20:28
A ještě poznámka: Opět unfair titulek.

Jednoznačné ne říká mladý Benda, bývalý ministr školství za ODS a pak poslankyně z TOPky. Jiní poslanci chtějí znát předlohu, jiní říkají ano. Takže titulek by stejně tak mohl být "Ano, ano, ano, shodují se vzácně poslanci." Ostatně vzhledem k tomu, že sbírkou projde za rok několik set zákonů, bude vzácností spíše neshoda poslanců. Většina norem je apolitických a poslanci je bez problémů schválí, ať již jsou z jakékoli partaje.

0 0
možnosti

D. Stirský

23. 4. 2014 19:57
Někteří diskutující zjevně nechápou, co tím

pan D. (který mně jinak moc sympatický není) myslel: Na větě žije asi 8 miliard lidí. A každý z oněch 8 miliard je neopakovatelný originál. A stejně originální jsou i lidské osudy. Předpokládejme, že paní Jana bude mít děcko - otec znám nebude (pamatujete na seriál Nemocnice, jak doktorka Dana - hrála ji paní Štěpánková - tvrdila, že otec její dcerky prostě neexistuje?) A bude žít po mnoho let s paní Lenkou, děcko budou vychovávat společně. Pak paní Dana zemře při autonehodě nebo ji skolí rakovina. A co s dítětem? To bude citově vázáno na pí. Lenku a bude chtít zůstat s ní. A o takovéto případy jde. Kdyby návrh prošel, půjde - předpokládám - o pár případů ročně. Co mně připadá ujeté je to, aby si dvě lesbičky cíleně zařídily umělé oplodnění - to už mně přijde trošku nezodpovědné a sobecké. A pak: naprostá většina gayů a leseb bude plně souhlasit s tím, že pro děcko je nejlepší klasická rodina. Jenže, jak už píši v úvodu, je nás 8 miliard a lidské osudy jsou velmi různorodé.

0 0
možnosti

23. 4. 2014 21:30
Re: Někteří diskutující zjevně nechápou, co tím

Argumentovat případem vymyšlených osob z nějakého seriálu je opravdu inteligentní. To už můžete rovnou navrhovat zákony na ochranu princezen před draky.

Každé dítě má otce a matku a má právo oba znát. Oba rodiče mají k dítěti povinnosti. Pokud jeden z nich zemře, automaticky se stará druhý. Pokud zemřou oba, starají se jiní pokrevní příbuzní. Další osoby připadají v úvahu pouze v případě, že pokrevní příbuzní nejsou nebo nemají zájem.

0 0
možnosti

23. 4. 2014 19:44
Jen jeden s dotázaných

zmínil zájem dítěte. A ten musí být vždy na prvním místě! Společnost musí dětem zabezpečit jejich normální vývoj. Momentálně je normální křesťanská rodina. Až bude normální rodinou třeba žena a pes, tak to už tu nechci být.....

0 0
možnosti

23. 4. 2014 19:17
Dienstbier by se neměl do ničeho plést!

Sám si neumí řádně uspořádat vztahy a žije s matkou svého dospělého syna na hromádce. Ti, kteří ho volili jsou úplně praštění!

0 0
možnosti

23. 4. 2014 19:35
Re: Dienstbier by se neměl do ničeho plést!

To mate pravdu !   Hodne hlupaku bylo oblbeno jmenem stareho komundiry, tak volilo mladeho komundiru. Je to opravdu nepochopitelne.

0 0
možnosti