Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Stropnického matrix

Otázka, zda se máme být ostražití k Rusku, k jeho nově probuzené vůli k moci i agresivitě, je zcela legitimní. Už měsíce to dokládá dění na Ukrajině. Lidé odpovědní za bezpečnost by měli bedlivě analyzovat, co konkrétně teď může hrozit Ukrajině, co našim spojencům v NATO i EU (Estonsku, Lotyšsku, Litvě, Polsku, Rumunsku...), co Česku a jak můžeme uspořádání po konci studené války upevnit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Bárta 150

14. 5. 2014 19:46
Stropnický

na tomto místě nemá co dělat.  Psychologické studie o společnosti může produkovat jinde.

0 0
možnosti
Velmi souhlasím

Velmi s komentářem pana Petráčka souhlasím. Vyjádření ministra Stropnického mě krajně překvapilo ze dvou důvodů. (Ano, mluvím o jeho přesném a skutečném vyjádření, které si kdokoliv může dohledat.) 1) Býval rozumný a chytrý chlap, snad stále je - jak tedy mohl provést tak hroznou analýzu (plnění mezinárodního závazku součinnosti vs. násilná okupace)? 

2) Mnoho let byl diplomatem, má i diplomatické vzdělání. Ví, že každé slovo s potenciálním zahraničně politickým, natož geopolitickým(!),  dopadem okamžitě chytí agentury a oblétne svět! Navíc je zvyklý na diplomatický slovník, který musí být ještě obezřetnější než slovník politický.

Jeho lapsus si vysvětluji tak, že na instantní reakce světových agentur za ta léta zapomněl a promluvil především pro domácí voliče své strany, která se do značné míry profiluje na populismu. Promluvil tedy populisticky ... Ztratil na tom dost kreditu a ještě více druhý den, když ho okolnosti přiměly otočit skoro o 180°.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 19:02
Re: Velmi souhlasím

Analýza a vyjádření pana Stropnického nebyla vůbec hrozná, naopak byla výstižná a dle mého názoru vyjadřující názor většiny společnosti. Veškeré mezinárodní závazky České republiky vzhledem k NATO jsou totiž obsaženy ve Washingtonské smlouvě z roku 1949, ke které se ČR přihlásila. Žádné jiné závazky ČR vůči NATO nemá. Ve zmíněné smlouvě není ani zmínka o nějaké trvalé přítomnosti jakýchkoliv cizích vojsk na území kteréhokoliv členského státu.Neustále zjišťuji, že všelijací t.zv. politologové a mnozí pisálci se obecně vyjadřují k věcem, jimž nerozumí a ani nejsou schopni si prostudovat materiály, které se věcí týkají. Hlavně že píší a hloupí novináři jim to tisknou. A nebo že by tito novináři byli zaplacení některými koaličními či opozičními politickými stranami s úmyslem škodit hnutí ANO s cílem rozbít jej tak, jak se jim to podařilo s VV?

0 0
možnosti

V. Vojáček 852

14. 5. 2014 9:41
Stropnický

Plně z panem Stropnickým souhlasím,že rozmístění vojsk Nato by byl problém.

Nebot američtí vojáci si vozí kontingent z USA a to i včetně jídla,tak to je problém mnoha zemí světa kde nejde nic do rozpočtu.A taky si jsem přesvědčen o nesmyslnosti nasazeni vojáků z USA kteří dělají bordel na všech základnách po celém světě.Největší neštěstí byla bývalá Jugoslávie,kde celé Nato utrpělo největší porážku za zvěrstva,která dopustily.Statisíce hrobů dnes to jen připomíná:Taky jak napadly Sadáma .Taky to nebylo košer A v Afganistánu to už jen fiasko potvrdílo.Američani chtěj být policajtama na celém světě a nikdo je vlastně nemá rád Ale ještě je tady protistrana,která nemá pro žvásty nahnáno

0 0
možnosti

J. Holič

14. 5. 2014 12:02
Re: Stropnický

1.) Není pravdou, že vojenská základna s jednotkami armády USA nepřinese hostící zemi žádné zisky. 2.) Není pravda, že by šlo primárně o zisky, v NATO má jít naopak primárně o obranu aliance. Proto ta kritika Stropnického. 3.) Není pravda, že šlo ve výroku o vojáky USA, šlo o jednotky NATO, což nemusí být totéž. 4.) Není pravdou, že vojáci USA "dělají bordel na všech základnách po celém světě". To zastoupení počtu incidentů v konkrétní zemi je většinou takové, že byste mohl stejně tvrdit, že Češi všude jen kradou a pašují drogy, proto je nikdo nemá rád. 5.) Co konkrétně máte na mysli s tou Jugoslávií? 6.) Není pravda, že by Avghanistán bylo fiasko. 6.) Není pravda, že USA nemá nikdo na světě rád. 7.) Oprávněnost něčího postupu se neposuzuje podle toho, kdo má nanáno. Pokud se tedy nehodláte nadále ztrapňovat, pište argumenty podepřené fakty, nebo nepište vůbec. Pevně věřím a doufám, že toho jste schopen.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 9:29
Co to je za stát,

kde šašek, nebo herec, nebo obojí dohromady, může být ministrem obrany a vrchní velitel pijan?

0 0
možnosti

14. 5. 2014 8:48
zjednodušené

Pane Petráčku, s Vaším článkem souhlasím, ale vidíte to zjednodušeně.

a) Pan Stropnický to řekl v určitých souvislostech a trvalý pobyt cizích vojáků na území státu není jednoduchá záležitost. Byl jsem pro americký radar v Brdech, ale tenkrát bylo 70% spoluobčanů proti - a to se nejednalo o bojové jednotky.

b) On je pro navýšení rozpočtu na armádu na 2%, což také podporuji.

c) Mnoho rusofilů by vyléčil pobyt v Rusku či práce v ruské firmě. Je to prostě jiná mentalita lidí. To ale nic nemění na skutečnosti, že Ukrajina byla neutrálním státem a Západ se ji snaží přetáhnout na svou stranu. Tím to vše začalo.

Bohužel pan Obama je  neúspěšný prezident - zjednodušeně řečeno, jeho protěženci v Libyi mu zamordovali velvyslance, v Egyptě se opět prosadila armáda proti Muslimskému bratrstvu, v Sýrii se Asad zřejmě udrží, islámští extremisté už válčí i mezi sebou, Irák nedávno uzavřel dohodu s Iránem, v Afganistánu to opět vyhraje Taliban až odejdeme, zdravotnická reforma v USA je neúspěšná.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 10:06
Re: zjednodušené

No to, jak dlouho se Stropnický v politice pohybuje, by si už mohl dávat trochu bacha, co mu z huby vypadne, bez ohledu na to, jak to třeba myslí :-/. Za jeho "péči" o mou citlivost na tzv. cizí vojska v Česku mu tentokrát neděkuji.

Co se týče Ukrajiny - žádná EU ani USA tam nevyslala armádu, neanektovala Krym a nepodrývá autonomii země. V tom je podstatný rozdíl v přístupu k neutrální zemi ;-).

0 0
možnosti

14. 5. 2014 8:08
Ministr něco neobratně kecne a .......

....tlupa novinářů to rozmázne do absurdity.Pochopitelně za frenetické reakce té části politického spektra,které se běžně nazývá kolaboranty,zde jen opatrně ,,rusomilci".Stačila zmínka o radaru s pár techniky a byl cirkus k neuvěření.Opravil bych tvrzení pana Petráčka.Agresivita Ruska se neprojevila v současnosti,byla trvalá od počátku!Jak v ekonomice,tak ve vojenské oblasti.Již požadavek české strany o zaplacení dluhu byl brán málem jako útok na Rusko a podle toho i splacen.Místo 3,5 miliardy jen 140 milionů a dost.A vše je tajné,pochopitelně.Obsazením části Moldavie,tzv. Podněstří to pokračovalo.O příkladu Kosova se mohlo mluvit až za 10 let po tomto.Válkou v Čečensku to jen pokračovalo.Není na vše místo,ale poslední akce jasně odhalují fašismus ruské vlády a její nebezpečí pro svět.Zakázat KSČM můžeme.je to jen ruská,pátá kolona těchto fašistů.Včetně všech doprovodných organizecí.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 7:26
Jen hloupé žvanění.

Je známo, že před rokem 1968 SSSR opakovaně žádal ČSSR o pobyt svých vojsk u nás, Ani komunista, jakým byl Antonín Novotný si nedovolil tento pobyt zlegalizovat.  Tak tedy poté Rusáci využili dění v roce 1968 a svá vojska sem prosadili pomocí zrady Dubčeka, Smrkovského a dalších představitelů KSČ s výjimkou  Františka Kriegela, který se jako jediný z politiků ukázal být vlastencem a odepřel podepsat Moskevské protokoly. Nutno podotknout, že sovětská vojska byla také členem vojenské aliance, jíž byla ČSSR členem. Současné politické tanečky kolem výroku pana Stropnického jsou směšné a trapné. Konkrétně panu Kalouskovi by bylo záhodno nechat zaplatit včerejší den "jednání" poslanecké sněmovny ve výši  500 000 Kč. Rozmístění či nerozmístění jakýchkoliv cizích vojsk v ČR - to je jeden z mnoha zásadních problémů, který se přímo týká všech občanů ČR a jako takové by mělo být řešeno referendem. Konkrétně zde se projevuje absence zákona o obecném referendu.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 8:16
Re: Jen hloupé žvanění.

Rozmístěním vojsk se nerozumí rota výsadkářů,nebo techniků radaru!Takové rozhodnutí spadá do kompetence velitele armády.Referendem se rozhoduje o větších záležitostech.A to tam,kde nestačí parlament.Nebo jej referendum nahrazuje.Což není případ Česka.Proti fašistickému státu je nutné být na pozoru.A Rusko jím je!Se všemi atributy.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 7:03
Vyléčí je jedině pobyt v Rusku

Tady už pomůže jen několika měsíční pobyt celé vlády a všech rusomilů přímo v Rusku - ale mimo Kreml coby řadoví lidé. Rusomil K.H. Borovský se vrátil z rusomilství zcela vyléčen a až do smrti varoval před jakýmkoliv obdivem či dokonce spoluprací s Ruskem. A to se stalo už před 150 lety.

0 0
možnosti

13. 5. 2014 22:57
Tohle neměl ministr obrany

nikdy vypustit z úst!

0 0
možnosti

14. 5. 2014 7:33
Re: Tohle neměl ministr obrany

Proč to neměl vypustit z úst? Je snad v právním státě, za jaký se vyhlašujeme zakázáno mluvit pravdu? Tuto pravdu může prokázat ovšem jedině referendum občanů k trvalému pobytu či nepobytu jakýchkoliv cizích vojsk na našem území. Mám za to, že pokud by se takové referendum konalo, jeho výsledky by jenom daly za pravdu panu Stropnickému. Všelijaké hloupé kecy a žvanění kolem tohoto problému a to z obou stran by bylo jednou provždy zažehnáno.  Ono totiž pobyt vojsk ruských, amerických, německých, francouzských či jakýchkoliv jiných  kromě našich je pobytem cizích vojsk, ať to kdokoliv okecává jakkoliv.

0 0
možnosti

V. Getz

13. 5. 2014 22:03
co zveřejnit přesný opis článku

Pokud tomu rozumím řekl pouze,že narozdíl od Poláků,kteří požadují umístit jednotku Nato my toto nechceme. Naprosto souhlasím a podepisuji. Je odporné kolik novinářů a čt doslova plivou na to co řekl,ale nikde ho necitují.

0 0
možnosti

14. 5. 2014 9:39
Re: co zveřejnit přesný opis článku

Otazka je , zda to opravdu nechceme. ja jsem treba jak pro radar, tak i pro stalou posadku NATO u nas. Upozornuji ze posadku NATO, je jedno zda to budou americane, nebo jine narody, proste jako clen NATO zde mit stalou mezinarodni posadku. Povazuji to za stejnou samozrejmost, jako ze armada nakupuje zbrane.

0 0
možnosti