Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Politici chtějí v Brně zlevnit „šalinkartu“, pouze pro místní. Co na to soud?

Nadměrný počet aut v ulicích a z toho pramenící znečištěné ovzduší dlouhodobě trápí obyvatele Brna. Řešení by mohl přinést nový plán zastupitelů za Stranu zelených, kteří navrhují razantní zlevnění ročních „šalinkaret“. Má to ale háček – nižší jízdné by platilo pouze pro rezidenty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ZK

7. 7. 2014 17:59
Kolik lidí, kteří v Brně nebydlí, si kupuje šalinkartu?

A proč by to dělali?

0 0
možnosti
JF

8. 7. 2014 12:29
Re: Kolik lidí, kteří v Brně nebydlí, si kupuje šalinkartu?

dojíždějící ( vlakem, busem) za prací, studenti, atd... ti si ji kupují. Někteří jako integrovanou, jiní běžnou.

0 0
možnosti
JF

7. 7. 2014 17:07
dobrý nápad

pokud by brňáci pochopili, že mají nechat auta doma a cestovat co nejvíc MHD. Sama z Brna nejsem, ale i nám dojíždějícím autem by pomohlo, kdyby aut v Brně bylo na ulicích co nejméně.

0 0
možnosti
TK

7. 7. 2014 15:25
veřejná doprava - zdarma

Jediné řešení: veřejná doprava ve městech by měla být zdarma pro všechny, pro místní i pro turisty.

Pokud by jí nemohl rovnou platit stát (ideální, ale asi nemožné), platili by jí obchodníci, prostě místní firmy. Ty by tento náklad mohly promítnou do cen.

Tak by snad i ti šílenci, co pořád jezdí v rámci města autem přestali tuto děsivou věc dělat. Jezdili by jen mafiáni, A ti by se snad časem dali postřílet.

0 0
možnosti
PB

7. 7. 2014 17:49
...

Proti myšlence MHD zdarma nic nemám, naopak jsem pro.

Ale šalinou neodstěhujete všechno (a to už jsem stěhoval fošnu, windsurfing, kajak, ... ;) a objíždění více destinací se s MHD dost protáhne - z hodinové záležitosti se může stát výlet na půl dne.

0 0
možnosti
MN

7. 7. 2014 12:21
Bezva, ale...

Obávám se, že toto neprojde. Jak tedy soudně, tak i ekonomicky. Ceny paliv, energií jsou takové, jaké jsou, k tomu přičíst veškeré náklady na opravy servis a platy zaměstnanců atd.

Z článku plyne, že by se jednalo jen o město samotné, bez regionální dopravy do něj či z něho. Takže dojíždějící lidé si moc nepomohli. Tam je třeba koupit některé zóny navíc.

Integrovaný systém dopravy je celkem složitý organismus vzájemně propojených a spolupracujících vazeb. Nejde jeden segment systému zvýhodnit vůči jinému. Myslím, že ušetřené peníze by byly vytaženy jen z jiné kapsy, nebo kapsy někoho jiného.

0 0
možnosti
PH

P. Helebrant 375

7. 7. 2014 13:14
Re: Bezva, ale...

A proč by to nemělo projít? Když budu mít jako pražák na kartu jízdenku třeba o 5 korun levnější, tak na tom město nemůže prodělat, protože si tu kartu pořídím. Nebudu si pořizovat kartu Pardubic, když tam nebydlím. A když tam přijedu, zaplatím plné jízdné. Když DP oddělí ty, co dojíždí za prací, tak v tom nevidím problém. Klidně zaplatím v "cizím" městě plné jízdné jako návštěvník. Mě to připadá normální, protože mnoho lidí přestane jezdit do práce autem. Tohle není o ekologii, ale o parkování. Kam se člověk podívá je auto, které tam ale v noci není, protože řidič je se svým plechovým miláčkem doma. Je to dobrý nápad, a doufám, že se toho Praha chytne taky.

0 0
možnosti