Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Eutanazie v Česku? To bychom rovnou mohli zavést trest smrti, míní politici

Případ možné vraždy v rumburské nemocnici nanovo otevřel diskusi o eutanazii. Spekuluje se totiž o tom, že sestra, která je nyní viněná ze zabití, pouze vyhověla přání těžce nemocné pacientky. Má šanci návrh zákona, který po šesti letech znovu předkládá právník Milan Hamerský?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LK

27. 8. 2014 14:09
Plést si pomoc při umírání s trestem smrti,

to může jen opravdový bl...   politik.  

Trest smrti bych zavedl. Pro zloděje, kapsáře, lupiče,...

0 0
možnosti
ČP

25. 8. 2014 17:13
Jedině referendum o

euthanasii, ale i trestu smrti může rozhodovat-politici v žádném případě ne.Ti naši vyžírkové a mluvkové určitě ne.

0 0
možnosti

25. 8. 2014 13:18
... to bychom rovnou mohli zavést trest smrti.

A proč ne? Kolikrát by to bylo třeba na hajly kriminálnické.

0 0
možnosti

25. 8. 2014 14:57
Re: ... to bychom rovnou mohli zavést trest smrti.

Také jsem pro. A zároveň pro jeho uplatnění vzhledem ke dnešním politikům, kteří si hrají na nějaké nadobčany. Za nadobčany, kteří jsou povoláni rozhodovat za občany.

0 0
možnosti
KJ

K. Jež

25. 8. 2014 12:26
Každý by byl pro, kdyby jen tušil jak to chodí :::))))

Ale obecně platí, že ti co unesou kvér a dokážou se rozhodnout včas jsou na tom líp.

0 0
možnosti
JT

25. 8. 2014 11:56
Na Hippokrata bych se zase moc neodvolaval

V prisaze jsou zakazany i operace. Ale jinak jsem proti. alespon se nedockame ukecavani starych lidi detmi, at nejsou sobci a nechaji se utratit.

0 0
možnosti

25. 8. 2014 11:11
O co jde?

Zásadně nejde o záležitost politickou, ani ideologickou. Jde o věc vědomí a svědomí a tedy by o ní neměli rozhodovat politici, ani jejich politické strany. Je to klasická ukázka toho, jak v demokratickém státě rozhodovat. Stačí se optat občanů a položit jim jedinou otázku. "Jste pro povolení eutanázie zákonem?" Referendum, to je to, oč tu běží. Buď jsme demokratickým státem a tedy musíme ctít vůli většiny občanů a nebo jím nejsme a potom může rozhodovat o zásadních věcech skupina nadobčanů, ať jim říkáme jakkoliv. Třeba poslanci. Tito by si měli zásadně uvědomit, že nebyli občany voleni. Voleny byly jejich politické strany a oni byli pouze umístěni na volitelná místa kandidátek těchto stran. O tom jsou totiž "volby" v ČR. A o tomtéž je i t.zv. zastupitelská demokracie tamtéž. Jde tady o zásadu. Chce-li většina občanů eutanázii či trest smrti, je v demokratickém státě povinnost zástupců občanů tuto jejich vůli naplnit. To je zásadní věc zastupitelské demokracie, která v ČR chybí.

0 0
možnosti
AR

25. 8. 2014 9:31
Dalo se to čekat od liberálů a levice, že budou pro

Další podpora jedné multikulturní vize. Nejvíce souhlasí s eutanazii ti, kteří se bojí smrti. Ponejvíce ani nechodí na hřbitovy k hrobům svých předků a brát sebou tam vnuky jich ani nenapadne. Také nemívají ochotu starat se o těžce nemocné příbuzné doma, proto hned je chtějí umístnit do LDN nebo hospiců. Nesmí se pak divit, že jejich potomci později se zachovají k nim stejným způsobem. A z tohoto mají strach.

0 0
možnosti
FD

25. 8. 2014 8:06
Ovšem uspořádat na téma eutanazie a trestu smrti

referendum se neodváží nikdo. Každý totiž dokáže odhadnout, jaký by byl výsledek.

0 0
možnosti

25. 8. 2014 11:18
Re: Ovšem uspořádat na téma eutanazie a trestu smrti

A o to hlavně jde. O to, zda naplnit vůli většiny občanů (demokratický způsob řešení) a nebo nadiktovat občanům vůli menšiny (diktátorský způsob). U nás v zásadních věcech je používán způsob druhý. Nějací nadlidé (poslanci) rozhodují v rozporu s vůlí lidu a není tak naplňován čl.2, odst.1 ústavy. Zároveň zde není nikoho, kdo by ústavnost vyžadoval a vynucoval. Nadlidé a nadlid (politické strany) si dělají, co jim zásadně vyhovuje a vůle občanů je jim cizí. Na vůli většiny občanů zvysoka kašlou, protože jim podle našich nedemokratických zákonů stačí, aby byli "zvoleni" přes jejich strany a to dokonce ještě naprostou menšinou voličů. A o tom to je!

0 0
možnosti
SD

24. 8. 2014 23:30
Nikdy bych nevěřil, že budu souhlasit s názorem komunisty

v tomto případě s ním souhlasím bezezbytku. Kecy lékařů, že to jde proti Hippokratově přísaze jsou jen hloupý alibismus. Lékaři by podle mého názoru měli pomáhat lidem pořád, jak s příchodem na svět, tak během života a i s odchodem, je-li další setrvání jen prodlužováním agónie. Jsem přesvědčen, že některé sestry / doktoři v určitých případech dopomohou k ukončení trápení a dal bych jim spíš nějaké ocenění za osobní statečnost, než obžalobu z vraždy.

0 0
možnosti

25. 8. 2014 11:20
Re: Nikdy bych nevěřil, že budu souhlasit s názorem komunisty

Zde s Vámi naprosto a beze zbytku souhlasím, ikdyž komunisty rovněž nesnáším.

0 0
možnosti
RH

24. 8. 2014 22:26
Opravdu

např 30 letý vrah dostane doživotí a odsedí je, stojí stát rozpočet cca 12 milionů korun a nikdy, je-li propuštěn dříve, z něho žádný velký pracant už nebude, spíš naopak, tenhle systém prostě fandí gaunerům a nefachčenkům

0 0
možnosti