Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

USA udeří proti radikálům v Sýrii, do Iráku vyšlou stovky poradců

Spojené státy se nebudou rozpakovat udeřit v Sýrii proti radikálům z hnutí Islámský stát. V noci na čtvrtek to prohlásil americký prezident Barack Obama. Také řekl, že do Iráku vyšle 475 amerických vojenských poradců, kteří se ale bojových operací nezúčastní. Americká armáda prozatím podniká nálety na radikály z Islámského státu v Iráku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

12. 9. 2014 5:29
Jaký je rozdíl

mezi americkými poradci současnosti a sovětskými poradci z padesátých let, muhehe?

0 0
možnosti

P. Thurma

11. 9. 2014 12:09
usa agresor

američani ale stejně vůbec nerespektují hranice států, nezajímají se co řekne asád....klidně si vtrhnou na území cizího státu..jak je možné, že vůbec mohou krtizovat rusko?

0 0
možnosti

11. 9. 2014 12:51
Re: usa agresor

Dobrá a správně cílená propaganda dovede zázraky. Vidíte to z toho jak "zabírá" propaganda (reklama a PR) před volbami i ve vyspělých demokratických státech, kde při použití zdravého rozumu se z vyslovených šmejdů stávají úctyhodní politici. Člověk by řekl, že z příkladu toho co se stalo v Německu před 2.SV se lidé poučí, jak vidět nepoučí. Lži, manipulace a "sociální inženýrství" je to co zabírá. Stačí trocha šílené ideologie a lidé jdou po hlavě do nejhoršího svinstva, ze kterého má ovšem někdo také prospěch, moc, vládu nad "masami". Stačí najít nepřítele, pak už to jde nějak samo a lidé fandí vítězi, za neúspěch může NEPŘÍTEL.

0 0
možnosti

J. Podivný

11. 9. 2014 9:19
Kdyby po 1.válce v zálivu

nechali amíci Saddáma na pokoji, tak byl v Iráku dodnes klid. Vládl tam pevnou rukou a dokázal islámské pošuky udržet na uzdě. Totéž platí v případě Sýrie. Nechat je být, když se mlátí mezi sebou.

0 0
možnosti

11. 9. 2014 13:02
Re: Kdyby po 1.válce v zálivu

Cituji: "Likvidace Saddama Husseina by mohla otevřít zlatý důl pro americké ropné koncerny, dlouho vykázané z Iráku, rozcupovat ropné smlouvy mezi Bagdádem a Ruskem, Francií a dalšími zeměmi, a zamíchat světovým ropným trhem" slova pana R.J. Woolseyho svého času šéfa CIA.

Dodávám. Irák má druhá nejrozsáhlejší naleziště ropy po Saudské Arábii (jejíž vláda je velkým přítelem USA a jejíž ropu těží výhradně koncerny USA a Británie).

0 0
možnosti

11. 9. 2014 8:37
No jistě.

USA se nikdy nerozpakovaly okupovat cizí státy a vraždit jejich obyvatele. Mají k tomu souhlas syrské vlády? Nejvyšší čas, aby se nějaké boje přestěhovaly do USA. Není přece stále možné, aby si Američani stále dělali co chtějí.

0 0
možnosti

11. 9. 2014 9:12
Re: No jistě.

Prosil bych jeden, jediný příklad, kdy USA ve 20. nebo 21. století někoho dlouhodobě okupovaly, nebo koho v tomto období napadli s cílem, rozšířit své území!

V jiném svém příspěvku napadáte pana Stejskala. Ten, se na rozdíl od vás, nebojí podepsat. Vy jste jen ubohý, anonymní smrad!

0 0
možnosti

11. 9. 2014 8:22
Souhlas

Až na ty Kurdy, kteří jako hrdý národ nemají zapotřebí zbabělý celosvětový terorismus, by se tam nemělo dodávat nic. Ať použijí praky a luky, nic jiného nevynalezli.

0 0
možnosti

11. 9. 2014 13:07
Re: Souhlas

Čímž se zabijí dvě mouchy jednou ranou. Podpoří se Kurdové proti ISIL a také se "patřičně" zadělá na problémy Turecku, které je velice rozzlobeno jak na Kurdy, tak na Izrael a to hlavně na Izrael.

0 0
možnosti

P. Seník

11. 9. 2014 8:14
těžká schizofrenie US administrativy?

V Sýrii je legitimní vládce Asad, s nově potvrzeným mandátem, který bojuje proti IS, jenž získal bojové zkušenosti a zbraně od US (v několika válkách, které byly spuštěny Spojenými státy na základě zfalšovaných důkazů - v Afghánistánu a Iráku - proti al Kajdě a proti Saddámovi Husajnovi, který prý vlastnil zbraně HM, s letadlem v Pentagonu, které nikdo neviděl a s pádem tří mrakodrapů za 10sec, které zpochybnilo množství vědců, včetně VUT Brno - musely být použity výbušniny).

----US nás informují, že pro boj s IS budou nadále vyzbrojovat "umírněnou opozici" proti Asadovi (v roce 2012-2013  poslaly US těmto lidem zbraně za 1mld usd, většina zbraní skončila u IS, se kterým tito lidé opakovaně spolupracují) a hodlají ÚTOČIT NA ASADA - který bojuje PROTI IS.

Jak by řekl major Terazky, som z toho volajaký zmetěný - pokud je Asad legitimní vládce v Sýrii, který je ohrožovaný IS, proč US prezident (bez souhlasu Kongresu) hodlá bojovat proti IS "bombardováním Asadových vojsk?

0 0
možnosti

P. Seník

11. 9. 2014 8:18
Re: těžká schizofrenie US administrativy?

Cituju z dnešního tisku: Americký prezident chce nově cvičit a vyzbrojovat umírněné syrské povstalce, kteří bojují proti tamní autoritářské hlavě státu Bašáru Asadovi i proti radikálům z IS. Vyzval proto zákonodárce, aby novelizovali příslušný zákon, který by to umožnil.

Očekávejme těžké protesty Ruska, které mohou proti US útokům na Islámským státem napadenou Sýrii tvrdě a po právu protestovat - boje proti IS ano, ale letecké útoky na Asada NIKOLIV - to je agrese proti cizí zemi, bez mandátu OSN, bez souhlasu US kongeru - to je válka s porušením mezinárodního práva, na kterou musí být uvaleny SANKCE na US. Očekávám zuřivé reakce světového tisku, neboť Sýriie má 22.5mil obyvatel, jejichžzájmy si zaslouží ochranu především.

0 0
možnosti

11. 9. 2014 8:13
Bombardovanie v Sýrii sa dá chápať dvojako

Bombardovanie v Sýrii sa dá chápať dvojako. Potrebné je k tomu ale vyjadrenie sýrskych predstaviteľov - ako túto pomoc či "pomoc" chápu:

1. USA chcú napraviť svoj omyl, ktorý im prerástol cez hlavu. Ako kedysi povedal ktorýsi americký politik po páde po zostrelení iránskeho dopravného lietadla americkou vojenskou loďou, "USA sa nikdy neospravedlňujú". Táto akcia by tak mohla byť určitou formou ospravedlnenia.

2. keď sa Sýria nedala bombardovať priamo, vychovali si tam "zlých chlapcov", a bombardujú teraz ich. Takže tú Sýriu bombardujú tak nejako humanitárne - nie aby Assadovi ublížili, ale aby mu "pomohli". V tom prípade sa ale veľmi ľahko môže stať, že od bombardovania islamistov nenápadne prejdú k bombardovaniu sýrskej armády. Samozrejme omylom.

Som preto veľmi zvedavý na reakciu zo Sýrie. Tá pred časom dala Amíkom návrh na spoluprácu pri boji s islamistami. Ale USA sa samozrejme ako vždy neradia. Alebo to aspoň neprezentujú.

0 0
možnosti

11. 9. 2014 8:10
Až na tu podporu "umírněných" povstalců by se dalo souhlasit

Nejsou-li to křesťanští povstalci,nedal bych jim ani poplašňák.

0 0
možnosti