Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PETRÁČEK: Kdo je tady debil? Za co může Bém

Vlny rozvířené tunelem Blanka už dávno překročily hranice Prahy. Je možné, že Blanka se jednou dostane do učebnic, když už tam jsou stavby jako opera v Sydney (stavěla se dvakrát déle a stála patnáctkrát více, než předpokládal projekt). Ale rýsuje se i osobnější otázka. Má jako univerzální hromosvod problémů Prahy stále sloužit bývalý primátor Bém? Zdá se, že ta doba už končí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

5. 3. 2015 8:55
Maskovat zlodějny je těžké.

Donedávna se uzavíraly smlouvy jako uzavírají tzv.,,šmejdi" s nebohými důchodci na koupi kastrolů.Někde jde o tisíce,jinde o miliony a ani miliarda není konečná výše.Vše se odvíjí od uzavřené smlouvy.Projekt je možné během prací na něm upravovat,upřesňovat a teprve podle něj uzavírat smlouvy.Platit pochopitelně až dle hotové práce!Vícepráce mohou vznikout z důvodu tzv.,,vyšší moci",kdy např.nenadálá geologická porucha na stavbě může zdržet harmonogram,ale ne to,že něco se musí přeprojektovat! Obzvláště na tak velké stavbě.Již před zahájením stavby se snad vede tzv.,,oponentura k projektu" a ujasnění si všech technických věcí.Za ostatní odpovídá prováděcí firma.

0 0
možnosti
MV

M. Vápeník

4. 3. 2015 14:51
Za prvé

jediný, kdo Béma jmenuje je autor článku. Za druhé. Celá stavba probíhá v režimu, v jakém byla spuštěna. Že se za těch pět nebo kolik let nepodařilo ten režim zvrátit je věc jiná.

0 0
možnosti
JB

J. Bek

4. 3. 2015 14:26
Vtip je v tom, že Bém nastavil procesy a pravidla,

podle který se podepisovaly nevýhodné a nevypověditelné smlouvy a tudíž argument, že už tu Bém dávno není, je irelevantní. Všichni okolo Béma tam zůstali a stále se na Blance pasou.

0 0
možnosti
PP

4. 3. 2015 13:15
ano

Myslím, že pan Petráček uhodil hlavičku na hřebíček - pardon opačně. Pan Bém je sice vděčný cíl, ale za ta léta už hodně omšelý.

Teď vážně - od doby projektu uplynula dlouhá doba, která přinesla spousty změn, zvláště u tak obrovské stavby. Prostě spousta lidí nedělala svou práci dobře, ale tíha neodpovědnosti padá na magistrátní politiky a úředníky, kteří měli dodavatele kontrolovat. Paní Krnáčová si s "debily" ulevila, ale teď bude muset vymyslet jak to konstruktivně řešit. Soudní řešení bývají ta nejdražší a nejdelší.

0 0
možnosti
PB

4. 3. 2015 14:42
Co to melete?

Udělají se nutné úpravy a opravy, aby se tunel uvedl do provozu a pokud se najdou v projektu, u dodavatele, u dozoru chyby, tak se to po nich budou soudně vymáhat náhrady nezávisle na dokončené stavbě. Už pár let ve stavebnictví platí bonmot, že místo proplacení poslední faktury se posílá rovnou žaloba.

0 0
možnosti